tsecret

Hvordan vælge fotograf?

13 indlæg i dette emne

Jeg kunne godt tænke mig at finde en god, men samtidig ikke alt for dyr, fotograf i Århus.

Jeg forestiller mig i første omgang at jeg vil have både gravidbilleder af mig samt nyfødt billeder af baby. Men så kunne jeg godt tænke mig at fotografen var så god og priserne så OK, at man også kunne tage forbi med baby efterhånden som den blev større. Ikke helt månedsbilleder, men et par gange om året måske.

Hvordan har i fundet fotografer? Er der mon nogen der kan anbefale nogen? Hvad skal man kigge efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget vigtigt at kigge efter fotografens stilart. Det kan du gøre ved at surfe deres facebook sider eller hjemmesider.

Når du har besluttet hvor ofte du vil have tage billeder af den lille, kan du kontakte fotografen så du kan få et pakketilbud.

Jeg fik taget gravid, nyfødt, 3, 6, 9 og 1 års billeder af Zoey. Jeg synes det var tilpas med mellemrummet mellem billederne, for der når at ske noget udvikling på 3 mdr.

Jeg brugte www.Tinaliv.com og er meget tilfreds.

Jeg var meget nervøs ved nyfødt billederne, for var jo total nybagt mor og hvad hvis Zoey skreg. Men Tina var helt rolig, så jeg blev afslappet og fik Zoey til at sove :)

Hvis jeg skulle lave noget om ville jeg nok ændre min 9mdrs. session til en "livsstilsfotografering" det er hvor hun kommer og følger en nogle timer og tager billeder mens man leger, spiser, gå tur eller hvad man nu laver. Men der er jeg bare ved at overtale manden til at vi skal have lavet det ved 18mdr :)

Held og lykke med valg af fotograf :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik taget ved photocare og det er ret billigt og de laver måneds album med baby til få penge. Vil da tro det er landsdækkende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kigge på fotografens tidligere billeder, og vælge en, der passede til min stil. Der er 1000 forskellige måder at tage billeder på, og hver fotograf har sin egen stil.

Fotobutikker tager typisk klassiske, skarpe klare billeder, men der er sjældent noget "spændende" over dem.

Pris og kvalitet følges ikke altid ad, men det plejer at være en god indikator. En dyrere fotograf vil typisk være ofte booket fordi de er populære og dygtige, men du kan lige så godt finde en billig hobbyfotograf, der kan tage nogle fantastiske billeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget vigtigt at kigge efter fotografens stilart. Det kan du gøre ved at surfe deres facebook sider eller hjemmesider.

Når du har besluttet hvor ofte du vil have tage billeder af den lille, kan du kontakte fotografen så du kan få et pakketilbud.

Jeg fik taget gravid, nyfødt, 3, 6, 9 og 1 års billeder af Zoey. Jeg synes det var tilpas med mellemrummet mellem billederne, for der når at ske noget udvikling på 3 mdr.

Jeg brugte www.Tinaliv.com og er meget tilfreds.

Jeg var meget nervøs ved nyfødt billederne, for var jo total nybagt mor og hvad hvis Zoey skreg. Men Tina var helt rolig, så jeg blev afslappet og fik Zoey til at sove :)

Hvis jeg skulle lave noget om ville jeg nok ændre min 9mdrs. session til en "livsstilsfotografering" det er hvor hun kommer og følger en nogle timer og tager billeder mens man leger, spiser, gå tur eller hvad man nu laver. Men der er jeg bare ved at overtale manden til at vi skal have lavet det ved 18mdr :)

Held og lykke med valg af fotograf :-)

Tak for svar! Tina Liv har jeg hørt meget godt om, men jeg tænker at det er en ulempe for mig at hun ikke holder til i Århus? Smukke billeder hun har taget af Zoey ellers!

Jeg fik taget ved photocare og det er ret billigt og de laver måneds album med baby til få penge. Vil da tro det er landsdækkende :)

Virkelig - vidste ikke at man kunne få taget den slags billeder i en fotobutik?! Var du tilfreds med billederne? Fik du også taget gravid billeder der? Har du måske et billede-eksempel jeg må se? Synes det er svært at finde ud af ret meget på deres hjemmesider (generelt synes jeg alle de fotografers hjemmesider jeg har været inde på er for dårlige, så måske er jeg bare kritisk?)

Edit: nu fandt jeg så billed-eksempler på hjemmesiden som ham fra Århus har taget. De ser nu egentlig meget søde ud de baby billeder han tager, så kunne da godt bare bruge ham der. Men til gravid og nyfødt fotograferingen - tjaah, der ved jeg bare ikke helt. Der er kun to gravid-billeder og ingen nyfødt billeder, så ved ikke om jeg ville stole nok på ham der.

Jeg ville kigge på fotografens tidligere billeder, og vælge en, der passede til min stil. Der er 1000 forskellige måder at tage billeder på, og hver fotograf har sin egen stil.

Fotobutikker tager typisk klassiske, skarpe klare billeder, men der er sjældent noget "spændende" over dem.

Pris og kvalitet følges ikke altid ad, men det plejer at være en god indikator. En dyrere fotograf vil typisk være ofte booket fordi de er populære og dygtige, men du kan lige så godt finde en billig hobbyfotograf, der kan tage nogle fantastiske billeder.

Ja, det skal ikke være nemt... Jeg ved egentlig heller ikke helt hvad det er jeg forestiller mig, det må egentlig gerne være forholdsvis klassisk, men alligevel gerne med lidt kant. Hmmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt vores fotograf, via en "ulovlig" reklame her på babyklar.. (shh!) Vi tog ud og fik taget "kæreste billeder" inden, så vi lige kunne se ham an ;) Han er i dag den eneste fotograf vi bruger, og han har taget billeder ja.. Graviditets billeder, newborn, dåbsbilleder i kirken, dåbsbilleder efterfølgende i studio, julebilleder, gavebilleder "første tand" billeder, cake smash.. Ja.. Puha.. :) En af grundene til vi kan tage afsted så mange gange, er fordi han er så billig - han kalder sig "amatør fotograf" - Vi er ligeglad med det. Vi kalder ham verdens bedste fotograf ;) Desværre bor han i Odense, og det er jo nok lidt for langt væk for dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at tjekke denne fotografs side http://lovelymoments.dk/ hun er fra Skanderborg og amatørfotograf.... Jeg følger hendes Facebook side og synes hun tager nogle rigtig Fin billeder :) kender ikke hendes priser :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget vigtigt at kigge efter fotografens stilart. Det kan du gøre ved at surfe deres facebook sider eller hjemmesider.

Når du har besluttet hvor ofte du vil have tage billeder af den lille, kan du kontakte fotografen så du kan få et pakketilbud.

Jeg fik taget gravid, nyfødt, 3, 6, 9 og 1 års billeder af Zoey. Jeg synes det var tilpas med mellemrummet mellem billederne, for der når at ske noget udvikling på 3 mdr.

Jeg brugte www.Tinaliv.com og er meget tilfreds.

Jeg var meget nervøs ved nyfødt billederne, for var jo total nybagt mor og hvad hvis Zoey skreg. Men Tina var helt rolig, så jeg blev afslappet og fik Zoey til at sove :)

Hvis jeg skulle lave noget om ville jeg nok ændre min 9mdrs. session til en "livsstilsfotografering" det er hvor hun kommer og følger en nogle timer og tager billeder mens man leger, spiser, gå tur eller hvad man nu laver. Men der er jeg bare ved at overtale manden til at vi skal have lavet det ved 18mdr :)

Held og lykke med valg af fotograf :-)

:ditto

Vi havde desuden brugt hende som bryllupsgotograf, så kendte jo hendes stil :) Men hun er desværre ikke i den billige ende, men til gengæld får man nogle fantatiske billeder (efter min mening).

Men prøv at søg lidt på fotografer i Århus området og tjek deres hjemmesider ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som jeg har skrevet i den anden tråd, så vil jeg anbefale tosafoto.dk. Vi har brugt dem først til hundebilleder, og så til brylluppet og bourdiorbilleder :).

synes de er enormt behagelige mennesker og skal klart bruge dem igen, når vi engang får vores barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er super glad for dem jeg fik taget ved fotocare. Der er et par stykker i min gravid tråd de "vovede" har jeg dog valgt at ikke St fremvise så de er med tøj dem i min tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved Lovelymoments.dk da jeg var gravid og med min nyfødte søn. vi er så tilfredse med vores billeder og det var virkelig hyggeligt under fotograferingen begge gange. Kan virkelig anbefale hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan meget varmt anbefale rosholm Photo i Silkeborg til graviditets og newborn billeder. Samtidig kan jeg også varmt anbefale photocare i slotscenteret i Randers til alle slags billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også meget varmt anbefale Rosholm Photo i Silkeborg. Hun laver de mest fantastiske billeder og har både gravid, nyfødt, månedsbilleder og Cake Smash. Hun kan virkelig sit kram og er super god til at håndtere din guldklump. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER