blomst27

Tøj til VS start i November-købe på tilbud nu?

8 indlæg i dette emne

Hej piger.

Min lille Cecilia skal jo starte i VS den 1. November, hvor hun er 10 måneder. jeg tænker derfor om jeg ikke skal købe det man skal have med i VS allerede nu, mens der er udsalg? har ikke selv været i VS og aaaaner intet om hvad man skal have med-men jeg tænker : :blink

Regntøj- ser på noget didricksons- skulle være super kvali, men er det nødvendigt til en lille baby der ikke går udenfor? tænker at selvom hun kan gå der i februar hvor hun er 1 år, så er det jo begrænset hvor meget hun kan løbe rundt udenfor? :wacko

Thermotøj? ( er det nødvendigt?) :unsure

Vanter

Hue

Sko?

andet man skal have?

Flyverdragt har jeg- købte en Molo pyxis i str. 80- nok lidt for stor i starten, men der kan hun jo ikke gå alligevel ;)

tak for hjælpenpå forhånd! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Regntøj ville jeg ikke undvære. Når hun er så lille, kan hun jo kun sidde på jorden. Termotøj er vist en temperamentsag. Min store Pige havde ikke termotøj før hun var 2 år. Behovet var der ikke.

Men noget kan også være individuelt fra institution til institution. Måske du kan spørge personalet ad? Det kan være de har nogle anbefalinger. Det har vores vs og bh haft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gummistøvler. Jeg ville klart købe gummistøvler eller termostøvler (pga årstiden) Noget der er vandtæt til fødderne i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna startede også i VS midt i november, da hun var 11 måneder :)

Hun havde også en Molo Pyxis - den bliver du glad for!

Vinterstøvler købte vi i december, da hun begyndte at gå. De der futter til at have udenpå sutskoene er virkelig gode indtil det er tid til støvler.

Hun have uldluffer fra Joha - fantastiske! HUn havde også et par backup af farmors hjemmestrik.

Elefant-Uldhue fra Joha - klart bedst med en der går ned om nakken/brystet!

Hun havde også termotøj, men det har vi mest brugt hjemme. Hun har også regntøj, men så længe det alligevel er koldt nok til flyverdragt, vil jeg ikke mene det er nødvendigt. TIl gengæld har vi brugt det rigtig meget i foråret/sommeren! Vi har haft CeLaVi i str. 80 - de er store i størrelserne, så det passer hun stadig selvom hun er str. 86/92.

Sutsko er uundværlige! Hvis jeg må komme med et indput, så er Living Kitzbühel intet mindre end fantastiske, når hun begynder at gå!

Anna havde de her (i blå) - de er lavet af uld, sidder godt, er med fast bund og er dejlig varme :)173532_1_3_129.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det er fint, hvis du "tør" købe på udsalg. Jeg er måske lidt mere forbeholden overfor at købe sådan noget tøj på udsalg, fordi jeg synes det er svært at vurdere størrelser og barnets udvikling.

Men du skal selvfølgelig have en flyverdragt. Køb dog en str. mindre end vanligt. De er ofte meget store i det og hvis hun liige er begyndt at gå til den tid, så skal både sko og overtøj sidde ordentligt.

Sko ville jeg ikke turde købe endnu. Det er meget individuelt hvilken skomodel og hvilken str. barnet skal have, når de begynder at gå. Og den skal sidde godt. Gummistøvler kan du måske godt købe, men tænk på at barnet ikke kan gå i gummistøvler det første lange stykke tid, når de begynder at gå. Men igen jeg synes det er svært, at vurdere hvilken størrelse hun skal have til den tid.

Regntøj kan du nok godt købe - køb en evt. str. mindre. Anna har fået str. 80 fra Celavi og det er STORT.

Hue (igen det kan være svært at vurdere en præcis str. og det er jo vigtigt den sidder godt.), vanter kan du vel godt købe.

Termotøj har vi ikke endnu - jeg ser lige an hvad vores dagplejer siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det er fint, hvis du "tør" købe på udsalg. Jeg er måske lidt mere forbeholden overfor at købe sådan noget tøj på udsalg, fordi jeg synes det er svært at vurdere størrelser og barnets udvikling.

Men du skal selvfølgelig have en flyverdragt. Køb dog en str. mindre end vanligt. De er ofte meget store i det og hvis hun liige er begyndt at gå til den tid, så skal både sko og overtøj sidde ordentligt.

Sko ville jeg ikke turde købe endnu. Det er meget individuelt hvilken skomodel og hvilken str. barnet skal have, når de begynder at gå. Og den skal sidde godt. Gummistøvler kan du måske godt købe, men tænk på at barnet ikke kan gå i gummistøvler det første lange stykke tid, når de begynder at gå. Men igen jeg synes det er svært, at vurdere hvilken størrelse hun skal have til den tid.

Regntøj kan du nok godt købe - køb en evt. str. mindre. Anna har fået str. 80 fra Celavi og det er STORT.

Hue (igen det kan være svært at vurdere en præcis str. og det er jo vigtigt den sidder godt.), vanter kan du vel godt købe.

Termotøj har vi ikke endnu - jeg ser lige an hvad vores dagplejer siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læser lige lidt med her - Fisen starter (forhåbentlig) VS 1/10, og er også i tvivl om hvad jeg kan/skal/tør købe til ham allerede nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferdinand startede i vuggestue 1/12 og blev d. 10. januar. Jeg havde sørget for alt muligt udstyr, men det var så koldt den vinter, at de stort set aldrig kom ud. I hvert fald ikke de små vuggestuebørn.

Jeg ville sørge for en god flyverdragt, et par futter til udendørs (vente m at købe vinterstøvler til hun går). Ellers noget dejligt sovetøj (jeg ville vælge uldfleecedragt - Bilka har dem som regel på bud i sensommer/efterår), vi har brugt mokasiner som sutsko.

Regntøj, gummistøvler, termotøj ville jeg springe over medmindre institutionen efterspurgte det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER