Tumlepigen

Top 50 over børnenavne 2012 er offentliggjort

61 indlæg i dette emne

Top 50 over de populæreste navne til nyfødte i 2012 er offentliggjort :)

Kig på listen

Selv kan jeg konstatere, at Filippa fortsat rykker op af listen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Top 50 over de populæreste navne til nyfødte i 2012 er offentliggjort :)

Kig på listen

Selv kan jeg konstatere, at Filippa fortsat rykker op af listen ;)

Karlas kusine fra 2012 hedder Filippa ;)

Karla er også hoppet en plads op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar er hoppet NI pladser op! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja står overhovedet ikke på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som forventet er Cassandra ikke på ;) Sebastian fortsat i top 20 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge er heldigvis heller ikke på i år :loveshower - og William ligger stadig nr 1 <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge er heldigvis heller ikke på i år :loveshower - og William ligger stadig nr 1 <_<

Hvorfor er det <_< at William ligger nr 1? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den liste har vi ventet på, så vi kunne tjekke op om de 10 navne vi har i spil til lillesøster står der. Det gjorde det ene, så det bliver slettet: Ella :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det <_< at William ligger nr 1? :unsure

Fordi jeg ELSKER det navn :loveshower

Men ikke vil have en William H/store William/Lille William/lign. nede i børnehaven :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karlas kusine fra 2012 hedder Filippa ;)

Karla er også hoppet en plads op :)

Og vores gode venners datter fra 2008 hedder Karla :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den liste har vi ventet på, så vi kunne tjekke op om de 10 navne vi har i spil til lillesøster står der. Det gjorde det ene, så det bliver slettet: Ella :)

Så har I stadig 9 (!) navne at vælge imellem :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie er stadig udenfor listen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida ligger stadigvæk nr. 2 - Men det var det eneste korte navn vi kunne blive enige om.. :chin:

Og hendes navn skulle være kort med alle hendes mellemnavne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lykkelig over at Melissa ikke er røget på listen- indtil videre ;)

Også er jeg faktisk glad for at se, at Jonathan er rykket ned af listen :whistling Fortsæt lige sådan det næste års tid eller 2 :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er heller ikke på listen - OG heller ikke Pixie :loveshower Er faktisk noget overrasket over den del af navnene, som jeg opfattede som "knap så brugte".. fx Ella!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er heller ikke nogen af mine pigers navne der er på listen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg ELSKER det navn :loveshower

Men ikke vil have en William H/store William/Lille William/lign. nede i børnehaven :P

Det kan jeg godt forstå... det er lidt forvirrende for både pædagogerne og ungerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi skulle vælge navn til vores søn, ville vi heller ikke have et navn som var i top 10.

Det var mest manden som ikke synes han skulle hedde, noget som der i forvejen var mange som hedder.

Valget blev ASBJØRN og det er slet ikke på top 50.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg læser tråden her, får jeg indtryk af at det betyder noget at ens barns navn ikke er på listen ? Hvordan kan det være, er det fordi i gerne vil have jeres barns navn er unikt, eller er det fordi der ikke skal være 17 andre i en klasse med samme navn ? eller noget helt 3 ?

For mig har det ingen betydning. Jeg hedder Christina og det var et ganske alm. navn da jeg var barn, men gik aldrig i klasse eller andre sammenhænge med nogen der hed det samme.

Det ene af mit barns navne er på listen Sebastian og jeg har ikke i Dk været ude for at nogen hed det samme som ham. Her i Tyskland er der 1 anden med samme navn i hans gruppe, men det oplever jeg ikke som problem.

Så har jeg en Cassandra og det er ikke et specielt alm. navn, men det var ikke derfor vi valgte det. Valget stod mellem Isabella eller Cassandra, men vi følte Cassandra var mest os og derfor valgte vi det, men ikke udfra en betragtning om hvor på top 10, 20 eller 50 listen navnet var.

Jeg ved godt i alle har valgt et navn i synes er det rette for jeres barn, men ville i hellere vælge et navn i synes knap så godt om, fordi det ikke stod på listen end et navn i synes bedre om så så står på listen ?

Ja, jeg er bare lidt nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altid sjovt at se de lister og sammenligne med tidligere år :) .

Jeg vil nu alligevel foretrække et navn på top 50 frem for et eller andet hjemmestrikket navn, som ingen kan finde ud af at udtale eller stave uden hjælp :P. Det må næsten være lige så træls altid at blive bedt om at stave/gentage sit navn, som det er at komme i institution/klasse med en anden, der hedder det samme. Synes efterhånden man støder på mange mystiske navne derude (nogle mere vellykkede end andre :) ). Min søn hedder Jakob, og selv om det ligger vist nr. 29, er de to ud af 13 børn på hans stue i vuggenstuen, der hedder det. Til gengæld er der fx ingen William.

Jeg vil til enhver tid vælge det navn, jeg synes bedst om - også selv om det topper listen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siden gymnasiet drømt om at få en datter der skulle hedde Sophia, fordi JEG synes det er det smukkeste pigenavn der findes :loveshower har aldrig skænket de der lister en tanke, og hvis jeg havde gjort det kan jeg da godt se at vores datter aldrig kunne have heddet det navn jeg synes er smukkest :D (hvis man da går op i den slags)

Hedder selv kamilla, som to andre i min folkeskoleklasse hed det (dog med C - selvfølgelig). Det har aldrig generet mig at blive kaldt kamilla N. Og senere fik vi jo hver vores kælenavn.

Det kan være at Sophia bliver til Sophia W eller N, men JEG synes stadig vi har valgt det smukkeste navn til hende. Til gengæld vælger de fleste det med F kan jeg se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er pædagog så for mig handlede det om at finde et navn jeg ikke forbandt med en jeg har passet - nogensinde! Og helst heller ikke kommer til. Mie, Alice og Linda opfyldte de kriterier - men hun lignede mest en Mie :P

Hvis navnet står på top 50 er der overvejende stor sandsynlighed for at jeg kommer til at passe en med det navn.

Det første navn vi valgte var Andrea og det er på vej op, men vi elskede begge det navn og symbolikken i at hun så ville være opkaldt efter Anders. Vi valgte det fra fordi vores venner fik en datter før os der kom til at hedde det. Så nej det ville ikke betyde noget hvis navnet var rigtigt, men det er med i overvejelserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De mest benyttede navne er der kun 20 der hedder pr 1000 børn, så sandsynligheden for at de kommer til at gå i samme klasse som flere andre er stadig lille.

Jeg foretrækker et navn der er almindelig kendt, så børene slipper for at skulle stave eller gentage navnet flere gange. Jeg er eksempelvis altid blevet spurgt om Mille nu også er mit rigtige navn, og synes faktisk det er ret irriterende. Så jeg satser på et godt kendt navn, så mit barn slipper for det :) om det er i top 50 eller top 10 gør mig ikke så meget.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg underviser 150 børn, og ville gerne have et barn, som hed noget andet end dem. Dog er de fleste fra 10-15 år, og derfor er deres navne ikke alle på top50.. Men det var ikke et krav, at vores navn ikke stod på "listen" :) men det vigtigste for os var et navn, vi synes er smukt!

Min niece hedder Ida, og jeg er endnu ikke stødt på andre babyer/børn, der hedder ida. Og der er jo en grund til, at det er nr 2 på listen = det er et smukt navn, og derfor vælger mange det :loveshower

Det er sjovt at følge udviklingen af populære navne, men jeg synes ikke man skal være ked af, hvis ens navn står på listen eller ej. Så længe man selv synes navnet er smukt! :7himmel

Bliver spændende at se, om Vega nogensinde kommer på listen, flere og flere børn kommer til at hedde det, kan jeg se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah staar som nr. 4 paa listen og er maaske rykket ned saa?

For M er det vigtigt, at det ikke er populaere/almindelige navne, hvor jeg er mere ligeglad. Vi var to Camilla'er i min klasse og jeg har to andre i min vennekreds, som hedder Kamilla. Jeg har altid vaeret Camilla T og det er ok med mig. At Noah saa er top 10 i Danmark er ligemeget for M...

Hos os skulle navnet kunne udtales paa italiensk og dansk, have begge foraeldres yes og vaere kort, fordi italienerne forkorter navne med mere end 2 stavelser. Camilla er f.eks. Cami. Valentina er Vale... meget maerkeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER