Nitzen1987

Billige sommerferie muligheder

11 indlæg i dette emne

Hejsa :)

Vil høre om der er nogle af jer har har nogle gode forslag til, hvordan man kan holde en reltiv billig sommerferie? Vi skal jo have mandens tre børn i sommerferien og tænker, at der skal ske noget i den ene uge, men hvad? Deruover skal vi tage højde for, at jeg måske ikke har noget job, da jeg afslutter min uddannelse til sommer, men jobmulighederne indenfor folkeskolen er ikke så gode lige pt.... Så gode forslag modtages gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså snakker vi måder at få en sommerhus/charterferie billigt, eller gode tidsfordriv?

Hvis det første: Afbudsferie!

Hvis det andet:

- Spilaften

- Videoaften

- Picnic

- Strandtur

- Museum (hvad der nu er i nærheden af jer?)

- Zoo

- Tivoli eller anden forlystelsespark

- Biograftur

- Teater (der er tit nogle børneforestillinger og det er lidt anderledes end biograf)

- Bagedag

- Kreativ dag - nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er, men min kusines 5-årige knægt har faktisk lavet nogle rigtig flotte tørklæder, halskæder og lysestager med hjælp fra sin mor og panduro ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste to år, har Randers været et af de steder i DK der er flest lærerjobs, så det skal du nu nok få :) Jeg skal også ud og søge lærerjob til sommer - er da en smule nervøs.. Husk, selvom det kan være svært at overskue er det allerede her i marts jobsene begynder at komme..

Hvis jeg var jer, ville jeg prøve at lytte til hvad børnene gerne vil.. Spille, hygge, fodbold osv er altid nogle hits.. Ellers tag 500 kr med også til stranden og købe is :balloon Hehe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan lidt af det hele... også billige feriemuligheder her i DK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan lidt af det hele... også billige feriemuligheder her i DK

I kunne også lade hvert barn vælge et sted eller forlystelsespark også bruge ugen på at tage hen til de steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på en kikker :)

Men kan fortælle at vi forrige år tog et 3 dages ophold på en bondegård. Det var nu hyggeligt. Men det havde været bedre hvis vi havde adgang til et køkken!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kunne også lade hvert barn vælge et sted eller forlystelsespark også bruge ugen på at tage hen til de steder :)

Uha det bliver hurtigt en dyr omgang hvis de får frit slag, så vælger den ene Djurs sommerland, den anden vælger Fårup sommerland og den tredje vælger Legoland og så er det lige pludselig ikke en økonomisk ferie mere, da der i hvert fald ryger 1500 kr. hvert sted når vi er 5 der skal afsted... Desuden er vi næsten hvert år af sted i en eller anden forlystelsespark...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har været på bondegårdsferie - 2 voksne og 3 børn.

Jeg kan ikke huske hvad det kostede, men det var ihvertfald et år de skulle holde billig ferie.

Det var et stort hit - de havde en lille lejlighed ved gården.

De handlede stort inde i Netto og der var en masse aktiviter til børnene på gården.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at forlystelsesparker falder uden for kategorien 'billig ferie'.

Vi plejer at tage en dag til Odense og jernbanemuseet. Alle ungerne synes det er spændende (det er ellers svært at finde noget som både en på 3 og en på 13 synes er spændende) og så er det ret billigt at komme ind :)

Elmuseet kan vi også bruge en hel dag - og det er også billigt da børn er gratis. Vores unger er helt vilde med udstillingen nede i 'skoven' (kæmpe stort - 3 etager) med gaaaaaamle ting (dvs. ting fra da jeg var barn ;))

Kalø Slotsruin er et super dejligt sted til en tur med madkurv. Man kan undervejs ringe til en 'båndoptagelse' og høre historier om det man ser (sørg for at mobilen har højttaler så i alle kan høre samtidig).

Der er ca. 1½ km. derud og når man kommer tilbage til bilen er der en super god isbod :D

Gammel Estrup er også et sted hvor det er gratis for børn.

Veteranbanen er hyggelig

En tur med Hjejlen er også i den billigere ende (hvis man ikke tager for lang en tur - men ungerne kommer alligevel til at kede sig hvis de skal sejle for langt.

Efterfulgt af en løbetur op af Himmelbjerget (så bliver de så dejligt trætte ;)) og efterfølgende en is på toppen inden turen ned igen og sejltur tilbage til Silkeborg.

Eller hvad med en tur på en skinnecykel (findes flere steder i landet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare altid skullet på "billig ferie".. Og vi er hjemme ved min mor samlet set 8 børn.. Og det var ALTID Djurssommerland og Tivoli Friheden :balloon :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

på sjovforborn.dk kan du finde alle mulige udflugter både gratis og billige. Det er folk selv der ligger dem ind og bedømmer... Vi bruger den rigtig tit til at blive inspireret....

eksempel

tryk også her...

God ferie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER