Guest M's mor

Middagslur

24 indlæg i dette emne

Hvor lang tid sover jeres til middag?

Madison har selv droppet formiddags luren og i stedet bliver hun puttet mellem 11-1130. Og det er det samme med dp børn jeg har.

Men hun sover ofte kun en time og så gider hun ikke mere. Og hun skal først i seng kl 19 igen. Hun kan få dage godt falde i søvn i bilen hvis vi er ude og handle men ellers kører hun på frem til sengetid. Synes bare ikke en time er særlig meget.

Det ene er dp børn sover to timer, og ved min niece på to år også sover to timer, så fatter ikke hvorfor madison kune tager en time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Cassandra er 16 mdr og hun sover 2-3 timers middagslur.

Hun havde en overgang hvor hun sov 1-1½ time, da sov hun udenfor i sin barnevogn. Vi fik massivt regnvejr her i Bayern, så hun kunne ikke sove ude 1-2 uger og da fandt jeg ud af, at hun skulle sove helt mørkt. Så nu sover hun indenfor hvor vi har mørklægningsgardiner og så sover hun meget længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse sover stadig to lure. En om morgen på ca en time (blir puttet ved aflevering kl 7) og så en lur fra 11.30 - dp siger at det skifter meget hvor mange timer han sover, men oftes 1-2 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har og er faktisk lige kommet i det igen, en periode hvor hun sover 30-60 minutter og lader jeg hende være (hun er ikke ked af det eller noget), så vender hun sig rundt og sover videre :)

Hun skal bare ha' lov til at ligge og sumpe lidt og så falder hun selv i søvn igen.

Vil M gerne op efter den time selvom du ikke går ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra er 16 mdr og hun sover 2-3 timers middagslur.

Hun havde en overgang hvor hun sov 1-1½ time, da sov hun udenfor i sin barnevogn. Vi fik massivt regnvejr her i Bayern, så hun kunne ikke sove ude 1-2 uger og da fandt jeg ud af, at hun skulle sove helt mørkt. Så nu sover hun indenfor hvor vi har mørklægningsgardiner og så sover hun meget længere.

Jeg tør næsten ikke prøve at ligge hende inden for. For hun plejer ikke at ville sove inden for. Det skal foregå i barnevogn uden for. Så det stiller nogen begrænsninger, men må prøve det af i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse sover stadig to lure. En om morgen på ca en time (blir puttet ved aflevering kl 7) og så en lur fra 11.30 - dp siger at det skifter meget hvor mange timer han sover, men oftes 1-2 timer.

Et eller andet sted havde madison sikkert også godt kunne tage to men hun er ikke træt før hav elleve. Men hun står så også først op mellem syv og otte. Det har jo også noget at sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har og er faktisk lige kommet i det igen, en periode hvor hun sover 30-60 minutter og lader jeg hende være (hun er ikke ked af det eller noget), så vender hun sig rundt og sover videre :)

Hun skal bare ha' lov til at ligge og sumpe lidt og så falder hun selv i søvn igen.

Vil M gerne op efter den time selvom du ikke går ud?

En sjælden gang er det og så hendes mønster, men oftest så vågner hun græder ganske kort. Tumler rundt i vognen, sætter sig op, begynder at græde igen og sidder bare og kigger. Og så kan jeg lige så godt hente hende. Så snart hun sætter sig op ved jeg løbet er kørt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et eller andet sted havde madison sikkert også godt kunne tage to men hun er ikke træt før hav elleve. Men hun står så også først op mellem syv og otte. Det har jo også noget at sige.

Det har helt sikkert noget sige, da Lasse oftest er oppe før 6, når både manden og jeg ska møde ind om morgnen. Ska jeg møde senere, så sover han oftest længere og så skipper vi den der kl 7-lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har helt sikkert noget sige, da Lasse oftest er oppe før 6, når både manden og jeg ska møde ind om morgnen. Ska jeg møde senere, så sover han oftest længere og så skipper vi den der kl 7-lur.

Åh stod hun da bare tidligt op så ;) men er jo også dejligt hun gider sove fra 19-07/08. Det skal vi jo også nyde, men er lidt træls den middags lur er så kort.

De to andre dp børn sover bare så godt, indtil videre har de taget 2 1/2 time. Og så er der Madison.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh stod hun da bare tidligt op så ;) men er jo også dejligt hun gider sove fra 19-07/08. Det skal vi jo også nyde, men er lidt træls den middags lur er så kort.

De to andre dp børn sover bare så godt, indtil videre har de taget 2 1/2 time. Og så er der Madison.

Men hvis hun sover 11-12 timer om natten er det jo ikke så mærkeligt, at hun sover kort middagslur. De har gennemsnitligt brug for 13,5 times søvn i døgnet, så hvis hun sover godt og længe om natten, så er det jo fint med kort middagslur. Anna sover 1½ time til middag og har gjort det længe. Og så sover hun igennem uden at vågne overhovedet fra ca. 20 til ca. 6:30 - så hun sover 11-13 timer i døgnet, men har også altid haft en lille søvnbehov.

Hvis Madison trives og er tilpas, så tror jeg bare du må lære at leve med den korte dagslur og sætte pris på den gode nattesøvn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er næsten 21 mdr og sovet en gang mellem 1,5 og 3 timer :)

En time lyder ikke af meget. Har du prøvet at vippe hende i søvn igen? Hvis hun sætter sig op så bare lægge hende ned igen?

Jeg havde problemer med ronja på et tidspunkt hvor hun vågnede og ikke var udhvilet. Det måtte jeg lægge hende igen selvom hun brokkede sig og få hende til at sove videre. Det varede lidt tid men så begyndte hun at sove længere tiD uden opvågninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline på 1 1/2 år, sover alt mellem 1,5 - 3,5 til middagslur i dagplejen. I weekenden sover hun max 2 timer.

Hun kommer i seng senest kl. 19 og sover til 6.15-7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis hun sover 11-12 timer om natten er det jo ikke så mærkeligt, at hun sover kort middagslur. De har gennemsnitligt brug for 13,5 times søvn i døgnet, så hvis hun sover godt og længe om natten, så er det jo fint med kort middagslur. Anna sover 1½ time til middag og har gjort det længe. Og så sover hun igennem uden at vågne overhovedet fra ca. 20 til ca. 6:30 - så hun sover 11-13 timer i døgnet, men har også altid haft en lille søvnbehov.

Hvis Madison trives og er tilpas, så tror jeg bare du må lære at leve med den korte dagslur og sætte pris på den gode nattesøvn ;)

Her i mens hun har haft tænder har hun haft nætter hvor hun er vågnet men ellers sover hun igennem. Hvilket er rigtig lækkert :) og ja så gør det ikke så meget med middagsluren. Synes bare det var underligt når de andre kunne sove flere timer,

Hun virker til at være i fint humør. Lidt sur om eftermiddagen. Og så er hun blevet rigtig hysterisk. Daglig kamp. Men det må man tage med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er næsten 21 mdr og sovet en gang mellem 1,5 og 3 timer :)

En time lyder ikke af meget. Har du prøvet at vippe hende i søvn igen? Hvis hun sætter sig op så bare lægge hende ned igen?

Jeg havde problemer med ronja på et tidspunkt hvor hun vågnede og ikke var udhvilet. Det måtte jeg lægge hende igen selvom hun brokkede sig og få hende til at sove videre. Det varede lidt tid men så begyndte hun at sove længere tiD uden opvågninger.

Hun er vant til at blive stilt ud uden at skulle vippes. Hun nægter at sove hvis jeg står derude. Så synes hun bare det er sjovt. Nogen dage tager hun halvanden til to timer. Men hun har måske ikke brug for så meget søvn.

Hun er dog altid træt når hun skal sove kl syv. Og fem min efter hun er lagt sover hun

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline på 1 1/2 år, sover alt mellem 1,5 - 3,5 til middagslur i dagplejen. I weekenden sover hun max 2 timer.

Hun kommer i seng senest kl. 19 og sover til 6.15-7.

Kan madison sove for meget om natten så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder helt normalt. :) Der er jo forskel på børn og deres søvnbehov, og så længe hun ikke bliver overtræt om eftermiddagen, tror jeg ikke, du skal være bekymret.

Elina har aldrig sovet særlig meget til middag - faktisk var det lidt af et mirakel, hvis hun sov mere end en time i vuggestuen. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder helt normalt. :) Der er jo forskel på børn og deres søvnbehov, og så længe hun ikke bliver overtræt om eftermiddagen, tror jeg ikke, du skal være bekymret.

Elina har aldrig sovet særlig meget til middag - faktisk var det lidt af et mirakel, hvis hun sov mere end en time i vuggestuen. ;)

Bi kan godt mærke når klokken bliver fem halv seks at hun begynder at være træt. Men så leger bi med hende for at holde hende kørende eller også kommer hun i bad. Og hun sover med det samme hun bliver lagt.

Jeg synes det er vildt så lille et menneske ikke har brug for mere end en times middagslur. Ham jeg passer som er to måneder ældre sover altid to timer og nogen dage tre timer til middag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder helt normalt. Kan se hun sover12-13 timer om natten.

Du samlinger med de andre dp børn. Med hvis de frk kun sover 10 timer om natten er det klart de har brug for mere søvn til middag. Zoey sover feks 10 om natten og 2 timer til middag. Og det har hun gjort længe ( også da hun var Ms alder)

Jeg ville faktisk nyde M sover så meget om natten. Det kan godt være du ikke har så lang en pause til middag, men aften fred er altså uundværlig ( siger en der ikke har fred om aftenen )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder helt normalt. Kan se hun sover12-13 timer om natten.

Du samlinger med de andre dp børn. Med hvis de frk kun sover 10 timer om natten er det klart de har brug for mere søvn til middag. Zoey sover feks 10 om natten og 2 timer til middag. Og det har hun gjort længe ( også da hun var Ms alder)

Jeg ville faktisk nyde M sover så meget om natten. Det kan godt være du ikke har så lang en pause til middag, men aften fred er altså uundværlig ( siger en der ikke har fred om aftenen )

Det gør mig ikke så meget der ikke er så lang pause om dagen når det nu er hende der er vågen ;) og man kan stadig slappe lidt af. Ham drengen sover omkring det samme antal timer om natten som Madison.

Men det var egentlig også fordi når folk hørte hun ikke sov mere at de undrede sig, og så tænker jeg lidt hvis hun var ved en alm dp om hun så ville blive taget op efter den time eller ville de gå mere op i deres pause?

Men ja nyder freden om aften så man lige kan koble lidt af. Og hun sover ofte en hel nat uden at vågne, hun har dog lige haft et par uger hvor hun vågnede en gang om natten og hvor hun så fik en flaske at sove videre på. Men det var simpelthen pga kindtænder. Og det er ovre igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid sover jeres til middag?

Madison har selv droppet formiddags luren og i stedet bliver hun puttet mellem 11-1130. Og det er det samme med dp børn jeg har.

Men hun sover ofte kun en time og så gider hun ikke mere. Og hun skal først i seng kl 19 igen. Hun kan få dage godt falde i søvn i bilen hvis vi er ude og handle men ellers kører hun på frem til sengetid. Synes bare ikke en time er særlig meget.

Det ene er dp børn sover to timer, og ved min niece på to år også sover to timer, så fatter ikke hvorfor madison kune tager en time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Agnes er 21 mdr. Hun sover om natten fra 20/20.30 til 6-6.30. Hendes middagssøvn svinger mellem 1,5 og 3 timer. Hvis hun står tidligt op er hun klar til at komme i seng kl 19. Synes ikke hun ellers virker påvirket af, om hun har sovet lang eller kort lur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at det er fint hun sover luren som hun gør. For netop som I skriver så sover hun jo godt om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise sover som regel også kun 1 time til middag. Hun kommer i seng alt imellem 19-20 og så vågner hun igen mellem 5-6. Så hun sover altså mindre end Madison.

Men hun er ikke specielt pylret eller træt i løbet af dagen, kun omkring aftensmaden nogen gange, men så er hun frisk igen bagefter. Så jeg tror bare ik hun har behov for mere søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise sover som regel også kun 1 time til middag. Hun kommer i seng alt imellem 19-20 og så vågner hun igen mellem 5-6. Så hun sover altså mindre end Madison.

Men hun er ikke specielt pylret eller træt i løbet af dagen, kun omkring aftensmaden nogen gange, men så er hun frisk igen bagefter. Så jeg tror bare ik hun har behov for mere søvn.

Det er sjovt så forskellige børn kan være med hensyn til hvor meget søvn de har brug for. Men de to piger minder da om hinanden søvn mæssigt. Madison er også begyndt at stå op mellem 6 og 7 nu. Ved så ikke om det er fordi huj er syg eller om det er sådan det skal være nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER