tazdiginez

Babyshower

28 indlæg i dette emne

Hvis i skulle holde babyshower selv, hvornår og hvordan ville i så gøre dette? :)

Jeg regner stærkt med at holde et babyshower for mig selv :P

Jeg regner med at ville lave en billig ønskeseddel med en masse småting, som er nice-to-have og så selv sørge for madvarer osv.

Er det for meget synes i? Hvad gør man til sådan et babyshower og hvad er der af forskellige lege og kan man "forlange" af gæsterne at de sørger for at finde en leg hver især?

Jeg regner med at alle inviterede får tilsendt en gæsteliste med kontaktinformation på, så de kan snakke sammen om forskellige ting osv. - Er det dumt?

Jeg håber i kan hjælpe og i må meget gerne komme med jeres egne erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nu aldrig hilde en babyshower for mig selv... I hvert fald slet ikke med ønskeliste...

Kunne godt finde på at holde noget hygge måske for veninder og så sige det var for at fejre sidste tid uden baby eller noget, men ville ikke kalde det babyshower... Det er lidt ligesom at holde polterabend for mig selv vil jeg sige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nu aldrig hilde en babyshower for mig selv... I hvert fald slet ikke med ønskeliste...

Kunne godt finde på at holde noget hygge måske for veninder og så sige det var for at fejre sidste tid uden baby eller noget, men ville ikke kalde det babyshower... Det er lidt ligesom at holde polterabend for mig selv vil jeg sige

Jeg fik ikke et babyshower sidst og har egentligt ikke nogle veninder udenfor BK udover Diden, så det er meget begrænset med veninder som vil overraske mig med et babyshower - derfor vil jeg gerne holde det selv, så er jeg da sikker ;)

Det jeg tænker som skal på ønskesedlen er små ting. Stofbleer, hjemmelavede uroer (hvis nogle vil det), sutter osv. Intet dyrt og totalt uoverskueligt. Jeg kunne aldrig drømme om at kræve gaver eller ting som kostede mere end 100 kr. når det er noget jeg selv inviterer til. Jeg vil heller ikke forlange gaver, har man ikke råd eller lyst, jamen så behøver man heller ikke :)

Jeg synes der er stor forskel på polterabend og et babyshower.. Et polterabend høre lidt et bryllup til og er en opgave som brudepigen har, hvor et babyshower er jo som et surprice-party i mine øjne. (og sådan et har jeg desværre aldrig fået)

Men jeg kan godt se hvad du mener :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt finde på at holde noget selv, men så ville jeg nok kalde det "babyhygge for kommende mor og skrukke veninder" istedet - eller måske noget mere mundret :P Men noget andet end "babyshower", der for mig netop er en overraskelsesfest :)

Hvis jeg holdt noget, så ville jeg måske skrive i invitationen at lege/indslag er velkomne eller sådan noget, men med en eller anden ikke-pressende formulering :) Og jeg ville kun give ønskeseddel, hvis nogen bad om det.

Så ville jeg lave (eller købe :badgirl) noget lækkert kage og skære noget frugt ud, måske pynte lidt op, arrangere en enkelt aktivitet og så håbe at mine veninder var friske på noget hygge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forslag til aktiviteter:

- alle har et billede af sig selv som baby med, og så laves der gætte konkurrence a la "tip en 13'er" med hvem der er hvem

- indsamling og nedskrivning af væddemål om hvornår du føder, evt på et dekoreret ark, som du kan gemme

- alle dekorerer en hvid body (med tekstiltusser, f.eks) som du får

- gæt mavemålet

- gruppebillede hvor alle undtagen den gravide har en ballon eller pude under blusen

- quiz om babyviden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt finde på at holde noget selv, men så ville jeg nok kalde det "babyhygge for kommende mor og skrukke veninder" istedet - eller måske noget mere mundret :P Men noget andet end "babyshower", der for mig netop er en overraskelsesfest :)

Hvis jeg holdt noget, så ville jeg måske skrive i invitationen at lege/indslag er velkomne eller sådan noget, men med en eller anden ikke-pressende formulering :) Og jeg ville kun give ønskeseddel, hvis nogen bad om det.

Så ville jeg lave (eller købe :badgirl) noget lækkert kage og skære noget frugt ud, måske pynte lidt op, arrangere en enkelt aktivitet og så håbe at mine veninder var friske på noget hygge :)

Lige præcis DET jeg har i tankerne :D hahaha

Men ja... som du skriver så sende en ønskeseddel afsted til dem som ønsker, er måske en bedre løsning :) Så ser det heller ikke ud som noget jeg "forventer" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis DET jeg har i tankerne :D hahaha

Men ja... som du skriver så sende en ønskeseddel afsted til dem som ønsker, er måske en bedre løsning :) Så ser det heller ikke ud som noget jeg "forventer" :)

Præcis :) En ønskeseddel kan jo være en god hjælp til dem, der har lyst til at give en gave, men jeg ville ikke forvente at få gaver til sådan en fest :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville personligt heller ikke holde noget babyshower.. kender heller ikke nogen der har fået det da det ikke er en dansk tradition?!.. I danmark er der mere tradition for barselsgaver fra venner/bekendte i stedet, hvilket ikke er lige så udbredt i USA... :)

JEg er sikker på at du vil sætte pris på noget hygge med veninderne inden baby kommer, men tænker at du helt skal undlade at lægge op til ønsker.. hvis det var mig ville jeg pludselig stå i dilemma omkring hvad så med barselsgaven? og dåbsgave igen inden for et halvt år ;) Det bliver bare hurtigt meget som veninde... :)

Men en hyggelig dag med lækker frokost og bare ren tøsesludder, som sådan en sidste rigtige hygge dag uden skrig og gylp og alt opmærksomhed på bebs ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville det være HELT naturligt for mig at tage en gave med, hvis jeg skulle til nogens babyshower, men eftersom den slags fest ikke er så udbredt endnu, så ville jeg - hvis jeg selv skulle holde det - lægge op til over for mine gæster at det var en "almindelig" fest, som bare havde babyhygge tema, og hvis jeg holdt en almindelig fest ville det jo heller ikke ligge i luften, at man skulle have gaver. Så jeg ville tie helt stille om ønsker medmindre nogen spurgte, og kun give ønskeliste hvis nogen decideret efterspurgte sådan en (ellers ville jeg bare nævne et par ønsker).

Hvis du gerne vil have babybrugbare minder om dagen, så kan du jo lave den der aktivitet med bodyerne og selv købe ti bodyer og et par stoftusser :) Det koster ikke alverden og med hyggelig stemning så er jeg sikker på, at det vil være et hit at gæsterne sidder og udfolder sig kreativt på de måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville iøvrigt ikke lave sådan en kontaktliste, jeg synes det virker lidt "pres-agtigt" i forhold til hvis det bare skal være babyhygge. Og jeg tænker også at HVIS nogen vil lave aktiviteter, så er det ikke sikkert at det kræver at man snakker sammen og skulle det gøre det, så kan de jo spørge dig eller måske finde noget via facebook? :)

Mht hvornår så ville jeg gøre det mellem uge 20 (efter md så jeg forhåbentlig kendte kønnet og følte mig rimelig sikker på, at bebs var velskabt) og uge 30 (hvor jeg så småt begyndte at være træt, tyk og energiforladt :P).

Der blev holdt babyshower for mig, da jeg var ca 28 uger henne og det var perfekt, fordi så var det en mave at kigge på og nogen så endda spark, men jeg havde stadig energi til at jeg orkede det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik skøn babyshower da jeg var i uge32 men vil sige at jeg sagtens ville kunne holde til det senere også. Vi lavede forskellige quizzer, fik brunch, kage, klippeklister og lege og der var ikke noget der var fysisk hårdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik et babyshower, da jeg havde knap 2 uger til termin. Det var en super hyggelig aften, men jeg var meget glad for at jeg ikke skulle stå for noget som helst selv :D

Det var 4 veninder, som jeg kender fra søster-bk, som havde arrangeret et for mig, og de kom hjem til mig i løbet af formiddagen (tror jeg nok), pyntede op, lavede mad og havde arrangeret nogle lege. Skide hyggelig aften altså!

Jeg ville være meget forsigtig med at arrangere for meget. Det kan nemt blive for meget "se mig-agtigt", hvis man sætter en stram dagsorden og laver gaveliste og alt muligt. Synes det ville sende et signal om "kom og fejr mig og min baby. Vi skal lave x og x for min underholdningsskyld, og selvfølgelig skal i varte mig op sådan og sådan. Og husk en gave!" - Jeg ville nok skrive noget i dur med "Nu da jeg snart bliver mor til 2, og min tid med jer skønne piger vil blive mere begrænset, synes jeg at vi skal mødes allesammen til en hyggelig aften, så vi kan give den lidt gas en sidste gang". Så synes jeg godt man kan lave en enkelt eller 2 lege, men jeg vil lade det være op til gæsterne, om det er noget de gad. Den med gaver, ville jeg holde lidt igen med. Det kan hurtigt komme til at virke som om du kun holder en fest for dig selv, for at få gaver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes de andre piger er kommet med nogle gode forslag til, hvordan man kan skrive det - så festen bliver som et babyshower, men at man bare kalder det noget andet :loveshower

Jeg håber i hvert fald at det kan blive til noget og du får en skøn dag :kiss

Ps: så er babyshower-lege altså bare vildt morsomme :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så af den holdning, at jeg aldrig i livet kunne drømme om at holde sådan noget for mig selv.

Jeg kunne godt finde på at invitere tøserne forbi inden fødslen, men at skrive ønskelisten m.v. er total no-go for mit vedkommende. Tænker det er lidt ligesom, hvis man er med-arrangører på sit eget polterabend.

Men kunne du ikke liste ud til en særlig veninde, at du ville blive rigtig glad for en babyshower og så tage den den vej rundt?

Nå - tanker fra en tosse; jeg håber ikke, at du tager mit indlæg ilde op; det er kærlig ment :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver lige igen.

Mange af jer skriver som om i tror at jeg har venner udenfor bk.

Den eneste veninde jeg har udenfor bk er Diden og så har jeg få stykker som jeg snakker med, men heller ikke mere end det. De "veninder" jeg har er SLET ikke samme sted i livet som mig og når de kan lade være med at dukke op til eller give besked til samtlige fødselsdagsfester, weekendsfester osv.

Så tror jeg sq ikke på et surprice babyshower derfra.

Diden har jo sin familie at tage sig af, så det vil jeg slet ikke spekulerer på.

Så derfor holder jeg det selv. For piger fra bk som betyder noget for mig og som viser interessen.

- jeg kan virkeligt ikke se det forkerte i det og jeg kan heller ikke se det forkerte i at arrangere poltenabend selv eller andre events.

Jeg vil rigtigt gerne holde noget, for jeg kommer ikke til at være gravid længe og tiden er knap når den lille kommer.

Om jeg kalder det babyshower, "tid med veninderne" eller whatever er ligegyldigt. Det går jo egentligt ud på et for mit vedkommende. At invitere nogle dejlige kvindfolk forbi til en masse skæg og ballade inden min tid proriteres anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare du skal sende invitationen ud til de Bk-piger, du vil have med, og så er jeg sikker på, at du får en skøn dag. Jeg mener, BK-piger kan da kun sætte gang i en god og hyggelig og festlig babydag :loveshower

Jeg tror egentlig du er blevet misforstået, for selvfølglig kan man invitere piger hjem til sig, det gør jeg da selv tit.. (men forventer dog ikke gaver).. Men kald det hvad du vil og jeg ønsker dig en skøn dag :glad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes den er svær den her.. Men nu får hele det der "baby shower" kocept mig generelt til at grumme tæer ;)

Jeg ser absolut intet galt i at invitere en flok skønne tøser forbi til noget hygge. Men jeg tror man skal lægge vægt på "hygge-inden-baby-kommer" frem for at håbe på noget baby shower lignende med lege og gaver.

Jeg håber hvertfald du kan få stablet en hyggelig dag på benene :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg har misset noget her - er det normalt at holde babyshower i Danmark? Jeg har ALDRIG hørt om det før, og jeg håber virkelig ikke at mine veninder gør det, for jeg ville synes det var frygteligt at have alle de gaver osv. stående, hvis nu det ender med at være et dødfødt barn...

Det normale i Danmark er vel i virkeligheden meget mere barselsbesøg, hvor veninderne kommer forbi og ser den lille og har en lille ting med, når man er kommet hjem fra sygehuset... Og det gør man ikke på¨samme måde de steder, hvor man holder babyshower...

Jeg er nok meget imod babyshower, fordi jeg synes det er noget mærkeligt noget at fejre noget, der ikke er sket og vellykket endnu... Men jeg er nok også sådan en, der ikke får min barnevogn ind i huset, før barnet ligger i den... Og det samme med mange andre ting... (ja, vi har haft ualmindeligt mange dødfødte børn i familien, så vi tager vores forholdsregler...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg har misset noget her - er det normalt at holde babyshower i Danmark? Jeg har ALDRIG hørt om det før, og jeg håber virkelig ikke at mine veninder gør det, for jeg ville synes det var frygteligt at have alle de gaver osv. stående, hvis nu det ender med at være et dødfødt barn...

Det normale i Danmark er vel i virkeligheden meget mere barselsbesøg, hvor veninderne kommer forbi og ser den lille og har en lille ting med, når man er kommet hjem fra sygehuset... Og det gør man ikke på¨samme måde de steder, hvor man holder babyshower...

Jeg er nok meget imod babyshower, fordi jeg synes det er noget mærkeligt noget at fejre noget, der ikke er sket og vellykket endnu... Men jeg er nok også sådan en, der ikke får min barnevogn ind i huset, før barnet ligger i den... Og det samme med mange andre ting... (ja, vi har haft ualmindeligt mange dødfødte børn i familien, så vi tager vores forholdsregler...)

Jeg har selv fået et babyshower, og har været med til at holde det for en veninde.

For os har det været mere en hyggelig aften inden babyen kommer, og man dermed ikke har så meget tid til at sætte en hel aften af. Vi har leget nogle lege og bare generelt haft en rigtig hyggelig aften.

Med hensyn til gaver har vi fået/givet 1 samlet gave.

Vi er en gruppe på 5 veninder, der har holdt det, så det har ikke været det vilde med 30 man kender og knap kender, ingen vild kage eller lignende. Bare en rigtig hyggelig aften for at fejre det nye liv der snart kommer og at have en sidste hyggeaften, hvor man kan gå all in uden en baby på armen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er enig med pumpkins. :) nu er jeg så en del af de 5 piger. Men altså nej, det er jo ikke noget stort amerikansk noget, men en rigtig hyggelig dag, hvor vi lavede noget sammen alle 5. Selvfølgelig er den kommende mor i centrum, men det er ikke bare et gaveræs..

Men jeg er også en af dem, som havde købt alt inden fødslen, og barnevognen kom hjem en uge før termin og i det hele taget er jeg ikke overtroisk.

(Men er frygtelig ked af din families historie med dødfødte børn :( :kram2 )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tullemor - enig. Jeg ved også at det kan gå galt og synes det er forkert st fejre det inden man har født...,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tullemor - enig. Jeg ved også at det kan gå galt og synes det er forkert st fejre det inden man har født...,

Forkert ligefrem?? Det kan vel kun være op til den enkelte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke ment sådan. Jeg vil bare ikke gøre det selv. Så for mig selv er det ikke rigtigt at gøre

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du fejre jo ikke noget der ikke er sket. Du fejre at personen skal være MOR. Om barnet er dødfødt eller ej, så bliver man altså mor ;) Og ærlig talt, hvis jeg fødte efter uge 36, og fik et dødfødt barn.. Så tror jeg ikke de 5-6-10 gaver, var dem som gjorde jeg fik lyst til at springe ud fra en bro ;) Det var nok nærmere at skulle afbestille barnevogn, eller lægge tøjet væk, eller smide gratis pakker ud osv.. Når man er SÅ langt henne, som man normalvis er ved et babyshower, så er man jo KLAR til baby kan komme anyway :) Udover det, er risikoen for et dødfødt barn, ENORMT lille! Som i virkelig, virkelig lille...! Har intet tal, men jeg ved at vi til NF fik at vide at vi ventede et sundt og rask barn, og da jeg spurgte om "risikoen", så sagde hun at det eneste tal de kunne trække på, var at hvis du ser et sundt og rask barn til NF, så er der 95% "chance" for at stå med et levende født barn i sidste ende :) Her skal du så tænke på, at det er ved NF! DVS alle der får skrækkelige ting at vide til MD,alle der mister undervejs osv, er jo i de 5 %..Så ja, den risiko er altså virkelig lille :) Nå, det var vist et lille sidespring ;) I princippet ville jeg bare sige, at man fejre noget som ligemeget hvad, kommer til at ske: Man skal være mor!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du kommet videre med at arrangere dagen?

Jeg forstår måske dig forkert - men hvis dem, som skal inviteres med, alle er piger herinde fra ... Har de så ikke læst med nu? Og ved derfor, at du jo egl forventer (eller i hvertfald selv til at starte med havde ønsket om) gaver og lege fra dem?

Dermed kan du vel lige så godt skrive det med legene i invitationen og telefonliste, eller hvordan du havde tænkt det - og vedlægge din ønskeseddel, kan du ikke?

Jeg tænker bare, at de ved det jo godt alligevel nu og så kan du jo lige så godt holde ved din oprindelige plan. :)

Var det mig, og vidste jeg at den gravide inderst inde ønskede sig gaver og lege - uagtet at det ikke står i invitationen - så ville jeg da planlægge lege og medbringe gave,

Personligt, som flere skriver, har jeg det nok også lidt "anstrengt" med at invitere til et babyshower selv. Og forvente alt muligt. Men vi er jo heldigvis forskellige, og nu hvor du alligevel har skrevet om det her, hvor de kommende gæster læser med, så kan du da lige så godt holde fast ved din oprindelige ide :)

Håber du får stablet et hyggeligt shower for dig selv på benene. God fornøjelse :)

Forresten en tanke - ved din mand, at du ønsker dig et babyshower? Måske han kunne være arrangør, så det rent faktisk var en overraskelse for dig? Det ville virke meget mere naturligt i min verden. Det behøver jo ikke være en tøseting, så det kunne han da sagtens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER