Girl Next Door

Pulled pork - jeres bedste opskrift?

14 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder, hvad er så jeres bedste opskrift på PP? Jeg har selv lavet det én gang, men synes ærlig talt ikke det var så fantastisk som alle snakker om :blush Men mistænker det lidt for at jeg fik lavet en fesen marinade. Så kom med alle jeres fifs, gode råd og opskrifter :glad

Tillægsspørgsmål; hvad serverer i til andet end burger boller og coleslaw?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en opskrift derhjemme et eller andet sted (ok, og afslørede dermed at jeg er på arbejde og kan ikke tage mig sammen...) Den finder jeg gerne frem til dig - jeg synes, den er god.

Ellers har jeg droppet coleslaw'en, for det er jeg dybest set ikke så vild med. Laver i stedet "burger-tilbehør" - altså, salat, tomat, agurk, evt. syltet agurk og løg. Barbequesovs er vigtigt - kan absolut ikke undværes! Så laver jeg enten en kartoffelsalat eller ovnbagte kartofler du ved, på den der pommes frites agtige måde. Det synes jeg er godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du meget gerne :)

Nu er jeg jo newbie i det her PP så barbecuesaucen, hvad bruger du den til? Skal det udover?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den bruger jeg som "ketchup" om du vil, og hælder det over kødet i burgerbollen. Det giver en lidt krydret røget smag, som jeg i hvert fald rigtig godt kan lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet det uden coleslaw og burgerbolle, men med kartofler og salat (og med sovs en gang). Er stadig på forsøgs-stadiet med marinaden, men dem vi har prøvet har bare været rørt sammen af forskellige ting vi havde og så smurt på i et godt tykt lag. Sådan en BB-sauce er et god udgangspunkt, synes jeg.

Den første gang vi lavede det, var den lidt tør. Så næste gang var centrumtemperaturen mindre (92 grader tror jeg). Det blev bedre. Men det passer med 110 grader over 12 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken marinade/rub kan i anbefale? Det må gerne smage af noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marinade til at gnide ind i kødet inden det steges plejer vi at bruge den fra spise ned Price - findes på deres hjemmeside. Bruger faktisk også deres opskrift på coleslaw, den er rigtig god!

Sovsen til at blande med kødet efterfølgende når det er pulled og klar til servering laver vi ud fra en opskrift fundet på Politiken.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg forvirret. Skal der noget udover kødet bagefter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg forvirret. Skal der noget udover kødet bagefter?

Ja det skal der :) så bliver det i hvert fald rigtig lækkert. Bruger vi PP i burger med coleslaw blander vi ikke sovsen med kødet men bruger det mere som man ville bruge fx ketchup i en burger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det skal der :) så bliver det i hvert fald rigtig lækkert. Bruger vi PP i burger med coleslaw blander vi ikke sovsen med kødet men bruger det mere som man ville bruge fx ketchup i en burger

Så er jeg måske ved at være med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leif er the king off Weber og lave PP så det basker

Jeg får lige hans opskrift

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leif er the king off Weber og lave PP så det basker

Jeg får lige hans opskrift

Ja gør lige det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gastromand.dk har en fantastisk opskrift med coleslaw, burgerboller, eddikedressing og barbecuedressing og selvfølgelig pulledpork incl. rub.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

www.leifoglouise.dk

Gå ind på vores hjemmeside der er opskriften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER