Barbamama

Ud at rejse med 1-årig

23 indlæg i dette emne

Vi er så heldige, at vi skal til Mallorca om to uger. Det bliver Valdemars første rejse udenlands :loveshower Han er lige omkring 1 år til den tid, så der er nogle ting, jeg er i tvivl om... :unsure

Der er allerede en supergod tråd om at tage sin 1-årige med til Malaga og jeg har suget rådene til mig :super Men jeg tillader mig at oprette en ny tråd til mine spørgsmål :blush

Jeg tænker en del over det der med grød :unsure Jeg synes det virker ret omstændeligt at slæbe elkedel, gryde, piskeris og gryn med, og vi har aldrig været gode venner med købe-grød, men kan den bette mon spise sig mæt nok til at undvære grød dernede??? Han plejer at få både grød til formiddag (til morgen får han rugbrød, fordi hvis han får grød til morgen, så æder han sig så mæt i det, at han ikke gider spise ret meget før henad eftermiddagen :o) og til nat/efter-aftensmad. Hvad har I andre gjort, der har rejst med tumlinger, der plejer at få grød?

Samme spørgsmål med rugbrød? Jeg overvejer at tage en pakke med hjemmefra, er det fjollet? :lolhit Der er jo sikkert masser af fin (og tumlingevenlig) mad dernede. Vi skal bo på et rigtigt familiehotel... Og Valdemar har egentlig altid foretrukket aftensmad-rester frem for rugbrød til frokost... Men omvendt vil jeg jo helst ikke have, at han kommer til at leve af pommes fritter dernede :unsure

Har I haft "badegrej" med? Vi holder selvfølgelig ALTID øje med Valdemar, når han er i nærheden af vand, og jeg tænker derfor at det ikke er nødvendigt (/praktisk) med svømmeluffer og mavebælte og alt det der. Men min mand vil vist gerne have noget af det, og måske vil Valdemar synes, at det er sjovt? Har I brugt sådan noget?

Ellers tager jeg også meget gerne imod andre gode råd :)

vi overvejer at købe up-and-go bleer til fly og til når vi er på farten på Mallorca (men regner med at bruge almindelige på hotellet)

vi er obs på at gulvene kan være kolde

vi tager et arsenal af vådservietter (og nok også skumklude) med

vi har en uv-badedragt

vi har selv klapvogn med

vi er obs på underholdning til flyet (han får sin iPhone med og så tænker jeg et par bøger og duploklodser?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor lækkert at i skal på ferie.... er overhovedet ikke misundelig!! :P

Kunne man undersøge om der er microovn på værelset? For så er det jo super nemt at lave grøden der, og du skal bare have gryn med :)

Mht. badeudstyr, så tænker jeg måske at hvis i har det i forvejen, kan i tage det med, men hvis i skal ud og købe, så ville jeg måske vente, og se om behovet opstår dernede, og så købe der. Den slags kan jo købes i overflod sådanne steder :)

..... jeg ville tage rugbrød med, hvis det var os der skulle rejse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ja, mikroovn! Jeg har skrevet til min far, og spurgt om han vil undersøge, om der er mikroovn. :super

Lyder fornuftigt med badesagerne. :) Vi har ikke noget, og jeg synes nemlig også at det virker lidt overkill at købe luffer osv. med hjemmefra :)

Og ja, der ryger nok et rugbrød med i kufferten. Så må vi se, hvor meget af det, der bliver spist, men det er nok meget godt at have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det decideret hotelværelse eller mere sådan lejlighed hotel? For det ændrer en del i forhold til hvor nemt/besværligt det er med mad..

I lejlighed hotel er der ofte også elkedel og måske to kogeplader eller noget..

Jeg ville også tage rugbrød med.! Hvis der er køleskab med fryser i, ville jeg fryse ned, så det holder sig frisk.

Og rigtig god tur!! Det lyder lækkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et decideret hotelværelse... Så jeg tror desværre ikke, at der er elkedel osv. :unsure

Og tak :) Vi glæder os meget :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag rugbroed med - for guds skyld! Broed sydpaa er hvidt og ikke naerende/maettende.

Tag ikke alt badehalloj med - koeb paa stedet. Det samme med en skovl og en spand.

Solcreme hjemmefra, hvis du vil udngaa skodkemi.

Tynde lagener som dyne/taeppe

Up&go til fly er godt, tror jeg. Noah ville i hvert fald ikke ligge ned paa lille flylokums pusleplads, hi hi.

Vi har lige vaeret ved vandet med Noah og det eneste var det med mad - at koekkener aabner senere end Noah spiser, saa til frokost taenkte vi paa aftensmaden(undtagen foerste aften, hvor M var ude for at laane fremmed koks koekken og en fisk ;) ) Til morgenmad fik han smaa rugbroedsstaenger og vi fik lavet en omelet til ham, samt frugt i lange baner og rosiner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været en uge på Rhodos - total succes og Dicte var mega sej til at være på ferie ;)

Vi havde havregryn og bondebrød med hjemme fra. Vi boede så i en lejlighed med et lille bitte køkken, så det var til at lave mad. Brødet blev selvfølgelig tørt midt på ugen, men det var heldigvis ikke noget problem, for det var til at købe noget helt fint brød i supermarkedet (mange danske og svenske varer) Men det var rigtig rart at have noget med til at starte op på.

Så havde vi klapvogn + solskygge til klapvognen med, og den var GULD værd!

Imse Vimse badesko - også guld værd, både ved poolen så hun ikke faldt men også på stranden hvor sandet var varmt.

Vi købte spand og badelegetøj dernede. Hotellet havde en smart genbrugs politik, så for 2 euro kunne man købe brugte ting. Luffer osv gider hun ikke endnu, og det var heller ikke nødvendigt da vi badede med hende hele tiden.

Til flyveturen fik hun en flaske med lidt saft i, så drak hun af den når vi skulle op/ned, og hun havde ingen problemer med ørerne :) Vi havde bestilt rigtig børnemad til hende på flyet, for ellers var babymenuen glasmad og det gider hun altså ikke, og det var også en spændende aktivit at spise flymad - som iøvrigt var af overraskende god kvalitet :super (Vi rejste med Spies) Ellers havde hun sin rygsæk med legetøj med i flyet, og brugte meget tid på at tage legetøj op af den. Jeg havde købt lidt nyt legetøj, som hun syntes var meget spændende. Vi havde også en babydyne med i flyet, så der var noget til at putte med. Jeg havde ogås kiks, grøntsager og udskåret frugt med hjemmefra, det var godt med forskelligt underholdning på flyveturen, som hun klarede til UG :)

Vi havde MANGE vådservietter med, og brugte dem alle sammen. Vi havde også skumklude med, men dem fik vi slet ikke brugt. Så næste gang bliver det kun vådservietter.

God tur, gid det var os der skulle afsted igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Badebleer. Eller nogle badebukser med indbygget badeble. (Dem fra kære børn, er de eneste jeg har fundet med indbygget badeble) Det er ikke rart når der kommer uheld svømmende.

Svømmevinger og bælte er han for lille til. Men en skum orm er rigtig god i den alder, men på ingen måder nødvendig. Man er jo i poolen hvergang purken skal ha en dukkert.

Ellers er en pensel rigtig sjov ved pool området, så kan man tegne med vand på fliserne.

En lille hilsen fra en anden rejse bekymret mor, der også skal til Mallorca om 2 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tips :loveshower

Jeg fandt ud af, at det faktisk er ferielejligheder, så der er både micro ovn og elkedel :super Og jeg har bestilt imse vimse badesko (har dog fået mail om at de er udsolgt og derfor måske først bliver sendt efter at vi er taget afsted :prik) og vi tager rugbrød og gryn til grød med :) Solcreme har vi også med hjemmefra, det har vi altid :) og vi har både up&go (til fly og på tur) og alm bleer (til når vi er i lejligheden) og badebleer (24 stk - det må da række?) med :) Jeg tror, vi dropper skumkludene og så går jeg ned og køber en masse vådservietter her en af dagene - jeg tænker 6 pakker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tips :loveshower

Jeg fandt ud af, at det faktisk er ferielejligheder, så der er både micro ovn og elkedel :super Og jeg har bestilt imse vimse badesko (har dog fået mail om at de er udsolgt og derfor måske først bliver sendt efter at vi er taget afsted :prik) og vi tager rugbrød og gryn til grød med :) Solcreme har vi også med hjemmefra, det har vi altid :) og vi har både up&go (til fly og på tur) og alm bleer (til når vi er i lejligheden) og badebleer (24 stk - det må da række?) med :) Jeg tror, vi dropper skumkludene og så går jeg ned og køber en masse vådservietter her en af dagene - jeg tænker 6 pakker?

Vi brugte 4 pakker vådservietter fra rema, og 2 små pakker vi købte dernede, så det passer godt med 6 stk :) tror vi brugte 10 badebleer

God tur :) håber badeskoene når frem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte 4 pakker vådservietter fra rema, og 2 små pakker vi købte dernede, så det passer godt med 6 stk :) tror vi brugte 10 badebleer

God tur :) håber badeskoene når frem

Okay det lyder godt :)

Og tak det håber jeg også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt 4 pakker på 3 uger, så 6 må være rigeligt :)

Rigtig god tur! Det bliver med garanti dejligt :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at 6 pakker burde rækkev:)

Tillægsspørgsmål: hvad har I andre gjort i forhold til myg? Damen på apoteket havde ikke noget godt til så bette et barn (og jeg er heller ikke glad for at smøre ham med noget...) og jeg har lige løst at Miljøstyrelsen siger at myggelys ikke virker og jeg tør ikke lægge ham under insektnet om natten. Men jeg bliver altid selv stukket og har fået ret voldsomme allergiske reaktioner på det, og det vil jeg jo bare vildt gerne skåne Mar for :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad hvis de små for "feriemave"? :unsure

Jeg plejer ikke selv at døje, men man ved jo aldrig :unsure

Har tænkt på at tage de der Bifiform Travel forebyggende men må man det, når man ammer? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad hvis de små for "feriemave"? :unsure

Jeg plejer ikke selv at døje, men man ved jo aldrig :unsure

Har tænkt på at tage de der Bifiform Travel forebyggende men må man det, når man ammer? :unsure

Bum bum, jeg kan ikke huske hvad pillerne hed, men vi havde mavepiller med til Dicte - heldigvis! For hun havde lidt dårlig mave inden vi tog afsted, og det forsatte da vi var dernede (nok derfor vi brugte så mange vådservietter ;))

Spørg på apoteket, det er godt at have med!

Myg havde vi ingen problemer med, så det ved jeg ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hernede har vi tigermyg, men min apoteker vil ikke give mig noget til Noah.

Han mente dog, at jeg kunne sprojte lidt Autan Family Care paa hans bukser, mens han ikke havde dem paa. Men der var off record ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum, jeg kan ikke huske hvad pillerne hed, men vi havde mavepiller med til Dicte - heldigvis! For hun havde lidt dårlig mave inden vi tog afsted, og det forsatte da vi var dernede (nok derfor vi brugte så mange vådservietter ;))

Spørg på apoteket, det er godt at have med!

Myg havde vi ingen problemer med, så det ved jeg ikke...

Apoteket sagde at de ikke havde noget :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hernede har vi tigermyg, men min apoteker vil ikke give mig noget til Noah.

Han mente dog, at jeg kunne sprojte lidt Autan Family Care paa hans bukser, mens han ikke havde dem paa. Men der var off record ;)

Hvad er tigermyg? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at 6 pakker burde rækkev:)

Tillægsspørgsmål: hvad har I andre gjort i forhold til myg? Damen på apoteket havde ikke noget godt til så bette et barn (og jeg er heller ikke glad for at smøre ham med noget...) og jeg har lige løst at Miljøstyrelsen siger at myggelys ikke virker og jeg tør ikke lægge ham under insektnet om natten. Men jeg bliver altid selv stukket og har fået ret voldsomme allergiske reaktioner på det, og det vil jeg jo bare vildt gerne skåne Mar for :unsure

Altså vi har brugt et insekt/uv filter net, som har været fint. Anna har ikke fået et eneste myggestik. Er der en grund til at du tror han vil få det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold evt. døren lukket til soveværelset hele dagen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har brugt et insekt/uv filter net, som har været fint. Anna har ikke fået et eneste myggestik. Er der en grund til at du tror han vil få det?

Ikke andet end at jeg selv plejer at blive ædt op af myg. Brugte I også insektnettet om natten? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke andet end at jeg selv plejer at blive ædt op af myg. Brugte I også insektnettet om natten? :unsure

Ok, nej det gør vi ikke. men vi har jo et separat soveværelse så her er døren stort set altid lukket. Men der er ikke ret mange myg hernede. Jeg er blevet stukket lidt, når vi har været ude om aftenen. Hvis i skal have Valdemar med ud om aftenen så tror jeg et myggenet er fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er tigermyg? :unsure

De er sort og hvid-stribede(saa burde i grunden hedde zebramyg... ), og de er mere aggressive. Men de kommer fra Asien og kan bringe smitte med sig, forskellige vira som i vaerste fald kan vaere livstruende. Der koerer derfor en landsdaekkende kampagne hernede, for at mindske deres mulighed for at formere sig.

Men det er altsaa ikke noget, jeg er bange for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER