Mette

Sidste jordemoderbesøg efter termin...

14 indlæg i dette emne

Jer der har oplevet at gå over tid og været til jordemoder - hvad lavede i på det møde?

Fik i igangsættelsesdato?

Fik i løsnet hinder? Og hvis ja var det så aftalt på forhånd?

Eller er det bare som de andre møder med lidt snak og hjertelytning osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde et møde 40+2 og det var ikke meget anderledes end de foregående møder. Blev lige lyttet og mærket på, hun spurgte hvordan jeg havde det, og så snakkede vi kort om igangsættelse, og jeg fik en folder med hjem, hvor jeg kunne læse mere. Det var overstået på 5-10 minutter..

Jeg blev ikke tilbudt hindeløsning eller blev mærket indvendigt, men spurgte heller ikke efter det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til Jm 40+1 hvor vi det foregik som normalt besøg hos hende, dog blev jeg undersøgt indvendigt også. VI snakkede kort om igangsættelse og jeg fik en folder hvor i jeg kunne læse mere. Og så aftale vi en ny jm-tid i ugen efter(hvis jeg skulle komme så langt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et møde 40+2 og det var ikke meget anderledes end de foregående møder. Blev lige lyttet og mærket på, hun spurgte hvordan jeg havde det, og så snakkede vi kort om igangsættelse, og jeg fik en folder med hjem, hvor jeg kunne læse mere. Det var overstået på 5-10 minutter..

Jeg blev ikke tilbudt hindeløsning eller blev mærket indvendigt, men spurgte heller ikke efter det.

:ditto Bortset fra at jeg var 40+4 og så fik jeg et telefonnummer, som jeg skulle ringe til (for at aftale undersøgelse og igangsættelsesdato), den kommende mandag (hvor jeg ville have været 41+1) hvis jeg ikke havde født inden. Jeg fødte så om søndagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte efter at blive undersøgt indvendig og få hindeløsning om muligt og så gjorde hun det også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev tjekket indvendigt og hun så om hun kunne løsne hinder (kunne hun dog ikke).. Jeg fik også en tid til engangssættelse en uges tid efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille update: Ringede til jordemodercenteret for at forhøre mig og de sagde jeg bare kunne bede om en hindeløsning i morgen når jeg var der, så det regner jeg med at gøre... Det burde der vel ikke være noget i vejen for tænker jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, worst case kan hun bare ikke komme til at løsne dem jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom aldrig til 40+JM besøg, jeg endte på hospitalet i stedet (hvor jeg skulle sættes i gang pga. forhøjet blodtryk). Men ellers ville jeg have fået hindeløsning om muligt og ellers bare det sædvanlige.

Jeg fik hindeløsning på hospitalet da jeg var 39+6 og det var ok synes jeg. Det gav nogle kraftige plukveer/veer, men for mig gik det i sig selv (heldigvis?? De havde ikke der fundet ud af at William lå i UK)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, worst case kan hun bare ikke komme til at løsne dem jo :)

Nej skal man være en smule åben for at det kan lade sig gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej skal man være en smule åben for at det kan lade sig gøre?

Ja det er vist 1 finger eller sådan noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og jeg er sikkert helt lukket ;) meeen krydser fingre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til sidste JM 40+6 (skulle egentlig 41+0, men det var en lørdag).

Jeg blev grundigt undersøgt og jeg fik tilbudt at få hindeløsning, jeg var dog fuldstændig lukket så det kunne ikke lade sig gøre. Det var slet ikke noget der var talt om på forhånd.

I stedet fik jeg så en tid til igangsættelse om lørdagen (41+0).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jm 40+3, som ikk var meget anderledes end de foregående besøg. Der blev ikk nævnt noget om hindeløsning eller forsøgt. Ved dog at man ska være 1-2 fingere åbne før de forsøger.

Jeg fik en dato for igangsættelse/tjek og en fortælling om igangsættelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER