LMHF

Fik du en graviditetstest ved din læge?

20 indlæg i dette emne

Min mand og jeg har længe moret os over, at vi egentlig ikke har "vidst" om jeg nu også er gravid, eftersom lægen aldrig har testet mig for om jeg er gravid. Hun tog bare mit ord for gode varer :D

Så først efter nakkefoldsscanningen troede min mand fuldt og fast på, at jeg var gravid. Han kunne ikke helt sætte sig ind i at det at tisse på en Netto-pind gav et sikkert svar.

Jeg har selvfølgelig fået taget diverse andre prøver, men aldrig en decideret "graviditetstest" ved lægen.

Ville egentlig bare høre om dette er normal procedure? Altså, testede jeres læge jer ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev ikke testet ved lægen. Fik foretaget en gynekologisk undersøgelse omkring uge 10 som bekræftelse.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ringede til lægen for at bestille tid til første graviditetsundersøgelse, spurgte jeg af om jeg skulle ned og have taget en test.

Men nej, for de graviditestest som lægen bruger er ligeså god/dårlige som dem du køber, så hvis du har testet positiv så er du gravid.

Men til første graviditetsundersøgelse tog lægen da en graviditetstest, det var bare en af de der strips teste, ligesom dem man køber på billigtest.dk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gjorde jeg ikke. Jeg aflverede dog tisseprøve og jeg sad forventningsfuldt og troede hun gravid-testede den, så da jeg spurgte glad "testede du også om jeg ER gravid??", så sagde hun bare - nææ selvfølgelig er du det, når du siger det - men urinprøven er fin :lol

Øøøh ok :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også tisseprøve med - men hun testede kun for blærebetændelse.. Faktisk tror jeg ikke engang hun lavede en gynækologisk undersøgelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også tisseprøve med - men hun testede kun for blærebetændelse. Jeg fik at vide at pr. 1. januar 2012 var det ikke længere nødvendigt med gynækologisk undersøgelse, men hvis jeg ville kunne jeg sagtens få foretaget en..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge testede for graviditet, for han kom ind på kontoret med en bekræftelse på det, da han havde været ude i et andet rum med urinprøven.

Jeg fik dog ikke gynækologisk undersøgelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha total off topic. Men elsker i er flere der kalder det en "tisseprøve"

Hver gang vi har været indlagt med Zoey siger Henrik "tisseprøve" til stor underholdning og sygeplejerskerne, lægerne og mig. Og vi alle driller og retter ham til " urinprøve "

Har aldrig hørt nogle sige det før og nu støder jeg på det ikke mindre end 3 gange i samme tråd.

Må hellere give ham en undskyldning og fortælle ham han ikke er den eneste der siger "tisseprøve"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingenting her. Jeg fik i uge 8 (eller 9, hmm) 1. lægetjek hvor vi snakkede og jeg fik taget en blodprøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi. Det lyder til at mit forløb har været helt normalt.

Sjov tanke at man i princippet kan gå hen til sin læge og sige, man er gravid. Blive skrevet op til fødsel på et hospital, få lavet vandrejournal, få lavet blod- og "tisseprøver" ;) og så kan man takke nej til scanninger m.v. og komme ind til til fødsel omkring terminsdato uden nogen baby i maven. Lidt skørt at tænke sådan, indrømmer jeg, men kan ikke lade være med at synes det er ret så morsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle 3 gange har jeg fået en ekstra graviditetstest hos lægen.

Selv sidste gang hvor jeg havde taget intet mindre end 11 tests for jeg fattede det ikke :)

I følge min læge ville hun alligevel lige lave prikken over i'et :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fortalte min læge, at jeg havde taget 4 tests og om jeg så rigtig nok var gravid, grinte hun bare og sagde: "ja en havde været nok,ikk'? Vi gør ikke noget andet her"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi. Det lyder til at mit forløb har været helt normalt.

Sjov tanke at man i princippet kan gå hen til sin læge og sige, man er gravid. Blive skrevet op til fødsel på et hospital, få lavet vandrejournal, få lavet blod- og "tisseprøver" ;) og så kan man takke nej til scanninger m.v. og komme ind til til fødsel omkring terminsdato uden nogen baby i maven. Lidt skørt at tænke sådan, indrømmer jeg, men kan ikke lade være med at synes det er ret så morsomt.

PUDSIGT du skriver dette, for da min læge ikke tjekkede, så tænkte jeg netop på dette. At der kunne være forskruede opmærksomhedssøgende kvinder derude, der kunne lave sådan et stunt :lol Jeg må have lidt münchhausen på hjernen siden jeg kan tænke sådan. Men hellere fake en graviditet end at gøre sit barn sygt med vilje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PUDSIGT du skriver dette, for da min læge ikke tjekkede, så tænkte jeg netop på dette. At der kunne være forskruede opmærksomhedssøgende kvinder derude, der kunne lave sådan et stunt :lol Jeg må have lidt münchhausen på hjernen siden jeg kan tænke sådan. Men hellere fake en graviditet end at gøre sit barn sygt med vilje.

Hihi. Hvor sjovt, jeg ikke er den eneste der kan tænke sådan :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lavet en test hos lægen, men hun sagde også at det altså bare var hende der var gammeldags, og gerne ville se det med egne øjne også. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også lavet test hos lægen, men det var også allerede i 5. uge. Jeg havde vist bare brug for at høre en læge sige, at jeg virkelig var gravid - også selv om jeg godt vidste, at lægens tests var lige så gode/dårlige, som de 3-4 stykker, jeg havde taget derhjemme inden :rolleyes.

Mht. at "fake" en graviditet, så tænker jeg at jordemoderbesøgene jo ikke så godt kan "fakes"...? Men jeg ved faktisk ikke om de (+ de øvrige graviditetsundersøgelser hos lægen) er obligatoriske...? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge ville lave en test men sagde det ikke var nødvendigt da jeg selv havde testet positivt 3 gange.

Til 1. Lægeundersøgelse troede jeg at man skulle have en gu, men det skulle j åbenbart ikke da min læge sagde at hun ikke ville kunne mærke noget. Fik I det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge ville lave en test men sagde det ikke var nødvendigt da jeg selv havde testet positivt 3 gange.

Til 1. Lægeundersøgelse troede jeg at man skulle have en gu, men det skulle j åbenbart ikke da min læge sagde at hun ikke ville kunne mærke noget. Fik I det?

Der er kommet nye regler fra 2012 med at det ikke er nødvendigt med GU hos lægen mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få det, hvis man vil. Det ville jeg gerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vires tilfælde blev der lavet både graviditetstest og GU.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER