TiaK

Ønsker til en 2-årig?

34 indlæg i dette emne

Ja, nu går der jo ikke længe inden Erica fylder 2 år :blink

Og det betyder jo jeg skal skrive en ønskeliste for hende - og jeg er sq* lidt lost med hvad hun ønsker sig af legetøj...

Hvad er udfordrende for en 2-årig? Jeg kan kun komme i tanke om ting hun har :(

Hvad ønsker/ønskede jeres? Og hvad vil I anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Theo "ønsker sig" fx:

Plus plussere

Lege nøgler

Lege telefon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kom mig i forkøbet, ;) Den tråd har jeg tænkt på noget tid, for er i samme situation!

Foreløbig ønsker Filippa sig juniorsengetøj, Schleichdyr, DVD'er med Rasmus Klump og Postmand Per og sådan en tegnetavle, hvor man kan tegne og slette og tegne igen og igen. Og så leder jeg febrilsk efter en 'lær tal 1-10' i form af træ-elefanter i regnbuens farver, der sættes sammen.

LilleMi: hvad er plus plussere? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva ønsker sig en dvd maskine til bilen samt film dertil. Hun ønsker sig også tøj og legebord, hvor hun tegne osv. Og så ønsker hun sig en lillesøster :blink - den bliver svær den sidste.

Åh.. hun ønsker sig jo alverden og der er sikkert også noget legetøj hun ønsker sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo "ønsker sig" fx:

Plus plussere

Lege nøgler

Lege telefon

Plus plussere kunne godt være en mulighed (Tumlepigen - det er "klodser" der er formet som to plus-tegn, så man kan sætte dem sammen og bygge figurer med dem) Jeg har dog bare ladet mig fortælle at de store hurtig bliver for kedelige, og jeg havde derfor tænkt mig at jeg ville vente til hun var stor nok til de små. Men jeg tror da lige jeg vil overveje det igen :)

Legenøgler er faktisk en rigtig god idé! Hun elsker mine 'øgler (som hun udtaler det) og i dag bar hun dem hele vejen over til VS.

Legetelefon har hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kom mig i forkøbet, ;) Den tråd har jeg tænkt på noget tid, for er i samme situation!

Foreløbig ønsker Filippa sig juniorsengetøj, Schleichdyr, DVD'er med Rasmus Klump og Postmand Per og sådan en tegnetavle, hvor man kan tegne og slette og tegne igen og igen. Og så leder jeg febrilsk efter en 'lær tal 1-10' i form af træ-elefanter i regnbuens farver, der sættes sammen.

LilleMi: hvad er plus plussere? :unsure

Ja, jeg tænkte godt at den snart ville være relevant for flere af os ;)

Hun har masser af junior sengetøj (til den dyne hun overhovedet ikke bruger <_< )

Schleichdyrene har Farmor, så synes ikke hun skal have dem herhjemme også (og så er jeg lidt for nærig til dem ;))

Vi har ikke en DVD afspiller - dog har vi de sidste par år snakket om at anskaffe os en :D

Tegnetavle lyder som en rigtig god idé og det samme gør "lær at tælle"-legetøj også - de ryger fluks på begge to! :D Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da M var 2 år fik hun sit legekøkken, en balance-cykel... tøj... en madkasse og et par bamser, mener jeg. Køkkenet var et KÆMPE hit og selvom hun nu næsten er er 4, leger hun stadig med det hver dag. Balance-cyklen gider hun ikke og har aldrig gidet den, så det var et fejlønske her. Madkassen er hun også stadig meget glad for, og bliver helt ekstatisk når vi bruger den.

Og den bamse hun fik af farfar og farmor er stadig en af hendes favoritter..

Erica fik legekøkken i julegave og er stadig rigtig glad for det.

Balancecyklen har hun også, den er dog lidt for høj til hende - men hun elsker når en voksen giver hende en tur på den.

Hmm madkasse - synes det er en god idé, men jeg ved ikke om det er relevant. Hun får mad i VS og også i BH når hun kommer så langt.

Bamser og dukker har hun rigeligt af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva ønsker sig en dvd maskine til bilen samt film dertil. Hun ønsker sig også tøj og legebord, hvor hun tegne osv. Og så ønsker hun sig en lillesøster :blink - den bliver svær den sidste.

Åh.. hun ønsker sig jo alverden og der er sikkert også noget legetøj hun ønsker sig.

Jeg gad SÅ godt vi havde plads til et legebord til Erica, men jeg ved sq* ikke hvor vi skulle stille det <_<

Vi har en iPad, så når hun engang skal til at se film i bilen tænker jeg vi bare skal have et ophæng til den, og det er måske en liiiiidt kedelig gave at få :P

He he lillesøster, der er vel 50:50 chance for det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dvd-afspiller er måske ikke så vigtigt, nu hvor man i stedet kan få Netflix med alverdens film - til glæde for både børn og voksne ;)

Anna kommer helt sikkert til at ønske sig flere/nye bøger til næste fødselsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gad SÅ godt vi havde plads til et legebord til Erica, men jeg ved sq* ikke hvor vi skulle stille det <_<

Vi har en iPad, så når hun engang skal til at se film i bilen tænker jeg vi bare skal have et ophæng til den, og det er måske en liiiiidt kedelig gave at få :P

He he lillesøster, der er vel 50:50 chance for det ;)

Vi regner med at købe mamut serien i ikea, så er der legebord samt skabe osv. :) meget smart.

Maliva ønsker sig brændende en dvd til bilen, efter hun så min søster havde en. Det var jo sjovt at kunne sidde og se film på bagsædet og vi kører ofte langt, hvis hun er med. :)

Men der er jo mange ting. Den med lillesøsteren er dog sand. Maliva vil hellere ha' søster end bror. :P

Der er 50:50 som du skriver, men hvordan forklarer man en næsten to årig, at det bestemmer mor og far altså ikke :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dvd-afspiller er måske ikke så vigtigt, nu hvor man i stedet kan få Netflix med alverdens film - til glæde for både børn og voksne ;)

Anna kommer helt sikkert til at ønske sig flere/nye bøger til næste fødselsdag.

Rigtigt, har dog ikke nogle planer om at få netflix foreløblig - Erica er ikke fanget af fjernsynet og vi voksne har svært nok ved at finde tid til det vi optager på harddiskoptageren. Men måske hun ikke er fanget fordi der ikke er noget interessant for hende ;)

Vi drukner i bøger (har arvet en masse) så det ønsker hun sig ikke. (selvom jeg havde skrevet det på indtil jeg indså hvor mange vi har, som slet ikke er fremme!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlons absolut bedste gave var en Puky løbecykel.... Han ELSKER den!

Nu kan jeg ikke lige huske om i har have :unsure

Men hvis i har, så er haveting jo lige til højrebenet. Marlon er vild med rutchebanen (ikke den helt lille model, for den bliver meget hurtig kedelig) trampolinen, sandkassen, alt med hjul, og ikke mindst legehuset!! (han kan bruge TIMER der) Eget bed, med fx. jordbær, ærter eller andet børnevenligt, som man selv må vande og luge ved har også hittet her :)

Og trillebør, og haveredskaber i børnestr.

Og vandlegetøj som bassin, vandspreder osv.

Fodbold og mål

Men det hjælper jo ikke meget hvis i ikke har have ;)

En fatboy

indkøbskurv og kasseapparat

Tromme, xylofon og andre instrumenter (fra musikbutik, i god kvalitet)

Playmais

Modelervoks

Hama maxi stick "perler"

Det er vist yndligstingene herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlons absolut bedste gave var en Puky løbecykel.... Han ELSKER den!

Nu kan jeg ikke lige huske om i har have :unsure

Men hvis i har, så er haveting jo lige til højrebenet. Marlon er vild med rutchebanen (ikke den helt lille model, for den bliver meget hurtig kedelig) trampolinen, sandkassen, alt med hjul, og ikke mindst legehuset!! (han kan bruge TIMER der) Eget bed, med fx. jordbær, ærter eller andet børnevenligt, som man selv må vande og luge ved har også hittet her :)

Og trillebør, og haveredskaber i børnestr.

Og vandlegetøj som bassin, vandspreder osv.

Fodbold og mål

Men det hjælper jo ikke meget hvis i ikke har have ;)

En fatboy

indkøbskurv og kasseapparat

Tromme, xylofon og andre instrumenter (fra musikbutik, i god kvalitet)

Playmais

Modelervoks

Hama maxi stick "perler"

Det er vist yndligstingene herhjemme :)

Tak for dejlig uddybende svar!

Vi har have ;) Og jeg tror måske mit "problem" er hun har for meget i forvejen ;)

Hun har (plastik)sandkasse med låg (badebassin), trampolin, løbecykel, scooter, trillebør, skovl med skaft, løvrive, kost, masser af bolde og egen vandkande. Jeg har overvejet rutsjebane, men frygter lidt den for hurtig bliver kedelig?

Legehus får hun ikke - hun har så meget andet og jeg synes ikke rigtig vi har et godt sted at stille det. Et mål kunne godt være en ide!

Jeg er bange for hun er for lille til modelervoks - jeg er i hvert fald overbevist om hun vil putte det i munden...

Hun har en lege-xylofon som hun aldrig har været specielt glad for.

Stickperler har hun ;) Dog synes hun de er sjovest at kaste dem ud over det hele, så det er sjældent hun får lov at lege med dem...

Jeg googlede lige Playmais - ser spændende ud, men igen er jeg lidt for bange for hun er for lille til det? Ligesom med stickperlerne så frygter jeg lidt de ender i hele stuen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har denne rutsjebane, og han er ret begejstret for den..... KLIK

Men synes også selv det er mega svært at finde på ønsker (og det bliver IKKE nemmere med nummer 2 :rolleyes )

Forkælede unger :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plus plussere kunne godt være en mulighed (Tumlepigen - det er "klodser" der er formet som to plus-tegn, så man kan sætte dem sammen og bygge figurer med dem) Jeg har dog bare ladet mig fortælle at de store hurtig bliver for kedelige, og jeg havde derfor tænkt mig at jeg ville vente til hun var stor nok til de små. Men jeg tror da lige jeg vil overveje det igen :)

Legenøgler er faktisk en rigtig god idé! Hun elsker mine 'øgler (som hun udtaler det) og i dag bar hun dem hele vejen over til VS.

Legetelefon har hun.

Aha, dem kender jeg godt. De har dem hos vores læge :) Dem vil jeg overveje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilbehør til dukker- dukkeseng, barnevogn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plus plussere kunne godt være en mulighed (Tumlepigen - det er "klodser" der er formet som to plus-tegn, så man kan sætte dem sammen og bygge figurer med dem) Jeg har dog bare ladet mig fortælle at de store hurtig bliver for kedelige, og jeg havde derfor tænkt mig at jeg ville vente til hun var stor nok til de små. Men jeg tror da lige jeg vil overveje det igen :)

Legenøgler er faktisk en rigtig god idé! Hun elsker mine 'øgler (som hun udtaler det) og i dag bar hun dem hele vejen over til VS.

Legetelefon har hun.

Altså der findes vist 3 størrelse plus plussere... På Theos stue har de en mellemstørrelse, så dem ville Erica jo godt kunne lege med nu :)

Kan godt se at de helt store bliver for kedelige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg synes godt nok også det er svært.

Men kan se, når Leo leger med de større drenge i gården, at han vist ønsker sig et rollespilsværd. Synes godt nok det er tidligt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Felix dreng og ønskerne jo også derefter.

Men løbecykel er et hit her også.

Så har han biler i de forskellige afskygningerne og Bruder er bare bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilbehør til dukker- dukkeseng, barnevogn

Hun ønsker sig dukketøj - hun har både seng og dukkevogn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har denne rutsjebane, og han er ret begejstret for den..... KLIK

Men synes også selv det er mega svært at finde på ønsker (og det bliver IKKE nemmere med nummer 2 :rolleyes )

Forkælede unger :P

Tak for link - synes dog den er dyr!

Uh, ja frygter allerede ønsker til nummer 2, lige på det punkt ønsker jeg mig en dreng, det må alt andet lige gøre det nemmere"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der findes vist 3 størrelse plus plussere... På Theos stue har de en mellemstørrelse, så dem ville Erica jo godt kunne lege med nu :)

Kan godt se at de helt store bliver for kedelige...

Så vidt jeg kan se, så har de dem kun i to størrelser? Mini (2 cm) og midi (5 cm).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg synes godt nok også det er svært.

Men kan se, når Leo leger med de større drenge i gården, at han vist ønsker sig et rollespilsværd. Synes godt nok det er tidligt :o

Hvor lyder det hyggeligt at han leger med de andre i gården. Erica er ikke begyndt at lege med børnene på gaden endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Felix dreng og ønskerne jo også derefter.

Men løbecykel er et hit her også.

Så har han biler i de forskellige afskygningerne og Bruder er bare bedst :)

Erica ønsker sig også biler, hun har ikke nogle og det synes jeg hun skal have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for link - synes dog den er dyr!

Uh, ja frygter allerede ønsker til nummer 2, lige på det punkt ønsker jeg mig en dreng, det må alt andet lige gøre det nemmere"

Ja, det synes jeg også.... Vi var heldige at få vores billigt fordi den havde stået foran butikken et par uger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER