Ditte <3

Afstand til job?

27 indlæg i dette emne

Jeg er desværre, som så mange andre, ledig :( og går jo derfor med tanker og overvejelser om hvor langt væk jeg vil søge job, og hvordan vi skal få det til at hænge sammen hvis jeg skulle få job langt væk.

Derfor synes jeg det kunne være interessant, at høre om jeres situation, hvor langt har i til job, hvilket transportmiddel bruger i, hvor lang tid tager det, kan i få det til at fungere med eller uden børn, eller søger i andet job tættere på???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har 30 km, og jeg kører i bil. Det tager ca. 25 min, alt afhængig af trafikken. Nu har vi jo ikke vores søn endnu, men umiddelbart vil det godt kunne fungere - måske skal vi have en bil mere, da jeg møder tidligt og min mand bedre kan aflevere..

Umiddelbart har jeg et drømmejob, både arbejdstidsmæssigt og interessemæssigt, men hvis der dukkede et lignende job op her i byen, kunne jeg godt finde på at søge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg gik på barsel havde jeg 90 km til jobbet - turen blev taget i bil. Det tog på en god dag 1 time og 15 min. Men efterhånden kom der mere og mere vejarbejde ved Vejle og det påvirkede tiden hjem fra arbejde.

Vi valgte så at flytte to mdr før min barsel sluttede og det gir mig nu kun 30-40 min til arbejde. Det fungerer langt bedre i forhold til min søn. Dog ska min arbejdsplads lukke næste år og flytte 10-15 min længere væk. Hvilket jeg er lidt lodden ved og vil søge, hvis der dukker et job op tættere på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ca 45 km og det tager en god time hver vej. Bruger ca 2,5 time på transport hver dag. Først med bil, så tog og sidst metro.

Hvordan det kommer til at passe med baby ved jeg ikke. Håber det går, for har noget nær drømmejobbet pt...

Manden har ca 25 km og det tager ca 30 min i bil.

Vi arbejder begge fuld tid.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 72 km på arbejde og det tager ca en god time. Men skal ansættes 25 km tættere på hjemmet :) Skal dog stadigvæk ned til det gamle sted, men ikke hver dag. Men bliver spændende hvordan det fungere, for jeg kender ikke mine arbejdstider endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 200 meter, jeg cykler hjemmefra 15 minutter før jeg skal møde, og aflevere to børn på vejen :) ren luksus! Nyder så meget at to minutter efter jeg har fri er jeg ved det første barn for at afhente. Min umiddelbare smertegrænse mens børnene er små er 35 minutter i bil, da tiden er total spild og går fra børnene, men det er jp nemt at sige når man er i job. Min mand har 20 minutter, i bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 45 km på arbejde og det tager en 40-50 minutter i bil- desværre skal jeg igennem nogle større knudtpunkter (Hobrovej og TH Saursvej Aalborg), så på hjemturen tager det 1 time. Jeg møder kl. 7.30 og får fri kl. 15.

Jeg kan lige nå at aflevere bette om morgenen, manden henter om eftermiddagen. Jeg mødte kl. 7 på mit forhenværende job, jeg håber, at jeg på et tidspunkt kan få lov til at møde fra 7-14.30

Een uge og 7.30-15 den næste, så jeg kan få

Lidt mere kvalitetstid med M. Min mand arbejder 20 km fra hjemme og har ca. 15-20 min. Kørsel, han møder også kl. 7, så han kan også lige nå at aflevere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har to jobs. Det ene ligger kun 3 km væk fra min bopæl, så der snupper jeg altid bare cyklen. Det tager ca. 10 minutter, hvis jeg er langsom.

Men det andet arbejder ligger 36 km væk, så jeg tager altid bilen. Møder ind kl. 3:30 om natten, så der er desværre ikke nogen mulighed for at tage offentlige transportmidler der. Grundet mødetidspunktet er der aldrig trafik, så vil tro at det tager ca. 25 min. at køre derud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ca 40 minutters kørsel til job, hvilket jeg synes er godt. Jeg kobler til og fra i bilen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ca. 45 min. med offentlig transport, hvis alt går godt. Med bil ville det ikke være hurtigere. Jeg er meget glad for mit job, så der skal meget til, før jeg ville søge noget andet. Dog synes jeg, at jeg arbejder lidt for meget, og jeg kan godt bekymre mig over, om det hele bliver lidt for presset, når/hvis vi bliver forældre. Derfor kigger jeg en del på huse tættere på jobbet, men hvis vi flytter tættere på mit job, så flytter vi også længere væk fra mine venner og fra mine forældre, der ville elske at passe unger.....det er sgu ikke nemt at tage højde for alt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo studerende men mit studiejob er 20 km væk, og det med offentlige tager det 1 time og 10 hver vej, men er så begyndt at cykle nu og tager ca. 1 time. (Sjovt at cykel kan være hurtigere, selvom det alligevel er så langt)

Mange af dem jeg arbejder med bor her eller længere væk, men tager megt kortere tid fordi de køre i bil.

Afhænger jo både af hvordan man bor i forhold til det offentlige, hvor arbejde ligger og om man har bil osv.

Min max grænse er lige omkring 1 time, men afhænger jo også af om man kan bruge tiden effektivt. Vi har talt lidt om evt. at skulle bo i Nyborg eller Odense og så pendle til København med toget, men så kan man jo sidde og arbejde i toget eller læse eller lignende :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil lige tilføje, at når man vælger at bosætte sige, som vi har i en mindre by udenfor forstaden til Århus, så vil man automatisk have længere transporttid, men for mig er det okay, og jeg vil faktisk gerne ofre at køre op til 1½ time pr. vej i egen bil for et fedt job. Jeg har heldigvis kun 40-45 minutter hjem fra arbejdet i myldertrafíkken. Men synes jo som før skrevet, at det er fint med noget tid til transport, for jeg når at koble af, så jeg kan slappe af, når jeg er hjemme (eller ordne de opgaver, som er hjemme)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Det er sjovt at høre hvordan I andre har det.

Jeg havde egentlig også sagt mit max ville være til Aarhus (helst nord), men så var der lige et opslag på en stillig i silkeborg, som der kunne være noget for mig. Men det er en transporttid på 1,1/2 time hver vej i bil, uden myldretrafik eller vejarbejde, og så bliver det alligevel for langt væk for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

siger arbejdsformidlingen ikke, at de kan kræve op til 2 timers transporttid frem og tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

siger arbejdsformidlingen ikke, at de kan kræve op til 2 timers transporttid frem og tilbage

Jo det kan da egentlig godt være, kan ikke helt huske det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

siger arbejdsformidlingen ikke, at de kan kræve op til 2 timers transporttid frem og tilbage

Jo, med offentlig transport.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 55 km. det tager ca. 40 min.

Jeg vil gerne have noget der er tættere på, men har endnu ikke kunne finde noget jeg finder relevant/spændende. Og nu har jeg søgt en fast stilling på mit arbejde, får at vide i den kommende uge om der var gevinst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, med offentlig transport.

ja det var sådan det var :) og jeg er sikker på det vil tage længere tid end 2 timer med off., ikke at jeg har undersøgt det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min mand gik arbejdsløs (9 mdr), krævede de, at han søgte i hele landet. Vi bor i Kbh, og han skulle tage til jobsamtale i Billund (hvor han så sagde, at vi ikke var interreserede i at flytte, så han fik ikke jobbet). I vores kommune er det alt efter hvilken uddannelse man har. Han har en kandidat = hele landet, hvor min bachelor vist "kun" var et par timer hver vej.. Tåbeligt system. Dog synes jeg, at det er okay at man er fleksibel. Før vi flyttede havde jeg 55 min på arbejde (nu har jeg 10, men min mand har så 55 min)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det er jo ikke helt det samme, men jeg studerer 143 km fra hvor jeg bor - det vil sige godt halvanden time hver vej i bil. Er så kun afsted ca. 3 gange om ugen - men det bliver alligevel til nogle kilometer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det er jo ikke helt det samme, men jeg studerer 143 km fra hvor jeg bor - det vil sige godt halvanden time hver vej i bil. Er så kun afsted ca. 3 gange om ugen - men det bliver alligevel til nogle kilometer.

Hvordan vil du have det med den afstand, hvis det var til arbejde, og du skulle afsted 5 gange om ugen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan vil du have det med den afstand, hvis det var til arbejde, og du skulle afsted 5 gange om ugen?

Der ville jeg måske nok sætte grænsen - synes det er virkelig lang tid bag rattet, tid som jeg nok hellere ville bruge på noget andet. Her har jeg i det mindste den frihed, at hvis jeg en morgen virkelig ikke orker køreturen, kan jeg bare blive hjemme og læse i stedet. Hvis jeg SKULLE hver eneste dag - nej, så ville jeg nok ikke gøre det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heldig. Jeg har 800 meter til job. Det tager under 5 min at cykle og ca 10 min at gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 1½ time med offentlig transport hver vej på arbejde. Før vi fik Lise generede det mig ikke det store, men nu er jeg begyndt at prioritere min tid anderledes og tænker ofte på når jeg sidder i toget at nu kunne jeg sidde hjemme med Lise og hygge, hvis jeg havde arbejde tættere på. Når jeg henter Lise fra VS skal jeg til at lave mad, så hun må underholde sig selv imens. Og efter vi har spist skal hun til og puttes, så det er ikke meget kvalitetstid man når at få sammen i hverdagene. Så en time mere med hende om morgenen og om eftermiddagen ville gøre underværker. Derfor jeg leder pt. efter noget andet, men har ikke fået noget endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt er der 3 km på job, så der tager mindre end 5 min i bil, men når vi flytter er der lige omkring 20 km og tager ca. 30 min, da det er en masse små veje. Har et fint nok med transporten tiden, for som nogle andre skriver, så kan man lige nå at koble af på vejen. Ved ikke hvordan det vil fungerer med børn endnu, da jeg selv arbejder i institution :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER