Girl Next Door

Hvad gør dig glad i dag?

13,680 indlæg i dette emne

Jeg skal da have tjekket min så :chin:

Haha ja, måske er der flere gode overraskelser :D

Men jeg skal nok undersøge det nærmere, inden jeg glæder mig for meget... Men jeg synes altså, det står sådan rimelig meget sort på hvidt derinde :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal da også lige have tjekket op! Men altså, jeg havde ikke noget studiejob! Dog brugte J kun de 2 uger, hmm... Spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal da også lige have tjekket op! Men altså, jeg havde ikke noget studiejob! Dog brugte J kun de 2 uger, hmm... Spændende!

Fortæl gerne, hvad der står! :) Jeg har det lidt sådan at "det må være for godt til at være sandt", men omvendt så er de 32 uger jo - såvidt jeg har forstået - altid fælles. Og dem har vi (B) altså kun brugt ca. 6 af... Så jeg tænker, at den godt kan være god nok :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortæl gerne, hvad der står! :) Jeg har det lidt sådan at "det må være for godt til at være sandt", men omvendt så er de 32 uger jo - såvidt jeg har forstået - altid fælles. Og dem har vi (B) altså kun brugt ca. 6 af... Så jeg tænker, at den godt kan være god nok :chin:

Vi var begge studerende, og har jo derfor ikke brugt nogen uger? Men det kan da ikke være rigtigt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vores står der bare: "Der er ikke registreret forbrugt orlov efter nye regler på barnet"

Hvad det så end betyder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søskende kærlighed mellem Simon og Tobias.

Nøj hvor de hyggede

SOI3yyp.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vores står der bare: "Der er ikke registreret forbrugt orlov efter nye regler på barnet"

Hvad det så end betyder...

Spøjs formulering :huh Men det lyder mig lidt til, at der ikke er noget så :( Måske har jeg "i kraft af" at B havde arbejde? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søskende kærlighed mellem Simon og Tobias.

Nøj hvor de hyggede

SOI3yyp.jpg

Aaaaaw det ser hyggeligt ud :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LilleMi havde du/I studiejob, inden Theo blev født?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LilleMi havde du/I studiejob, inden Theo blev født?

Jeg arbejdede ved siden af studiet som vikar i en vuggestue, og min kæreste arbejdede ved siden af som lærervikar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejdede ved siden af studiet som vikar i en vuggestue, og min kæreste arbejdede ved siden af som lærervikar.

Hmm okay, så er det tilsyneladende ikke det, der afgør det... :chin: Jamen så har jeg (og B) måske bare ugerne fordi B var helt almindelig lønmodtager dengang. :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo og derfor troede jeg nemlig, at jeg fik nul og nix. Men der står altså at jeg har 25 uger og 6 dage :chin: Men hvem ved, måske er det en fejl? :unsure

Jeg var også studerende med Anabella og hos os har Jan 32 uger tilgode og jeg har ingen :) Så muligvis er det en fejl hos jer? Jeg talte med en fra udbetaling Danmark, der forsikrede mig om, at de ikke var mine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også studerende med Anabella og hos os har Jan 32 uger tilgode og jeg har ingen :) Så muligvis er det en fejl hos jer? Jeg talte med en fra udbetaling Danmark, der forsikrede mig om, at de ikke var mine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det lyder helt mærkeligt så :chin: Nå, men hvis B har 25 uger endnu, så er det nu stadig også godt :)

Ka ik helt huske forklaringen, men noget med, at man ik er registreret på samme måde, når man studerer, så derfor ligner det, at man slet ik har afholdt noget.

Uden at kende regler, når man er i job og på barsel, men indberetter jobbet ik noget barsel? For det de får indberettet den vej fra, bliver skrevet op. Og eftersom du ik har fået indberettet noget, tror systemet rent teknisk, at du ik har afholdt noget, men "menneskene bag" ved, at du har afholdt det. Giver det mening? Jeg er træt i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det lyder helt mærkeligt så :chin: Nå, men hvis B har 25 uger endnu, så er det nu stadig også godt :)

Edit: kunne du se de 32 uger, hvis du logger på med dit eget nemid? For jeg kan da egentlig godt se, at der ikke står nogle steder at JEG har ret til 25 uger, der står bare at der er 25 resterende uger :unsure

Tror også bare der står 32 resterende uger, for jeg spurgte straks, om jeg så ku bruge dem.. Det ku jeg ik. Og hun sagde også, at de 32 uger hører til Anabella og skal bruges på hende. Så HVIS de var mine og jeg ville forlænge denne barsel, så skulle Anabella være hjemme hos mig i de 32 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også bare der står 32 resterende uger, for jeg spurgte straks, om jeg så ku bruge dem.. Det ku jeg ik. Og hun sagde også, at de 32 uger hører til Anabella og skal bruges på hende. Så HVIS de var mine og jeg ville forlænge denne barsel, så skulle Anabella være hjemme hos mig i de 32 uger.

Det forstår jeg så slet ikke, for såvidt jeg kan læse, så skal man bare have daglig kontakt med barnet. Og dem, der udskyder barslen til når deres børn går i skole, har jo heller ikke skolebørnene hjemme :chin:

Men øv, hvis jeg ikke kan holde dem og totalt narreagtigt, at det så fremgår af min oversigt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var arbejdsløs da jeg var på barsel med C og der har vi 13 uger tilbage, men er rimelig sikker på at UdbetalingDK sagde jeg ikke måtte holde dem senere, det er min mand der skal holde dem.

Men det er da i hvert fald noget der skal følges op på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv, nu blev jeg lige så glad :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søskende kærlighed mellem Simon og Tobias.

Nøj hvor de hyggede

SOI3yyp.jpg

:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega lækker garnodre jeg netop har lagt! Med 14 (!!) ruller garn til lillebror strik :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hængekøjetid i solen mens jeg tænker over hvad det nu lige er man gør med sådan en her:

RqKx1pG.jpg

:D :lol

Læser du den igen? :kiss

 

- At opdage at vi har 25 ugers barsel til gode fra Valdemars fødsel! :o

Hvordan er det muligt IKKE at vide det?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læser du den igen? :kiss

Hvordan er det muligt IKKE at vide det?! :blink

Det var jo så tilsyneladende heller ikke rigtigt :rolleyes <_< Men det var fordi jeg tænkte, at jeg ikke havde ret til noget barsel, fordi jeg var studerende, da Mar blev født (hvilket så lyder til at være rigtig nok), men da jeg så skulle søge barsel idag (til lillesøster), så tjekkede jeg min barselsstatus, hvor der stod, at der var 25 ubrugte uger. Men de kan så åbenbart kun bruges af Brian :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var jo så tilsyneladende heller ikke rigtigt :rolleyes <_< Men det var fordi jeg tænkte, at jeg ikke havde ret til noget barsel, fordi jeg var studerende, da Mar blev født (hvilket så lyder til at være rigtig nok), men da jeg så skulle søge barsel idag (til lillesøster), så tjekkede jeg min barselsstatus, hvor der stod, at der var 25 ubrugte uger. Men de kan så åbenbart kun bruges af Brian :prik

Arg, mega nederen at nå og blive glad <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg, mega nederen at nå og blive glad <_<

Meget <_< (og så snakker man om at øremærke barsel til mænd, hmpf. Be' om den anden vej, så konen kan få mandens barsel, tak. Især når det hedder at de 32 uger er til deling. Bah, er sur over det nu :rolleyes Sorry, jeg skal vist snart over i brokketråden istedet :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg så slet ikke, for såvidt jeg kan læse, så skal man bare have daglig kontakt med barnet. Og dem, der udskyder barslen til når deres børn går i skole, har jo heller ikke skolebørnene hjemme :chin:

Men øv, hvis jeg ikke kan holde dem og totalt narreagtigt, at det så fremgår af min oversigt <_<

Hmm.. Nej, det ved jeg ik så. Det sagde hun bare :) Sådan at man evt kan tage på ferie i 4 uger og så bruge barsel i stedet for ferie på det. Men jeg aner intet om barselsregler, andet end det hun sagde og jeg kan garanteret godt have misforstået det hun sagde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.