SmukMor

Kan baby sove for meget?

10 indlæg i dette emne

Nu har jeg 14-dages ferie sammen med min søn, og det er gået op for mig, at han sover meget (mere end jeg kan læse mig til, at jeres 8 mdr babyer gør).

Vi står op ca 6.00, jeg tager på arbejde kl 7 og far putter kl 9 inden han tager på arbejde. Så sover H til omkring kl 12, hvor barnepigen kommer hen til mit arbejde med ham og så spiser han og vi leger lidt.

Når BP tager H med hjem efter frokost falder han tit i søvn i barnevognen og sover et par timer eller tre (til ca 16) og igen efter aftensmaden tager han en halv eller hel time og inden han puttes kl 19.30. Han sover igennem og uden at blive ammet.

Har vi fucket hans søvnmønster op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle børn sover bare mere end andre. Jeg synes ikke du skal være bekymret, blot glad for jeres søn har et meget godt sovehjerte. Jeg ville i hvertfald ikke pille ved det, når han ellers trives og det fungerer. Det går jo ikke ud over nattesøvnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle børn sover bare mere end andre. Jeg synes ikke du skal være bekymret, blot glad for jeres søn har et meget godt sovehjerte. Jeg ville i hvertfald ikke pille ved det, når han ellers trives og det fungerer. Det går jo ikke ud over nattesøvnen.

Enig! Nyd det for pokker ;) Der skal nok komme perioder, hvor du kommer til at synes det modsatte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert er 9 mdr. og sover også meget i forhold til andre på samme alder.

Han sover fra 19.30 - 7.00

9.00 - 11.00

13.00 - 15.00

og så en halv time sent eftermiddag.

jeg havde det oppe at vende med SP en dag, da jeg syntes han sov rigtig meget, men hun var ikke nervøs så længe han udviklede sig aldersvarende. Albert er foran med sin udvikling, så hun så ikke nogen grund til at ændre noget som helst, så jeg lader han sove det han vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover han ca 16 timer i døgnet? Hvornår og hvordan aktiverer i ham?

Nogle børn sover bare meget, uden der er noget, men jeg syntes 3 lure for en 8 mdr gammel baby lyder af meget, men ikke alarmerende. Jeg er så bare ikke den rette til at vurdere fordi min datter er i den anden grøft og sover oftest kun 1 lur af max 3 timer. Men tror jeg har regnet ud at hun sover ca 13 timer i gennemsnit. Men så er der dage som i dag hvor hun i nat sov 13 timer så kommer hun jo let op omkring 16 hvis hun tager en god lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han tager på i vægt, udvikler sig, og bliver stimuleret, når han endelig er vågen, så er søvn kun godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er ikke bagerst i køen ifht udvikling. Jeg har snakket med SP i dag, og hun siger, at vi ikke har nogen grund til bekymring, overhovedet.

Han er ikke understimuleret, men jeg har tænkt på, om han bliver så træt, fordi der er så meget gang i ham i de vågne timer.

Jeg tror, at jeg vil bede BP om at tage ham op lidt før, så vi får skåret ned på hans lure.

Måske slægter han mig bare på. Ifølge mine forældre var jeg selv på samme måde, da jeg var lille. Jeg sov hver gang jeg så mit snit til det :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er ikke bagerst i køen ifht udvikling. Jeg har snakket med SP i dag, og hun siger, at vi ikke har nogen grund til bekymring, overhovedet.

Han er ikke understimuleret, men jeg har tænkt på, om han bliver så træt, fordi der er så meget gang i ham i de vågne timer.

Jeg tror, at jeg vil bede BP om at tage ham op lidt før, så vi får skåret ned på hans lure.

Måske slægter han mig bare på. Ifølge mine forældre var jeg selv på samme måde, da jeg var lille. Jeg sov hver gang jeg så mit snit til det :7himmel

Skønt. Hvornår skal han starte i DP? For hvis i alligevel skal rykke lidt på tingene kan det være en ide at rykke det så det passer ind i hendes rutine??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo slet ingen grund til bekymring når SP ikke er det ;) Og jeg vil også sige så længe han udvikler sig er det hele jo fint og han sover jo også fint om natten. Så hvorfor vil du have ham til at sove mindre? jeg tænker at hvis det er hans søvn behov vil han bare sove den tid han bliver taget tidliger op på et tidspunkt? jeg ved det ikke bare en tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt. Hvornår skal han starte i DP? For hvis i alligevel skal rykke lidt på tingene kan det være en ide at rykke det så det passer ind i hendes rutine??

God ide! Til august begynder vi at køre ham ind, har vi endeligt besluttet i dag. Vi skal derover i morgen, så han kan se stedet og møde børnene og DP-mom, så der kan jeg jo passende drøfte det med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER