Barbamama

Sengerand: Selvstående skum vs. dem man binder?

30 indlæg i dette emne

Jeg er ved at blive IDIOT af vores sengerand :prik Det er sådan en, som man binder på tremmerne. Den er yndig, men han flår den ned hele tiden, og så er den jo intet værd, for den beskytter ham overhovedet ikke mod tremmerne <_< (Jeg vidste heller ikke, at det var deres funktion, da vi købte den, jeg troede bare at de var til pynt).

Så nu overvejer vi at købe (ønske os) en af dem i skum, der står selv. Synes de er pebrede, men det er også lang tid, han skal blive i tremmesengen endnu, og i den tid vil jeg da gerne passe på, at Valdemar ikke slår sig (og at jeg ikke bliver bims af at binde sengerand på igen og igen). Men spørgsmålet er så, om "problemet" overhovedet bliver bedre med en skumsengerand, eller om han så bare træder den ned eller noget andet?

Hvad siger I? Jer, der har (haft) en skumsengerand, har I været tilfredse, eller har det også været noget hø? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, jeg stillede nogenlunde samme spørgsmål i en anden tråd - mest fordi jeg ikke anede hvad funktionen for sådan en tingest var - og altså, stemningen siger helt klart den tykke sengerand - og dem med de tynde har samme problem som dig. Det var i hvert fald resultatet af min lille gallupundersøgelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, jeg stillede nogenlunde samme spørgsmål i en anden tråd - mest fordi jeg ikke anede hvad funktionen for sådan en tingest var - og altså, stemningen siger helt klart den tykke sengerand - og dem med de tynde har samme problem som dig. Det var i hvert fald resultatet af min lille gallupundersøgelse :)

Uh, hvor har du den tråd henne? Vil du smide et link? :)

Edit: Nevermind, jeg har fundet den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, hvor har du den tråd henne? Vil du smide et link? :)

Edit: Nevermind, jeg har fundet den ;)

Super - tror du finder bk's samlede ekspertise om sengerande dér. ELSKER at man kan stille den slags spørgsmål! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super - tror du finder bk's samlede ekspertise om sengerande dér. ELSKER at man kan stille den slags spørgsmål! :)

Ja, det er super :lovebk Men det tyder da på, at Valdemar ønsker sig en TYK sengerand i fødselsdagsgave ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den tykke og den er super!!! Hun stiller sig dog ikke op eller noget endnu. Vi startede med en lille tynd en, mens hun hamrede mod tremmerne alligevel, så købte hurtigt en tyk og der har aldrig været noget.

Enkelte gange har hun løftet den lidt op, så de små kan altså godt få den rykket rundt, men ikke i samme grad og så ska du ikke binde den igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er super :lovebk Men det tyder da på, at Valdemar ønsker sig en TYK sengerand i fødselsdagsgave ;)

Valdemar lyder som en meget fornuftig dreng! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby Trolds skum sengerande er knap så dure som nogle af de andre, ellers kunne det være der fandtes en kreativ sjæl som er ferm med en symaskine i jeres omgangskreds ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare vær opmærksom på, at ved nogle af dem ka betrækket ikke tages af, hvilket jeg hvert fald synes er ret upraktisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare vær opmærksom på, at ved nogle af dem ka betrækket ikke tages af, hvilket jeg hvert fald synes er ret upraktisk..

Det har jeg endnu ikke set som et problem. Forstår godt hvad du mener, men hvordan kan der ske uheld på sengeranden? :)

Ellers har jeg ladet mig fortælle, at f.eks. Sebras tykke sengerande, hvor betrækket kan lynes af, er forfærdelig besværligt at få på igen.

HVIS behovet skulle opstå, kan hele vires sengerand vaskes, altså med skum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg endnu ikke set som et problem. Forstår godt hvad du mener, men hvordan kan der ske uheld på sengeranden? :)

Ellers har jeg ladet mig fortælle, at f.eks. Sebras tykke sengerande, hvor betrækket kan lynes af, er forfærdelig besværligt at få på igen.

HVIS behovet skulle opstå, kan hele vires sengerand vaskes, altså med skum :)

Der kan ske uheld på sengeranden, hvis man har en dreng, der piller sin ble af ;) Vi har dog ikke oplevet det endnu, men jeg kan sagtens se det for mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg endnu ikke set som et problem. Forstår godt hvad du mener, men hvordan kan der ske uheld på sengeranden? :)

Ellers har jeg ladet mig fortælle, at f.eks. Sebras tykke sengerande, hvor betrækket kan lynes af, er forfærdelig besværligt at få på igen.

HVIS behovet skulle opstå, kan hele vires sengerand vaskes, altså med skum :)

Vi har haft uheld på vores - lasse kastede op og ramte sengeranden.

Til trådstarter: Vi har også den man binder på tremmerne og ja jeg gider den ikk mere for Lasse piller den om og roder med den. Så har tænkt mig at sy en med skum. 600 kr for en sengerand er lige peberet nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du skal være opmærksom på at de tykke bruger nogen som udbryddermiddel. De kan stille sig op på dem, så hvis det var mig ville jeg ikke have en når barnet er så stort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, men VI har altså endnu ikke haft uheld på sengeranden. Siger ikke at det ikke kan ske. Men jeg vælger at tro at det er undtagelsen frem for reglen at der sker uheld på den. Og hvis det betyder at jeg skal vaske hele sengeranden 1-2 gange i den tid den skal bruges, som jeg har givet 300 kr for, fremfor at give 600kr for en hvor betrækket kan lynes af, så det kan vaskes for sig selv, og er besværligt at få på igen. Og hvad er garantien for at selve skummet ikke også bliver udsat for uheldet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg endnu ikke set som et problem. Forstår godt hvad du mener, men hvordan kan der ske uheld på sengeranden? :)

Ellers har jeg ladet mig fortælle, at f.eks. Sebras tykke sengerande, hvor betrækket kan lynes af, er forfærdelig besværligt at få på igen.

HVIS behovet skulle opstå, kan hele vires sengerand vaskes, altså med skum :)

Vores er sebra. Vi købte udstillingen til 450 og vaskede den med det samme. Det var lidt svært at putte på igen, men ik værre end at jeg snildt ka gøre det igen og igen :)

Jeg tænkte nemlig også opkast og generelt snavs.. Vi har en hel del allergi, så vil altid have noget der kan vaskes og pilles fra hinanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du skal være opmærksom på at de tykke bruger nogen som udbryddermiddel. De kan stille sig op på dem, så hvis det var mig ville jeg ikke have en når barnet er så stort

Vi har en tyk og er MEGET glad for den (havde også en binde sengerand før, som var noget værre hø). Lise stiller sig også op på sin om morgenen, når hun vil tages op, men den er altså stadig blød nok til at så bukker den bare sammen under hende, så kan ikke helt se hvordan de skulle kunne bruge den til at kravle over. Når hun så træder ned af den igen popper den bare tilbage op i den gamle position af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du skal være opmærksom på at de tykke bruger nogen som udbryddermiddel. De kan stille sig op på dem, så hvis det var mig ville jeg ikke have en når barnet er så stort

Vi har en tyk og er MEGET glad for den (havde også en binde sengerand før, som var noget værre hø). Lise stiller sig også op på sin om morgenen, når hun vil tages op, men den er altså stadig blød nok til at så bukker den bare sammen under hende, så kan ikke helt se hvordan de skulle kunne bruge den til at kravle over. Når hun så træder ned af den igen popper den bare tilbage op i den gamle position af sig selv.

Se det her tænkte jeg nemlig en del på :unsure Rart at høre erfaringer, der taler for at den ikke er farlig, men ja, jeg tænker da også, at han sikkert vil prøve at bruge den som trappe :unsure

Mette, hvilken sengerand har I? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har denne her

860.jpg

Den kan bl.a. købes her. Der står den godt nok til 349,- og jeg gav kun 250,- for min, men kan ikke huske hvor det var jeg købte den henne. Det var nok på tilbud tror jeg.

Men vi har så også sænket vores bund så meget den nu kan. Ville ikke turde have den oppe øverst som på billedet her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har denne her

860.jpg

Den kan bl.a. købes her. Der står den godt nok til 349,- og jeg gav kun 250,- for min, men kan ikke huske hvor det var jeg købte den henne. Det var nok på tilbud tror jeg.

Men vi har så også sænket vores bund så meget den nu kan. Ville ikke turde have den oppe øverst som på billedet her.

Nå ja, den havde du da også vist i en anden tråd :blush Hmmm bum bum.. Den er jo både pæn og billig.. Men så kommer forfængeligheden lige frem i mig alligevel, for jeg havde jo drømt om en BLÅ :blush Bum bum, men den kan da være med i overvejelserne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inde på facebook, er der en gruppe der hedder Mini Kluns. Hun syr bla sengerande (de stående tykke) til næsten halv pris af dem fra Sebra og Smallstuff. Og så kan man selv vælge farve og stof. Jeg synes hun laver nogle rigtig fine ting til en rigtig fornuftig pris :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i babysam idag og gramse på sengerande og er vist endt ud med, at vi ønsker os en sengerand fra Vanilla til Mars fødselsdag. Jeg synes de er latterligt dyre, men har det måske generelt sådan at gaver godt må være dyrere end det man selv har købt (altså ikke at folk skal give dyre gaver, men hvis nu nogen havde lyst til at gå sammen :) - Og jeg følger samme princip når jeg giver gaver. Håber det giver mening og ikke lyder grådigt :blush) og jeg tænker, at den jo kan gå i arv evt med nyt betræk :)

Tak for jeres hjælp (for ca. tusinde gang), kære piger! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, den havde du da også vist i en anden tråd :blush Hmmm bum bum.. Den er jo både pæn og billig.. Men så kommer forfængeligheden lige frem i mig alligevel, for jeg havde jo drømt om en BLÅ :blush Bum bum, men den kan da være med i overvejelserne. :)

Hvis den skal være blå er der også denne her med ugler:

Sengerand_lux_blaa_ugle-p.JPG

http://www.babytrold.dk/shop/sengerand-lux-ugle-1499p.html

Men ellers held og lykke med at få det i gave :) Jeg synes da slet ikke du er grådig, det er helt iorden at ønske sig ting og så må det jo være op til folk selv hvad de så vil give og hvor meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har lige lavet et indlæg, hvor du kan se den sengerand, jeg selv har syet. Det var ikke svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER