Glossi

Sex mellem ÆL og mens/positiv test?

8 indlæg i dette emne

Vi kom til at snakke om noget den anden aften.

Kan sex mellem tidspunktet for ÆL og mens (eller i bedste fald den positive test!) påvirke noget? Kan man risikere, at ægget ikke sætter sig fast, hvis man "forstyrrer" det undervejs? Hvad med sæden?

14 dage uden, arrh, det er altså lang tid, så jeg håber da selvfølgelig I siger, at det ikke betyder noget. Men jeg har læst både for og imod, så jeg er ærlig talt i tvivl. Er der nogen, hvis læge eller gynækolog har fortalt noget?

Og hvad med sex i den helt spæde graviditet? Altså, hvor man kun er få uger henne - kan der ske noget?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I må have al den sex i har lyst til!

Når ægget bliver befrugtet vil din krop danne en slimprop, som lukker livmoderen af, så der ikke kan komme bakterier, og dermed heller ikke sæd, ind. Så alt er i orden :)

Det er kun ved truende abort at lægen kan finde på at bede jeg holde jer fra sex :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I det hele taget må man gerne dyrke sex, hvis det virkelig kunne forhindre eller forstyrre en graviditet tror jeg det ville være den mest anvendte prævention/abortmetode :rolleyes det ville heller ikke rigtig gi mening hvis det at skabe et barn var farligt for processen at skabe et barn.

Så god fornøjelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo meget godt ;)

Men jeg har læst, at de sammentrækninger man får under en orgasme kan have en uheldig indflydelse - er der nogen, der har hørt om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo meget godt ;)

Men jeg har læst, at de sammentrækninger man får under en orgasme kan have en uheldig indflydelse - er der nogen, der har hørt om det?

Jeg har hørt det modsatte, at fordi de fremprovokerer plukkeveer, så vil livmoderen blive bedre rustet til fødslen?? Nu er jeg forvirret!! :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo meget godt ;)

Men jeg har læst, at de sammentrækninger man får under en orgasme kan have en uheldig indflydelse - er der nogen, der har hørt om det?

Hvis man bløder og er ved at abortere eller tidligere har født meget for tidligt måske?

Hverken læger eller jordemødre eller nogen af de graviditetsbøger jeg har læst fraråder sex eller orgasmer i graviditeten ellers, hverken tidligt eller sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i forbindelse med ivf blev vi frarådet sex efter ægoplægning. Kan ikke helt huske, hvordan det var med iui, men synes måske heller ikke vi måtte der, jo de første par dage, men derefter skulle kroppen helst have ro i en god uges tid.

Men om det så gælder altid eller om det bare er ved behandling, skal jeg da ikke kunne sige.

Tænker også lidt, at der er så mange, der bliver ups-gravide, så måske betyder det i virkeligheden mest, at man slapper af omkring det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved foranliggende moderkage skal man også holde sig fra fysisk aktiviteter og herunder også sex 6-8 uger før termin (men det er jo heller ikke i dit tilfælde).

Jeg havde tidligere ÆL end jeg regnede med, og derfor havde vi sex hver anden dag i en mdr, og er nu gravid i 8.mdr. Så her har det i hvert fald ikke betydet noget i starten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER