lhk

Uge 19 - mange smerter.. Er der nogen der kan berolige mig lidt?

9 indlæg i dette emne

Hej alle.

Er der nogen af jer der har erfaringer med stærke mavesmerter på dette tidspunkt i graviditeten? Det føles ikke som de normale småsmerter jeg tit har, men gør bare ondt hele tiden, og hvis jeg bevæger mig, snakker eller hoster er det helt ulideligt. Jeg bløder heldigvis ikke, og det trøster mig meget, men jeg har pokkers ondt på en anderledes måde, og det bekymrer mig... Hvad kan det skyldes tror I? Det er ikke ligamentsmerter, for dem har jeg før prøvet. Håber nogen kan sige at det er ganske ufarligt og normalt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med Justme - hvis du er helt sikker på, det ikke er ligamentssmerter, som jo vel og mærke kan være ret voldsomme, så ring til lægen. For det kan nemlig sagtens være alt mulig andet end lige baby. Men jeg tænker så måske alligevel lidt, at det er ligamenterne, der giver sig, når du siger, det gør ondt når du f.eks. hoster osv. Men altså...jeg stemmer for, du lige ringer til lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det - Det viste sig at være blærebetændelse :) Ring til vagtlægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst at ligamentsmerterne kan ændre helt karakter omkring uge 17-19, og føles meget anderledes end man tidligere har følt i graviditeten. Men det er jo umuligt for os at sige at det helt sikkert er det, så det kunne da være en god idé at snakke med en læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde i uge 18 også stærke mave smerter og jeg prøvede at ringe til den vagthavende jordmoder, der hvor jeg senere skulle føde. Og hun kunne berolige mig. Så jeg synes at du enten skal ringe til vagtlægen eller jordmoderen, der hvor du senere skal føde, og få en snak med dem.

Det hjalp i hvert fald mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, mange tak for jeres svar. Jeg ved godt et eller andet sted, at det mest fornuftige nok vil være at ringe til lægen, men jeg vil heller ikke virke for pylret. Er den stadig gal i morgen ringer jeg helt sikkert, for jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal kunne komme på arbejde...

Mange tak for beroligelsen, hvis det bare er galdesten eller anderledes ligamentsmerter er det jo ingenting:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige, at galdesten (som jeg er opereret for) og ligamentssmerter på ingen måde føles ens. Galdestenssmerter sidder typisk i højre side lidt oppe - hvor leveren er. For mit vedkommende var galdestenssmerterne så voldsomme at jeg kastede op af smerte... Så mit bud er, at hvis det skulle være galdesten, ville du ikke sige "bare" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg blevet undersøgt grundigt af egen læge, og scannet på Skejby, og babyen har det heldigvis godt. Men jeg har fået en urinvejsinfektion og hold i ryggen, som åbenbart har bevæget sig om i maven, og det er derfor jeg har haft så ondt og ikke kunnet bevæge mig. Det vigtigste er selvfølgelig at baby er okay :-) Starter på penicillin i dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg blevet undersøgt grundigt af egen læge, og scannet på Skejby, og babyen har det heldigvis godt. Men jeg har fået en urinvejsinfektion og hold i ryggen, som åbenbart har bevæget sig om i maven, og det er derfor jeg har haft så ondt og ikke kunnet bevæge mig. Det vigtigste er selvfølgelig at baby er okay :-) Starter på penicillin i dag...

GODT du fik det undersøgt! (Og endnu bedre at baby har det fint :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER