Sandie

Prævention

14 indlæg i dette emne

Kan i ikke hjælpe mig, jeg synes min læge fatter hat af mig lige i øjeblikket og har fuldstændigt mistet overblikket af market via google de forskellige ting..

Jeg godt klar over hvilke muligheder man har.. men mit spørgsmål er hvad der er bedst til mig...

P-piller er noget lort når man har migræne... men jeg ikke særlig god til at huske mini pillen... (og de skulle vidst ikke være så gode for os med PCOS)

så der hormon spiral og synes jeg har hørt begge veje med forværing/forbedring med hensyn til migræne.. men hvordan er spiral at mærkes.. jeg kan slet ikke bruge tampon så er virkelig "bange" for at få noget sat op, har et rigtig dumt underliv og har være mange gynekologer igennem pga smerter ( noget til noget der hedder vulvodyni, som jeg dog heldigvis ikke har mærket til de sidste par år..)

Anyway... jer med PCOS hvad bruger i og hvorfor ... ???

Og jer der lider af migræne hvad bruger i og hvorfor ???

hber i gider hjælpe mig lidt selvom jeg har været meget fraværende det sidste år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inden vi gik i gang med baby brugte vi kondom, da min Gynekolog frarådede p-piller da jeg havde noget med livmoderhalsen og minipiller ikke var et hit.

Når baby kommer ud bliver det kondom igen eller manden bliver steriliseret.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får p-piller da min gyn anbefalede det efter fødslen... (Har pcos)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde migræne da jeg var yngre (sidste anfald som kom 7 år efter det ellers sidste anfald var i 2006) og for mig gjorde det ingen forskel med P-piller. Men jeg syntes min krop bliver dum på P-piller. og hvis du er dårlig til at huske minipillerne så er sandsynligheden for at du husker P-pillen ikke meget bedre, selvom jeg godt ved at man har mere tid at huske den i, men det kan stadig smutte det skidt.

Jeg overvejer selv hormon spiral, men fordi kondom fungerer så godt for os lige nu, trækker jeg den lidt (jo færre hormoner i min krop, jo bedre :P )

Er kondom en mulighed? ellers kan man jo overveje kobber spiral. Der er i hvert fald ikke noget i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke pco men jeg bruger p-ring. Som selvfølgelig også er hormoner, men de virker mere lokalt end p-piller og koncentrationen bliver derfor lavere systemisk :) Er ret glad for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at der er hørt meget dårlige ting om pstav, men kan det være en mulighed? For der skal du ikke huske noget..

Eller som en anden foreslog; kobber spiral?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke PCO, men jeg er ret glad for min kobberspiral. Jeg kan heller ikke lide at bruge tampon og hæder underlivstjek... Og synes heller ikke at det var behageligt at få spiralen sæt op, men det gjorde ikke ondt. Jeg synes så at min menstruation er kraftigere end før jeg fødte og har flere menssmerter, men ved ikke om det skyldes spiralen eller om det er fordi min menstruation har ændret sig så meget efter fødslen, det ved jeg ikke. :unsure det kan også være en kombi af de to ting... Men i og med, at der ikke er hormoner i, burde det vel ikke kunne forværre din migræne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med minipiller? De er bedre til migræne. Man skal dog tage dem ret præcist, og vide, at hvis man er på anden stærk medicin, kan virkningen forsvinde. Karo er lavet på minipiller, men det var fordi læge ikke havde informeret om, at de sammen med større mængder prednisolon, kan ophæve virkningen. Ved ikke, har bare hørt en del andre være glad for minipiller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har PCO og bruger p-piller, da de holder styr på min hormonbalance og holder mine PCO-symptomer nede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med minipiller? De er bedre til migræne. Man skal dog tage dem ret præcist, og vide, at hvis man er på anden stærk medicin, kan virkningen forsvinde. Karo er lavet på minipiller, men det var fordi læge ikke havde informeret om, at de sammen med større mængder prednisolon, kan ophæve virkningen. Ved ikke, har bare hørt en del andre være glad for minipiller :)

Og hvad mener du præcist med en større mængde, når vi taler prednisolon??? Selvom jeg får lav dosis vil jeg da gerne lige høre mere. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hverken migrene eller pco, men jeg ville bare lige fortælle at jeg har en hormonspiral. og jeg mærker intet til den, glemmer faktisk helt jeg har den nogen gange... dog skal man være indstillet på pletblødning i 3-6 mdr efter opsætning.. jeg ved så ikke hvordan det vil være hvis du har haft lidt problemer med underlivet... men jeg ville nok ikke være så skræmt for at give spiral et forsøg.. det er i hverfald en dejlig løsning for mig, synes jeg.. ingen piller der skal huskes eller noget... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad mener du præcist med en større mængde, når vi taler prednisolon??? Selvom jeg får lav dosis vil jeg da gerne lige høre mere. Hehe

Jeg havde kyssesyge, og jeg har dårlige lunger. Det arbejde ikke godt sammen. Jeg fik en længere kur og 100 mg om dagen plus en masse antibiotika. Lægen mente det var derfor minipillerne ikke virkede, men jeg kan jo ikke være sikker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kyssesyge, og jeg har dårlige lunger. Det arbejde ikke godt sammen. Jeg fik en længere kur og 100 mg om dagen plus en masse antibiotika. Lægen mente det var derfor minipillerne ikke virkede, men jeg kan jo ikke være sikker ;)

Super! Så er jeg ikke i nærheden af noget som gør mig usikker :P jeg tager ellers prednisolon fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer med migræne og får p piller. Plejer også at være en dør til at huske piller, så nu har jeg købt sådan en pille boks til en hel uge, hvor jeg putter alle mine vitamin piller osv i, så jeg husker det hele :)

P piller skulle vist kun være skidt hvis du har de såkaldte aura migræne, hvor der er synsforstyrrelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER