Mynthe

Jordemoder besøg

10 indlæg i dette emne

Jeg synes at det kunne være hyggeligt med en tråd om jordemoder besøg.

Hvornår skal i til jordemoder første gang?

Hvad forventer i af besøget?

Skal den vordende far med?

Har i nogle særlige spørgsmål til jordemoder osv.

-og selvfølgelig til bagefter, hvordan gik det.

Jeg kan jo starte selv

Jeg skal til mit første jordemoder besøg d. 23/5, på det tidspunkt vil jeg være 17+0. Jeg synes egentlig at det er lidt sent at have det første besøg der, men på den anden side har jeg ikke haft behov for at tale med en jordemoder endnu.

Tiden ligger midt på dagen, og passer dårligt med min mands job, så jeg regner med at tage alene afsted.

I forhold til spørgsmål har jeg to ting jeg gerne vil vende med jordemoderen.

1. Jeg undrer mig lidt over den termin der blev sat ved nf, så det vil jeg lige vende med jordemoderen. Som jeg har forstået det er det den der gælder, meen jeg er altså sat næsten en uge frem, og det var væsentligt før min ÆL så vil lige forhøre mig om det eventuelt skal noteres hvis nu jeg går (meget) over tid.

2. Jeg har ret lavt blodtryk og den seneste uges tid er jeg blevet utilpas, har "rystet" lidt og været meget træt i løbet af dagen, så vil lige høre om det er ok, og om jeg kan gøre noget. Andet end at spise ofte for ikke også at få lavt blodsukker.

Derudover forventer jeg at jeg skal høre om KRAM rådende, og måske have en lille løftet finger for allerede at have taget 5 kg på. :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal selv først til jordemoder helt i starten af juli måned, da vi skal på ferie og jeg ikke har mulighed for at komme før! Så jeg kommer til at være over 20 uger henne, tror jeg :) Vedr. dine spørgsmål, så tror jeg desværre ofte de hellere vil stole på deres "egen" udregnede termin, end den vi som gravide er kommet frem til, til trods for, at vi ofte har fuld kontrol på ÆL etc. Selv blev jeg sat tilbage da jeg først var til scanning tidligt i graviditeten, til trods for, at jeg kendte ÆL-tidspunktet fra digital ÆL-test, og vi jo ved, at befrugtning kan ske op til maks 5 dage (?) efter samleje. Jeg havde også noteret de dage hvor vi havde :hump Terminen blev så flyttet tættere på min egen beregning ved NF-scanningen, sådan at det nu teoretisk er muligt, men altså, de var ikke meget for at tage hensyn til hvornår jeg selv mente, at jeg var blevet gravid, uanset hvor mange "beviser" jeg lagde frem...

Mhp. lavt blodtryk, så er jeg også en af dem der har det. Havde lavt blodtryk også inden graviditeten. Tager du jern? Jeg er modvilligt begyndt at tage jern, efter "kommando" fra sygeplejersken hos egen læge, til trods for, at blodprøve for nogen tid siden ikke viste jernmangel. Måske kunne det hjælpe dit blodtryk?

Uanset, godt at du har forberedt spørgsmål, og held og lykke med besøget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal selv først til jordemoder helt i starten af juli måned, da vi skal på ferie og jeg ikke har mulighed for at komme før! Så jeg kommer til at være over 20 uger henne, tror jeg :) Vedr. dine spørgsmål, så tror jeg desværre ofte de hellere vil stole på deres "egen" udregnede termin, end den vi som gravide er kommet frem til, til trods for, at vi ofte har fuld kontrol på ÆL etc. Selv blev jeg sat tilbage da jeg først var til scanning tidligt i graviditeten, til trods for, at jeg kendte ÆL-tidspunktet fra digital ÆL-test, og vi jo ved, at befrugtning kan ske op til maks 5 dage (?) efter samleje. Jeg havde også noteret de dage hvor vi havde :hump Terminen blev så flyttet tættere på min egen beregning ved NF-scanningen, sådan at det nu teoretisk er muligt, men altså, de var ikke meget for at tage hensyn til hvornår jeg selv mente, at jeg var blevet gravid, uanset hvor mange "beviser" jeg lagde frem...

Mhp. lavt blodtryk, så er jeg også en af dem der har det. Havde lavt blodtryk også inden graviditeten. Tager du jern? Jeg er modvilligt begyndt at tage jern, efter "kommando" fra sygeplejersken hos egen læge, til trods for, at blodprøve for nogen tid siden ikke viste jernmangel. Måske kunne det hjælpe dit blodtryk?

Uanset, godt at du har forberedt spørgsmål, og held og lykke med besøget :)

Det var længe du skal vente, meen mon ikke tiden går hurtigt når du nu skal på ferie. :yay

Ja jeg tager jern, til det første lægebesøg anbefalede min læge at jeg startede op, da jeg allerede der oplevede lidt svimmelhed. Jeg er ikke blevet tjekket for jernmangel (så vidt jeg ved, er ikke helt sikker på hvad alle de blodprøver skulle bruges til), men med tilskud og varieret kost burde jeg være dækket ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg hjemvendt fra jordemoder.. Absolut ikke en fed første gang.

Urin testet og skal nu sendes til dyrkning da de mener at jeg render rundt med en blærebetændelse.. Hvilket også naturligt forklarer alle mine plukveer.. Mandag skal jeg til glukosebelastning, da jeg har den arvelige faktor ind over.

Alt dette har egen læge ikke gjort noget ved, plus hun har smidt mine blodprøve svar væk. Men glemt at sende mig afsted til nogle nye.. Er mildest talt pisse sur og arrig over hvor dårlig en læge jeg har. Der ikke reagerer på en skid. Fik i dag at vide at al kontakt skal ske til fødemodtagelsen i stedet for egen læge. Som jeg i øvrigt ALDRIG vil benytte mig af igen.. Det var første og sidste gang hun så mig..

Nå men nok brok.. I dag er ellers en dejlig dag, og glæder mig super meget til at se lillemanden imorgen til MD skanningen.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske et lægeskift er på sin plads! Og egentlig også en klage til lægen, for det er da for dårligt.

Dejligt at din jordemoder tager hånd om dig og maven.

Og god fornøjelse imorgen, det er så hyggeligt at se de små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med din læge! Jeg har også haft en dårlig læge og skifter også nu:) har haft samme problem med at mine blodprøver forsvandt og glemt alt muligt vigtigt!! Men håber min nye læge bliver god! Vi har flyttedag idag til vores nye hus så skulle skifte læge alligevel! Glæder mig at høre om din MD:) min er næste uge! Nu tilbage til flyttekasser! Hus og have venter! Juhu:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til første jordemoder besøg, hende vi rigtig skal have holdt ferie og vikaren var 15 min forsinket så irriterende. Vi hørte lille pruttens hjerte dejligt :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til 1. jordemor konsultation d. 7. juni.

Far var ikke m og det var bare en lang sniksnak, som ved 1. graviditet. Jeg havde ikke de store forventninger, ud over at jeg skulle møde jordemor.

Har pga ferie først næste tid d. 9. august. En har aftalt at jeg ringer, hvis der er noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til andet jordemoder besøg og alt var som det skulle være og rigtig god hjerte lyd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at alt var iorden.

Jeg skal møde min gruppe næste gang jeg skal til jordemoder, det er jeg lidt spændt på men det er først engang i august så der er lidt tid endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER