Fru H

Nakkefoldsscanninger

29 indlæg i dette emne

Kære piger,

Vi må da have en tråd om de forestående - måske allerede overståede - nakkefoldsscanninger.

Hvor langt var I, da I var af sted? Hvordan var oplevelsen? Var jeres partner med og alt sådan noget.

Jeg selv skal af sted den 14 hvor jeg efter egne beregninger vil være 12+1 og jeg glæder mig. Jeg frygter det også lidt, men det er nok meget normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu må det være min tur til at opdatere lidt.

Jeg var til nf d. 25/4. Scanningen gik godt, og vi fik en risikovurdering på ca. 1:6800.

Det var sjovt at se den lille som absolut ikke lå stille. Jeg vil gætte på at den havde hikke, det så i hvert fald sådan ud. :D

Min termin blev rykket frem til d. 31/10, så egentlig hører jeg slet ikke til i denne gruppe længere. -men jeg bliver her alligevel :P

Jeg tvivler dog lidt på min nye termin, da jeg anvendte ægløsningstest inden graviditeten og befrugtsningsdatoen nu skulle ligge ca. 6 dage før ægløsning, og kun 8 dage efter mens første dag. :blink

Jeg har tænkt mig lige at høre jordemoderen om det kan passe her ved mit første jordemoder besøg d. 23/5.

Glæder mig til at høre om hvordan i andre oplevede jeres nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til NF den 25/4, hvor jeg var 11+6, min termin blev rykket fra den 4/11, til den 9/11 :) alt gik rigtig fint, en sund og aktiv baby der slog flere koldbøtter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til nf i dag (7/5), hvor jeg skulle være 13+2. Fik en risiko på 1:18722 for Down's (trisomi 21) og for <1:20000 for de andre to kromosomfejl, så det var bare helt perfekt!! :) junior 'vågnede' også halvt gennem skanningen og var meget aktiv :) jordmoderen mente vi fik en "unge med gang i" ;) hun fik virkelig skannet mange ting og alt var helt perfekt! :) dog ville hun ikke gætte på køn, da de (Herlev) har fået nye retningslinier om at de ikke må udtale sig før til næste skanning, hvor de kan sige det mere sikkert. Men det er nu også okay.

Såååå dejligt at kunne turde glæde sig endnu mere, nu når denne skanning er overstået! :)

Nårh ja, jeg blev forresten rykket 1 dag så har nu termin d. 11/11 i stedet for den 10. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har først nakkefoldscanning den 17.5 næste uge. Det bliver da helt vildt spændende og er også lidt nervøs! Min mand kommer selvfølgelig med og vi håber alt vil gå godt! Jeg vil på det tidspunkt være 12+5. Glæder mig til at fortælle mere om det næste uge:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter stadig på brev om hvornår vi skal :-(. Håber snart brevet kommer :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til NF-scanning, og det hele så godt ud. Der måtte 2 scanningsforsøg til, og vi måtte ud og gå i trapper etc, men så lykkedes det til sidst at få den lille, stædige baby til at vende sig rundt. Risikoen var lav for alle 3 kromosomfejl, og det er bare sådan en lettelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hører i alle om 3 kromosomfejl?

Jeg fik kun mit risikotal (for downs) vil jeg gå ud fra.

Mon ikke de alligevel har målt dem alle, men altså kun givet mig et præcist tal.

hmm.. det satser jeg på. Måske jeg kan få det opklaret til mit første jordemoder besøg her d. 23/5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mynthe: er rimelig sikker på du er undersøgt for alle tre, da det vist er standard i dag, men de skriver kun risikoen for Down's i vandrerjournalen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisef

Du har sikkert ret, jeg vil i hvert fald ikke bekymre mig om det, men hører lige jordemoderen ad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rjs - har du stadig ikke fået indkaldelse eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rjs - har du stadig ikke fået indkaldelse eller?

Fru H. Nej ikke endnu, det er mærkeligt, ringer til min læge på mandag og høre hvad der sker :-(.

Jeg blev gift for en uge siden, og jeg skal have taget nye blodprøver (. Regler fra blodbanken da jeg har fået nyt efternavn) men lægen sagde det ikke havde noget og gøre med det min skanninger, men det kan så være det har alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle altså booke tid selv online:) har Hillerød hospital! Meget godt online system. Er du sikker på at du ikke selv skulle ringe og booke? Det fik jeg nemlig besked på af min læge!

Skal også tage en ny blodprøve da Frederiksberg hospital har tabt en prøve!!! Meget mærkeligt:)

Tillykke med brylluppet!!! Dejligt:))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle altså booke tid selv online:) har Hillerød hospital! Meget godt online system. Er du sikker på at du ikke selv skulle ringe og booke? Det fik jeg nemlig besked på af min læge!

Skal også tage en ny blodprøve da Frederiksberg hospital har tabt en prøve!!! Meget mærkeligt:)

Tillykke med brylluppet!!! Dejligt:))

Jeg har ved lægen da jeg var i uge 9+4 til første læge undersøgelse og der sagde lægen at jeg i den nærmeste uge ville modtage brev om scanning, men nu ringer jeg til lægen på mandag og spørg og jeg har misforstået noget :-). Som min mand siger, det skulle ikke undre nogen hvis jeg har misforstået et eller andet ;-) hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ingen stress du får sikkert en tid i næste uge eller ugen efter!!! Men kan godt forstå dig, jeg er selv så spændt og tæller dagene til jeg skal se min baby første gang:)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede selv i 10+3 eller sådan noget. Jeg var utålmodig og har et arbejde, som forudsætter at fravær planlægges.

Og Holbæk Sygehus kunne fortælle mig, at deres printer ikke virkede!!!???

Så jeg fik en tid i telefonen, men fik den først skriftligt bekræftet i onsdags eller deromkring.

Så ring ring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede selv i 10+3 eller sådan noget. Jeg var utålmodig og har et arbejde, som forudsætter at fravær planlægges.

Og Holbæk Sygehus kunne fortælle mig, at deres printer ikke virkede!!!???

Så jeg fik en tid i telefonen, men fik den først skriftligt bekræftet i onsdags eller deromkring.

Så ring ring :)

Glæder mig til og ringe i morgen først til lægen og der efter til sygehuset så jeg kan få besked :-).

Jeg har også et arbejde hvor fravær skal planlægges, da vi ikke er mere end 4 så der skal god planlægning til for at få det til og hænge sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rjs

Venter spændt på hvad læge, og sygehus sagde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rjs

Venter spændt på hvad læge, og sygehus sagde :)

Lægen mente at der var sket en fejl eller tabt i systemet, men jeg kan først ringe til sygehus i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mente at der var sket en fejl eller tabt i systemet, men jeg kan først ringe til sygehus i morgen. Men synes ikke det er betryggende hvis man er tabt i systemet.

Det er da i hvert fald godt at du så selv har taget kontakt, men en lidt kedelig start på kontakten med sygehuset. For "os" gravide er vores forløb jo det meget meget vigtigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået tid til nf, vi skal til skanning på fredag kl 12. Det bliver bare så spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii! Held og lykke med scanningen, Rjs! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var hurtig response! Held og lykke, vi glæder os til at høre om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såden!!!! Jeg har også fredag...jeg tæller timerne nu.... Kan næsten ikke vente:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke vent, men jeg er også spændt på hvordan manden reagere. Jeg er lidt nervøs for om alt er som det skal være, men jeg er en over tænker så bekymre mig tit uden grund :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER