Fru H

Nakkefoldsscanninger

29 indlæg i dette emne

Sikken fantastisk oplevelse! Vidunderligt at se sin baby første gang:) det var godt nok gang i maven og spark med både arme og ben! Så såååååå sød!!!! De hade mistet mine blodprøve så fik taget dem igen og må vente 1 uge på det vigtige tal men de troede alt var fint efter det de kunne se, så er ikke bange. Fik det sødeste billede med og glæder mig endnu mere nu! Fik også en gratis uge og er sat frem til den 19. November, dejligt! Så var 13+3 idag! Fedt! Juhuuuu:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejlig dejlig dag. Det var en dejlig oplevelse og hold da op hvor er der sket meget med baby på fire uger :-). Arme og ben kørte rundt, baby lå forkert så skulle lige ryste mave et par gange også var vi klar :-), alt var normalt og der var meget lav risiko, så det var fantastisk. Manden fuldte meget med og spurgte om alverdens ting, godt de er van til spørgende mandfolk ;-). Jeg er bleven rykket til 25-11, men det er kun en dag frem, så det er okay :-). Jeg fik samtigdig afvide at jeg skal til samtale hos en speciel læge som skal vudere om jeg kan føde naturligt, efter som jeg ikke er så høj, men sygeplejersken mente ikke der var noget problem, da min mor har født to børn naturligt uden komplikationer og hun er mere smal ind jeg, men dejligt de er opmærksomme :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nakkefoldsscanning!

Vi kunne sove dejlig længe (dvs. helt til klokken 6 *fnis*). Klokke kvart over 7 duttede vi i to biler (af hensyn til arbejde efterfølgende) mod Holbæk, fandt parkeringspladser, svangreambulatoriet og satte os ellers til at vente. Vi havde jo tid kvart over 8 - og var de eneste i venteværelset, men alligevel var den da næsten 8.25 inden en venlig dame kom ind og kaldte på os. På vej i bilen kunne jeg mærke, at jeg havde lidt let til tårer, så jeg var sikker på, at når og hvis jeg så junior, ville jeg fælde en lille tåre.

Vi kom ind i et meget mørkt kontor og startede med at tale lidt sammen om de oplysninger hun havde - og dem, hun manglede (min højde fx).

Ret hurtigt blev jeg smækket op på briksen, gele på (det er ikke så galt, som folk siger), og vupti: et stk. junior!

Jeg nåede faktisk dårlig nok at fortælle hende, at vi egentlig ikke ville blive overrasket, hvis hun sagde, at der ikke var noget, men det var der....

Og min reaktion var mere forundring end berørt. Greb dog lige gemalens hånd, og så lå/sad vi ellers sådan, mens hun scannede og målte og tog billeder.

Så kom jeg af briksen, alt så fint ud, og vi fik tallene: 1:5498 - og det er jo rigtig fint.

Men men: samtidig kunne hun fortælle, at mine værdier i den ene blod-halløj var lidt til den lave side - ikke noget faretruende, men efter en kort samtale med en læge, tilbød hun os en gennemscanning (MD) allerede i uge 15/16. Hun fortalte meget om, at det var pga. af forskning, der måske tydede på, at hvis moderens blod-halløj var omkring 2,5 i begge tal, så kunne der være en risiko - men det var på ingen måde sikkert.

Det drejer sig om kromosomfejl 13 og 18 - og de er jo altså temmelig heftige (barnet kan måske leve fra et par timer til ganske, ganske få år) .

Vi takkede ja, så nu ryger vi af sted til en tidlig MD allerede den 30. maj 2013. Vi får også den sædvanlige MD i uge 18-19, men der vil det være for sent at få en abort, hvis der er et fejl på en af de to kromosomer.

Jeg lovede ikke at google - men det har jeg altså gjort alligevel. Jeg har dog også her besluttet mig for ikke at panikke - vi venter de tilbageværende 8 dage - og ser så junior.

Min eneste anke på hele oplevelsen var faktisk, at jordmoderen insisterede på at kalde junior for bebs. Det synes jeg er lidt sært for en voksen dame.

Men alt i alt: En fantastisk oplevelse - og jeg var da også lidt ved siden af mig selv resten af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre om jeres nf oplevelser.

>>Friday, det lyder fantastisk med en aktiv lille en. Jeg blev også sat (næsten) en uge frem, og jublede også lidt af en gratis uge. trist at din blodprøve var blevet tabt?!.. -men nu må det snart være tid til at i får svar ikk?

>>Rjs, tillykke med en veloverstået nf, og dejligt med en spørgelysten mand :-) Hvornår skal du til samtale med speciallæge? Jeg håber for dig at du har ret i at din størrelse ikke skulle være et problem nu din mor har kunne føde. Uanset så må det være dejligt at lægerne er OBSog får det undersøgt.

>>Fru H, tillykke med nf og det gode risikotal for downs. Jeg har ikke før hørt om de kromosomfejl du nævner at i blev tilbudt en ekstra md for, men krydser alt hvad jeg kan, for din beskrivelse af dem lyder som seriøse sager. Kryds kryds, og må det hurtigt blive d. 30 så i kan få et positivt svar og ro i sindet. Det må snart være din tur til at kunne slappe af og bare nyde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER