maxpower_tina

lille ?

11 indlæg i dette emne

er symtomerne ved en tvilling graviditet kraftigere end ved enkelt barn graviditet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået at vide at årsagen til at jeg har så meget kvalme og kaster op hele tiden er fordi det er tvillinger, så ja - min læge og jordemoder for den sags skyld mener i hvert fald at det er mere ved tvillinger. Også fordi der jo er dobbelt så mange hormoner der suser rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjo tja :) Jeg har fået målt hormonniveauet løbende i begge graviditeter. Jeg producerede langt mere hormon med den yngste end med den ældste. I hvert fald de første 10 uger. tallene var meget højere anden gang. Jeg havde det hverken værre eller bedre anden gang. Og der var kun en begge gange så jeg er ikke så sikker på der nødvendigvis er en sammenhæng. Selvfølgelig er kroppen mere presset med 2 men om man automatisk producerer dobbelt op på hormon i fht enhver enkeltgraviditet og om man automatisk reagerer på dem med kvalme og opkast, det tror jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i

min familie er vi hundesyge når vi venter piger og har stort set ingen

eller meget få gener når vi venter drenge. så der kan der også være

forskel. Men den ene tvillinge graviditet vi har haft i familien var værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde har fået tvillinger og hun havde ingen kvalme under graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oki var bare lige lidt nysgerrig, eftersom vi er i behandling, med ægløsnings fremmende hormoner, så chancen er der for tvillinger, og jeg har slet ikke haft det på samme måde, da jeg ventede min datter og min søn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormoner gir jo gerne lidt kvalme - det er i hvert fald bivirkning ved behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede min datter og min søn havde jeg gode graviditeter, uden voldsomme gener. Denne gang, har jeg haft voldsom kvalme de første 24 uger, opkast og virkelig virkelig dårlig :( Haft lavt blodtryk, lav blodprocent, hovedpine, svimmelhed... alt, simpelthen alt. Her er kun en denne gang osse, så tror tilfældighederne spiller ind. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster havde ingen gener, på trods af hun ventede tvillinger :) Jeg tror det er meget tilfældigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar alle sammen :-) det er rart at høre de forskellige historier og meninger :-) ville nok også høre hvor meget der egentlig var i det, for det er bare hvad jeg har hørt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været mere syg denne gang end jeg var med Luca.

Men igen kan det jo også være fordi det er piger denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER