bettyboop1984

Hmm svigermor

9 indlæg i dette emne

Jeg har en ganske sød svigermor, vi ser bare lidt forskelligt på tingene. Hun vil rigtig gerne give os tøj til junior, men jeg er ikke så glad for det hun kommer med. Hun går efter devisen jo billigere jo bedre, men vi er mere til lidt men godt. Hvordan siger man det til sin svigermor at man ikke kan lide hendes smag, eller skal vi bare føje hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, det er så svært med sådan noget. Jeg ville kunne finde på at sige noget a la "tak for de bodyer du gav os sidste gang, de var rigtig søde. Det er bare ærgerligt at de allerede er forvaskede, så det er lidt penge ud af vinduet, når de ikke kan bruges i længere tid"

Eller "det er så dejligt du kommer med tøj til baby, men vil du ikke prøve et andet mærke, stoffet bliver ret stift efter jeg har vasket det"

Om det er gode råd vil jeg ikke turde udtale mig om, men det er såden jeg tackler min mor bedst, som også er meget glad for at handle billigt.

Men det kommer jo meget an på hvilket forhold du har til hende.

Jeg synes bare det kunne være fedt at få det stoppet i tide, så det ikke er de næste 15 år hun bruger penge på noget, som der ikke bliver sat pris på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en ganske sød svigermor, vi ser bare lidt forskelligt på tingene. Hun vil rigtig gerne give os tøj til junior, men jeg er ikke så glad for det hun kommer med. Hun går efter devisen jo billigere jo bedre, men vi er mere til lidt men godt. Hvordan siger man det til sin svigermor at man ikke kan lide hendes smag, eller skal vi bare føje hende?

Vis hvad du GODT kan lide, og kommenter ikke på det hun giver, kan du ikke lide set så læg set bagerst i skabet . Min svigermor har strikket og hæklet den ene rædderlighed efter den anden, men indimellem kommer der noget fint og så tager jeg billeder af Mie i det og ligger dem på facebook så hun kan se vi bruger det.

En gave er en gave og den tager man imod med tak. Mie fik tøj fra genbrug af hendes oldemor i barselsgave, vi sagde pænt tak og forærede rædderlighederne til genbrug og betragtede gaven som sådan en velgørenhedsgave for Mie støttede blå kors da hun var en uge gammel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke du skal kommenterer det, hun gør det i hendes bedste hensigt.

Det er tanken der tæller og jeg ville nok så kun bruge det når man skulle på besøg hos hende eller hvis hun kom hjem til jer ellers bare lad det ligge og evt gik det til genbrug hvis i ikke bruger det længere.

Synes det er respektløst at hentyde til det hun kommer med ikke er godt nok, så vær glad for hun overhovedet købet noget og så lad det ligge ved det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt dobbelt med den slags, det kommer meget an på forholdet. Enten holder man sin mund eller også siger man det sødt men direkte.

Tror du det lander bedre, hvis din mand siger det? Bare som det er - at I sætter stor pris på at hun vil give jeres barn tøj, men I egentlig helst vil have lidt men godt. (Så kan man jo lige flette en lille holdning til forbrug ind, hvis det er en del af det. Jeg selv har det ligesom jer. 3 bodyer til 75 kr kan jo være fine nok, men 12 til 300 kr begynder at blive lidt overload - specielt når man faktisk HAR noget tøj til barnet i forvejen. Så hellere fire gode som vi også kan bruge til næste barn, eller være bekendt at give/ sælge videre, når vi ikke skal bruge dem længere. Jeg kan godt li at tingene bliver brugt og genbrugt, og der hænger pris og kvalitet jo bare ofte sammen).

Hvis I siger det på en omsorgsfuld måde, kunne det jo også være at svigermor blev gladere. Så ville hun se sit barnebarn slide hendes lækre gaver op, fordi det bare er lækkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har svigermor været på besøg. Det var rigtig hyggeligt, og hun havde en masse tøj med. Omkring 20 stykker tøj, og desværre så er det bare overhovedet ikke vores stil, det er ret grimt. Svigerforældrene bor i Tyskland og som svigerinden (mandens søster) sagde, så det er meget tysk. Og det er ikke ment på en pæn måde, I ved tysk som i Bundesliga hår.

Jeg overvejer at føje hende, men så bliver hun jo nok ved med at komme med det, og det er træls for os og for hende, for det er jo penge ud af vinduet for hende. Det hun kom med i dag, har hun fundet brugt på nettet til omkring 30 euro. De penge kunne hun jo have fundet noget rigtig pænt mange andre steder.

Jeg gad godt, at hun bare ville komme med en enkelt sæt fra fx H&M, som vi også synes var pænt og som vi ville give junior på.

Til sidst så er junior en slank baby og meget af tøjet vil bare se rigtig dumt ud på ham fordi det er alt for bredt. Det forsøgte jeg at fortælle hende, men hun sagde at jeg jo bare kunne hive i det når det er vådt....

Jeg synes det er lidt træls!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville det være muligt at give hende en slags ønskeseddel - vi kunne virkelig godt bruge den her dims i denne her farve-agtig. For det er jo rigtig sødt af hende at komme med alle de gaver, men jeg kan sørme da godt forstå, det er ærgerligt, når I slet ikke bryder jer om tingene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde præcis samme problem med min svigermor..... Hun kom med den ene posefuld efter den anden med direkte gyselige ting..... Købt MEGET billigt! Jeg havde meget svært ved hvad jeg skulle gøre, for jeg er egentlig af den overbevisning at når man får en gave så er man taknemlig og holder sine beklagelser for sig selv...... Men den evige strøm af bunkevis af ubrugeligt tøj, gjorde at min reaktion overfor hende blev mindre og mindre begejstret, og jeg sendte ofte meget af tøjet tilbage til hende igen, så hun kunne sælge det videre, med diverse undskyldninger om at det ikke passede osv. Så hun var nok efterhånden klar over at vi ikke satte så meget pris på det hun kom med. Og en dag spurgte jeg hende om hun ikke ville have en liste med mærker vi var glade for, og så kunne hun købe en enkelt, lidt dyrere ting en gang imellem i stedet, og det ville ikke koste hende mere af den grund. Og det blev hun bare så super glad for, for hun ville bare gerne hjælpe til, og hun havde svært ved at finde ud af hvad vi kunne lide..... Så lige i den situation var det jo en succes at sige noget.....

Men det er en svær situation, og man skal nok være meget forsigtig for ikke at træde nogen over tæerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske i kunne fortælle hende er par mærker som sidder rigtig godt på baby.

Og evt sige at baby er lidt svær at købe tøj til fordi tykke ben, mærkelige arme osv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER