Annaperenna

Hvad str. brugte dit barn på ca. 3 kg?

19 indlæg i dette emne

Hej Piger!

Der ser ud som at lillefnisen bliver ca. 3 kg - og jeg overvejer at shoppe et par outfits i str. 44 - men måske går 50 an?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores vejede 3690 da hun kom ud og målte 52. Str 50 var en smule for stor til hende og alligevel voksede hun ud af den inden 14 dage. Min niece var 2980 og der var str 50 meget for stor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida var 2720g og 48 og brugte kun str 44 i den første måned cirka

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde vi startvægt og mål på 3110 g og 51 cm. De første ca 6 uger var han i str. 50, men kunne sagtens have været i en 44 i nogle uger, vi fik bare ikke købt noget så småt :blush og klarede os egentligt fint med 50 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det kommer meget an på længden også. Men jeg vil tro at 50 er fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia vejede 2620g og var 49cm. Vi brugte str 50 i ca. 5 uger. Hun kunne godt være startet i mindre, men synes det var spild af penge.

Desuden er længden også afgørende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Længden har virkelig meget at sige, og også fordelingen af længde. Altså lange ben kontra lang krop (mave+overkrop). William er fx for slank til det tøj han passer i længden. Han var aldrig i str 50 i heldragte og bukser - bruger nu 50 i nogle bodyer, 56 i de fleste bodyer og 62 i bukser og heldragte (som er ret så store i livet).

Jeg ville nok ikke bruge penge på 44 inden, men se ad når hun kom ud først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Længden har virkelig meget at sige, og også fordelingen af længde. Altså lange ben kontra lang krop (mave+overkrop). William er fx for slank til det tøj han passer i længden. Han var aldrig i str 50 i heldragte og bukser - bruger nu 50 i nogle bodyer, 56 i de fleste bodyer og 62 i bukser og heldragte (som er ret så store i livet).

Jeg ville nok ikke bruge penge på 44 inden, men se ad når hun kom ud først.

Nemlig! Silke Elia har meget lang overkrop, så her bliver heldragte og bodyer de første ting, vi skifter størrelse i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tøser, jeg ser lige hvor meget 50, jeg har og tager forbi Ønskebørn mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia vejede 2620g og var 49cm. Vi brugte str 50 i ca. 5 uger. Hun kunne godt være startet i mindre, men synes det var spild af penge.

Desuden er længden også afgørende :)

Jeg kan sige stort set det samme. 2780 og 49, str 50 var lidt for stort men fungerede fint. Vi brugte det også længe:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn vejede 2890 gram og målte 50, da han kom til verden den 1. april. Han brugte 50 og 56, men noget af tøjet var for langt og andet var for bredt omkring maven. Så jeg synes det var meget svært at give ham tøj på som passede på den ene eller anden led.

Nu vejer han 3300 og passer nu meget bedre størrelse 56.

Men det er rigtig svært at kunne sige på forhånd hvilken størrelse, som passer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thea vejede 3250g og var 52 cm lang.. Hun brugte str 50 i 5-6 uger.. Det var ret stort til hende i starten :)

Nu er hun lige knap 11 uger og bruger str 56 :)

Men jeg vil råde dig til ikke at købe for meget tøj! Jeg har SÅ meget helt nyt tøj, som Thea aldrig fik brugt, og det er ærgerligt at bruge mange penge på det, når det bare ender med at ligge i skuffen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix var 3200 g og 50 cm og her var det fint med str 50 de første uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah var 3295g og 51cm og 50 var lidt for stort. Vi havde ikke særlig meget så vi brugte både 50 og 56 til hende. Jeg ville nok købe meget lidt af hver str og vente og se hvad str baby bruger når han/hun kommer til verden. Du kan ikke regne med deres vurderinger af babyen.. Har en veninde der blev sat igang 2 uger før termin fordi de var bange for han blev for stror. De vurderet ham til 5 kg og da kan kom til verden 4 dage senere ved kejsersnit, fordi intet igangsætning virkede (nok fordi lille manden ikke var klat til verden!!??!?) vejede kan kun ca 3500g. og det var altså med ultralyds scanninger og hele piv tøjet som man jo ellers regner med er rimelige nøjaktige...

Jeg ville nok vente med str 44 og købe det efter fødslen hvis det er nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er hun her og 50 er mega stort! Hun er vildt lækker !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har skrevet beretning + billede i maj termin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER