Påskesen

voksi med bæreplade som lift- er der brug for selerne ??

11 indlæg i dette emne

Halløj allesammen :)

Vi har købt en voksi mini med sommerdyne og bæreplade. Vores barnevogn er en bugaboo, og selvom barnevognsdelen er nem at tage af så syntes jeg nu det er lidt uhandy når man er ude med baby. Derfor vil jeg gerne at bærepladen sidder fast på voksiposen så vi kan bruge denne som lift. Men så kommer spørgsmålet:

På bærepladen er der seler som jeg forestiller mig er der så baby ikke ,,smutter'' men syntes nu altså bare de er i vejen ? Man kan ikke tage dem af, så jeg tænker at jeg må leve med dem. Men når jeg nu har sommerdynen på så syntes jeg at det bliver for hårdt for baby at ligge på bærepladen, så jeg tænker at jeg vil købe en lift madras og smide under bærepladen så hun ligger mere behageligt. Dette gør jo så bare at jeg ikke kan bruge selerne da madrassen kommer til at ligge oven på dem :blink Kan man godt undvære selerne?

Er der nogle der har været ude for samme problemstilling ? og hvad har i gjort ?

Mvh. Trine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke selv stået i problemet, men tænker at "selerne" på bærepladen fungerer som "håndtag", så man kan bruge voksien ligesom en lift :unsure Så det er vel op til dig selv - men umiddelbart går ideen da lidt af bærepladen på den måde, eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke selv stået i problemet, men tænker at "selerne" på bærepladen fungerer som "håndtag", så man kan bruge voksien ligesom en lift :unsure Så det er vel op til dig selv - men umiddelbart går ideen da lidt af bærepladen på den måde, eller hvad?

Nej, for der er både seler til at bærer, og disse sidder fint, og så er der seler til at holde barnet fast på, og disse sidder midt på bærepladen... :blink Så man kan altså sagtens bære barnet uden at bruge ,,holde fast selerne''

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Så må det vel være noget med at de seler der er på bærepladen skal fungere som erstatning for en barnevognssele, i tilfælde af at man stadig bruger bærepladen, når barnevognsselen er nødvendig. Så du har nok ikke brug for dem så længe baby stadig er helt lille ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Så må det vel være noget med at de seler der er på bærepladen skal fungere som erstatning for en barnevognssele, i tilfælde af at man stadig bruger bærepladen, når barnevognsselen er nødvendig. Så du har nok ikke brug for dem så længe baby stadig er helt lille ;)

Nej det er også det jeg tænker, men nu er det jo første gang at jeg skal være mor, så skal lige have styr på det der med sikkerheden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender jeg kun alt for godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde lige præcis som du har tænkt dig - lagde liftmadrassen mellem bærepladen og dynen så baby lå meget blødere. Jeg har aldrig brugt selerne, man skal bare passe på når man løfter i håndtagene at man ikke får hovedet til at tippe nedad, da der jo ikke rigtig er noget til at sikre baby falder ud. (I en lift er der en høj hård kant, her er kun en lav stofkant)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg classic modellen og der er kun bære stropperne. og så er der til man kan lave huller til barnevogns selen senere hen. Jeg har aldrig haft problem med eller været bange for Leah skulle 'falde' ud af voksien. hun er jo pakket godt ind og hvis du snørre den i toppen falder hun ingen vejne. Så jeg ville bare ligge en madras i så baby ligge bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og husk at når barnet kan vende sig, må pladen ikke længere bruges!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar allesammen :) Vi har besluttet at købe en madras, og så kan vi evt. skære huller i den til selerne, hvis vi får behov for det, og ellers bare bære hende uden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og husk at når barnet kan vende sig, må pladen ikke længere bruges!

Hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER