Unknown

Anderledes rytme i weekenden

5 indlæg i dette emne

I hverdagen står Zoey op kl 6:00 - kommer i dp - kl 11:30 ca puttet til lur og sover ca 2 timer.

Vi vil gerne have hun sover 19:30, men der er hun slet ikk klar til dagen slutter. Så ofte bliver den 20:30 før hun sover.

Men sys weekenderne er svære. For hun står op samme tid, men er allerede træt 7:30. Vi har prøvet at aktivere hende til kl 11, men det giver mega overtræt Zoey der nægter at spise og så desuden kun tager 1 times søvn :-S

Nu mit sp - kan det godt passe hun skal have 2 lure når hun er hjemme ?

Frygter jo bare det tager af den allerede lille nattesøvn :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I hverdagen står Zoey op kl 6:00 - kommer i dp - kl 11:30 ca puttet til lur og sover ca 2 timer.

Vi vil gerne have hun sover 19:30, men der er hun slet ikk klar til dagen slutter. Så ofte bliver den 20:30 før hun sover.

Men sys weekenderne er svære. For hun står op samme tid, men er allerede træt 7:30. Vi har prøvet at aktivere hende til kl 11, men det giver mega overtræt Zoey der nægter at spise og så desuden kun tager 1 times søvn :-S

Nu mit sp - kan det godt passe hun skal have 2 lure når hun er hjemme ?

Frygter jo bare det tager af den allerede lille nattesøvn :-S

Nu kan jeg ikke svare for mit eget vedkommende, men ved at min niece, der også er fra april, sover 2 lure derhjemme - og 1 i dagpleje, men sammenlagt er lurene ca lige lange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise havde også en lang periode hvor hun sov 1 lur i vs og 2 lure herhjemme og det har fungeret fint uden at påvirke hendes nattesøvn. Det er også som om at hun bliver hurtigere træt herhjemme - der er bare ikke ligeså spændende! Pt. er hun dog gået over til at sove 2 lure i vs også igen, men den vender nok tilbage til 1 lur på et tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje sover oftest 2 lure hjemme og 1 lur i vuggestuen. Herhjemme skal hun oftest sove allerede efter 1,5 time oppe (ca 8-9 stykker) og i vuggestuen kommer hun nogen gange først ud kl 11-11.30... Her påvirker det ikke nattesøvnen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, du skal være bange for, at det tager af nattesøvnen. Jeg vil næsten vove den påstand at overtrætte børn sover dårligt og børn der har sovet godt både natten før og om dagen sover rigtig godt den følgende nat :)

Så jeg vil også mene du skal putte hende efter behov. Hvis hun er så træt at hun ikke vil spise mv. så skal hun have en ekstra lur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER