Miss-Mette

Valg af barnevogn

41 indlæg i dette emne

Hej alle BK brugere :glad

Hvilken barnevogn har I købt/overvejer I at købe og hvorfor er valget faldet på den?

Manden og jeg kigger lidt på dba.dk og guloggratis.dk, da vi syntes barnevognene er pænt dyrer som helt nye og de faktisk er rigtig pæne og i virkelig pæn og god stand dem man kan købe på dba.dk og guloggratis.dk. Så tror jeg heller vi vil bruge flere penge på sengen til LilleFisen :baby1

Køber I en helt ny? Og ved I eventuelt om der er udsalg nogle steder nær Odense?!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ha en Emmaljunga.. de er i mine øjne bare de lækreste!

Kører til Kolding i aften og kigger på en brugt.. er nemlig af samme mening - de er aaaalt for dyre..

Så må vi se om den kommer med hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Odder - altid og hele tiden :) Det var vores tidligere barnevogn også, og sådan en skal jeg ha' igen. Med hård kaleche. Jeg er slet ikke til Emmaljunga, da jeg synes bedst om den klassiske barnevogn :) Og så holder Oddervognene bare bedst :) Jeg regner med at købe helt ny, med mindre der kommer et godt tilbud på noget brugt. Uanset hvad skal madrasserne jo være nye. Men denne gang tror jeg ikke jeg gider ha' lift. Den brugte vi SÅ ekstremt lidt sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige til info... :blush

Pas godt på når i køber en brugt barnevogn, vi købte vores brugt, den så super fin ud, kom hjem med den og stillede den ind i huset, da jeg så havde født og Andy skulle til at bruge den var den fyldt med svamp på indersiden af kassen :(

Så det den barnevogn havde kostet da vi havde købt en ny kasse til den kunne vi ligeså godt have købt en sprit ny for :(

Sige ikke at alle er sådan nogle svindlere som hende vi købt vores af, men det kan jo desværre forekomme :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købet en simo.

Simo barnevogen er lavet samme sted som brio, så det er det samme stel som brugs til simo.

Hvorfor:

Fordi den er let at køre med, har lang lægge mål, fordi den er understytte, let at slå sammen.

Vi har kun godt at sige om simo vogen, og ville ikke bytte den for noget andet.

Vi har så også klapvogen i simo, som vi også kun kan sige godt om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en simo som jeg brugte til de 2 første af samme grunde som dhg nævner.

Men noget af en kampvogn hvis man bor i byen :rolleyes

Tredje gang købte vi en emmaljunga klapvogn, fordi den bedst opfyldte de krav vi nu havde.

Tænk bla. på om du skal bruge den til traveture i landsbyen eller til shopping via metro og bus i storbyen.

Skal du ofte have den med i bilen er det jo en fordel at den ikke fylder alverden og at den er nem at slå sammen.

Er det meningen at baby skal sove ude i den er det godt med et stort liggemål.

Og sådan er der mange hensyn i forhold til valget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er så igen med at spare godt 15000 sammen til en SilverCross Balmoral.

Nu er det definitivt sidste gang jeg skal ud og have en barnevogn så nu VIL jeg ha en. Det gode ved SilverCross er så oxo at de falder meget lidt i værdi når de skal sælges brugt.

/Mette 12+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ha en Emmaljunga.. de er i mine øjne bare de lækreste!

Kører til Kolding i aften og kigger på en brugt.. er nemlig af samme mening - de er aaaalt for dyre..

Så må vi se om den kommer med hjem :)

Hvordan gik det så, købte I den?! :glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det så, købte I den?! :glad :)

Jep det gjordr vi.. lægger billeder ind imorgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ude ved babysam og kigge barnevogne... Og vi endte med at vælge en Brio Kompakt Plus... Den er lille og handy, og let at manøvrere med... og alligevel har den et fornuftigt liggemål.

Og så kan den være i bagagerummet på bilen, hvilket jo er temlig vigtigt ;)

Vi bestemte os så for at finde en brugt, for at spare nogle penge...

Vi købte en på dba til 3500 (halv pris) med lift, madras og det hele... Næsten aldrig brugt, og liften stod helt ubrugt, stadig med prismærke på... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ude ved babysam og kigge barnevogne... Og vi endte med at vælge en Brio Kompakt Plus... Den er lille og handy, og let at manøvrere med... og alligevel har den et fornuftigt liggemål.

Og så kan den være i bagagerummet på bilen, hvilket jo er temlig vigtigt ;)

Vi bestemte os så for at finde en brugt, for at spare nogle penge...

Vi købte en på dba til 3500 (halv pris) med lift, madras og det hele... Næsten aldrig brugt, og liften stod helt ubrugt, stadig med prismærke på... :)

Nogle gange har man lov til at være lidt heldig :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der har erfaringer med Odder x-dream?

Jeg vil meget gerne have en, der er nem at lægge om bag i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Emmaljunga combi vogn (Model Edge)

Ulempen er at de er kortere i liggemål, men vi har fået to brugte vogne, så har en ekstra både hjemme og en til at stille ved dagplejeren.

Fordelen er at den kan laves om til klapvogn, at den er mindre at bakse rundt med og så synes vi bare den er super fin. Der er letvægtsstel på og punkterfrie dæk... Og så synes vi at det er vildt sødt at der er små får indvedigt, hvilket babyen selvfølgelig er mega ligeglad med :)

Jeg har hørt at Brio har en træls velcro lukning der ikke holder og hvor overlæderet ikke kan nå når kalechen er slået ned, men har ikke selv erfaring med det.

Jeg har kun hørt godt om Emmaljunga og efter at have været ude og se på de forskellige vogne, så var vi aldrig i tvivl om at det skulle være sådan en.

Hilsen Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv er jeg også blevet meget varm på en Emmaljunga barnevogn, de er bare SÅ lækre syntes jeg!!!

Så nu skal NF skanningen bare overståes og manden overbevises, så flår jeg fingrene i sådanne en :yay

Manden min mener vi rigtig skal ud og undersøge markedet før vi bestemmer os. Jeg syntes han er så sød når han går sådan op i det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når vi engang får den glædelig nyhed at vi venter os, så har vi også tænkt på at købe en simo, men er der nogen som ved hvor meget den fylder når den er foldet sammen...

vi har enmlig en bil som ikke er ret stor, så det kan jo gost blive et problem...

håber nogen kan svare mig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Emmaljunga combi vogn (Model Edge)

Ulempen er at de er kortere i liggemål, men vi har fået to brugte vogne, så har en ekstra både hjemme og en til at stille ved dagplejeren.

Fordelen er at den kan laves om til klapvogn, at den er mindre at bakse rundt med og så synes vi bare den er super fin. Der er letvægtsstel på og punkterfrie dæk... Og så synes vi at det er vildt sødt at der er små får indvedigt, hvilket babyen selvfølgelig er mega ligeglad med :)

Jeg har hørt at Brio har en træls velcro lukning der ikke holder og hvor overlæderet ikke kan nå når kalechen er slået ned, men har ikke selv erfaring med det.

Jeg har kun hørt godt om Emmaljunga og efter at have været ude og se på de forskellige vogne, så var vi aldrig i tvivl om at det skulle være sådan en.

Hilsen Pia

Godt køb :balloon

Den har vi og vi er såååå glade for den!!!

Jeg er den eneste i min mødregruppe, der har kombivogn og de andre er begyndt at snakke om at købe klapvogne, da deres børn alligevel altid sidder op i vognen og derfor vil have meget mere glæde af en klapvogn (som de jo også sagtens kan sove i når man er på tur)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også i fuld gang med at se på barnevogne. Da det er mit første barn jeg venter ku jeg godt tænke mig en helt ny. Har været i babysam og er faldet for en stokke. Synes de er super fede og man kan have sit barn i øjenhøjde. når barnet bliver ældre kan barnevognen blive til en klapvogn.

min mand synes den er grim, så vi har ikke købt noget endnu:)post-1895-002252600 1295007031_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er så igen med at spare godt 15000 sammen til en SilverCross Balmoral.

Nu er det definitivt sidste gang jeg skal ud og have en barnevogn så nu VIL jeg ha en. Det gode ved SilverCross er så oxo at de falder meget lidt i værdi når de skal sælges brugt.

/Mette 12+2

Du har set at den ikke er særlig sikker i test ikke? Det er den absolut dårligste vogn på markedet! Det er self. helt op til dig men syntes du skal læse på tænk om den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også i fuld gang med at se på barnevogne. Da det er mit første barn jeg venter ku jeg godt tænke mig en helt ny. Har været i babysam og er faldet for en stokke. Synes de er super fede og man kan have sit barn i øjenhøjde. når barnet bliver ældre kan barnevognen blive til en klapvogn.

min mand synes den er grim, så vi har ikke købt noget endnu:)post-1895-002252600 1295007031_thumb.jpg

Nu har jeg jo en vinterbaby og vi har været ude med vores (odder) barnevogn og det har været ret bumlet på sne og is så jeg tror du vil fortryde at vægten ikke er bedre fordelt på et mere alm. stel - jeg ville simpelthen være for bange for at vognen ville tilte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der har erfaringer med Odder x-dream?

Jeg vil meget gerne have en, der er nem at lægge om bag i bilen.

Vi har Odder Zip på X-dream stellet og vi er SÅÅ glade for det.. V har en Mazda 6 stationcar og det kan sagtens være og jeg kan selv løfte den ind.. Det er ikke særlig tungt og MEGET nemt at slå sammen og nemt at sætte kassen på også.. :)

Vi valgte Odder fordi de var det længste liggemål (97 cm) godt stel med en nem bremse... Vi bor i hus og har forholdsvis store biler så vi har ikke samme behov for at klappe barnevognen sammen hele tiden som hvis man måske boede i lejlighed så derfor valgte vi den store barnevogn... Zip kassen syntes vi var rigtig lækker og allerede nu elsker jeg at jeg ikke skal have forlæderet af hele tiden men bare kan lyne op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også i fuld gang med at se på barnevogne. Da det er mit første barn jeg venter ku jeg godt tænke mig en helt ny. Har været i babysam og er faldet for en stokke. Synes de er super fede og man kan have sit barn i øjenhøjde. når barnet bliver ældre kan barnevognen blive til en klapvogn.

min mand synes den er grim, så vi har ikke købt noget endnu:)post-1895-002252600 1295007031_thumb.jpg

Den er jeg også helt vild med :loveshower Men tror ikke vi får råd til at købe den.. Men den er så lækker! Bliver helt glad inden i når jeg ser den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt køb :balloon

Den har vi og vi er såååå glade for den!!!

Jeg er den eneste i min mødregruppe, der har kombivogn og de andre er begyndt at snakke om at købe klapvogne, da deres børn alligevel altid sidder op i vognen og derfor vil have meget mere glæde af en klapvogn (som de jo også sagtens kan sove i når man er på tur)

Fantastisk :) Vi har været meget i tvivl, men er glad for at høre at du er glad for den. Er barnevognskassen bøvlet at bruge som lift? Og har I købt noget andet ved siden af en voksipose el. en lift som erstatning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har set at den ikke er særlig sikker i test ikke? Det er den absolut dårligste vogn på markedet! Det er self. helt op til dig men syntes du skal læse på tænk om den :)

Hvilken test hentyder du til???! Jeg vil nemlig MEGET gerne se lidt nærmere på denne test og evt. vise den til manden hvis min drømme Emmaljunga Big Star får gode anmeldelser :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken test hentyder du til???! Jeg vil nemlig MEGET gerne se lidt nærmere på denne test og evt. vise den til manden hvis min drømme Emmaljunga Big Star får gode anmeldelser :blush

Jeg kan se hun har skrevet TÆNK test.. Jeg tror du kan google den, men man skal vist betale for at kunne få lov til at se den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en helt ny Emmaljunga Big star supreme da jeg ventede Mille og den var bare super god.. Vi beholder den og bruger den igen. Den står stadig som helt ny :)

Nu skal vi ikke have flere børn, men ville til hver en tid købe emmaljunga igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER