JaMa

Fødselsjournal på sundhed.dk?

29 indlæg i dette emne

Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af at få læst min fødselsjournal på sundhed.dk :huh Kan se den er registreret og det hele og alle procedurer der er udført er kodet osv., men jeg kan ikke finde det som jordemoderen har skrevet udover koder og tidspunkter. Er der mon nogen herinde der kan forklare mig hvor jeg skal kigge? Kan mærke at jeg virkelig har et behov for at få det læst igennem efterhånden, da visse ting fra fødslen bliver ved at kværne rundt i hovedet på mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne se koderne et par uger før selve beskrivelsen blev lagt ind. Spørg evt sygehuset hvis ikke det snart gir sig selv:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak for svar :) kan du huske hvor selve beskrivelsen lå da den kom derind, var det under epikrisen eller andet sted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke præcist (og jeg er på fra ipad'en). Men jeg synes den lå i naturlig forlængelse af det andet. Det var tydeligt hvor jeg kunne trykke og en af dem havde al teksten:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, jeg giver det lige et par dage :) tak for svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke finde andet end registreringerne - herunder en hulens masse blodtryksmålinger.. Der er et enkelt notat fra jeg ankom på fødeafdelingen, og så er der notater fra anæstesien ang. min epidural, samt et notat ang. syningen af min bristning. That's it!

Har skrevet til Skejby i dag, for det kan sgu ikke passe der ikke er mere. Desuden skal notaterne være på e-journal 14 dage efter de er foretaget, så nu gider jeg altså ikke være tålmodig længere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke finde andet end registreringerne - herunder en hulens masse blodtryksmålinger.. Der er et enkelt notat fra jeg ankom på fødeafdelingen, og så er der notater fra anæstesien ang. min epidural, samt et notat ang. syningen af min bristning. That's it!

Har skrevet til Skejby i dag, for det kan sgu ikke passe der ikke er mere. Desuden skal notaterne være på e-journal 14 dage efter de er foretaget, så nu gider jeg altså ikke være tålmodig længere..

Præcis det samme her, tror nok der er de første 10 blodtryksmålinger, oplysninger fra anæstesi og registreringer fra CTG. Fødte også på Skejby... Jordemoderen sagde ca.14 dage til mig, men der er snart gået tre uger, så det ville være dejligt hvis det snart var der :) giv gerne besked når du hører fra dem, så må jeg se om jeg også skal skrive til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis det samme her, tror nok der er de første 10 blodtryksmålinger, oplysninger fra anæstesi og registreringer fra CTG. Fødte også på Skejby... Jordemoderen sagde ca.14 dage til mig, men der er snart gået tre uger, så det ville være dejligt hvis det snart var der :) giv gerne besked når du hører fra dem, så må jeg se om jeg også skal skrive til dem :)

Det skal jeg nok! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået noget svar på min mail til Skejby. I stedet var der i dag et kæmpe brev fra dem i min postkasse, indeholdende udskrift af hele min journal fra gyn/obs - herunder også min fødselsjournal selvfølgelig. :)

Men vil nu egentlig gerne have et svar på hvorfor den ikke er på e-journal..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) Dejligt at du har fået det nu :) men ja, det ville da være fint at vide hvorfor det ikke ligger i e-journalen... Kan se at der er ændret noget i min e-journal 5/4-13, men kan ikke se hvad, der er ikke noget nyt så vidt jeg kan se... Nå, tror jeg kontakter dem i næste uge. Det må være den fødegang jeg fødte på jeg skal have fat i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) Dejligt at du har fået det nu :) men ja, det ville da være fint at vide hvorfor det ikke ligger i e-journalen... Kan se at der er ændret noget i min e-journal 5/4-13, men kan ikke se hvad, der er ikke noget nyt så vidt jeg kan se... Nå, tror jeg kontakter dem i næste uge. Det må være den fødegang jeg fødte på jeg skal have fat i?

Jeg skrev til en generel mailadresse for afd Y, da jeg ikke kunne finde en direkte til fødegangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står inde på din journal på sundhed dk. det er bare blevet enormt svært at finde! :(

Inde i din e-journal skal du finde den hændelse der passer med din fødsel, markere den og så åbne fanen. Dernæst skal du trykke på detaljer, og så vælge notater. Så kan du se hvad de har skrevet i din journal.

Men hold da op hvor er det blevet bøvlet!

Ved mig er der så mange af dem der er i et forkert format, så der skal jeg trykke på endnu en knap for at få åbnet det notat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aprospos sundhed.dk - er der så nogen af jer som ved hvor man kan finde journalen for sine børn??? Vil nemlig gerne se journalen for bettemandens indlæggelse igennem for lige at få de detaljer på plads som er blevet mudret sammen i mit hoved.

Der er jeg ret sikker på, at du skal logge på som ham, dvs. han skal have et nem-id inden du kan logge ind og se den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev til en generel mailadresse for afd Y, da jeg ikke kunne finde en direkte til fødegangen.

Nu har jeg også skrevet til dem på den generelle adresse til afdeling Y. Ringede først til fødegangen og talte med en jordemoder. Hun sagde at de desværre oplever det rigtigt tit at det hele ikke kommer på e-journalen, og at jordemødrene er meget trætte af det. Hun havde ikke en forklaring på hvorfor det var sådan, bare at det var det desværre. Så jeg skulle have fat i Y, så nu skrev jeg til dem - nu er det spændende om jeg får svar på mailen, eller et tykt brev som dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står inde på din journal på sundhed dk. det er bare blevet enormt svært at finde! :(

Inde i din e-journal skal du finde den hændelse der passer med din fødsel, markere den og så åbne fanen. Dernæst skal du trykke på detaljer, og så vælge notater. Så kan du se hvad de har skrevet i din journal.

Men hold da op hvor er det blevet bøvlet!

Ved mig er der så mange af dem der er i et forkert format, så der skal jeg trykke på endnu en knap for at få åbnet det notat...

Der står kun en gammel epikrise under notater, fra noget kontrol jeg gik til under graviditeten. Men nu har jeg skrevet til dem, så jeg håber at få en journaludskrift inden alt for længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står kun en gammel epikrise under notater, fra noget kontrol jeg gik til under graviditeten. Men nu har jeg skrevet til dem, så jeg håber at få en journaludskrift inden alt for længe :)

Har du prøvet at kigge på nogen af dem der ingen titel har, men hvor der er notater under?

Min fødselsjournal ligger gemt under en hændelse der ikke har noget navn.. Det er virkelig et underligt system de har fået bygget op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at kigge på nogen af dem der ingen titel har, men hvor der er notater under?

Min fødselsjournal ligger gemt under en hændelse der ikke har noget navn.. Det er virkelig et underligt system de har fået bygget op...

Ja, det har jeg prøvet, der er ingenting <_< men ja, meget underligt system...vi må håbe det er under forbedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står inde på din journal på sundhed dk. det er bare blevet enormt svært at finde! :(

Inde i din e-journal skal du finde den hændelse der passer med din fødsel, markere den og så åbne fanen. Dernæst skal du trykke på detaljer, og så vælge notater. Så kan du se hvad de har skrevet i din journal.

Men hold da op hvor er det blevet bøvlet!

Ved mig er der så mange af dem der er i et forkert format, så der skal jeg trykke på endnu en knap for at få åbnet det notat...

Jeg kan ikke finde ud af det - jeg kan ikke finde "detaljer" - jeg går ind og finder fødslen og åbner den, men der står kun koderne. Jeg forstår ikke lige helt det med detaljer da alt jeg trykker på bare fører til en vejledning :unsure er det mig der er helt tabt bag en vogn?

Til efterfødselssamtalen fik jeg at vide at jeg kunne finde min journal på sundhed.dk - men der står jo bare behandlingerne, og ikke hvad der ligger til grund for de forskellige behandlinger og hvorfor de valg blev truffet. Min søster der fødte 5 uger før mig, fik det hele med sig.

Jeg er nok lidt sent ude, men opgav at finde ud af det på et tidspunkt, men nu sidder jeg med Mies barnets bog og er ved at samle alt i mapper omkring graviditet og fødsel m.m. og så kunne jeg virkelig godt tænke mig den journal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker det var meget svært at finde derinde, utrolig rodet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det giver ikke sådan mening.

Det er jo et år siden jeg fødte så alt burde da ihvertfald være derinde. Nu har jeg printet koderne, så ligger jeg det sammen med min egen fødselsberetning. Måske jeg skulle skrive til hospitalsenhed vest og høre ad om der FINDES noget mere. Som sagt så fødte min søster 5 uger før mig, på samme hospital og hun har det hele <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker det var meget svært at finde derinde, utrolig rodet

Og så lige et sidespring: NUHR hvor er det nogle fantastisk skønne billeder :wub i din signatur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det giver ikke sådan mening.

Det er jo et år siden jeg fødte så alt burde da ihvertfald være derinde. Nu har jeg printet koderne, så ligger jeg det sammen med min egen fødselsberetning. Måske jeg skulle skrive til hospitalsenhed vest og høre ad om der FINDES noget mere. Som sagt så fødte min søster 5 uger før mig, på samme hospital og hun har det hele <_<

Jeg bad om at få min journal udskrevet inden vi tog hjem fra barselsgangen, deri står der mere end koderne, men ikke meget :)

Så jeg tænker at der må findes noget mere et sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige et sidespring: NUHR hvor er det nogle fantastisk skønne billeder :wub i din signatur!

Hahaha ja lidt et sidespring med tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bad om at få min journal udskrevet inden vi tog hjem fra barselsgangen, deri står der mere end koderne, men ikke meget :)

Så jeg tænker at der må findes noget mere et sted :)

Ja med en indlæggelse på fødestuen i 26 timer (kan jeg se) og med alle de ting der ligesom skete af komplikationer så MÅ der da stå noget mere! Selvom det fylder 5 sider og det meste bare er en enkelt linie, så må fx alle de prøver de tog på Mie og hendes målinger m.m. Da være forklaret et eller andet sted! Jeg var åbenbart frokost stue emnet den dag for sygeplejersken på barselsgangen fortalte at hun havde hørt hvor sej jeg havde været, men jeg har jo ikke noget at holde det op mod, notater om hvorfor jeg var så sej/hvad jeg gjorde/ikke gjorde der var exceptionelt. Det vil jeg faktisk gerne vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på HEV nok skal sende sig din fødselsjournal. Find en mailadresse til afdelingen. Jeg ved de har masser af søde sekretærer, som kan hjælpe :)

Min fødselsjournal er aldrig kommet på e-journal. Det glipper nogle gange - det ved jeg fra mit arbejde. Hvorfor og hvordan, det kan jeg så ikke svare på.

Men jeg fik min tilsendt efter jeg havde sendt en lille mail til Skejby.

Der er uden tvivl meget mere end registreringskoder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER