9000a

Melder mig forsigtigt :)

122 indlæg i dette emne

Så var jeg ved lægen. Testen der var mere positiv en nogensinde før (men det fik jeg af vide ikke havde noget med noget som helst at gøre - jeg blev nu beroliget alligevel :) )

Hun tænkte at alt var fint, men tog en blodprøve og så skal jeg have taget en igen på onsdag.

Hun satte mig til at være 5+2 med termin den 20. December, men da jeg har ret lange cykli, holder jeg stadig på jeg er 4+2 indtil andet er bevist :)

(Er på fra mobilen, så indsæt selv lettede, glade smileys) :)

Hurraaa! Hvor er det bare godt! Stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hurraaa! Hvor er det bare godt! Stort tillykke :)

Tak :) er så småt ved at vende mig til tanken om en baby :) (det var ikke 100% planlagt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) er så småt ved at vende mig til tanken om en baby :) (det var ikke 100% planlagt)

Bare I glæder jer så pyt med om det var planlagt, der er jo heldigvis otte måneder til at forberede sig i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare I glæder jer så pyt med om det var planlagt, der er jo heldigvis otte måneder til at forberede sig i :)

Hehe ja det er jo det. Jeg startede ud med at gå fuldstændig i panik, hvor min mand bare stod og smilte og sagde at han havde haft det på fornemmelsen. Men glæden er ved at indfinde sig hos mig også :)

Nu kan jeg faktisk have ret svært ved at holde det hemmeligt når vi om to uger skal være sammen med både mine forældre og mandens i en hel weekend. Der vil jeg være 6+0 (efter egne beregninger) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja det er jo det. Jeg startede ud med at gå fuldstændig i panik, hvor min mand bare stod og smilte og sagde at han havde haft det på fornemmelsen. Men glæden er ved at indfinde sig hos mig også :)

Nu kan jeg faktisk have ret svært ved at holde det hemmeligt når vi om to uger skal være sammen med både mine forældre og mandens i en hel weekend. Der vil jeg være 6+0 (efter egne beregninger) :)

Dejligt med babyglæde :) Vi fortalte det med det samme, vi var alt for glade til at vi kunne skjule det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja for jeg vil jo rigtig gerne følge din/jeres vej til den lille bebs :)

Hvor er du sød :) Ved ikke helt om jeg laver en tråd. Vi bor i en toværelses, så jeg laver ikke en masse kreative projekter, som jeg har set, der er nogen gør. Vi skal bare have en god barnevogn og et klapsammenpuslebord og så ikke andet. Så jeg ved ikke helt hvad jeg eventuelt skulle skrive om :P

Tillykke til de nyankomne!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med babyglæde :) Vi fortalte det med det samme, vi var alt for glade til at vi kunne skjule det :D

Tror det bliver helt umuligt for os at skjule det til efter nf. Har vi slet heller ikke lyst til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg vist også godt melde mig på banen :-)

Er 5+4 idag, og maven er allerede stor, så graviditeten er meget svær at skjule selvom det nok var smartest at vente lidt med at melde tingene ud :wub Ihhh glæder mig til at fortælle det til alle (lige nu forsøger jeg at bortforklare maven med en smoothie kur man bliver oppustet af :P )

skal til scanning næste tirsdag for at høre præsic hvor langt jeg er henne, og om der er en eller to ;) -lægen mente vist også jeg så tyk ud :) ..

Glæder mig til at høre om jeres graviditeter :-) det bliver så hyggeligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg vist også godt melde mig på banen :-)

Er 5+4 idag, og maven er allerede stor, så graviditeten er meget svær at skjule selvom det nok var smartest at vente lidt med at melde tingene ud :wub Ihhh glæder mig til at fortælle det til alle (lige nu forsøger jeg at bortforklare maven med en smoothie kur man bliver oppustet af :P )

skal til scanning næste tirsdag for at høre præsic hvor langt jeg er henne, og om der er en eller to ;) -lægen mente vist også jeg så tyk ud :) ..

Glæder mig til at høre om jeres graviditeter :-) det bliver så hyggeligt :-)

Velkommen til, og tillykke :) Den undskyldning kunne jeg da have brugt i går, da jeg virkelig manglede en :D man kan dog ikke se noget på mig endnu, men er en smule oppustet om aftenen, så bukserne må åbnes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg vist også godt melde mig på banen :-)

Er 5+4 idag, og maven er allerede stor, så graviditeten er meget svær at skjule selvom det nok var smartest at vente lidt med at melde tingene ud :wub Ihhh glæder mig til at fortælle det til alle (lige nu forsøger jeg at bortforklare maven med en smoothie kur man bliver oppustet af :P )

skal til scanning næste tirsdag for at høre præsic hvor langt jeg er henne, og om der er en eller to ;) -lægen mente vist også jeg så tyk ud :) ..

Glæder mig til at høre om jeres graviditeter :-) det bliver så hyggeligt :-)

Stort tillykke og velkommen til! I venter jer da skønneste julegave! :D

Tak for den gode undskyldning.. Kan være jeg skal benytte mig af noget lign. Hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg vist også godt melde mig på banen :-)

Er 5+4 idag, og maven er allerede stor, så graviditeten er meget svær at skjule selvom det nok var smartest at vente lidt med at melde tingene ud :wub Ihhh glæder mig til at fortælle det til alle (lige nu forsøger jeg at bortforklare maven med en smoothie kur man bliver oppustet af :P )

skal til scanning næste tirsdag for at høre præsic hvor langt jeg er henne, og om der er en eller to ;) -lægen mente vist også jeg så tyk ud :) ..

Glæder mig til at høre om jeres graviditeter :-) det bliver så hyggeligt :-)

Tillykke og velkommen til :) Kan varmt anbefale ventebukser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg vist også godt melde mig på banen :-)

Er 5+4 idag, og maven er allerede stor, så graviditeten er meget svær at skjule selvom det nok var smartest at vente lidt med at melde tingene ud :wub Ihhh glæder mig til at fortælle det til alle (lige nu forsøger jeg at bortforklare maven med en smoothie kur man bliver oppustet af :P )

skal til scanning næste tirsdag for at høre præsic hvor langt jeg er henne, og om der er en eller to ;) -lægen mente vist også jeg så tyk ud :) ..

Glæder mig til at høre om jeres graviditeter :-) det bliver så hyggeligt :-)

Tillykke og velkommen til :) Kan varmt anbefale ventebukser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke og velkommen til :) Kan varmt anbefale ventebukser :)

Ja ventebukser er et must. Det købte jeg også stort set med det samme. 179 kr. I H&M for et super fint par i sort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ventebukser er et must. Det købte jeg også stort set med det samme. 179 kr. I H&M for et super fint par i sort.

Sådan et par har min mor også foræret mig :) Og det er super fint, så er der plads til at maven bliver oppustet og der er ikke en der kan se det er ventebukser når der er en almindelig top ned over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe sådan et par må jeg vist have anskaffet mig.. Da jeg var gravid med min datter, havde jeg dog intet behov for vente tøj før uge 30 :-) så er da lidt overrasket over maven allerede er så stor :-s .... Er i andre også meget trætte for tiden eller er det bare mig der er søvn junkie? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke behov for ventetøj endnu, men det er selvfølgelig også min første graviditet :) Har hørt man bliver hurtigere stor (større) de efterfølgende graviditeter.

Jeg synes at mit søvnbehov svinger lidt. Jeg er generelt mere træt og "død" i hovedet end jeg plejer, men er ikke nået dertil hvor jeg kan sove til middag hver dag.

Til gengæld vågner jeg om natten for at skulle tisse - ret irriterende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe sådan et par må jeg vist have anskaffet mig.. Da jeg var gravid med min datter, havde jeg dog intet behov for vente tøj før uge 30 :-) så er da lidt overrasket over maven allerede er så stor :-s .... Er i andre også meget trætte for tiden eller er det bare mig der er søvn junkie? :-)
Jeg har heller ikke behov for ventetøj endnu, men det er selvfølgelig også min første graviditet :) Har hørt man bliver hurtigere stor (større) de efterfølgende graviditeter.

Jeg synes at mit søvnbehov svinger lidt. Jeg er generelt mere træt og "død" i hovedet end jeg plejer, men er ikke nået dertil hvor jeg kan sove til middag hver dag.

Til gengæld vågner jeg om natten for at skulle tisse - ret irriterende :)

Jeg bliver også ret så træt om aftenen, falder faktisk i søvn ligeså snart jeg har lagt mig på sofaen, men knokler på alligevel og træner 5 gange om ugen. Det skal jeg for at min krop kan klare sig igennem en graviditet ellers ender jeg formentlig i en kørestol. Så det håber jeg at kunne blive ved med. Skulle helst ikke blive for træt til at vedligeholde kroppen.

Det er nu også min første graviditet og jeg er allerede kæmpe stor på mavsen. Må snart få taget nogle billeder :D Det er egentlig ret vildt...

Så jeg tror bare det er forskelligt fra kvinde til kvinde og fra graviditet til graviditet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt det at man skal sørge for at holde kroppen ved lige, har selv sclerose hvilket jeg også er lidt spændt på hvordan går i spænd med denne graviditet ( specielt fordi min krop er belastet allerede nu);.. Må jeg spørge til din sygdom?? Hvad er der galt? :-/...vi håber du kan fortsætte som normalt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt det at man skal sørge for at holde kroppen ved lige, har selv sclerose hvilket jeg også er lidt spændt på hvordan går i spænd med denne graviditet ( specielt fordi min krop er belastet allerede nu);.. Må jeg spørge til din sygdom?? Hvad er der galt? :-/...vi håber du kan fortsætte som normalt :-)

Hvad kan du få af komplikationer med sklerose under graviditeten? Trist at høre, det allerede er hårdt for dig. På hvilken måde er det hårdt?

Jeg har det, der hedder hypermobilitetssyndrom, som kort fortalt er ekstrem hypermobilitet, hvor alle led i kroppen er over-fleksible og går af led i tide og utide. Så jeg er afhængig af at have et godt muskelpanser for at holde sammen på det hele.

Jeg er selvfølgelig i stor risiko for at få bækkenløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger :( tror desværre ikke længere på at vi får en decemberbaby herhjemme :(

Blødte lidt i går aftes, ikke meget men mere end jeg har gjort før. Her til morgen var der mindre blod, men en stor klump i (sorry for detaljer).

Vi har skiftevis gået og grædt lidt herhjemme :( godt jeg skal til lægen i dag, men frygter faktisk det værste lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger :( tror desværre ikke længere på at vi får en decemberbaby herhjemme :(

Blødte lidt i går aftes, ikke meget men mere end jeg har gjort før. Her til morgen var der mindre blod, men en stor klump i (sorry for detaljer).

Vi har skiftevis gået og grædt lidt herhjemme :( godt jeg skal til lægen i dag, men frygter faktisk det værste lige nu.

Åh det gør mig ondt at høre! Håber selvfølgelig på det bedste.

Men husk at hvis det værst tænkelige er sket, så var det altså fordi den ikke var levedygtig. Og så er det da bedre, det sker nu end senere.

Men det er jo hvad vi alle går og frygter mest og kan kun forestille mig, hvor ked af det, man må blive.. Hver 5 graviditet ender med spontan abort så vores frygt er da fuldt berettiget.

Er dog sikker på I kan lave en ny <3 Det skal nok gå!

Masser af kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det gør mig ondt at høre! Håber selvfølgelig på det bedste.

Men husk at hvis det værst tænkelige er sket, så var det altså fordi den ikke var levedygtig. Og så er det da bedre, det sker nu end senere.

Men det er jo hvad vi alle går og frygter mest og kan kun forestille mig, hvor ked af det, man må blive.. Hver 5 graviditet ender med spontan abort så vores frygt er da fuldt berettiget.

Er dog sikker på I kan lave en ny <3 Det skal nok gå!

Masser af kram herfra

Tak for kram :( tænker også at den ikke er levedygtig, men øv hvor er det ikke sjovt :( nu begyndte vi rigtig lige at glæde os, og så det her :( har kvalme, men det kan lige så godt være fordi jeg er ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger :( tror desværre ikke længere på at vi får en decemberbaby herhjemme :(

Blødte lidt i går aftes, ikke meget men mere end jeg har gjort før. Her til morgen var der mindre blod, men en stor klump i (sorry for detaljer).

Vi har skiftevis gået og grædt lidt herhjemme :( godt jeg skal til lægen i dag, men frygter faktisk det værste lige nu.

åh nej, håber på det bedste for dig. Krydser fingre på at alt er som det skal være.

Jeg har selv været igennem det og det er utrolig hårdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger :( tror desværre ikke længere på at vi får en decemberbaby herhjemme :(

Blødte lidt i går aftes, ikke meget men mere end jeg har gjort før. Her til morgen var der mindre blod, men en stor klump i (sorry for detaljer).

Vi har skiftevis gået og grædt lidt herhjemme :( godt jeg skal til lægen i dag, men frygter faktisk det værste lige nu.

Ej det er jeg bare rigtig ked af at høre! Håber det bedste for jer. Men om ikke andet så ved I da nu at du kan blive gravid og 2014 er også et skønt år. Selvom det nok er en ringe trøst. I må forkæle hinanden i dag og så give jer selv lov til at være kede af det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :(

Har ikke blødt meget mere, kun mikroskopisk når jeg tørrer mig. Har kvalme som aldrig før, men tror det er psykisk.

Skal til lægen kl 1345. Håber hun kan berolige mig lidt (selvom det nok bare er ønsketænkning)

En kollega kiggede på mig i dag og spurgte om jeg var ok. Jeg brød fuldstændig sammen. Fik fortalt hende det hele, og har "fået lov" til bare at opholde mig på kontoret i dag. Jeg arbejder med unge mennesker, så det kan være lidt svært at rumme deres problemer lige i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER