Kamillawn

Krea smalltalk og billedtråd

1,256 indlæg i dette emne

Det kommer jo an på hvor du bor henne ;) Der er krestoffer i Odense. De har også webshop. I Videbæk ligger der også en stor og god butik. Jeg shopper i ny og næ på www.fabric.com, dog mest fast bomuld. Ellers tør jeg sagtens at købe på nettet. Bloome cph er ret populære pt. Www.kreabylullu.dk har både stof, strygestof og tilbehør. Www.funkjogging.dk har også stof og tilbehør. En masse hvis du selv vil sy bind og bleer osv ;) ellers googler jeg gerne. :)

 

Tak for svar. Har Krestoffer samme udvalg i butikken, som på nettet? Der er nemlig nogle print, jeg godt kunne falde for :) Men vil nu stadig gerne lige se det rigtigt inden jeg køber   ^_^  Så overvejer lige en tur til Odense senere på ugen :)

Tak for hjemmesider, hvis jeg ikke får købt noget i min tur til Odense, så kan det godt ske jeg tør kaste mig ud i at købe på nettet :)

 

Jeg er dødtræt af stof og stil (som i øvrigt har elendig sytråd) og stof2000, så jeg handler næsten kun på nettet. Bloomecph er god øko kvali og stofdepotet har et fedt udvalg.

 

Jeg er ikke nået derti, hvor jeg er træt af de to butikker, men jeg kan godt forestille mig, det kommer :) Nu tager jeg en smuttur til Odense og besøger nok både Stof2000, Stof og Stil samt KreStoffer og giver det ikke succes, så kaster jeg mig ud i nethandel :)

 

Jeg køber ved bloomecopenhagen, krøl stoffer, JeanetteMai og stofdepotet. Det er online, og begyndte først at købe der da jeg havde styr på de forskellige typer stof :)

 

Tak for svar og og gode netbutikker - det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine krea ting ligger på instagram.. Hvis I har lyst kan i følge mig der :) sthe2205

Det er mest syning, lidt tegning.

Er sthe relateret til dit navn? Det har altid været mine initialer på mail osv inden jeg skiftede efternavn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sthe relateret til dit navn? Det har altid været mine initialer på mail osv inden jeg skiftede efternavn :D

Ja det er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal købe noget lækkert blødt stof til bukser til Liff, hvad skal stoffet så hedde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal købe noget lækkert blødt stof til bukser til Liff, hvad skal stoffet så hedde?

Bomuldsjersey kunne være et godt bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal købe noget lækkert blødt stof til bukser til Liff, hvad skal stoffet så hedde?

Det kommer an på hvad du eller en anden skal sy ;) Jeg har fx fået en virkelig lækker of blød vinter isoli. Øj den er blød, og tyk, så er der jersey som en skriver. Der er også velour - fast, ikke nervøs som dugene ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvad du eller en anden skal sy ;) Jeg har fx fået en virkelig lækker of blød vinter isoli. Øj den er blød, og tyk, så er der jersey som en skriver. Der er også velour - fast, ikke nervøs som dugene ^_^

Det skal helst være rimeligt nemt for en nybegynder (mig) at sy i :blush ikke for tykt... Men gerne noget der er fint her til forår og sommer brug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RA4g3Sd.jpg

BkOHjl3.jpg

Jeg har lige færdiggjort denne. Mit tredje strikkeprojekt. Halsmønsteret er efter opskrift, men da det var en tunika, har jeg selv ændret, så det i stedet blev en sommerdragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal helst være rimeligt nemt for en nybegynder (mig) at sy i :blush ikke for tykt... Men gerne noget der er fint her til forår og sommer brug

Vil næsten råde dig til at tage i en stof butik og mærke på stofferne så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RA4g3Sd.jpg

BkOHjl3.jpg

Jeg har lige færdiggjort denne. Mit tredje strikkeprojekt. Halsmønsteret er efter opskrift, men da det var en tunika, har jeg selv ændret, så det i stedet blev en sommerdragt.

Hvor er den skøn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den skøn

Mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RA4g3Sd.jpg

BkOHjl3.jpg

Jeg har lige færdiggjort denne. Mit tredje strikkeprojekt. Halsmønsteret er efter opskrift, men da det var en tunika, har jeg selv ændret, så det i stedet blev en sommerdragt.

Wauw :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg shoppet stof! :yay

Det blev til et dynebetræk+lagen, ammepude og sækkestol:

FYuuGgw.jpg

Stof2000 var lidt sølle, KreStoffer havde ikke rigtig noget i 100% bomuld (men meget med lift stræk i), så det var Stof og Stil som 'vandt' :)

Dog fandt jeg ikke noget tekstilvoksdug (til puslepude og kravlegårdsbund) men det tror jeg godt jeg tør købe online.

Nu glæder jeg mig bare til at komme til at sy..!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det med uglerne fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er det med uglerne fedt :)

 

 

Lækre stoffer!

 

Tak begge to :)

 

Nu glæder jeg mig bare til at manden er taget på arbejde på mandag og Erica er afleveret i børnehave. Så er der nemlig fred og ro til at sy :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg shoppet stof! :yay

Det blev til et dynebetræk+lagen, ammepude og sækkestol:

FYuuGgw.jpg

Stof2000 var lidt sølle, KreStoffer havde ikke rigtig noget i 100% bomuld (men meget med lift stræk i), så det var Stof og Stil som 'vandt' :)

Dog fandt jeg ikke noget tekstilvoksdug (til puslepude og kravlegårdsbund) men det tror jeg godt jeg tør købe online.

Nu glæder jeg mig bare til at komme til at sy..!!!

Jeg synes det med løven er fint :)

Glæder mig til at se resultatet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det med løven er fint :)

Glæder mig til at se resultatet!

 

Jeg glæder mig også helt vildt! Jeg har lige pakket det væk i syskabet, blev helt vemodig af ikke at kunne gå og kigge på det :D Men har først ambitioner om at starte på mandag, hvor huset er tomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smidt strikkepindende tilfordel for klip og klister - skønt med lidt afveksling :yay

md1o2h.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smidt strikkepindende tilfordel for klip og klister - skønt med lidt afveksling :yay

md1o2h.jpg

 

De bliver fine :yay

Lidt samme stil som vores var :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg endelig helt færdig med min barnevognskæde :)

 

post-10317-0-11746700-1456342602_thumb.j

 

Desværre må jeg droppe en stjerne så den rigtigt kan være der når den er lukket

 

post-10317-0-01115000-1456342635_thumb.j

 

Og så blev det også lige til et par suttesnore ud af resterne :)

 

post-10317-0-38964200-1456342657_thumb.j

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg endelig helt færdig med min barnevognskæde :)

 

attachicon.gifrsz_20160224_201633.jpg

 

Desværre må jeg droppe en stjerne så den rigtigt kan være der når den er lukket

 

attachicon.gifrsz_20160224_203033.jpg

 

Og så blev det også lige til et par suttesnore ud af resterne :)

 

attachicon.gifrsz_20160216_181201.jpg

 

Rigtig fin! :yay

Jeg har også gang i barnevognskæde - glæder mig til at flashe den herinde, men der går nok en uges tid, inden jeg er færdig med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juniors tante har strikket en flot trøje til ham - men halsåbningen er altså for lille... Er der noget, man kan gøre ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juniors tante har strikket en flot trøje til ham - men halsåbningen er altså for lille... Er der noget, man kan gøre ved det?

Det gjorde min mor også altid :rolleyes

Vores løsning har altid været at sende tilbage, så hun kunne sætte nogle knapper i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juniors tante har strikket en flot trøje til ham - men halsåbningen er altså for lille... Er der noget, man kan gøre ved det?

Hvis den er strikket nedefra kan man pille op og rette. Hvis den er strikket oppefra er der ikke så meget at gøre, udover at sy og klippe op til knapper, men det kræver der er plads til klippemasker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER