Ihpets-mortilto

Stephi-pigens slanketråd! - opdatering, -16,9

69 indlæg i dette emne

Ud kom babyen, men en del af kiloerne hang ved. Og der var vist også lidt for mange kilo inden undfangelsen. Så nu er det nu! Nu skal jeg smide nogle kilo, jeg vil være hot mama, jeg vil kunne være i smart tøj, jeg vil have det godt med mig selv, jeg vil være et godt forbillede for min søn, jeg vil være lækker for min mand.

Jeg tog 24 (!!!!) kg på i graviditeten, og jeg for mange til at starte med. Sådan ca. 20 kilo for meget inden altså. Temmelig meget, temmelig tyk! Mega irriterende, men det er sandheden og jeg kan lige så godt være ærlig.

Så i må lukke øjnene for talene hvis i ikke kan tåle dem, men jeg bliver nød til at skrive det ned og se sandheden i øjnene.

Juni 2012: 99,4 (jeg finder ud af at jeg er gravid)

18.03: 123,4 - inden fødslen.

22.03: 117,0 - første gang på vægten efter fødslen

Fordi jeg gerne vil tabe 43,5 i alt (så jeg ender på 79,9), nu mangler 37,1 - må jeg sætte nogle delmål, for jeg bliver jo helt skør af at tænke på at skulle tabe så meget!

1. mål: - 10 kg = 113,4

2. mål: - 13,5 kg = 109,9

3. mål: - 24 kg = 99,4 (og dermed på før gravid vægt)

Jeg vil ikke sætte flere delmål endnu, jeg vil ligesom ikke gøre det for uoverskueligt. Så nu starter jeg lige med at gå efter at tabe gravid kiloerne.

Min plan er til at starte med, bare at spise almindelig mad = prøve at droppe slik og chokolade. Jeg har ikke helt overskudet til sådan at gå all-in endnu. Jeg håber snart at jeg kan begynde at komme lidt ud at gå, men grundet mit kejsersnit, så går der lige lidt tid med det.

Jeg har her til min fødselsdag fået 1500 kr som jeg skal bruge på tøj! YES! Og jeg glæder mig til at komme ud af slaskebukser og kæmpe t-shirts. Jeg vil lige vente lidt med at shoppe nyt tøj, for min krop ændrer sig jo dagligt, men jeg gider heller ikke vente i troen på at jeg jo bliver slank lige om lidt. Jeg skal nok blive slank, men jeg vil altså se godt ud i mens.

Jeg håber i vil være med til at juble (og brokke) herinde i min KÆMPE KAMP!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pøj pøj med det. Jeg lover at heppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med projektet! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det.!!

Vil blot lige tilføje, at så længe du ammer, bruger din krop helt af sig selv en MASSE ekstra energi, så stadig husk at spis og drik rigeligt, når du føler sult.!

Håber kiloene ryger af :)

Det er ikke for at belære eller noget, men jeg var selv MEGET svimmel i det første lange stykke tid efter jeg havde født, nok 2 mdr eller sådan noget - simpelthen fordi jeg ikke følte sult, selvom behovet VIRKELIG er der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger!

Jeg kan tydeligt mærke at min krop bruger ekstra energi - jeg er simpelthen ekstra sulten. Det er også derfor jeg prøver at holde mig til at spise rigtig mad. I går spiste jeg 2 stykker drømmekage, men jeg fejrede også fødselsdag, så mon ikke det går?

Jeg hoppede på vægten i morges, jeg kunne ikke lade være, selvom jeg har besluttet at mandag er officiel vejedag. Og WEEEE hvor det går, nu sagde vægten 114,5 og jeg har derfor tabt 2,5 kg mere. I dag bliver dagen nok heller ikke den sundeste, vi får gæster og serverer rester fra kage i går. Men nu er det jo officiel vejedag i morgen og jeg vil da gerne tabe lidt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God kamp med vægten! Kender det alt for godt selv med at det ikke bare lige er 10 kg det skal smides... (selvom det også kan være svært!).

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey velkommen til med din tråd :balloons

Jeg hepper! :glad Det lyder jo til at det går supergodt allerede :super Synes det virker meget fornuftigt, at fokusere på at spise "ordentlig" mad, det er helt sikkert også mere holdbart end at nægte sig selv en masse :)

Synes forresten det er nogle ret vilde delmål, du har lavet dig, det er sejt! Selvom jeg godt kan tænke, at du fortjener en belønning lidt oftere end efter 10 tabte kg. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey velkommen til med din tråd :balloons

Jeg hepper! :glad Det lyder jo til at det går supergodt allerede :super Synes det virker meget fornuftigt, at fokusere på at spise "ordentlig" mad, det er helt sikkert også mere holdbart end at nægte sig selv en masse :)

Synes forresten det er nogle ret vilde delmål, du har lavet dig, det er sejt! Selvom jeg godt kan tænke, at du fortjener en belønning lidt oftere end efter 10 tabte kg. :kram2

Tak :)

Jeg følger også din slanketråd og synes du gør dig nogle super gode tanker omkring vægttab.

Ja det er måske nogle store spring, men jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg har brug for at det ikke er "for nemt", for så kan jeg ikke finde ud af at kæmpe for det. (Jeg har før jeg mødte min mand tabt 35 kg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejedag!!!

Så er der gået en uge. Og sikke en uge.

Vægten var 123,4 og er nu 114,3 jeg har altså tabt 9,1 kg. (Ca 6 af dem røg under fødslen)

Jeg håber at den næste uge også vil gå rimeligt. Jeg har stadigvæk en del vand i kroppen - så måske jeg for tabt nogle nemme kilo på den konto. Målet for ugen er 1 kg, så runder jeg nemlig 10 og det er sku da ret sejt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejedag!!!

Så er der gået en uge. Og sikke en uge.

Vægten var 123,4 og er nu 114,3 jeg har altså tabt 9,1 kg. (Ca 6 af dem røg under fødslen)

Jeg håber at den næste uge også vil gå rimeligt. Jeg har stadigvæk en del vand i kroppen - så måske jeg for tabt nogle nemme kilo på den konto. Målet for ugen er 1 kg, så runder jeg nemlig 10 og det er sku da ret sejt.

Tjuhej, hvor det går :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes hvor det går :)

Synes egentligt ikke jeg helt fortjener at det går så godt som det gør, for jeg spiser altså temmelig meget, og drikker saftevand med lidt sukker i (light version der ikke er helt sukkerfri) - i går spiste jeg næsten en hel pose pistacienødder. Men altså jeg har da begrænset mit chokolade indtag til 20 gram mørk chokolade i går og ingenting i mandags, og det er altså ok.

Jeg hoppede på vægten i dag fordi jeg håbede på et par 100 gram - meeeen... jeg har smidt 2,5 på 2 dage. Og har dermed rundet de første 10 kg på sølle 9 dage (inkl. baby forstås) - faktisk er jeg med mine 111,8 på -11,6 kg. Det er jo VIDUNDERLIGT! Så nu går jeg ihærdigt mod næste delmål som jo er 109,9. Og der er jo faktisk kun 1,9 kg. Det er da lige til at overskue. Og så tror jeg at jeg skal forkæles. Jeg har fået nogle fødselsdagspenge og jeg mangler virkelig meget en ny pengepung. Så den tror jeg jeg skal shoppe om 1,9 kg.

Jeg skal også shoppe noget tøj snart, men jeg vil lige vente til min krop har fundet sig selv lidt mere. For jeg kan dagligt se forandringer stadig, og så virker det altså lidt dumt at købe nyt. Jeg kan desuden stadig ikke have andet end slaskebukser på, det gør stadig ondt i mit sår/ar. Men uhhh hvor jeg drømmer om jeans - jeg har ikke haft jeans på siden jeg blev gravid, og det er jo længe siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da magle, det går stærkt med dig! :D Supersejt!!!! :balloon :balloon Tilykke med at første delmål er nået! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da magle, det går stærkt med dig! :D Supersejt!!!! :balloon :balloon Tilykke med at første delmål er nået! :respekt

Ih tak :)

Ups, jeg kom så til at spise to stykker winerbrød (sådan noget kringle agtigt noget) her for lidt siden. Vi fik J's bedsteforældre på visit og de havde været ved bageren. Det er jo egentligt ok at spise kage når nu det sådan bliver leveret, men det er da lidt dumt at spise sådan noget, når jeg ikke er særlig glad for det. Så er man simpelthen for lækkersulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første par uger efter min fødsel raslede kiloene også bare af på trods af vi levede mega usundt.. Det stopper desværre med at rasle på et tidspunkt - jeg har har hvertfald nået punktet hvor jeg skal til at arbejde for det.

Det andet var sjovere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sejt gået!! Og Hey, næste gang spiser du bare kun et stykke kage ;) Det skal heller ik være forbudt :)

Her rasler kiloene stadig af, så det ka være du er ligeså heldig - jeg krydser fingre og hepper!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første par uger efter min fødsel raslede kiloene også bare af på trods af vi levede mega usundt.. Det stopper desværre med at rasle på et tidspunkt - jeg har har hvertfald nået punktet hvor jeg skal til at arbejde for det.

Det andet var sjovere :P

Ja, jeg forventer også at det går lidt i stå på et tidspunkt, og at jeg nok skal kæmpe lidt mere for det. Men jeg håber ærlig talt at det fortsætter lidt endnu, jeg er stadig på +11,9 graviditetskilo, og det er jo ret så meget synes jeg. Men skal heller ikke klage over det jeg allerede har tabt, for det er godt nok skønt. Nu synes jeg bare godt min mave må give mig lidt håb, bryder mig bestemt ikke om at den hænger - det har den ALDRIG gjort før, heller ikke selvom jeg har været ret så tyk tidligere også. Er bange for at mit lange ar gør det lidt sværre for maven at blive pæn igen, men jeg håber.

Det er sejt gået!! Og Hey, næste gang spiser du bare kun et stykke kage ;) Det skal heller ik være forbudt :)

Her rasler kiloene stadig af, så det ka være du er ligeså heldig - jeg krydser fingre og hepper!!

Ja måske, ellers skal jeg måske bare ikke fristes af kage hver dag som jeg har været lige siden vi kom hjem fra hospitalet. Alle de gæster! Altså... Hehe...

Ih hvor dejligt. Håber at jeg er ligesom dig :) Jeg ønsker virkelig at jeg kan smide lidt af min overvægt også - men vil jo heller ikke sulte mig mens jeg ammer, så skal arbejde på at finde en balance mellem udsultning og kagespisning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja måske, ellers skal jeg måske bare ikke fristes af kage hver dag som jeg har været lige siden vi kom hjem fra hospitalet. Alle de gæster! Altså... Hehe...

Ih hvor dejligt. Håber at jeg er ligesom dig :) Jeg ønsker virkelig at jeg kan smide lidt af min overvægt også - men vil jo heller ikke sulte mig mens jeg ammer, så skal arbejde på at finde en balance mellem udsultning og kagespisning ;)

Ja, det er svært, når det ligefrem bliver stillet an foran en :) Men besøgene stilner af på et tidspunkt og så er der måske ik ligeså mange fristelser..

Nej, man må ik sulte, men hvis det hjælper på "dine valg" (forstå mig ret), så kan du tænke, at alt går lige i mælken, så det er ikke kun dig der får to stykker kage ;)

På den måde synes jeg, det er lettere at takke nej til bestemte ting (mest min undskyldning, når folk spørger om jeg vil have vin :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke med det flotte vægttab, men jeg kender alt for godt til det med at man gerne vil af med de ekstra kilo - LIGE NU OG HER!!!!!

Men jeg har lært at bare man gør det man kan og måske lidt ekstra, så er der ingen som kan gøre mere.

Jeg har taget ca. 10 kilo på i min graviditet - lyder måske ikke som meget, men tror det har noget at gøre med at jeg for 2 år siden fik foretaget en gastric bypass operation. Men når jeg har født min dreng forhåbenlig meget snart (har termin på lørdag), at de ekstra kilo vil ryge af.

Så har allerede planlagt at gåture med barnevognen og hvad jeg ellers kan.

Men STEPHI-PIGEN hvis du gør hvad du kan - kommer du også til at se de ønskede resultater.

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih tak fordi i kommenterer i min tråd :) Det går stadigvæk fremad:) Ja jeg kan ikke helt lade være med veje mig andre dage end mandag, ups! Men jeg venter med at vægt opdatere herinde til mandag.

Ja Kami, som du skriver, så hjælper det at tænke på at min mad er Williams mad, men kage serveret lige op i næsen er jeg desværre ikke stærk nok til at ignorere endnu.

I dag skal jeg til 4års fødselsdag, så håber bare at vi får serveret noget mad og ikke kun kage. Jeg har brug for ordentlig energi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med vægttabet! Det er jo gået helt vildt flot indtil videre :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vejedag!!!!

Sidste uges vægt: 114,3

Denne uges vægt: 110,4 = vægttab: 3,9

Yes hvor det går, farten på vægttabet er de sidste dage sat ned, jeg kan mærke at jeg skal tænke lidt mere over hvad jeg spiser for at opnå vægttab, men det er også fint - vi har alligevel ikke godt af kage i længden.

Igår var jeg til påskefrokost og var ret så sej hvis jeg selv skal sige det. Kun 1 skive rugbrød, 1 æg, 2 skiver flæskesteg, 3 frikadeller og en fandens masse salat, med dressing (det er vel helligdag). Og så en vandbakkelse og sagde pænt nej tak til flere.

Og hjemme spiste jeg en stor skål salat med tun, nødder og lidt dressing igen.

Og det betød -500 gram på vægten og ikke + som sådan noget normalt gør for mig.

Og nu er der kun 500 gram til næste delmål!!! FEDT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte at skrive total vægttab, som nu har sneget sig op på 13 kg. Og også mit mål for næste uge, og det er svært at vide hvad der er realistisk, men jeg vil i hvert fald gerne tabe 1 kg som både vil få mig ned under mit næste mål (109,9) men også vil få mig på 109,4 som er 10+ gravidkilo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes! Gåtur på 1time og 10minutter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holy crap.. Næsten 4 kg på en uge er da helt vildt meget!! :loveshower Hvordan gør du det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER