mille1981

Hvornår laver I børneværelse klar?

12 indlæg i dette emne

Vi skal have flyttet rundt på en del møbler før børneværelset er klart og min mand har planer om at få hans brødre til at hjælpe, hvilket jo er super.

Idah nævnte han så, at han regnede med, at det blev efter vores sommerferie. Hvilket så vil sige ca en måned før termin. Jeg så vist helt forkert ud i hovedet, for han skyndte sig at sige, at det da også godt kunne være før... For lyder det ikke lidt sent med en måned før?

Hvornår går I i gang med indretningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Ja jeg er jo nok mega underlig mår det kommer til det her. Jeg havde en dødsfødsels tilbage i april sidste år. I uge 30. Her var hele børneværelset klart og skulle pakkes ned igen. Så det skal jeg ikke nyde noget af denne gang.

Men alle andre der ikke har en aådan historie bag sig, der kan jeg hodt forstå hvis man går igang omkring uge 28-30. Det er jo heldigvis ikke mange det får galt for efter her.

Huak bare ikke at få barnevognen indenfor og at rede sengen. Bare for overtroen skyld ;)

Det er da også mega hyggeligt at komme igang, imens man stadig har energien og kan hygge sig med det. Så det ikke bliver et stress moment

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi slet ikke taget stilling til endnu bla fordi vi har en vugge hvor baby skal sove de første mange mdr inde i soveværelset ved os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er slet ikke sikkert vi er begyndt når baby bliver født. Han skal jo ikke bruge det til noget som helst det første halve års tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille jeg er præcis lige som dig- kan heller ikke vente med at komme i gang :)

Manden og jeg er ved at renovere hus, og hvis alt går vel er vi færdige til at kunne flytte ind om 3-4 måneder, og så bliver børneværelset indrettet der (så det blir 1-1½ måned før termin) .. har dog købt møbler til rummet allerede, de står bare i kasserne :) Men jeg er også godt klar over at bebs kommer til at sove i soveværelset de første 3 måneders tid, men kan altså ikke vente med at indrette børneværelset :P

Ang. overtro og barnevogn, så står vores pt inde i stuen - vidste ikke det var bad luck :unsure 7-9-13

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu glad for at jeg ikke er den eneste der vil have det klar inden baby kommer ;)

Vores puslebord skal være på børneværelser ligesom tøj, legetøj mm, så vi kan ikke rigtig vente til baby er født med at få det gjort, selvom han ikke kommer til at sove der det første halve år.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet lidt efterhånden, da børneværelset havde været brugt til kontor/opbevaring/pulterkammer m.m. så der skulle lige ryddes ud, inden der kunne blive plads. Men nu har det stået klar i en 2-3 uger. Men vi mangler dog at få samlet tremmeseng og kravlegård, men det bliver først når guldklumpen er ankommet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi jo ikke rigtig have lavet børnværelse, da den lille ny bare skal dele værelse med sin storebror. Vi har selvfølgelig lidt tanker om hvordan og hvorledes mht seng, vi håber meget Leo vokser ud af tremmesengen, så vi ikke skal til at købe en ny.

Vi har dog besluttet at flytte puslebordet, der nu står på børneværelset, ind på vores soveværelse. For at der skal blive plads til det, har jeg fået overtalt min mand til at flytte hans CD'er på loftet (de ligger alligevel allesammen på computeren, og det er derfra vi lytter til musik) og det er han igang med nu :yay Så vi får nok flyttet bordet i løbet af de næste par uger og så er det sådan set klart.

Kan ikke se nogen grund til at vente, det er jo så hyggeligt at indrette sig til de små kommer :loveshower

(jo, forstår selvfølgelig godt dig, Blyppersmor, puha en historie :kram2)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme siger vi også velkommen til endnu en og hun skal i det første stykke tid sove hos os i liften. Men da vi bor i en 2-værelses på kun 60 kvm, så skal der altså rykkes rundt, for at Elias ikke skal vækkes af os andre, når lillesøster knirker om natten.

Vi skal så til at have soveværelse i stuen og soveværelset omdannes til børneværelse, med legetøj, Elias' seng, børnebord, stole og masser af opbevaringsmuligheder. Sengen ryger ind i den ene del af stuen, hvor vi skærmer af med en lille reol og et langt gardin hængt fra loftet, som kan trækkes for og så skal der rykkes yderligere rundt for at skabe mere luft i resten af rummet, da vi, når lillepigen vokser ud af liften, skal have hendes stokkeseng på hjul op at stå i stuen også - så nu skal der sælges ud af det vi ikke bruger herhjemme, så der kan blive luft og penge til nyt og bedre...

Det skal dog lige siges, at det kun er midlertidigt indtil jeg får et arbejde, for så vil vi til at kigge efter et hus. Vi bliver kun her fordi vi ikke har lyst og råd til endnu en flytning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror min mand er begyndt at blive ligeså utålmodig som jeg. Ellers var det bare monster-turen i Punkt1, Babysam og IKEA forleden der har sat ham i sving :yay Han har i hvert fald flyttet rundt på langt de fleste møbler, så vi nu stort set kun mangler at flytte vores skrivebord (en over 2 m. lang bordplade der er skruet ind i væggen...) fra kontoret ind i stuen. Og så selvfølgelig puslebordet fra stuen til børneværelset. Når tiden nærmer sig lidt mere, skal vi også have rykket min tøjkommode fra soveværelset ind på børneværelset, så der er plads til vuggen ved siden af mig, men det haster ikke synes jeg. Det var mest alle de store ting jeg gerne ville have styr på, og det er der næsten nu :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja her har vi ikke rigtig planer om at lave et børneværelse mere klar endnu. Vi gjorde Williams helt færdig et par mdr før termin dengang. Og han bruger det jo egentlig ikke, men skal snart derind og sove nu han har fået sin juniorseng :) Ja han sover stadig i vores soveværelse :rolleyes Så det er bare en af de ting vi lige skal have arbejdet på inden lillebrøster kommer. For der skal han/hun jo have hans tremmeseng at sove i.

Men det er også lidt svært at gøre sig de store forstillinger før vi kender barnets køn. Vi har kun Williams værelse og soveværelset på stueertagen. På 1. salen har vi to meget små <_< værelser , et stort værelse (soveværelse) og en stue. Vi benytter slet ikke 1. salen og det er rent ud sagt et stort rod deroppe ligenu. Men planen var stuen deroppe skal blive til et stort legerum før børnene, med tv osv også så vi også kan benytte det som tv stue. Så må vi se hvad vi lige ellers gør mht hvor børnene skal have værelser. De små værelser skal ihvertfald lægges sammen til et hvis de skulle kunne bruges til noget. Huset er ikke så praktisk lavet hvad det angår, er min mands barndomshjem og sådan blev husene nok bygget dengang i 70´erne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror min mand er begyndt at blive ligeså utålmodig som jeg. Ellers var det bare monster-turen i Punkt1, Babysam og IKEA forleden der har sat ham i sving :yay Han har i hvert fald flyttet rundt på langt de fleste møbler, så vi nu stort set kun mangler at flytte vores skrivebord (en over 2 m. lang bordplade der er skruet ind i væggen...) fra kontoret ind i stuen. Og så selvfølgelig puslebordet fra stuen til børneværelset. Når tiden nærmer sig lidt mere, skal vi også have rykket min tøjkommode fra soveværelset ind på børneværelset, så der er plads til vuggen ved siden af mig, men det haster ikke synes jeg. Det var mest alle de store ting jeg gerne ville have styr på, og det er der næsten nu :yay

Hvor er det fedt han bliver grebet af det :yay Dine bekymringer er gjort til skamme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER