NoEmMor

Emi vågner

11 indlæg i dette emne

Et par dage inden nytår tog vi Emils sutteflaske

Det var ikke svært. Han var sur/ked af det 1 1/2 time i en nat og siden da sov han bare uden at vågne. Her på et sidste er han så vågnet og har været med ked af det og vi har så været inde og nusse og putte men det hjælper ikke. Vi har taget ham op og gået lidt rundt med ham og det hjælper ikke. HAn er så kommet ind til os og har ligget lidt i vores seng. Det har virkning. Han falder ikke i søvn men ligger bare og kigger og snakker. Lidt efter kan vi så lægge ham i seng uden problemer

Kan ikke slippe tanken om, om det er fordi han savner sin sutteflaske. Ikke at han skal have den igen, men måske prøve med en sut?

Han brugte sut de første par måneder af sit liv og så gad han ikke det mere. Hvad tænker I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der ingen der har nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville forsøge med sut :goodluck

Efter et par forsøg kan I jo hurtig se om det er noget for ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig ingen hjælp desværre... Er han ked af det når han vågner..

Jeg vil ikk tage MIT barn op om natten for hun er en snu lille en der hurtig finder ud af hvordan man slipper for at sove..

Eller måske en klud/bamse at sove med.. Nadja her kan ikke sove uden sin suttebamse... hvis den bliver i løbet af natten og hun ikk selv kan finde den råber hun på os så vi kan give hende den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhhhhh, nu skal jeg lige passe lidt på for August er bare en bandit, når han er puttet skla han ikke op igen basta bum (der er undtagelser hvis han er syg osv)

Hvis vi tager ham op en gang så skla jeg love for at han går alt hvad han kan for at komme op dagen efter.

Jeg ville lade han ligge og hvis han bliver ked af, må han beroliges og hvis han skriger ville jeg faktisk lade ham gøre det et par minutter og så trøste igen og forsætte sådan indtil han forstår at man ikke kommer op.

Vi har sommetider sådan nogle nætter gerne efter en ferie hvor vi lige skal være standhaftig en nat eller 2 for at få ham til at blive i hans egen seng.(men det er svært at være standhaftigg kl 3 om natten det er jeg godt klar over)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et par dage inden nytår tog vi Emils sutteflaske

Det var ikke svært. Han var sur/ked af det 1 1/2 time i en nat og siden da sov han bare uden at vågne. Her på et sidste er han så vågnet og har været med ked af det og vi har så været inde og nusse og putte men det hjælper ikke. Vi har taget ham op og gået lidt rundt med ham og det hjælper ikke. HAn er så kommet ind til os og har ligget lidt i vores seng. Det har virkning. Han falder ikke i søvn men ligger bare og kigger og snakker. Lidt efter kan vi så lægge ham i seng uden problemer

Kan ikke slippe tanken om, om det er fordi han savner sin sutteflaske. Ikke at han skal have den igen, men måske prøve med en sut?

Han brugte sut de første par måneder af sit liv og så gad han ikke det mere. Hvad tænker I?

Vi har gjort det samme med vores lille pus, med FULDSTÆNDIG samme virkning som I har fået. Og...

vi har IKKE været konsekvente, så han får stadig en flaske om natten, hvis han er helt utrøstelig.

Med den virkning, at vi i de sidste par dage rent faktisk har sovet igennem uden at skulle give flaske eller tage ham med ind til os.

Hér har det vist handlet om tryghed og tigerspring samt afvænning fra flaske oveni hinanden, og det var ikke så smart en kombination :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar

Vi er meget konsekvente herhjemme og Emil har ikke set skyggen af sutteflasken siden vi tog den far ham, men de sidste par nætter han har været så ked/rasende at han bare har skreget og skreget og skreget og været rasende. Og når han er så ked af det vil jeg ikke lade ham ligge!

I dag har jeg købt, en sut til ham og ser om det virker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt heller ikke, I bare skal lade ham ligge!

Det har vi absolut ikke hjerter til her, og sundhedsplejersken sagde til os, at hvis vi får skabt nogle uvaner, så vænner vi ham bare af med dem senere på en anden måde :)

Derefter tog vi det stille og roligt og tog ham op og trøstede ham i stedet.

Nu håber jeg bare, det lykkes for jer også :) Der er altså ikke noget værre end et lille pus, der er ked af det OG forstyrrer mor og fars nattesøvn ;)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og tænker om han vågner fordi han er sulten eller tørstig.

Har I prøvet og tilbyde ham en tår vand ??

Hvor lang tid går der fra aftensmad og til sengetid ??

Er der en snack af en eller anden art mellem aftensmad og sengetid ??

Ud over manglende flaske har I så ændret i jeres putteritualer samtidig med projekt farvel flaske ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet med vand og nogle gange vil han have det og andre gange ikke. Så det er ikke fordi han ikke får det tilbudt. Herhjemme er vi nået frem til den konklusion at det simpelthen er et spg. om tryghed. Når vi tager ham op skal han lige ind og se at vi er der og ligge i smørhul i 5 minutter og derefter bliver han lagt tilbage i seng vågen, uden en lyd og falder så i søvn. Så mon ikke det går over af sig selv igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og tænker om han vågner fordi han er sulten eller tørstig.

Har I prøvet og tilbyde ham en tår vand ??Han får tilbudt vand af kop. Nogle gange tager han det andre gange ikke

Hvor lang tid går der fra aftensmad og til sengetid ??Mellem 45 minutter og 1 time så tror bestemt ikke han er sulten

Er der en snack af en eller anden art mellem aftensmad og sengetid ??Nej det er der ikke, eftersom vi spiser kl 18 og putter kl 19.15

Ud over manglende flaske har I så ændret i jeres putteritualer samtidig med projekt farvel flaske ??Nej vi har faktisk ikke ændret noget i hans putteritual. Det hele foregår som det plejer bortset fra at han ikke får sin flaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER