Hilde

Pusle-problem

17 indlæg i dette emne

Kristine vil ikke ligge ned mere for at blive skiftet :(

Hun er nu 1½ år gammel og vrider sig og vender sig, når vi lægger hende på puslebord/gulv for at skifte hende eller give hende tøj på (ikke hver gang, men ofte)

Er der andre, der har samme kamp med deres barn? Og har i ideer, hvad man gør?

Hvis hun kun skal have tøj på, er det ikke et problem. Så kan hun jo godt stå op til det, men har hun en fyldt ble, er det ikke så lækkert :unsure

Kom gerne med råd!!! :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har haft en lang periode med det samme problem. Faktisk måtte vi være to om at skifte Leo. Jeg har desværre ingen gode råd, men kan trøste med at det her er gået over igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi oplevede det samme med Marlon..... Det var slemt en overgang, hvor man fysisk måtte holde ham fast når man skiftede, og han blev super ulykkelig og rigtig gal! Det var næsten sådan at man frygtede at skifte ham :(

Det blev bedre med tiden, og vi brugte meget at skifte stående når der ikke var bonus, og gav ham noget sjovt legetøj eller en bog med på puslebordet, eller synge en sjov sang.....

Men det gik over af sig selv, og nu er der ingen problemer mere.....

Jeg håber snart hun kommer gennem "fasen" :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damn... du er da heldig at det først er nu! Lina har været i den fase et stykke tid og selvom jeg konsekvent siger til mig selv at det bare er en fase gruer jeg lidt for hvor længe det varer... hun har været sådan i et par måneder og er 11 mdr idag... :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er 14,5 måned og vi har også haft det problem i et par uger. Hun vil bare ikke skiftes og det der ellers altid har været en hyggestund er nu helt forfærdeligt! :( Ikke hver gang, men ofte og jeg gruer virkelig for hvor længe det skal vare :( :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også haft den udfordring, det er dog lang tid siden, det stoppede igen noget før hun blev et år. Hun var heldigvis ikke så motorisk dengang, så hun skulle bruge et par forsøg på at vende sig om på maven (nu når moren holdt hendes ben ;)) - lige præcis tidsnok til at tage det værste - og så fik hun ellers vasket resten af stående eller på alle fire. Det krævede lidt flere vaske af stofbleer, men ellers synes jeg egentlig vi kom igennem det ok, selvom det varede over nogle måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter kun Theo liggende, hvis han har skidt. Ellers får han lov til at slippe ;) Så tisseble og tøj på foregår stående.

Han kan nemlig heller ikke lide at ligge ned mere. Jeg giver ham en spændende ting, synger en sang og så skynder jeg mig ellers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har det været et on/off problem siden hun var 11 mdr. Ca.

Jeg er begyndt at spørge hende pænt om hun vil ligge sig ned, så hun kan blive skiftet og så får hun tøj på stående og siddende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har det været et on/off problem siden hun var 11 mdr. Ca.

Jeg er begyndt at spørge hende pænt om hun vil ligge sig ned, så hun kan blive skiftet og så får hun tøj på stående og siddende.

Hvad gør du så den dag hun siger nej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har/har haft det samme problem med Lise. Det startede så noget tidligere - allerede da hun var omkring 7-8 mdr og det står stadig på, selvom jeg ikke synes det er lige så slemt længere. Hun tog sig også nogle gevaldige skrigeture, når vi var nødt til at holde hende fast. Jeg gjorde også enten det med at presse hendes ben lidt op imod brystkassen (det var dog ikke altid det var nok) eller også presse hendes skulder ned i underlaget med en hånd (modsatte skulder af den side hun forsøgte at vende sig om på). Nogle gange lykkedes det også at finde en ting hun synes var ekstra spændende at undersøge og give hende den, så hun fokuserede på den istedet for at komme op.

Og så tilslutter jeg mig ellers det de andre har sagt med at tale beroligende og anerkendende og lade ham/hende komme op så snart det er muligt og derefter trøste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flyttede simpelthen pusle-situationen fra puslebordet (bortset fra ved bonusble) til en pude på gulvet i stuen, fordi Elias er så stærk, at vi slet ikke kan styre ham alene når han tager de ture og er bange for, at han tager turen ned ad puslebordet. Her går til super fint og han er SÅ meget nemmere at styre... Lige siden vi flyttede på gulvet og flyttede fokus fra bleskift til at han lå med bleen og kiggede på motiverne eller en bog har vi ikke haft problemerne med, at Elias ikke ville skiftes - måske det kan fungere for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør du så den dag hun siger nej?

Der er dage, hvor hun siger nej og der ligger jeg hende ned selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er dage, hvor hun siger nej og der ligger jeg hende ned selv.

Det er vel at gå over truntens grænser når hun har sagt nej.

Det er ikke en kritik, men jeg tror bare ikke man skal spørge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel at gå over truntens grænser når hun har sagt nej.

Det er ikke en kritik, men jeg tror bare ikke man skal spørge

Hun siger ikke noget til det og bliver ikke sur, når jeg ligger hende ned efter jeg har spurgt. Så jeg tror egentligt bare hun siger nej for sjov.

Hvis jeg derimod ligger hende ned uden at ha' spurgt om hun vil gøre det selv, så bliver hun sur og vil ikke pusles.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo vi har haft / har samme problem med William. Og nej ikke særligt lækkert når det er en bæ ble der skal skiftes. Her har vi ofte måttet være to ellers var det en svær opgave . Men ikke så slemt lige for tiden andet end han ofte ikke gider ligge der og skulle skiftes og bliver sur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jer jeres svar :tak

Jeg er glad for at høre, at det åbenbart er et problem ved mange børn...selvom det ikke bliver nemmere af den grund. Men så ved vi i det mindste, at det ikke kun er Kristine... :wub

Vi har prøver at holde benene/anklerne, så hun ikke kan vride sig så meget, men jeg føler bare, det virker meget "voldsomt".

Som AgnetheV skriver, har vi også prøvet at flytte ned på gulvet. Det gik fint i starten, men det gider hun heller ikke mere.

Vi må nok bare fortsætte stående, når det er muligt og ellers snakke beroligende til hende.

Nu er hun også begyndt at brokke sig, når hun står op og bare skal have tøj på... det er som om hun bare gerne vil være uden tøj :rolleyes Men det er det jo ikke ligefrem årstiden til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare jeg tænker at jeg må som voksen nogle gange påføre hende frustrationer og noget som er ubehageligt i en kort periode, for at skåne hende for noget værre. Her i dette tilfælde kan de jo få jordens rødeste mås som er meget mere ubehageligt end blive holdt fast, hvis de ikke bliver skiftet. De svarer i mine øjne til at Jeg ville jo også fjerne mit barn fra at lege ved køkkenet når hun bliver et nummer for interesseret i komfuret, selvom hun bliver ked af det, fordi alternativet er værre for hende - og det kan hun ikke gennemskue.

Du har helt ret!!! Jeg hader bare at gøre hende ked af det... men det gør de fleste herinde vel :blush Du har ret, det er nødvendigt engnag imellem, og vi skifter hende jo også lige så meget, som vi altid har gjort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER