Camillat

Noah har 39,2 i feber - skal jeg goere noget?

19 indlæg i dette emne

Hej darlings.

Jeg har maerket at Noah har vaeret lidt varm i dag, men han har spist, drukket og leget som hver dag. Han har godt nok vaeret lidt pylret, men han har savlet og haft fingrene konstant inde i munden et par dage nu og virket som var han i "tand-mode". Her til aften maalte jeg saa hans temperatur i :numse og han har faktisk 39,2 :unsure Og her sendte jeg ham med svigermor ned en halv time, saa jeg lige kunne rydde op og stoevsuge lidt.... :(

Skal jeg goere noget? Jeg kan laese mig frem til, at taender ALDRIG giver feber hoejere end 38,5, men jeg haraltsaa en mistanke om, at det godt kan vaere derfor... Nu er han puttet og jeg har saenket temperaturen i vaerelset lidt, taget juniordynen vaek og givet ham lilledynen paa istedet.

Tror jeg gaar op og spoerger efter en boernepanodil hos svigerinde, just in case...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Begge mine piger har ret tit feber på over 39. Vi gør ikke andet end at sørge for de får noget at drikke. Så længe han er upåvirket/lettere pyldret ville jeg ikke gøre andet end du har gjort. Ikke for varmt ved sovning.

P.s. Karo har 39,3 og jeg ved godt hun også er syg, men hun har faktisk været næsten feberfri og nu er feberen kommet igen. Og guess what. En lille hvis tand brød igennem i morges ;) Herinde på sygehuset giver de klart tanden skylden for feberen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, lille Noah mus :kram2

Hvis han vågner og er skidt synes jeg du skal give børnepanodil. Husk også at temperaturen altid er højest om aftenen.

Har også læst at feber ved tænder ikke overstiger 38,5, men synes du skal se aftenen an søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er tænder, selvom i har læst jer til noget andet.

August havde rigtig høj feber og den ene gang var vi et smut forbi børneafdelingen da han fik de første.

Eller giv ham panodil, en uldbody, nok at drikke og bare værd der for ham

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis almentilstanden er god og han drikker, så ville jeg ikke være bekymret. Hvis den fortsætter med at være så høj i over et døgn uden på noget tidspunkt at falde, så skal du kontakte lægen. Du kan evt. læse mere HER Og så et :kram2 for det er ikke sjovt at have syge børn!

Hvis feberen forhindrer ham i at sove i nat, så giv ham en børnepanodil at sove på, så I alle kan få lidt sammenhængende søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have - I er guld lige nu :loveshower

Begge mine piger har ret tit feber på over 39. Vi gør ikke andet end at sørge for de får noget at drikke. Så længe han er upåvirket/lettere pyldret ville jeg ikke gøre andet end du har gjort. Ikke for varmt ved sovning.

P.s. Karo har 39,3 og jeg ved godt hun også er syg, men hun har faktisk været næsten feberfri og nu er feberen kommet igen. Og guess what. En lille hvis tand brød igennem i morges ;) Herinde på sygehuset giver de klart tanden skylden for feberen :)

Netop - vaeske og bryst, og bleerne har vaeret paent vaade i dag :)

Jeg kan ogsaa laese mig frem til at 38,5 er maks for taender, men altsa... som du skriver, saa har Karo en ny tand i dag ;)

Årh, lille Noah mus :kram2

Hvis han vågner og er skidt synes jeg du skal give børnepanodil. Husk også at temperaturen altid er højest om aftenen.

Har også læst at feber ved tænder ikke overstiger 38,5, men synes du skal se aftenen an søde :kram2

Jeg tror foerst, han faar en hvis natten bliver urolig, eller hvis feberen stiger til de der grimme 40 :wacko

Den feberegel ved taender... hvem siger, at der ikke er undtagelser? :huh

Tror det er tænder, selvom i har læst jer til noget andet.

August havde rigtig høj feber og den ene gang var vi et smut forbi børneafdelingen da han fik de første.

Eller giv ham panodil, en uldbody, nok at drikke og bare værd der for ham

God bedring

Jamen, det taenker jeg ogsaa! Han har viiiirkelig haft savlegummer og saa voldbidt i alt legetoej og stornydt agurkestaenger, saa hvorfor skulle det ikke vaere taender? Selvom den foerste og eneste, han har nu, godt nok bare var der efter dage og dage med irritation og rastloeshed hos ham.... MEn det betyder vel ikke, at alle taender er ens og den anden her er godt nok laenge undervejs.

Uldbody - tjek :)

Tak-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis almentilstanden er god og han drikker, så ville jeg ikke være bekymret. Hvis den fortsætter med at være så høj i over et døgn uden på noget tidspunkt at falde, så skal du kontakte lægen. Du kan evt. læse mere HER Og så et :kram2 for det er ikke sjovt at have syge børn!

Hvis feberen forhindrer ham i at sove i nat, så giv ham en børnepanodil at sove på, så I alle kan få lidt sammenhængende søvn.

Tak, Susanne, det er nemlig ikke sjovt!

Men hans alentilstand er og har jo vaeret saa fin i dag, at jeg egentlig ikke er vildt bekymret. Det overraskede mig faktisk, at han skulle have saa hoej feber alligevel. Han har jo bare vaeret lidt pylret og begyndte at graede, da jeg stille sang "manamanan..." med den der lidt dybe stemme :D Det tilskrev jeg tiger og taender... haaber han er feberfri imorgen, for vi skal egentlig til frokost hos en af de to andre fra foraeldregruppen, hvor vi er tre smaa familier, som skal fejre de smaas 8 mdr's dag. Men kan naeppe tillade mig at tage ham med, hvis han har feber... -_-

Min svigerinde havde italienske boernepanodil, saa nu har jeg dem i tilfaelde af, at han ikke sover godt eller feberen stiger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, nu vaagnede han for tredje gang efter putning og er stadig varm, saa har givet ham en stikboerge... Han plejer ikke at vaagne saa mange gange uden at det drejer sig om sut eller stoej. Haaber det kan hjaelpe ham til at sove godt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inger havde 40 i feber da hun var syg sidst. Jeg ringede til vagtlægen, som sagde, at de små meget tit fik høj feber, men at feber i sig selv ikke er farlig, hvis almentilstanden er god, som Susanne siger.

Håber han får det bedre i morgen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inger havde 40 i feber da hun var syg sidst. Jeg ringede til vagtlægen, som sagde, at de små meget tit fik høj feber, men at feber i sig selv ikke er farlig, hvis almentilstanden er god, som Susanne siger.

Håber han får det bedre i morgen :kram2

jamen, lige praecis - jeg tror heller ikke, det er noget slemt, men han sover bare slet ikke godt endnu i aften :( (+lidt :prik )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

God bedring med ham.

David har os haft høj feber når han har fået tænder og det har ligget omkring de 39 i feber, så man skal ikke tro på alt hvad man læser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med ham :kram2

Tak, soede Maja :)

Feberen er faldet fint her til morgen!

God bedring med ham.

David har os haft høj feber når han har fået tænder og det har ligget omkring de 39 i feber, så man skal ikke tro på alt hvad man læser :-)

Tak skal du have.

Jeg er faktisk sikker paa, at det er den lille tand ved siden af den foerste i undermunden, for det er virkelig roedt, der hvor den skal komme op og den har vaeret laenge undervejs. Jeg havde altid forkoelelse og feber i forbindelse med taender som barn, saa det giver god mening, at det er det. Jeg tror heller ikke paa alt, hvad jeg laeser ;)

Det nok godt at have de 38,5 som tommelfingerregel, saa man lige holder ekstra godt oeje med de smaa, hvis feberen bliver hoejere og ikke kun siger "det er bare taender"... Men nu var det jo ogsaa aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til morgen er Noahs temperatur 37,5 og han har baade spist hos mig og spist hele sin portion boghvedegroed med banan, drukket fennikelte, moevet rundt og har leget. Som skrevet ovenfor, saa er hans gumme helt roed lige der, hvor lille bis skal komme op, saa det giver god mening, at det er den skide tand, der driller. Det er over en maaned siden at den foerste tand kom, saa den har vaeret laenge undervejs. Jeg haaber, den snart bryder frem, altsaa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og gaet, hvem der har en lille hvid plet ved siden af sin foerste tand? Jeps, det er den anden tand :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den moderlige intuition sejrer endnu en gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den moderlige intuition sejrer endnu en gang

Det maa man sige :)

Der er heller ikke feber mere, saa jeg tvivler staerkt paa andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt Noah har fået det bedre :) Krydser fingre for at tanden snart kommer frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt Noah har fået det bedre :) Krydser fingre for at tanden snart kommer frem.

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER