tinapingvin

Jeg er lidt i tvivl

10 indlæg i dette emne

Anton hoster og han hvæser og raller når han trækker vejret! MEN han har det godt, det eneste der er ved det her er at han ikke vil sove ordentlig om natten pga hoste.

Min venindes dreng har lige været indlagt med RS virus, og der er stor sandsynlighed for Anton er blevet smittet da vi var sammen til nytår!

Hvad ville i gøre, for han har det jo fint?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringe - for at få ro i sindet (eller behandling hvis det er nødvendigt)

RS er ikke noget at spøge med, men vist værst for børn under 6 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ringe. Når du siger han raller kan det også være lungebetændelse eller bronkitis. De giver ikke nødvendigvis feber og ubehag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringer (er allerede igang) til lægen idag - jeg vil have ham lyttet på. Han raller og piver om morgenen og han hoster hele natten :( Men han har det rigtig fint ud over det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke har ofte været ramt af RS :( heldigvis ikke indlæggelses mæssigt, men med samme sympt som Anton. Har været i behandling nogle gange.. men har været meget uheldig og blevet ramt flere gange. og hellere ringe en gang for meget end for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke har ofte været ramt af RS :( heldigvis ikke indlæggelses mæssigt, men med samme sympt som Anton. Har været i behandling nogle gange.. men har været meget uheldig og blevet ramt flere gange. og hellere ringe en gang for meget end for lidt.

Jeg tror bare jeg har tænkt at så længe han ikke virker plaget af det - og det gør han stadig ikke, kun om natten, så var der ingen grund til at rende til læge, men er så bange for det kan udvikle sig!

Vi har fået en tid kl 11, så tager vi den derfra - håber bare de kan hjælpe ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med Anton.. Jeg håber ikke det er RS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARG - jeg prøver igen at besvare - og håber denne gang mit indlæg ikke bliver slettet ;) Dumme com.

Vi har en søn med asmatisk bronkitis som højst sandsynligt er opstået af RS-virussen :( Han har ikke fået konstateret RS-virus, men lægen var næsten 100% sikker på han havde det, også i og med han har været i kontakt med et andet barn der har det. Så han skal have maske til nat med astma medicin, og igen om natten hvis det er nødvendigt. Hvis han ikke har fået det "bedre" i løbet af et par dage skal vi ringe til lægen igen! Så jeg er bare øv på hans vegne da dette kan udvikle sig til astma senere hen :(

Lidt facts om asmatisk bronkitis og hvordan det kan opstå:

Små børn bliver tit forkølede. Nogle af dem hoster i flere uger samtidig med at de har en hvæsende vejrtrækning - det lyder næsten som en kaffemaskine, der trænger til at blive afkalket. En sådan langvarig hoste med hvæsende vejrtrækning kaldes astmatisk bronkitis. Det typiske ved astmatisk bronkitis er, at den kun kommer, når barnet er forkølet. De fleste børn med astmatisk bronkitis vokser fra sygdommen, inden de begynder i skole, men hos nogle forsætter den som astma. Det er svært at forudsige hvilke børn, der vokser fra deres astmatiske bronkitis, og hvem der senere får astma.

Sygdommen astmatisk bronkitis ses især hos børn under 3-4 års alderen og er karakteriseret ved hoste, hvæsende og pibende vejrtrækning, åndenød, slimproduktion og ofte feber.

Tilstanden opstår oftest i forbindelse med infektioner hyppigst ved virusinfektioner. I vinterhalvåret ofte såkaldt RSV infektion (respiratorisk syncytial virus), som på grund af læsion af slimhinden i luftvejene fremkalder en hyperreaktion med slimhindehævelse og forsnævring af luftvejene. Tilstanden er oftest kortvarig(dage). En sådan reaktion optræder hos børn som er arveligt disponeret til allergi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover heldigvis lige nu - og så får han masken så snart han skal sove igen!

Åhhh mit lille pus! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER