MrsMom

Når man skal rejse - kuffert eller taske?

13 indlæg i dette emne

Vi skal lidt her lidt senere på året ud og rejse i 10 dage - vi har ikke været ude at flyve før... så lidt gode råd...

Vi skal have købt et par nye kufferter eller tasker på hjul- hvad er bedst?

Har set bilka har disse på bud i næste uge...

post-4868-0-29394700-1361009015_thumb.jp

post-4868-0-49808400-1361009029_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er en fordel at have en "hård" kuffert. Den tager stødene, og de kan altså vlre ret hårde ved ens baggage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en fordel at have en "hård" kuffert. Den tager stødene, og de kan altså vlre ret hårde ved ens baggage..

Enig. En hård kuffert er også nemmere at pakke og 'bo i', da den er nemmere at overskue :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan til gengæld bedst lide de bløde. For os er de nemmere at pakke og være i, og så er de nemmere at få med forskellige steder - f.eks bagagerummet på en bil.

Så jeg tror det er et spørgsmål om smag og behag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan til gengæld bedst lide de bløde. For os er de nemmere at pakke og være i, og så er de nemmere at få med forskellige steder - f.eks bagagerummet på en bil.

Så jeg tror det er et spørgsmål om smag og behag.

Hvis jeg skal på en weekend tur i bil, vil jeg også foretrække en blød taske :) Det vil jeg generelt, hvis jeg selv skal håndtere min baggage ;)

Men i et fly, vil jeg altså vælge en hård..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i skal med fly, så ville jeg helt klart vælge en hård kuffert. Det er ikke en blid medfart at din kuffert får, når den skal med ombord, hvilket kan være hårdt for det du har i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er med fly, skal man også overveje hvor tung den er, for hvis den tasken selv vejer små 5 kilo, når man hurtigt vægtgrænsen på 15 kilo som mange har sat den ned til i dag.

Derudover har fx Ryan-air ikke bagage inkl. I deres priser, så vi har hver en hård lille kuffert som svarer til max-målene for håndbagagen.

Men ja - enig med de andre - tænk på at den skal holde til at falde ned fra et transportbånd og ligge nederst på en kuffertvogn med en masse andre smidt ovenpå, hvis det er med fly.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode svar :)

Den hårde kuffert vejer 4,3 kg, da det ikke er os selv der bestiller rejsen, må vi lige høre hvad vægten er hos dem vi skal rejse med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid rejst med en hardcasekuffert fra Samsonite. Og saa med en bloed kabinekuffert og lille haandtaske, som til noeds kan stoppes i kabinekufferten ved strenge bagagekrav. Jeg orker aldrig at slaebe stor dametaske. Naeste gang, jeg skal koebe kuffert, saa bliver det igen en Samsonite og en med fire hjul i den ene ende, saa den ikke kun skal traekkes efter mig, men ogsaa nemt kan skubbes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har omvendt kun dårlige erfaringer med hård kuffert i fly. Den flækkede simpelthen. Så jeg foretrækker en blød dvs stiv stof kuffert ikke sportstaske blød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sige hård kuffert.

Jeg har haft en kæmpe trolly med ude og flyve, og det ene hjul var flækket da vi landede i København igen.

Tænker at i måske skulle prøve at låne nogen i stedet for at købe. Synd at købe og så aldrig bruge den igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sige hård kuffert.

Jeg har haft en kæmpe trolly med ude og flyve, og det ene hjul var flækket da vi landede i København igen.

Tænker at i måske skulle prøve at låne nogen i stedet for at købe. Synd at købe og så aldrig bruge den igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige, at du skal lade være med at købe for billige kufferter særligt hvis du overvejer en hård.

Vi har sidste år fået smadret 2 hårde kufferter, fordi der bliver kastet noget med dem.

Hvis jeg skulle have en hård kuffert, så ville jeg købe en fra et kendt kvalitetsmærke som fx Samsonite (dem vi havde var egentlig ikke billige, jeg tror bare det var en ukendt skod mærke).

Vi har bløde kufferter i dag, det er kufferter der er beregnet til meget bagage da vi jo rejser en del på skiferie. De er helt suveræne, fordi de kan give sig (ja man kan nærmest blive ved at fylde i dem) og jeg ville ikke bytte tilbage til en hård kuffert.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER