Guest M's mor

Barnedåb - længde og ønsker

21 indlæg i dette emne

Hvor lang tid foregår festen ca.

Vi er inviteret i kirke men har takket nej til det, da madison får nogle hysteriske anfald og det skal jeg bare ikke sidde og takle i en kirke. Plus at det passer med det er der hun sover til formiddag, så det kunne være en dejlig kombinationen at en hysterisk pige og en træt pige..

Men efterfølgende er der mad og drikke på et motel. Og så kom jeg til at tænke på hor lang tid sådan noget vare. For det er længe siden vi sidst har været til noget og det var hos min søster, og vi hjalp med at rydde op.

Og så med ønsker. De har sendt en fin ønskeseddel med men ønskede ligger over vores prisklasse, og jeg vil ikke give penge. Der er blandt andet legetøj og tøj. Jeg tænker så at vi kunne sagtens gå i ønskebørn oh købe enten tøj eller legetøj men så får vi sikkert kun en ting. Og vil forældrene sp ikke tænke, sikke nærige de er?

Vi giver for maks 200 kr. Det er hvad andre vennepar har fået til deres barnedåb, og det synes jeg dem her også skal have for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min verden varer barnedåb til sidst på eftermiddag eller sådan noget :)

Hvis de tænker at I er nærrige, skal de så ikke bare have lov til det? :) Jeres budget er jo som det er, og så må de vel tænke hvad de har lyst. :) Men jeg går da ud fra at det er folk, som holder af jer i og med I er inviteret. Så mon ikke det vigtigste for dem er at I er der og ikke at i bruge mange hundrede kroner på en gave.

Desuden kan man jo godt give noget, som ikke står på ønskelisten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min verden varer barnedåb til sidst på eftermiddag eller sådan noget :)

Hvis de tænker at I er nærrige, skal de så ikke bare have lov til det? :) Jeres budget er jo som det er, og så må de vel tænke hvad de har lyst. :) Men jeg går da ud fra at det er folk, som holder af jer i og med I er inviteret. Så mon ikke det vigtigste for dem er at I er der og ikke at i bruge mange hundrede kroner på en gave.

Desuden kan man jo godt give noget, som ikke står på ønskelisten :)

Okay. Vi er nemlig inviteret til kl 11 så havde troet det var til først på eftermiddagen. Synes nemlig at nogen steder forventer man ikke er der længe. Altså stedet man holder noget.

Med hensyn til gaven så er det nok bare noget jeg er bange for de tænker. Jeg vil gerne give dem en fin gave men jeg vil også gerne have at det er lige hvad alle får.

Vi var lige i bog ig ide for vi havde bestemt vi ville give en bog med mange eventyrer. Vi faldt over den med HC Andersen. Den overvejer vi. Men den ligger på 350. Men nu kigger vi på nettet om den kan findes billigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes 200 kr er et fint beløb til en barnedåb :)

Vi startede ved omkring 11 tiden - Og jeg tror de første gik ved 15 tiden :) men de gik inden desserten, fordi de skulle gå tidligt... Jeg tror vi var "færdige" ved 16--17 tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes 200 kr er et fint beløb til en barnedåb :)

Vi startede ved omkring 11 tiden - Og jeg tror de første gik ved 15 tiden :) men de gik inden desserten, fordi de skulle gå tidligt... Jeg tror vi var "færdige" ved 16--17 tiden :)

Ja ikke. For var det familie gav vi mere. Men jeg synes også man skal stoppe et sted.

Okay det er jo også fint nok. Synes da også man skal have alle retter med. Men er faktisk i tvivl om om der er feks tre retter. For vælger nogen ikke feks kun kaffe og kage?

Der stod godt nok til mad og drikke. Den eneste grund til vi ville gå tidligt var hvis madison fik en masse hysteriske anfald. Og dem har hun en del af for tiden. Men det er forhåbentlig blevet bedre. Man har lov at håbe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores startede i kirke klokken 10.00. Vi var ved restauranten ca. 11.30, og tror de første gik ved 15-tiden, og vi var selv hjemme klokken 16. Vores var brunch med kaffe/kage bagefter.

Mht gave så synes jeg det er et meget fint beløb. Noget af det bedste Silke Elia fik var faktisk ting, der ikke stod på ønskesedlen. Der er forresten 25 % på legetøj i Babysam i weekenden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det er jo også et passende tidspunkt synes jeg.

Tit så når man har fået noget af andre så tænker man Gud det var bare en god ting det havde jeg slet ikke tænkt på. Og det er dem man husker. Sådan har jeg det i hvert fald.

Tusinde tak. Må se om jeg kan nå i babylam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker det vigtigste er da i kommer - de har jo inviteret jer fordi de gerne vil se jer må man gå ud fra? og så syntes jeg i skal blive så længe det er hyggeligt og muligt i forhold til lure, hysterisk pige og trætte forældre og hvad der ellers er. Det er jo heller ikke sjovt for de andre gæster hvis i bliver til trods for skrig og skrål "fordi festen varer til kl...." så syntes jeg da det er bedre at beklage og sige i super gerne var blevet, men det altså ikke lige funger nu, det burde der da være fuld forståelse for - hvis ikke til en barnedåb med småbørn hvor så?

Eller i vælger en børnevagt mellem dig og din mand (det gjorde en veninde til mit bryllup) det er MIN veninde så for at hun kunne få mest muligt ud af festen var det far der hovedsageligt tog babytjansen og så gik en tur i barnevognen med pigen og så fik mor lige en time ekstra fest.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder som en god idé at splitte op, så den ene tager med i kirken og den anden passer barn, eller at I begge kommer efter kirken og mht. gave, så synes jeg 200 lyder fair. Hvad med nogle af de fine føle-sangbøger? Jeg har selv haft brugt som gave og jeg mener, det kostede omkring 200. Men der er jo mange muligheder og måske er der nogle af de andre gæster, I kan slå jer sammen med om en gave? Eller gaven kunne blive en oplevelse eller noget andet godt, I kan finde på. Mht. hvor mange eller få retter, der er, og hvor meget der kommer til at ske/sluttid, så tror jeg, der kan være stor forskel på dåbsarrangementer, så jeg synes jeg da, du lige skal spørge, om hvad de har gjort sig om tanker om rammerne, så I kan planlægge i forhold til jeres baby - det er jeg sikker på, de vil forstå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en mulighed at gå sammen med et andet par- så er der måske råd til noget fra listen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker det vigtigste er da i kommer - de har jo inviteret jer fordi de gerne vil se jer må man gå ud fra? og så syntes jeg i skal blive så længe det er hyggeligt og muligt i forhold til lure, hysterisk pige og trætte forældre og hvad der ellers er. Det er jo heller ikke sjovt for de andre gæster hvis i bliver til trods for skrig og skrål "fordi festen varer til kl...." så syntes jeg da det er bedre at beklage og sige i super gerne var blevet, men det altså ikke lige funger nu, det burde der da være fuld forståelse for - hvis ikke til en barnedåb med småbørn hvor så?

Eller i vælger en børnevagt mellem dig og din mand (det gjorde en veninde til mit bryllup) det er MIN veninde så for at hun kunne få mest muligt ud af festen var det far der hovedsageligt tog babytjansen og så gik en tur i barnevognen med pigen og så fik mor lige en time ekstra fest.....

Sådan tænker jeg også. Men jeg føler lidt at vi nogen gange mødes med undren fra folk. Nu hvor vi meldte fra tl kirken fordi hun sover på det tidspunkt så fik jeg at vide at der også var andre børn som også nok skulle larme. Øh ja men der er forskel på larm og på en træt og hysterisk pige. Og jeg er meget striks med de lure så den kommer hun altså ikke til at undvære. Og bliver det helt tosset til festen så må vi tage hjem. Så er den hellere ikke værre. Min kæreste er bare dårlig til at tage hjem som feks den første men det kan man nogen gange blive nødt tl. Nu er tingene på hendes præmisser, ikke vores og ikke andre folks.

Det var ellers en god ide med at skiftes på den måde. Det er så mest hans venner så jeg ville ære ilde til mode hvis jeg skulle sidde selv uden ham, men jeg forstår hvad du mener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder som en god idé at splitte op, så den ene tager med i kirken og den anden passer barn, eller at I begge kommer efter kirken og mht. gave, så synes jeg 200 lyder fair. Hvad med nogle af de fine føle-sangbøger? Jeg har selv haft brugt som gave og jeg mener, det kostede omkring 200. Men der er jo mange muligheder og måske er der nogle af de andre gæster, I kan slå jer sammen med om en gave? Eller gaven kunne blive en oplevelse eller noget andet godt, I kan finde på. Mht. hvor mange eller få retter, der er, og hvor meget der kommer til at ske/sluttid, så tror jeg, der kan være stor forskel på dåbsarrangementer, så jeg synes jeg da, du lige skal spørge, om hvad de har gjort sig om tanker om rammerne, så I kan planlægge i forhold til jeres baby - det er jeg sikker på, de vil forstå :)

Vi kan desværre ikke splitte os op. Vi or tyve min fra byen hor det holdes og har kun en bil. Og desværre bor der ikke andre vi kan følges med fra vores by. Så vi kommer til selve feste.

Md hensyn til gaven kan vi ikke gå sammen med nogen. Vi kender ikke rigtig nogen af dem der kommer, og ved heller ikke rigtig med om der kommer nogen fælles venner. Og det har vi ikke ville være bekendte at spørge om.

Men det lyder da som en rigtig god ide med sådan en følesang bog.

Vores datter er glad for de bøger man kan røre ved og elsker også at vi synger så mon ikke deres ikke gås gør det. Hvor kan man købe dem henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en mulighed at gå sammen med et andet par- så er der måske råd til noget fra listen?

Vi kender desværre ikke rigtig dem der er inviteret, g vi ved ikke hvilke venner der er inviteret med og om der er andre venner inviteret. Vi er nemlig nogle af de få som de er tætte på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan desværre ikke splitte os op. Vi or tyve min fra byen hor det holdes og har kun en bil. Og desværre bor der ikke andre vi kan følges med fra vores by. Så vi kommer til selve feste.

Md hensyn til gaven kan vi ikke gå sammen med nogen. Vi kender ikke rigtig nogen af dem der kommer, og ved heller ikke rigtig med om der kommer nogen fælles venner. Og det har vi ikke ville være bekendte at spørge om.

Men det lyder da som en rigtig god ide med sådan en følesang bog.

Vores datter er glad for de bøger man kan røre ved og elsker også at vi synger så mon ikke deres ikke gås gør det. Hvor kan man købe dem henne?

Jeg mener, jeg tidligere har købt én i bog & Idé som var udgivet af DR :) God fornøjelse med det - jeg er sikker på, at de bliver glade bare for at I kommer uanset hvad I ender med at købe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, jeg tidligere har købt én i bog & Idé som var udgivet af DR :) God fornøjelse med det - jeg er sikker på, at de bliver glade bare for at I kommer uanset hvad I ender med at købe :)

Den vil jeg prøve at kigge efter så. Tusinde tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med de andre - 200 er en meget fair pris for en gave :) Og hvis de kun ønsker sig større ting, jamen så køb det I har lyst til... Det synes jeg faktisk sådan helt generelt, at man skal huske det er en ønskeseddel - ikke en bestillingsseddel :)

Og i forhold til hvor lang tid det varer er det bare SÅ forskelligt... Ud fra "Mad og drikke" beskrivelsen ville jeg nok også tænke til omkring kl 15.

Vores barnevelsignelse bliver nok en heldagsting, hvor vi serverer frokost, kage og aftensmad, men vi skal så også være hos min far, og der er gooooode muligheder for at børn kan sove både udenfor, indenfor og alt derimellem... Men det er jo bare så forskelligt!

Det er nok bare fordi jeg har været til nogle ting hvor man tydeligt kunne se skuffelsen når de pakkede gaver op og det ikke havde stået på ønskesedlen. Men jeg skal nok og tænke at folk ikke er ens så derfor er det ikke sikkert de gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man overhovedet tillade sig at give udtryk for at være skuffet over en gave?!? Man skal da bare være glad for at man får noget :) Så kan det godt være at man har inviteret til fest og at det et eller andet sted ligger i kortene at folk skal have en gave med, men som en anden allerede har sagt så er en ønskeseddel jo netop ønsker ikke noget man har hverken krav på eller ret til! :)

Jeg synes bare i skal holde jer til det budget i normalt har for gaver. For 200 kr er det da også muligt at finde noget fint. Det er da også meget federe at få en gave der er købt med omtanke end en dyr gave der er købt uden sjæl. Jeg tror mange glemmer at hvorfor man giver gaver og hvad ordet gave egentligt betyder. Hvorfor er det lige at det er så vigtigt hvad beløbet er - hvorfor er dyrere bedre? osv. I min familie har vi altid haft et meget lavt gave budget og har langt fra altid kigget på ønskesedler. Til gengæld giver vi tit hjemmelavede gaver eller finder ting på tilbud osv. Gerne ting folk ikke har ønsket sig, men i stedet noget man synes ville passe vildt godt til den der skal have gaven.

Jeg tror ikke du skal stresse så meget over hverken beløbet i køber gave for eller hvor længe i bliver til festen. Så længe I kommer og siger pænt farvel når I går igen så kan jeg altså ikke se noget problem i det. Hvis folk ikke forstår det er det bare synd for dem. Jeg tror ikke på at man skal bure sig inde bare fordi man har fået børn, men det er jo klart at man ikke kan de samme ting med et lille barn som man ville kunne som par uden børn.

Så følg jeres mavefornemmelse både med hensyn til gave og hvor længe i bliver til festen, så går man som regel ikke galt i byen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville blive så mopset hvis jeg kom med en gave til en barnedåb - eller andre lejligheder for den sags skyld - og folk så viste tydelig skuffelse! En ting er at folk udtrykker at det ikke lige står og mangler det man kommer med, men direkte skuffelse ville jeg blive så fornærmet over... Jeg kommer jo ikke med gaven for at genere folk :lol

Når det er sket er jeg blevet helt paf, for jeg er i hvert fald ikke opdraget sådan, og så bare at andre så tydeligt viser de er skuffet er bare forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man overhovedet tillade sig at give udtryk for at være skuffet over en gave?!? Man skal da bare være glad for at man får noget :) Så kan det godt være at man har inviteret til fest og at det et eller andet sted ligger i kortene at folk skal have en gave med, men som en anden allerede har sagt så er en ønskeseddel jo netop ønsker ikke noget man har hverken krav på eller ret til! :)

Jeg synes bare i skal holde jer til det budget i normalt har for gaver. For 200 kr er det da også muligt at finde noget fint. Det er da også meget federe at få en gave der er købt med omtanke end en dyr gave der er købt uden sjæl. Jeg tror mange glemmer at hvorfor man giver gaver og hvad ordet gave egentligt betyder. Hvorfor er det lige at det er så vigtigt hvad beløbet er - hvorfor er dyrere bedre? osv. I min familie har vi altid haft et meget lavt gave budget og har langt fra altid kigget på ønskesedler. Til gengæld giver vi tit hjemmelavede gaver eller finder ting på tilbud osv. Gerne ting folk ikke har ønsket sig, men i stedet noget man synes ville passe vildt godt til den der skal have gaven.

Jeg tror ikke du skal stresse så meget over hverken beløbet i køber gave for eller hvor længe i bliver til festen. Så længe I kommer og siger pænt farvel når I går igen så kan jeg altså ikke se noget problem i det. Hvis folk ikke forstår det er det bare synd for dem. Jeg tror ikke på at man skal bure sig inde bare fordi man har fået børn, men det er jo klart at man ikke kan de samme ting med et lille barn som man ville kunne som par uden børn.

Så følg jeres mavefornemmelse både med hensyn til gave og hvor længe i bliver til festen, så går man som regel ikke galt i byen :)

Vi er så tit blevet mødt af folk der ikke forstår vi ikke vil vække vores barn i hendes lur, eller ikke vil have hende med ud om aften for hun kan ikke sove andre steder end i hendes seng om aften. Vi er alle forskellige og vi har jo lært hende at det er sådan, og vi er så lidt strikse med hendes lure end andre måske er. Og når man mødes med de så kan jeg ikke lade være med at bekymre mig over hvad folk tænker og om de snakker om en bagefter osv. Og det skal jeg nok bare lægge fra mig. Vi er som vi er.

Men ja vi prøver at se hvad vi kan finde af gaver til dem, jeg plejer eller aldrig at gå efter en ønske seddel. Jo hvis det er bryllup men ellers ikke. Så vil jeg hellere se om ikke jeg kan finde noget som jeg synes vedkommende godt kunne bruge til trods for det ikke står på ønskesedlen. Det er da sjovere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så lækkert og dejligt med en personlig gave, som ikke behøver være dyr.

Jeg har indimellem bestilt en ting fra babybroderi - en nusseklud, bamse eller den slags med barnets navn på. Det har altid bragt glæde.

http://www.babybroderi.dk/shop/nusseklude-10c1.html

Mht varigheden af arrangementet, så ville jeg nok ikke have så travlt med hvor længe festen varer, men høfligt indfinde mig, når kirken var overstået og så støde til på feststedet/derhjemme eller hvor det nu holdes. Det er fordi jeg synes det er uhøfligt at komme midt i maden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så lækkert og dejligt med en personlig gave, som ikke behøver være dyr.

Jeg har indimellem bestilt en ting fra babybroderi - en nusseklud, bamse eller den slags med barnets navn på. Det har altid bragt glæde.

http://www.babybroderi.dk/shop/nusseklude-10c1.html

Mht varigheden af arrangementet, så ville jeg nok ikke have så travlt med hvor længe festen varer, men høfligt indfinde mig, når kirken var overstået og så støde til på feststedet/derhjemme eller hvor det nu holdes. Det er fordi jeg synes det er uhøfligt at komme midt i maden.

Kunne heller ikke finde på at komme midt i maden. Uh nej så ville alle kigge på en :) vi kommer bestemt til tiden, det var bare hvor lang tid i den anden ende, bare så man havde en lille ide.

Åh det lyder da som nogle gode ting, den side vil jeg da lige tjekke ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER