Pseudo mamma

Gennemscanning

48 indlæg i dette emne

Skal scannes på mandag kl. 13 - og der er lææææænge til, synes jeg! :D

Mht. navn nr. 2, så står vi mere eller mindre alene om at synes, det er verdensklasse - ingen af vores familier kan li' det, men det er altså bare sur mås for dem! ;) Min svigermor gik bl.a. så langt som til at spørge - med den dybeste seriøsitet - om de ikke måtte vælge et mellemnavn til baby, hvis det blev en dreng! ØH NEJ Svigermutti - dét må I så ikke lige!!!

Nå, men HVIS det er en dreng, skal han altså hedde Bob Valde - og bare kaldes Bob. :) Vi synes begge, det er et rigtigt positivt "powernavn", som vil passe perfekt til vores afkom.

Er det en lille tullepige - hvilket vi alle tror, det er - skal hun hedde Saga, der betyder "eventyr" på islandsk. Kenneths og min historie sammen er ret så eventyrlig og fantastisk, synes vi selv, og derfor er Saga det perfekte navn for os til en lille eventyrbaby. :) ... At familierne så HELLER ikke lige synes, at det er det fedeste i verden, kom så ikke som nogen overraskelse... Suk!! :D

Hvor er det fantastisk :) Synes det er klasse navne.. Er sikker på det passer perfekt til jeres verdensklasse baby:) - det er jo heldigvis det privilegium man har som forældre at man kan vælge navnet og "skide" på hvad andre mener..

Brians familie er alle meget glade og stolte.. Men mor synes det er fint. og min Far sagde NÅ!! og så snakker vi ikke mere om det.. - men det er jo heldigvis ikke mit problem ;)

Valdemar betyder stormægtige - det passer nu også ret godt ;)

Glæder mig sådan til at se hvordan han ser ud.. - svært ved at forstille mig at han ligner mig.. Brian har meget karaktaritisk ansigt, med smilehuller på stribe, "hul" i hagen, og "rynker" i panden og om øjnene.. Jeg har set baby billeder af ham, og han er født med det hele.. Så forstiller mig at få en lille dreng som ser ud som om han har alt for meget hud i hovedet.. (som en Shar-Pei hundehvalp ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

taak :) Vi går og ruger på et navn :) eller rettere manden ruger på mit forslag, da det er ret specielt.

Må vi høre?? Vi siger det ikke til nogen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi høre?? Vi siger det ikke til nogen ;)

naaah ikke endnu - forum er jo offentlig :) så det blir først offenliggjort når vi er enige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh Valdemar er et sødt navn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh Valdemar er et sødt navn :-)

Mange tak Maibritt :)

- har i fundet navn til jeres lille dreng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har vi faktisk. Ikke lige det navn jeg havde regnet med overhovedet, men en af os nævnte det, vi kiggede på hinanden og vidste bare at det var det. Og så passer det godt til Magnus synes vi.

Vi er blevet enige om at det er en lille Viktor :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har vi faktisk. Ikke lige det navn jeg havde regnet med overhovedet, men en af os nævnte det, vi kiggede på hinanden og vidste bare at det var det. Og så passer det godt til Magnus synes vi.

Vi er blevet enige om at det er en lille Viktor :-)

Vi har kun haft Valdemar som bud, ingen af os har kunne komme med noget andet forslag..:)

-Nårh Viktor er godt, har kun mødt skønne Viktore ude i dk ;)

Hvordan skal du scannes??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun haft Valdemar som bud, ingen af os har kunne komme med noget andet forslag..:)

-Nårh Viktor er godt, har kun mødt skønne Viktore ude i dk ;)

Hvordan skal du scannes??

Går ud fra du mener hvornår :-) det skal jeg 5/3 så der er lang tid til, men var jo til en ekstra scanning for et par uger siden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går ud fra du mener hvornår :-) det skal jeg 5/3 så der er lang tid til, men var jo til en ekstra scanning for et par uger siden :-)

Hahaha godt tænkt ;) - når ja det er rigtigt. - har du okay ro på, tænker i forhold til at du ved det er en drang og mærker liv osv..

- men ihh hvor er det spændende alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så rolig :-) den ekstra scanning var så grundig at jeg simpelthen ikke lige kan finde noget at være bekymret for :-) specielt ikke når jeg mærker så meget liv :-)

Har du ro på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så rolig :-) den ekstra scanning var så grundig at jeg simpelthen ikke lige kan finde noget at være bekymret for :-) specielt ikke når jeg mærker så meget liv :-)

Har du ro på?

Jeg har fuldstændig ro på.. - kan huske jeg var lidt bekymret til NF scanningen..

Men den her gang sparkede han løs i venteværelset så viste der var liv :) og vi havde til 12 NF set 4 hjertekamre, så det var ligsom også på plads..

- Nu med endnu mere ro, fordi alt så så godt ud til gennemscanningen, og som du selv siger. Har jeg fest i maven flere 4-5 gange i løbet af dagen..

Og jeg er ikke bange for fødslen (i hvertfald ikke endnu, kan jo ikke vide om det kommer)

Så det er alt i alt meget bekymringsfrit ;) - er mere praksis orienteret - madras til liften, sutteflaske/sprøjte halløj til vand, hvis det bliver 100 grader. Hvem skal hænge vuggen op i loftet (Brian er ikke ret handy, så er sgu bange for den falder ned igen, eller vi ender med stort hul i loftet, hvis han gør det;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal scannes på mandag kl. 13 - og der er lææææænge til, synes jeg! :D

Mht. navn nr. 2, så står vi mere eller mindre alene om at synes, det er verdensklasse - ingen af vores familier kan li' det, men det er altså bare sur mås for dem! ;) Min svigermor gik bl.a. så langt som til at spørge - med den dybeste seriøsitet - om de ikke måtte vælge et mellemnavn til baby, hvis det blev en dreng! ØH NEJ Svigermutti - dét må I så ikke lige!!!

Nå, men HVIS det er en dreng, skal han altså hedde Bob Valde - og bare kaldes Bob. :) Vi synes begge, det er et rigtigt positivt "powernavn", som vil passe perfekt til vores afkom.

Er det en lille tullepige - hvilket vi alle tror, det er - skal hun hedde Saga, der betyder "eventyr" på islandsk. Kenneths og min historie sammen er ret så eventyrlig og fantastisk, synes vi selv, og derfor er Saga det perfekte navn for os til en lille eventyrbaby. :) ... At familierne så HELLER ikke lige synes, at det er det fedeste i verden, kom så ikke som nogen overraskelse... Suk!! :D

WEEEEEEEE - så er det i dag du skal scannes :) Er da slet ikke misundelig ;)

Glæder mig til at høre hvordan det er gået, og om det er en lille prins eller prinsesse du har i maven (om du også har en tissemand i maven... høhø...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WEEEEEEEE - så er det i dag du skal scannes :) Er da slet ikke misundelig ;)

Glæder mig til at høre hvordan det er gået, og om det er en lille prins eller prinsesse du har i maven (om du også har en tissemand i maven... høhø...)

Hvor er du sød - det er nemlig liiiiige det, jeg skal!! :D Jeg opdaterer jer selvfølgelig senere, om baby har to eller tre ben, thøhø.. ;)

(BTW - jeg nævnte det med den eventuelle tissemand i maven for Kenneth i weekenden, og han synes bare, at jeg var MAX mærkelig, hahahaa!! Måtte gi' jer herinde skylden for at have sat mig tanken i hovedet, og så var hans kommentar, at "ja, det viser da vist bare, at alle kvinder ER skingrende sindssyge, når de er gravide!" :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød - det er nemlig liiiiige det, jeg skal!! :D Jeg opdaterer jer selvfølgelig senere, om baby har to eller tre ben, thøhø.. ;)

(BTW - jeg nævnte det med den eventuelle tissemand i maven for Kenneth i weekenden, og han synes bare, at jeg var MAX mærkelig, hahahaa!! Måtte gi' jer herinde skylden for at have sat mig tanken i hovedet, og så var hans kommentar, at "ja, det viser da vist bare, at alle kvinder ER skingrende sindssyge, når de er gravide!" :D )

Jeg forstår virkeligt ikke at andre (med andre mener jeg ikke-gravide) ikke kan se det sjove i det med tissemanden - synes STADIGT at det er sjovt, og det gør manden altså STADIG ikke :P

Og nu er der kun 1 time til du skal scannes!

Husk at drikke en masse iskoldt vand inden scanningen, og lav lidt zumba-moves med hofterne. Så får du den bedste opvisning af baby :) Har virket for mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår virkeligt ikke at andre (med andre mener jeg ikke-gravide) ikke kan se det sjove i det med tissemanden - synes STADIGT at det er sjovt, og det gør manden altså STADIG ikke :P

Og nu er der kun 1 time til du skal scannes!

Husk at drikke en masse iskoldt vand inden scanningen, og lav lidt zumba-moves med hofterne. Så får du den bedste opvisning af baby :) Har virket for mig :P

Jeg synes også stadig det er vanvittig morsom. Men hverken Brian eller andre, kan se det sjove i det ..

- jeg havde også fået en masse vand i bilen, og lige været ude og tisse.. der var mega party i maven, det var så hyggeligt at se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wupwup - så fik vi også vores gennemscanning overstået! :)

Som vi havde hørt, man skulle gøre, sagde vi lige så forsigtigt til jordemoren, at HVIS hun kunne se, hvilket køn det var, ville vi meget gerne vide det. Hun virkede ikke MEGET opsat på at bruge tid på at finde det, men det havde vi slet heller ikke turde forvente. Da hun efter ca. 10 minutter scannede babys blære, fik hun dog sagt, at hun troede, det nok var en lille pige. Nå - men den egentlige årsag til, vi var der, var jo at få at vide, om baby var okay eller ej - og dét var hun heldigvis! :) Der blev dog fundet et hæmotom (blodansamling) klods op af min livmoder, som der skal holdes øje med løbende, hvilket betyder, at jeg skal til en ekstra scanning om to uger. Som jordemoren sagde, er det ikke noget at være nervøs for; de ser det rimelig tit, og så længe der bliver holdt øje med det, skal man ikke bekymre sig. For de flestes vedkommende optages hæmatomet bare i kroppen, og så er den sk*d slået - så jeg vælger altså at bevare roen i maven og tro på, at baby og jeg er i de bedste hænder. :)

Da vi var færdige, var hverken Kenneth eller jeg helt tilfredse med kønsbestemmelsen - det var simpelthen en for vag udmelding til os, at jordemoren "troede, det nok var en pige". :) Vi havde inden scanningen besluttet os for, at hvis kønnet ikke kunne ses, ville vi tage direkte videre til en privat kønsscanning, så vi kunne få vished - og det var så lige nøjagtigt det, vi gjorde. :) Damen hos scanningsjordemoren.dk så med det samme, at det var en lille pige - og så brugte vi ellers de næste 10-15 minutter på at glo på hende i både 2D og 3D (som vi iøvrigt slet ikke havde betalt for - hurra!).

Så alt i alt en vellykket eftermiddag fuuuuld af baby-kigning - og vi kan nu begynde at sige "hende" istedet for "den"! Det er så vildt altså. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk :) Tillykke med hende..

Kan sagtens forstå jeres behov for en ekstra kønsscanning.. :)

Senografen hos os, sagde bare NÅ! da jeg sagde hun godt måtte sige det hvis hun så noget..

Da hun så var færdig med selve scanningen, kiggede hun og smilede og sagde, nåhh skal vi kigge ??

Hun fandt frem til "den", stilsatte billedet. grinede og sagde i kan måske selv se hvad det er for en.. der er i hvert fald inden tvivl ;) Hun grinede og rødmede, og sagde at det normalt ikke var SÅ tydeligt,, ;)

Dejligt at vi i denne gruppe har sunde og raske babyer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til MD scanning på torsdag, og kan bare slet ikke vente længere! Kender jo kønnet og har også fået en tidlig md-scanning i 16-noget, men hele min krop venter bare på at se ham igen, og forhåbentligt få bekræftet at han stadig har det godt og lever. Hvorfor er det kun tirsdag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved, hvor lang tid en gennemscanning tager?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melas: Min gennemscanning tog omkring 40 minutter. Tror, det er en meget almindelig længde på sådan en størrelse. :) Hvornår er det, du skal afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melas: Vi var til gennemscanning i 40-45 min, så som K skriver, så tror jeg også det er meget almindeligt.. :)

-- Glæder mig til at høre om din scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melas: Min gennemscanning tog omkring 40 minutter. Tror, det er en meget almindelig længde på sådan en størrelse. :) Hvornår er det, du skal afsted?

Melas: Vi var til gennemscanning i 40-45 min, så som K skriver, så tror jeg også det er meget almindeligt.. :)

-- Glæder mig til at høre om din scanning :)

Okay det var faktisk noget længere end jeg havde forventet. Men det er da dejligt, glæder mig til at se ham på mandag. Jeg har tid 0745, så håber ikke der er nogen forsinkelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det var faktisk noget længere end jeg havde forventet. Men det er da dejligt, glæder mig til at se ham på mandag. Jeg har tid 0745, så håber ikke der er nogen forsinkelse.

Dejligt det er så tidligt :)

- du skal glæde dig, jeg synes det var en helt fantastisk oplevelse. man kigger på alt og vi fik rigtig meget forklaring og fortælling under vejs..

Som tidligere skrevet drak jeg koldt vand lige inden, om det lige var det, er svært at sige. men han lå og sparkede og rodet rundt med hænderne imens.. det var så sjovt at se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER