7-9-13

Mareridt og dumme hormoner :(

12 indlæg i dette emne

Advarsel: nedenstående indhold kan risikere at virke humør-nedsættende da det indeholder en masse brok...

Øv en møgweekend :(

Har generelt været nede de sidste dage da jeg synes manden piver for meget, og at det er mig som skal kæmpe for at holde humøret oppe for os begge. Det er hårdt, da det jo er MIG som har konstant kvalme - STADIGT! og MIG som har mistet den ene tvilling og stadig bærer rundt på den døde derinde. ( I know - mig, mig mig - men I var advaret).

Natten mellem lørdag og søndag har jeg et livagtigt mareridt, hvor jeg drømmer at baby graver sig halvt ud gennem mit maveskind, og jeg i panik forsøger at få hjælp, mens jeg forsøger at holde ham inde med hænderne.

Jeg vågner ved at jeg græder som pisket, og der går lang tid før manden får mig vækket og det går op for mig at det bare var en drøm.

Jeg kan bare ikke slippe følelsen af at der er noget galt. Og sidste gang jeg havde den følelse, havde jeg jo ret! Den ene var jo død uden varsel eller symptomer.

Så der går længe inden jeg falder i søvn igen, og da jeg endeligt falder i søvn, vågner jeg ved at manden snorker. Normalt prikker jeg til ham, og så ruller han om på siden, og så stopper det, men det gør han ikke - så må sætte mig op og lettere irriteret fortælle ham, at han altså skal vende sig om på siden, for jeg har behov for at sove lidt.

Han står op, og det gør jeg til sidst også, for ligger jo igen og mærker efter om jeg mon kan mærke baby møfle rundt, hvilket jeg ikke kan.

Jeg kan slet ikke stopppe med at frygte at noget er galt, så ringer til svangreambulatoriet, selvom jeg godt ved at mareridt ikke er en plausibel grund - hvilket de også fortalte mig.

Så vi besluttede at vi istedet ville se om vi kunne betale os fra trygheden og ringede til jordemoderen.dk og fik en tid samme dag til scanning.

3 timer senere var vi afsted, og fik heldigvis afkræftet min frygt. Baby har det godt. Det lettede selvfølgeligt, men humøret var stadigt dårligt, havde hovedpine og var sindsygt træt.

Manden er forkølet pt, og går og nyser ud i rummet og smider brugte snotklude overalt.

Det synes hormonellea her jo heller ikke er fedt, for jeg gider i hvert fald ikke at være forkølet også - OVENI alt det andet (kvalme etc.) Så spørg manden om han ikke gider at lade være med at nyse ud i rummet hele tiden, for så spreder han jo bakterierne.

Her til morgen skal min bil på værksted, og vi skal derfor afsted samme tid så han kan smide mig af på vej til arbejde, men min kvalme er rigtig slem og det tager mig lang tid at komme ud af sengen.

Han brokker sig lidt over at jeg er langsom, og jeg svarer at det bestemt heller ikke er med min gode vilje.

Det er så nok til at han bliver sur og siger at jeg hele tiden brokker mig over ham - og han nævner som eksempel at han snorker og han nyser ud i rummet - hvilket jeg forøvrigt også gør. Han fortsætter med at skælde ud, på vej ud på badeværelset, og så trigger det bare et eller andet i mig - gik fra at være ked af det til at være rasende - IHHH!!!!! Råbte at han fandeme var for meget og egoist og det altså slet ikke er det samme hvor man nyser hen, om det skyldes sygdom eller bare et alm. nys.

Så talte vi ikke mere sammen, og sidder nu på arbejde og har faktisk helt ondt i halsen pga mit flip, og ved selvfølgeligt godt at mit flip ikke var ok, men synes ikke det er brok over ham, når det er snorken og forkølelse - og har altså sagt det på en pæn måde!

Normalt er vi rigtig gode sammen og snakker pænt og respektfuldt til hinanden, men her over weekenden er det bare gået helt skævt :( ØV!

Så nu er jeg både irriteret og ked og hormonel, OG har ondt i halsen :(

Og nå ja - så ringede de da lige fra værkstedet at de fandt noget ekstra da bilen kom på liften, så det bliver over dobbelt så dyrt :(

Og endnu engang undskyld for en kæmpe spandfuld brok :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sender dig et KÆMPE kram :) nogle dage og nætter kan sgu bare suge AL energi ud af en!!! I know The feeling!!! Så kram i massevis i din retning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

årh altså et lorte mareridt.. det er aldrig sjovt at have de drømme, men tror desværre de fleste gravide prøver det på et eller andet tidspunkt..

men det er godt at vide at den er okay derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun sige at jeg føler med dig.. og kan

godt forstå du synes det hele er ulidligt og uretfærdigt..

- er så glad for din fine baby har det godt i maven, den skal nok

klare den :)

og hey bliv ved med at ringe til svangerskabesambulatoriet når du har brug for

det.. det er en del af deres job, og enværd må kunne

forstå, du måske er ekstra bekymret fordi du har oplevet at miste den ene..

Jeg vil bare sende masser positive og glade tanker din vej, håber det hele vender og du får en

pragtfuld uge :) - og ellers skriv endelig flere beskeder, det hjælper altid lidt at brokke

sig :)

Kæmpe krammer og glade tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spring op og fald ned på det - du er hormonella, så blir alt tilgivet, hvis du lige smider et lille undskyld til manden over dit "hys"anfald, som man får når man venter sit afkom :) (been there, am here ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har sgu da været en skod weekend og så det med bilen oven i :angry . Jeg er heller ikke god til skænderier og det ender som regel også med at jeg må sige undskyld for mine hysteriske anfald. Men vi har altid været rigtig gode til at få snakket om, hvad der gik galt. Nogle gang er vi nu også lige gode om det. Der går nogle timer (eller en dag) så må jeg give ham et kram og et kys, tror jeg har lidt lige som dig StineMR. Men på den anden side så synes jeg også det er lidt respektløst af din mand at nyse uden at holde noget for og så ligge snotklude over alt!!! Han burde da vide, hvor meget det smitter!!

Jeg håber I får snakket om det, der har jo været forskellige faktorer som gjorde, at det endte i et vulkanudbrud. Så et kæmpe kram til dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Allerførst: :kram :kram :kram :kram

Og så vil jeg gerne sige at lige her er der plads til alt dit "brok" og damp der skal lukkes ud. Vi er med dig :-)

Så vil jeg gerne sige at det jo ikke er manden du er irriteret på, men hans handlinger. Noget af det kan han slet ikke gøre noget ved (snorken) måske hjælper det at sige til ham?

Derudover vil jeg bare sige: "Det som Stine sagde" :) Ingen grund til at gentage en helt masse, hun er så klog og har sagt det hele ;)

Håber ugen bliver bedre end weekenden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle krammerne søde piger!!

Og tak for alle de skønne kommentarer.

Humøret er stadig nede, men mht manden min, så er det heldigvis ok igen.

Da han kom hjem fra job (han har fri efter mig, da jeg er på kontor, og han butik) så havde han blomster med til mig, og derudover havde han handlet en masse lækkert frugt, da det er noget af det jeg bedst kan spise pt, så vi har lige lavet en stor skål frugtsalat, som vi hygger med.

Til trods for hormonella, kom jeg lige i tanke om igen hvorfor jeg elsker ham :kuller (men synes stadig det er træls med snorken og snot :lolhit )

Jeg svarer lige lidt længere i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du er så åbenbart ikke den eneste med mareridt. I nat drømte jeg at jeg skulle redde en lille snehvid kattekilling som blev mishandlet på det groveste... Mishandleren var så min kæreste :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så åbenbart ikke den eneste med mareridt. I nat drømte jeg at jeg skulle redde en lille snehvid kattekilling som blev mishandlet på det groveste... Mishandleren var så min kæreste :-/

- det er så underligt, alt det der sker når vi sover.. - og dumme kæreste ;) Hehehe

Jeg drømte min veninde var blevet gravid igen, og ventede en dreng. - Men hun ville ikke ha nogen dreng, så skulle ha ham fjernet. Og det viste sig at mit barn i maven var syg og skulle fjernes.. Så spurgte om jeg ikke måtte få hendes dreng i stedet for.. Men det ville hun bestemt ikke gå med til, for hun synes kun vi skulle ha piger..

Synes virkelig det er mærkeligt, og jeg er på ingen måder bange for at mit barn fejler noget, der er så meget lidt i maven, så har fundet ro i det, og tror på at den har det dejligt derinde.. :)

- Jeg skal til gennemscanningen i morgen, er ved at gå til i utålmodighed og spænding.. -så ved ikke om det er tilfældigt..;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER