KatjaB

Fødeafdelinger København og omegn?

34 indlæg i dette emne

Sorry for lige at stjæle din tråd.

Af dem som har født på andre hospitaler end deres eget, hvor svært er det så at få ændret? Mere at man jo ikke er garanteret at føde andre steder, så hvis i har fået ja/nej hvad begrundelse har det så været med?

Mest fordi vi åbenbart høre til Herlev Hospital, men jeg vil under ingen omstændigheder føde det, idet jeg har en masse dårlige minder (min mor er blandt andet død der, selvom det ikke er Herlevs skyld er jeg stadig meget bundet af de minder), og derudover bor vi tættere på Hvidovre Hospital, hvor jeg også selv er født, så håber jo på at når det bliver relevant at jeg kan føde der.

Jeg hører også under Herlev, men da jeg bor tættere på Hvidovre talte jeg med lægen til første samtale om at jeg gerne ville føde der. Det undersøgte hun og jeg blev godkendt efter en uges tid tror jeg. Men bare fordi man er godkendt kan man stadig blive afvist på dagen hvis de ikke har plads - men det håber jeg ikke sker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører også under Herlev, men da jeg bor tættere på Hvidovre talte jeg med lægen til første samtale om at jeg gerne ville føde der. Det undersøgte hun og jeg blev godkendt efter en uges tid tror jeg. Men bare fordi man er godkendt kan man stadig blive afvist på dagen hvis de ikke har plads - men det håber jeg ikke sker ;)

Det var faktisk lige ved at ske for os - de lukkede for alle fødsler ca en time efter vi var kommet derind, da fødegangen var overfyldt. :)

Jeg hørte også til herlev, men havde ingen problemer med at få lov til at føde på hvidovre. Jeg har dog hørt fra andre, at de blev afvist, fordi der allerede var for mange fødsler den måned.

Denne gang har vi valgt roskilde, igen uden problemer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører også under Herlev, men da jeg bor tættere på Hvidovre talte jeg med lægen til første samtale om at jeg gerne ville føde der. Det undersøgte hun og jeg blev godkendt efter en uges tid tror jeg. Men bare fordi man er godkendt kan man stadig blive afvist på dagen hvis de ikke har plads - men det håber jeg ikke sker ;)

Det var faktisk lige ved at ske for os - de lukkede for alle fødsler ca en time efter vi var kommet derind, da fødegangen var overfyldt. :)

Jeg hørte også til herlev, men havde ingen problemer med at få lov til at føde på hvidovre. Jeg har dog hørt fra andre, at de blev afvist, fordi der allerede var for mange fødsler den måned.

Denne gang har vi valgt roskilde, igen uden problemer. :)

Tak for svar :)

Håber på at få lov i Hvidovre også :)Men vil egentlig hellere til Roskilde eller lignende, end Herlev, selvom det er langt væk og vi ikke har bil. Men må vi jo tage når det bliver relevant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der undre mig at så mange nærmest skal "godkendes" til at føde på det hospital de gerne vil?

Jeg bor i Slagelse og fik 3 valg muligheder - Næstved, Holbæk og Roskilde. Jeg sagde bare Holbæk og det var der ingen spørgsmålstegn ved.

Da min kæreste nu ligger syg på Rigshospitalet med kronisk tyktarmsbetændelse og kommer til at ligger her det næste mange uger (jeg havde termin igår), ringede jeg op på fødeafdelingen på Rigshospitalet og spurgte om jeg ikke bare kunne føde der? Det var der intet problem i, jeg skulle bare bede Holbæk faxe min journal til riget. Bum.. Ikke så meget pjat?

Syns det er ærgerligt hvis folk ikke kan få lov til at føde der hvor de gerne vil, selvfølgelig har jeg forståelse for overbelæg på afdelingerne og at de må afvise når der ikke er plads, men sådan generelt så handler det vel om mor/barn tryghed? Øv for jer der gerne ville ha født et andet sted end der hvor i fik lov til at føde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der undre mig at så mange nærmest skal "godkendes" til at føde på det hospital de gerne vil?

Jeg bor i Slagelse og fik 3 valg muligheder - Næstved, Holbæk og Roskilde. Jeg sagde bare Holbæk og det var der ingen spørgsmålstegn ved.

Da min kæreste nu ligger syg på Rigshospitalet med kronisk tyktarmsbetændelse og kommer til at ligger her det næste mange uger (jeg havde termin igår), ringede jeg op på fødeafdelingen på Rigshospitalet og spurgte om jeg ikke bare kunne føde der? Det var der intet problem i, jeg skulle bare bede Holbæk faxe min journal til riget. Bum.. Ikke så meget pjat?

Syns det er ærgerligt hvis folk ikke kan få lov til at føde der hvor de gerne vil, selvfølgelig har jeg forståelse for overbelæg på afdelingerne og at de må afvise når der ikke er plads, men sådan generelt så handler det vel om mor/barn tryghed? Øv for jer der gerne ville ha født et andet sted end der hvor i fik lov til at føde

Dette var ikke et surt opstød, skal det lige siges! hehe..

 

Jeg tror generelt også at man kan vælge som man ønsker, men de skal åbenbart bruge 4 -6 uger på at finde ud af om de har plads (tog det ihvertfald fra jeg var til læge til at sygehuset gav mig endelig besked, så jeg måtte tage nakkefold på Herlev i stedet for Hvidovre (hvilket egentlig også var en god oplevelse), og så skulle de sende papirerne internt bagefter. 

 

Men tror mest at det bare er fordi at de ikke vil love en plads til en hvis de ikke er sikre. Jeg havde dog søgt videre hvis jeg ikke havde fået Hvidovre, er ikke kun fordi Hvidovre ligger 3 km væk og Herlev 9, men også fordi at min mor er død på Herlev så giver så dårlige minder at jeg får det dårligt bare af at være i bygingen. (Min mor havnede så kun der fordi at der er der man havner når det er rigtig skidt med kræft, så er jo på ingen måde deres skyld men derfor er det jo stadig ikke de bedste minder jeg har) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Herlev og havde en god oplevelse der :) De virkede meget kompetente og jeg følte mig tryg. Derudover var det en sædefødsel og det har de jo erfaring med der, så jeg fik lov at føde selv - uden komplikationer. De fleste andre hospitaler ville bare automatisk give kejsersnit uden at give et valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Herlev og havde en god oplevelse der :) De virkede meget kompetente og jeg følte mig tryg. Derudover var det en sædefødsel og det har de jo erfaring med der, så jeg fik lov at føde selv - uden komplikationer. De fleste andre hospitaler ville bare automatisk give kejsersnit uden at give et valg.

 

Lyder da som en dejlig oplevelse:) Jeg tror nu også at de er fuldt kompetente derude:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder da som en dejlig oplevelse:) Jeg tror nu også at de er fuldt kompetente derude:)

Jeps, så jeg skal føde der igen. Også fordi hvis det nu skulle blive en sædefødsel igen. Og jeg blev på hospitalet en uge efter fødslen pga problemer med amningen, de havde ikke travlt med at smide mig hjem, det synes jeg var rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER