KatjaB

Fødeafdelinger København og omegn?

34 indlæg i dette emne

Da jeg var hos lægen forleden og skulle svare på, hvor jeg kunne tænke mig at føde, valgte jeg at svare Rigshospitalet...

Hos lægen var hun ikke sikker på om jeg kunne få lov til dette, Så nu er spørgsmålet: Hvor har I gode erfaringer med at føde?

Jeg bor i København!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fødte på Hvidovre og kan kun anbefale det. De er meget kompetente, i hvertfald den jeg mødte. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte også på Hvidovre og skal det igen denne gang.

Jeg føler mig tryg der ude og har ikke oplevet noget negativt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Hvidovre og kan kun anbefale det. De er meget kompetente, i hvertfald den jeg mødte. Vh Lene

:ditto

Men det kan vist også være svært at få lov til at føde der, hvis man ikke hører til. Hvor bor du mere præcist henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte ikke til Hvidovre men fik lov at føde der alligevel :) har ikke nogen erfaringer med andre sygehuse, men jeg har været til scanningen derude nu 6 gange og er blevet godt behandlet hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Herlev og havde en god oplevelse, så dem vil jeg gerne anbefale

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde fødte på Herlev og det var ikke en god oplevelse. Hun fik lov til at ligge for sig selv på en sovesofa mere eller mindre uden opsyn til 10-15 min før barnet var ude. Så der ville jeg ikke føde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde fødte på Herlev og det var ikke en god oplevelse. Hun fik lov til at ligge for sig selv på en sovesofa mere eller mindre uden opsyn til 10-15 min før barnet var ude. Så der ville jeg ikke føde.

Det gjorde jeg nu også på hvidovre - for jeg var jo bare en førstegangsfødende, der var kommet alt for tidligt ind. :) De blev vist lidt overraskede, da det viste sig at jeg allerede var 10 cm åben... ;)

Udover det har jeg kun følt mig godt behandlet derude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde fødte på Herlev og det var ikke en god oplevelse. Hun fik lov til at ligge for sig selv på en sovesofa mere eller mindre uden opsyn til 10-15 min før barnet var ude. Så der ville jeg ikke føde.

Ej undskyld, havde lige læst forkert!! Jeg havde læst din besked som om hun lå der i 10-15 min - ikke indtil 10-15 min før fødslen! For det er da ikke særlig rart. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld, havde lige læst forkert!! Jeg havde læst din besked som om hun lå der i 10-15 min - ikke indtil 10-15 min før fødslen! For det er da ikke særlig rart. :/

Nej, det kan man ikke påstå. Hun kom ind, og fik at vide, at der var længe endnu, så hun kom i et venteværelse og hendes kæreste gik ned efter frokost. Mens han var væk fik hun presseveer, og snoren hun skulle hive i virkede ikke, så hun måtte råbe på hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du vil høre om gode og dårlige oplevelser alle steder. Det er jo desværre sådan i disse sparetider, at der ikke altid er personale nok. Og så kan man være uheldig ikke at få den bedste behandling, eller opleve ventetid på dårlige tidspunkter.

Man kan sige, at hvis der er noget der går helt galt (7-9-13) er det bedst at være på Rigshospitalet, da de har de bedste speciallæger. Men det er jo ikke sandsynligt :) (og er der behov for det, bliver man jo overflyttet).

Hvis småting går galt, så du skal blive på barselsafsnittet er rigshospitaltet ikke at anbefale -der får du ikke enkeltværelse. Jeg ved man gør på Herlev, men er ikke klar over det på Hvidovre eller andre.

Hvis alt flasker sig og du bare skal videre på patienthotel, tror jeg det er helt ligegyldigt. Beklager jeg ikke er den store hjælp, måske du bare skal vælge det der ligger tættest på?

Held og lykke med det hele :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Herlev, og de er bare så underbemandede, at det ikke kunne undgå at sætte sit præg på både fødsel og efterfølgende indlæggelse. Men det er jo nok noget, man kan risikere uanset, hvor man lander.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødte på Hvidovre og skal igen denne gang.. Det var en lidt blandet oplevelse.. Men har intet imod, at skulle føde der igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødte på Hvidovre og skal igen denne gang.. Det var en lidt blandet oplevelse.. Men har intet imod, at skulle føde der igen :)

Ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for alle jeres gode svar... jeg blev vist ikke meget klogere :P Men jeg er helt sikker på at det nok vil være forskelligt som i skriver, hvilken oplevelse man får af et sted... :P

Jeg har Herlev tættest på, hvis jeg nu ikke får lov at føde på Rigshospitalet ... Jeg vil netop gerne føde der, fordi jeg ikke er helt ung, og derfor gerne vil have eksperterne tæt på, hvis noget skulle kræve hjælp ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man har vel et hospital man hører til alt efter hvilken by man bor i?

Jeg fødte på Riget fordi det var der jeg hørte til. Jeg søgte om at få lov til at føde på Hvidovre, men fik afslag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man har vel et hospital man hører til alt efter hvilken by man bor i?

Jeg fødte på Riget fordi det var der jeg hørte til. Jeg søgte om at få lov til at føde på Hvidovre, men fik afslag.

Men man har også et frit sygehusvalg - som udgangspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frem til andre der vil komme med deres erfariner .. :)

Fortrækker os riget men nu må vi jo se om der er plads (hører til Herlev)

Synes bare Herlev Hospital er en omgang farveladerulle :P Og så følger jeg mig mere tryg ved riget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødte på Riget og havde overvejende en rigtig gid oplevelse. Mødte i alt 5 jordemødre under fødslen, hvoraf to af dem var mine deciderede fødselsjordemødre. Den første jeg mødte til undersøgelse var træls og ubehagelig men resten af dem var fantastiske. Hende vi endte med at føde med, elskede jeg!

Barselsopholdet på aldersrogade var vi også glade for :) vil super gerne føde der igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor man hører til hvis man bor i Farum? Har prøvet at søge lidt på det, men kan ikke finde noget.

Er godt nok ikke gravid endnu (tror jeg, selv om jeg er gået over mens tid, men test er stadigvæk negativ). Men det kan aldrig skade at være forberedt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der er både fordele og ulemper ved at bo i en større by.

Her er der kun to valg: stuen hjemme og Esbjergs sygehus. Det gør det hele meeget nemmere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor man hører til hvis man bor i Farum? Har prøvet at søge lidt på det, men kan ikke finde noget.

Er godt nok ikke gravid endnu (tror jeg, selv om jeg er gået over mens tid, men test er stadigvæk negativ). Men det kan aldrig skade at være forberedt!

Min svigerinde fra Farum kunne føde på Hillerød eller Herlev..

Jeg ville vælge Hillerød, da jeg selv fødte der, og kan sammenligne med den behandling hun fik på Herlev :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Hvidovre og var vældig tilfreds med det :) Endte dog på barselsgangen, hvor der ikke lige var et enkeltværelse og det var da lidt hårdt.. Men ellers en rigtig fin oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak smølfine, det vil jeg have i baghovedet til hvis det engang bliver aktuelt... nu må de 2 streger godt til at komme snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry for lige at stjæle din tråd.

Af dem som har født på andre hospitaler end deres eget, hvor svært er det så at få ændret? Mere at man jo ikke er garanteret at føde andre steder, så hvis i har fået ja/nej hvad begrundelse har det så været med?

Mest fordi vi åbenbart høre til Herlev Hospital, men jeg vil under ingen omstændigheder føde det, idet jeg har en masse dårlige minder (min mor er blandt andet død der, selvom det ikke er Herlevs skyld er jeg stadig meget bundet af de minder), og derudover bor vi tættere på Hvidovre Hospital, hvor jeg også selv er født, så håber jo på at når det bliver relevant at jeg kan føde der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER