GrønFrø

Træning efter fødsel

5 indlæg i dette emne

Jeg har det rigtig godt efter fødslen, og vil rigtig gerne starte op med at træne lidt igen.

Er der nogen, der ved, hvilke øvelse jeg kan lave, der ikke belaster bækkenbunden for meget?

Jeg tænker umiddelbart bruge styrketræningsmaskiner til at træne arme, skuldre og bryst. Og så tænker jeg måske at ro maskinen vil kunne gå.

Hvad siger i?

Jeg ved at nogen mener, at man skal holde sig helt i ro indtil 8 ugers tjek ved lægen, men har jeg simpelthen ikke ro i røven til :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var igang med Spinning efter 4-5 uger.. Altså tog det stille og roligt og stod ikke så meget op.. Men man kan jo selv justere belastningen og så tage det i det tempo der passer en..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var igang med Spinning efter 4-5 uger.. Altså tog det stille og roligt og stod ikke så meget op.. Men man kan jo selv justere belastningen og så tage det i det tempo der passer en..

Jeg gik til spinning helt op til fødslen, og det vil jeg rigtig gerne igang med igen. Lige pt kan jeg desværre ikke sidde på sadlen, da jeg blev syet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over spuads så tror jeg at du kan det hele. Bare vær opmærksom på at spænde op i bækkenbunden når du løfter mv. Jeg har været super glad for 'stram op' og div. Dansehold. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lige født, og er også blevet syet. De sagde til mig at jeg må lave sit-ups, Balle-lår øvelser og self. andre øvelserpå gulvet, altså uden vægte eller maskiner, men med kroppens vægt. Det er ogå super vigtigt at lave knibeøvelser sagde de.

Jeg var også rigtig aktiv helt til sidst, cyklede endda med veer haha. Men det er vigtigt at styrke bækkenbunden først godt og grundigt inden man laver ting med High impact. Som løbe etc. Min egen læge siger jeg godt må f.eks træne på en crosstrainer efter nogle uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER