Evaha87

Bæresele vs. slynge

31 indlæg i dette emne

Jeg ville bare høre om man er bedre sat med en slynge eller en bæresele til et spædbarn?? Nogen erfaringer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slynge!! Baby bliver båret på en meget mere naturlig måde. Specielt hvis den skal bruges fra nyfødt - og der vil jeg umiddelbart sige, at en strækvikle er super! Den har jeg gode erfaringer med og nu hvor min datter er blevet lidt tungere, bruger jeg fastvikle, for min rygs skyld!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok men hvad med din mand er han klar til at bruge slyngen, eller er det for feminint?? ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til nyfødte vil jeg også sige strækvikle - og mænd kan også bruge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også sige slynge! Det er bedre for ryggen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige strækvikle, jeg har været så glad for min, og har brugt den siden Albert var nyfødt. C har aldrig brugt den, han mener nemlig som du selv nævner, at den er for feminin, så han har brugt en bæresele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vikle helt sikkert!

men man kan også få bæreseler som skulle være bedre ergonomisk... jeg ved at MichelleIP har en lækker bæresele... mener det hedder beco gemini?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok men hvad med din mand er han klar til at bruge slyngen, eller er det for feminint?? ;-)

Da vi var i Hamborg gik min mand en del med fastviklen. Han synes det var super hyggeligt og det var for tungt for mig i længden. Vores er en ok diskret farve, så ik særlig feminin. Dog vil jeg sige, at en ringslynge ikke er velegnet til mænd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

slynge helt klart! Vi har en strækvikle, en babybjørn og en Mei Tai

Strækviklen har vi været rigtig glade for, da hun var helt lille, for den gav rigtig meget tryghed for hende. På den måde var hun helt omsluttet og pakket ind, og det var en velkendt fornemmelse, så hun faldt meget nemt til ro. Nu bruger vi den ikke så meget mere, da hun er blevet lidt for stor til den, men har hun dage, hvor hun kræver ekstra tryghed, er den super at have. Vi har begge brugt den en del - da den er nemmere at pakke i bilen end en barnevogn. Jeg syede forresten min selv - det er enormt nemt

Babybjørnen har aldrig rigtig været et hit. Hun har siddet dårligt, og enormt u-ergonomisk og dinglet med benene. Den er også ret hård for vores skuldre, så den har vi droppet nu.

Mei Tai'en er ret ny, men en absolut farvorit. Jeg synes den er lige så nem at bruge som en konventionel bæresele, men den er meget rarere at have på. Hun sidder også væsentligt bedre med benene mere oppe, og med let buet ryg. Og så kan hun også sidde på hoften og på ryggen (når hun bliver større). Og så er den "reversible" så vi kan vælge mellem en side med fine prikker og en, der er helt sort.

Jeg købte den her for ca 250-300 kr inkl. forsendelse, og den kom efter 5 dage. Et af de bedste babykøb, jeg har gjort!

Næste slynge bliver en ringslynge til nå hun skal bæres kort tid fx op fra bilen når man har varer med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik aldrig strækviklen til at fungere - Mie var blå lilla i hovedet af gråd inden hun var sat i den. Jeg kendte ingen der havde brugt den og stod og forsøgte ud fra billeder og videoer, men det kom bare aldrig til at fungere. Men jeg er sindsygt glad for den Ergo-baby jeg har lånt, en Beco Gemini er også en mulighed og jeg vil selv have investeret i en. Ergo Babyen kan bruges fra spæd med en spædbarns indsats, og den fåes i sindsygt mange lækre designs - jeg kender ikke nær så meget til Becoen.

Man kan sagtens investere i begge dele, Jeg fandt min økologiske bambus strækvikle til 300 kr, (eller man kan sy den selv hvis man er så fingernem - der er masser af opskrifter på nettet) og jeg ved man kan købe bæreselerne billigt brugt, men det er jo god kvalitet så det gør virkelig ikke noget at de er brugte!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk at i er så hurtige med jeres svar... Eeeeelsker den her side :-) men ja tror jeg køber en slynge/strækvikle til mig og måske en ergo baby til manden... Har en meget maskulin mand så kan ikke helt se han med en slynge ude i supermarkedet f.eks. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk at i er så hurtige med jeres svar... Eeeeelsker den her side :-) men ja tror jeg køber en slynge/strækvikle til mig og måske en ergo baby til manden... Har en meget maskulin mand så kan ikke helt se han med en slynge ude i supermarkedet f.eks. ;-)

Min mand har gået en del med vores strækvikle som er navy med hvide striber. Mei Taien er købt, så han også kan bruge den diskrete sorte side. Så det kan godt lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte aldrig min slynge.. Til gengæld ELSKER jeg vores beco gemini, som min kæreste også bruger :) Den sidder perfekt på os begge, på trods af stor højde forskel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde Noah i straekvikle fra foedsel - jeg har ogsaa lavet

:)

Min er en hoppediz, laekker og flot, men ogsaa varm om sommeren(og vi bor i Itallien!). Det vil en straekvikle IMO altid vaere, da der bindes med 3 lag udover baby(og dig...). Jeg vil derfor anbefale en med bambus, som f.eks. kan koebes hos abeunger.dk. Bambus koeler i varme og varmer i kulde.

Jeg har ogsaa en fastvikle, som overtog efter straekviklen, da Noah blev tungere. Fastviklen kan man ogsaa bruge fra foedsel, den kraever maaske lidt mere oevelse, men den kan bruges til flere forskellige bindinger - ogsaa med kun et lag over baby(og dig), Min er i bomuld/bambus og er fra Ellevill, tynd og let, virklig smuik vikle :rolleyes

Saa har VI en Beco Gemini, som ingen af os ville undvaere. Noah sad helt ad pommern til i den i starten, men han var ogsaa et sandt viklebarn. Nu er den dagligt i brug, nem og hurtig at bruge og min mand er ogsaa glad for at bruge den. Jeg vil sige, at en vikle er uundvaerlig til den lille baby, mens en klikdims er rar, naar de bliver stoerre. Vores Beco kan bruges udadvendt, hvilket er rart herhjemme, saa jeg ikke har en flitsbue haengede for at foelge med. Den er ikke rar paa min ryg, men kunne vaere, jeg skulle proeve mere end en gang... ellers maa jeg laere at vikle paa ryggen med fastviklen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

slynge helt klart! Vi har en strækvikle, en babybjørn og en Mei Tai

Strækviklen har vi været rigtig glade for, da hun var helt lille, for den gav rigtig meget tryghed for hende. På den måde var hun helt omsluttet og pakket ind, og det var en velkendt fornemmelse, så hun faldt meget nemt til ro. Nu bruger vi den ikke så meget mere, da hun er blevet lidt for stor til den, men har hun dage, hvor hun kræver ekstra tryghed, er den super at have. Vi har begge brugt den en del - da den er nemmere at pakke i bilen end en barnevogn. Jeg syede forresten min selv - det er enormt nemt

Babybjørnen har aldrig rigtig været et hit. Hun har siddet dårligt, og enormt u-ergonomisk og dinglet med benene. Den er også ret hård for vores skuldre, så den har vi droppet nu.

Mei Tai'en er ret ny, men en absolut farvorit. Jeg synes den er lige så nem at bruge som en konventionel bæresele, men den er meget rarere at have på. Hun sidder også væsentligt bedre med benene mere oppe, og med let buet ryg. Og så kan hun også sidde på hoften og på ryggen (når hun bliver større). Og så er den "reversible" så vi kan vælge mellem en side med fine prikker og en, der er helt sort.

Jeg købte den her for ca 250-300 kr inkl. forsendelse, og den kom efter 5 dage. Et af de bedste babykøb, jeg har gjort!

Næste slynge bliver en ringslynge til nå hun skal bæres kort tid fx op fra bilen når man har varer med :)

WOW, den er flot! Jeg vil ogsa ahve saadan en :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en tredje bæresele som jeg ikke lige kan huske hvad hedder som også er ergonomisk for både forælder og barn! Prøv at søg i trådene herinde med søgeordet "bæresele" så kommer der vist en del frem - det samme hvis du skriver vikle og slynge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW, den er flot! Jeg vil ogsa ahve saadan en :glad

:ditto :rolleyes - men jeg er lige ved at købe mig en Ergo med spædbarns indsats på Gul og gratis - aldrig brugt.

Kan en Mai Tai bruges fra spæd? eller er det først når de er ældre og hvor længe kan de bruge den? Mie er jo ikke et lille barn :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW, den er flot! Jeg vil ogsa ahve saadan en :glad

køb, køb, køb! Jeg lover dig, at den er pengene værd :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :rolleyes - men jeg er lige ved at købe mig en Ergo med spædbarns indsats på Gul og gratis - aldrig brugt.

Kan en Mai Tai bruges fra spæd? eller er det først når de er ældre og hvor længe kan de bruge den? Mie er jo ikke et lille barn :whistling

Det kan den godt, men tror den er bedst fra ca. 4 måneder. Den kan bruges til de ikke kan bæres i armen længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :rolleyes - men jeg er lige ved at købe mig en Ergo med spædbarns indsats på Gul og gratis - aldrig brugt.

Kan en Mai Tai bruges fra spæd? eller er det først når de er ældre og hvor længe kan de bruge den? Mie er jo ikke et lille barn :whistling

Den anden baeresele, du taenker paa, hedder nok Manduca :)

Mei Tai kan vist faas i forskellige str, hvor man muligvis ogsaa kan bruge de mindste til spaedboern. Men jeg har slet ikke forstand paa Mei Tai'er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

køb, køb, køb! Jeg lover dig, at den er pengene værd :D ;)

Og Becoen har M valgt farven paa - den er jo koebt i en anelse bae-farvet beige, som slet ikke passer godt til mit haar :D

Alt andet lige, er den jo ogsaa billigere end den Ergo Galaxy, jeg ellers ogsaa godt kunne oenske mig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Becoen har M valgt farven paa - den er jo koebt i en anelse bae-farvet beige, som slet ikke passer godt til mit haar :D

Alt andet lige, er den jo ogsaa billigere end den Ergo Galaxy, jeg ellers ogsaa godt kunne oenske mig :rolleyes

Det er da også for dårlig han ikke tænker på sådan noget.. Hihi :P :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum, stjerner eller prikker....? Slyngecoveret er moerkegraat med hvide rensdyr :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også for dårlig han ikke tænker på sådan noget.. Hihi :P :biglove

Ja, helt aerligt! :P

Aj, han skal jo ogsaa have en baeredims, han vil bruge, saa jeg har min fiiiine blaa med paisley-moenster ... men saadan en Mei Tai med stjerner eller prikker :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bæresele :) Min jormoder anbefaler ERGOBABY bæreselen, og må indrømme jeg selv har gode erfaringer med den :) jeg har nu født mit barn nr. 2 og kan bruge selen til begge mine børn (11mdr og 2år) det smarte ved ergobaby er at den kan bruges helt fra spædbarn og op til 4 år alderen (20kg ca) samtidig er den ergonomisk for både mig og mine børn. i forhold ti andre bæreseler bæres vægten både på hofter og skulder, hvilket er en stor aflastning for mig (normalt bæres hele vægten på skulderen) den her tre bærepositioner, front, hofte og ryg, og mine børn får en ergonmisk korrekt position hvor knæerne er højere end numsen. den fåes i mange varianter, så der skulle være noget for hver smag :)

de er lige kommet på facebook, tillader mig lige at linke, så an du selv se produktet. :)

http://www.facebook.com/#!/ErgobabyDanmark

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER