Tina80

Hjælp med at redde disse 4 boxer hvalpe

57 indlæg i dette emne

‎4 hvide boxerhvalpe er født i dag i Nr. Alslev. De bliver aflivet på mandag hvis der ikke er vist interesse for dem inden... så hvis der er nogen der ønsker sig en hvid boxer er det er godt tidspunkt at beslutte sig på. Det gør ondt helt ind i mit hjerte at disse hvalpe bliver aflivet pga deres farve....:'( se dem på www.bostobox.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal de aflives fordi de er hvide!?

Må desværre ikke have hund...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej det kan jeg slet slet ikke ha... Det er da synd bare fordi de er hvide... Suk altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvide boxer er en fejlfarve, og ofte har det andre koncekvenser som døvhed med sig... Så vælger man at redde en af disse hvalpe, så skal man være obs på dette. Samtidig skal man vide at der ALDRIG må avles på en hvid boxer, hvis man anskaffer sig sådan en.....

Og ja jeg ved godt, at jeg lyder hård, men nogle gange er der altså en grund til de aflivninger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal de aflives fordi de er hvide!?

Må desværre ikke have hund...

Jep disse 4 hvalpe kom desværre ud med den forkerte farve!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

derudover vil jeg også lige sige, at når man vælger at redde en hund fra et dårligt opdrættersted, så skal man vide, at hvis man betaler penge for hunden, så er man med til at støtte det dårlige sted....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep disse 4 hvalpe kom desværre ud med den forkerte farve!!!!

læs lige, hvad jeg har skrevet... Hvide boxer har ofte andre skavanker end blot at være hvide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så synd sådan noget - skal dog ikke selv have flere hunde, har 3 det må vist være nok+ det vist ikke lige er en hund for mig ( er til tøsehunde :P )

Det er forfærdeligt de skal aflives, men hvis det er rigtig som Vanni siger ville jeg nu slet heller ikke turde købe sådan en hund :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

FAndt lige denne hjemmeside

http://www.hvideboxere.dk/

Ej det er sku da for underligt :blink

Man kan da ikke bare aflive et stakkels dyr pga farven :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm.. på siden står der d. 7 januar 2010, så tror ikke det er specielt relevant mere..

EDIT: kan se det må være en fejl, for det er kun når man klikker ind på billederne, der står 2010.. my bad :(

Ville sg godt have en hvalp.. Elsker boxere, og er ret ligeglad med farve og papirer. Mht. evt døvhed, så er jeg i træning, da ham vi har nu er halvdøv :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så synd sådan noget - skal dog ikke selv have flere hunde, har 3 det må vist være nok+ det vist ikke lige er en hund for mig ( er til tøsehunde :P )

Det er forfærdeligt de skal aflives, men hvis det er rigtig som Vanni siger ville jeg nu slet heller ikke turde købe sådan en hund :blush

nu har jeg jo selv opdrætternavn og godkendelse, godt nok til en anden race, men min veninde er meget inde i boxer verden, og ja hvide hvalpe er en fejlfarve, de kan have problemer med at være døve eller have andre skavanker. Derfor kan opdrætter ikke bruge dem i hendes opdræt. Hun kan vælge og give hundene væk til dem, som vil tage chancen og vil give hunden en chance, man skal bare være indstillet på, at hunden er fejlfarvet og derfor er der en masse restriktioner, som skal overholdes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det vil jo være det samme, som hvis jeg opdrættede samojeder og der blandt hvalpene kom en sort samojede. Så ville denne hund blive solgt med en masse restriktioner om, at den IKKE måtte bruges i avl, fordi farven er med til at ødelægge racen og dens standart...

Men det er blevet dokumenteret før, at hunde, som normalt ikke skulle blive hvide ofte har høregener....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

OG? Den er jo stadig en dejlig sød hund - og dem der vælger den - vælger den jo fordi den er som den er...

men den er stadig en fejlfarve, som gør at den kan være med til at ødelægge racen på længere sigt. Og ja hunde er søde, men man skal bare vide at der er risici ved at købe en hund, som er fejlfarvet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft boxer før, nu har vi collie.

Mit største ønske er en boxer og jeg ville ikke være bange for at vælge en hvid.

Jeg er SÅ ked af at jeg ikke har det godt lige nu for så var jeg sprunget til med det samme... ÆV

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ligeså vel at nogen mener at der fare ved at blande 2 forskellige mennesker med de forskellige gener? :/

Ej tror jeg lukke ned nu.. for bliver rasende indeni - og læse på en side som den der med boxerne.. :( Stakkels små dyr.. Håber nogen tager dem til sig..

EDIT: Min lillebror har sagt han gerne vil tage dem alle 4! Så har straks skrevet hende en mail!

seriøst alle 4?? fantastisk! til sig selv eller til at give videre?

Jeg tror ikke Vanni er hjerteløs. I den her forbindelse ER tankerne sådan indenfor hundeverdenen. Man avler ikke på "dårlige" gener og her menes ikke at hundene er dårlige hunde, men ligesom man ikke må avle på hunde med øjenproblemer, dårlige resultater af HD og AA, som også er en genetisk fejl som farvefejl er, så er det kennelens måde at løse problemet på. At det så virker hjerteløst, tager de sig ikke af. Langhårede schæfere er også "fejl" og blir også valgt fra i et alm schæferkuld. De blir så solgt for mindre eller måske givet væk - i værste fald aflivet, men der blir ikke avlet videre på dem. Jeg synes personligt også det er synd og skam og aflive fejlfarvede hunde, men sådan er avlsverdenen desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EDIT: Min lillebror har sagt han gerne vil tage dem alle 4! Så har straks skrevet hende en mail!

Sådan der :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

seriøst alle 4?? fantastisk! til sig selv eller til at give videre?

Jeg tror ikke Vanni er hjerteløs. I den her forbindelse ER tankerne sådan indenfor hundeverdenen. Man avler ikke på "dårlige" gener og her menes ikke at hundene er dårlige hunde, men ligesom man ikke må avle på hunde med øjenproblemer, dårlige resultater af HD og AA, som også er en genetisk fejl som farvefejl er, så er det kennelens måde at løse problemet på. At det så virker hjerteløst, tager de sig ikke af. Langhårede schæfere er også "fejl" og blir også valgt fra i et alm schæferkuld. De blir så solgt for mindre eller måske givet væk - i værste fald aflivet, men der blir ikke avlet videre på dem. Jeg synes personligt også det er synd og skam og aflive fejlfarvede hunde, men sådan er avlsverdenen desværre.

Jooo jeg er total hjerteløs, ej det er gas. Men synes at du skriver det hele så godt, god måde at forklare det på...

Og ja jeg er lidt hård omkring emnet, men der er jo heller ikke mig, som står med hvalpene... Og så synes jeg personligt, at det er så unfair at skrive, at hvis de ikke hører fra interesseret, så bliver hvalpene aflivet, for det skærer sådan i folks hjerter, og så er der hurtigt nogle, som bliver interesseret i hvalpene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Din lillebror er fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligeså vel at nogen mener at der fare ved at blande 2 forskellige mennesker med de forskellige gener? :/

Ej tror jeg lukke ned nu.. for bliver rasende indeni - og læse på en side som den der med boxerne.. :( Stakkels små dyr.. Håber nogen tager dem til sig..

EDIT: Min lillebror har sagt han gerne vil tage dem alle 4! Så har straks skrevet hende en mail!

Tusind tak til din bror.

Og hurra for dette forum som kan hjælpe andre personer og væsner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.