esm84

aftensmad.

14 indlæg i dette emne

jeg ved ikke om det kun er mig, om det fordi jeg er begyndt at gå hjemme eller hvordan men er simpelthen gået i stå med retter til aftensmad.

I morgen sker det som altid sker søndag madplan for den nye uge skal laves og jeg kunne bare godt bruge nogle ideer.

Så ligger i inde med nogle spændende retter så tages de imod med kyshånd.

I aften står den på hjemmelavede pita brød med små deller (rester fra i går). Tun og æg og naturligvis lidt forskelligt grønt.

Hvordan hos jer?

MVH

Elisabeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I aften skal vi bare have rester. I morgen laver vi en gammeldags kyllingesteg. Måske ikke det mest opfindsomme, men det smager godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Faktisk er vi for nogle uger siden igen begyndt at lave madplan. :) Det har nemlig haltet fordi min appetit har været MEGET svingende. Eller, det var nok mere mine madlyster som drillede. Hvis jeg havde lyst til kylling i karry, så kunne jeg ikke forlig mig med at spise noget som helst andet. Og så er det svært at planlægge ;)

Anyways.. Vores madplan løber fra fredag til torsdag, så egentlig skulle der jo være en helt frisk plan fra i går, men da min kære mand skal på øvelse (soldat) i næste uge har vi altså ikke planlagt en masse.

Men jeg kan da liste noget af det op vi har fået de seneste par uger:

Mørbrad/paprika-gryde med kartoffelmos

Svinemørbrad i fløde med champignon, stegte kartofler og rødbedesalat med hasselnødder

Boller i karry

Stegt laks med rødbeder, spinat, fladbrød og yoghurtdip

Højrebsbøffer med fritter, stegt broccoli og rødvinssauce

I aften står den på frikadeller med kartofler, blomkål og brun sovs - manden er i køkkenet, hvilket er en sjældenhed ;)

Altså jeg kan jo ævle om mad i timevis. Kig evt. forbi min blog - synes selv der er nogle spændende ting ;)

Ellers kan man også finde masser af inspiration i underforummet "Mad og kager". Der er en tråd hvor folk løbende skriver hvad de skal have at spise til aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Faktisk er vi for nogle uger siden igen begyndt at lave madplan. :) Det har nemlig haltet fordi min appetit har været MEGET svingende. Eller, det var nok mere mine madlyster som drillede. Hvis jeg havde lyst til kylling i karry, så kunne jeg ikke forlig mig med at spise noget som helst andet. Og så er det svært at planlægge ;)

Anyways.. Vores madplan løber fra fredag til torsdag, så egentlig skulle der jo være en helt frisk plan fra i går, men da min kære mand skal på øvelse (soldat) i næste uge har vi altså ikke planlagt en masse.

Men jeg kan da liste noget af det op vi har fået de seneste par uger:

Mørbrad/paprika-gryde med kartoffelmos

Svinemørbrad i fløde med champignon, stegte kartofler og rødbedesalat med hasselnødder

Boller i karry

Stegt laks med rødbeder, spinat, fladbrød og yoghurtdip

Højrebsbøffer med fritter, stegt broccoli og rødvinssauce

I aften står den på frikadeller med kartofler, blomkål og brun sovs - manden er i køkkenet, hvilket er en sjældenhed ;)

Altså jeg kan jo ævle om mad i timevis. Kig evt. forbi min blog - synes selv der er nogle spændende ting ;)

Ellers kan man også finde masser af inspiration i underforummet "Mad og kager". Der er en tråd hvor folk løbende skriver hvad de skal have at spise til aften :)

Hvad er adressen på din blog? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej grønfrø hvis du trykker på linket nederst i fru nielsens side der hedder min helt egen madblog så kommer du til den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Faktisk er vi for nogle uger siden igen begyndt at lave madplan. :) Det har nemlig haltet fordi min appetit har været MEGET svingende. Eller, det var nok mere mine madlyster som drillede. Hvis jeg havde lyst til kylling i karry, så kunne jeg ikke forlig mig med at spise noget som helst andet. Og så er det svært at planlægge ;)

Anyways.. Vores madplan løber fra fredag til torsdag, så egentlig skulle der jo være en helt frisk plan fra i går, men da min kære mand skal på øvelse (soldat) i næste uge har vi altså ikke planlagt en masse.

Men jeg kan da liste noget af det op vi har fået de seneste par uger:

Mørbrad/paprika-gryde med kartoffelmos

Svinemørbrad i fløde med champignon, stegte kartofler og rødbedesalat med hasselnødder

Boller i karry

Stegt laks med rødbeder, spinat, fladbrød og yoghurtdip

Højrebsbøffer med fritter, stegt broccoli og rødvinssauce

I aften står den på frikadeller med kartofler, blomkål og brun sovs - manden er i køkkenet, hvilket er en sjældenhed ;)

Altså jeg kan jo ævle om mad i timevis. Kig evt. forbi min blog - synes selv der er nogle spændende ting ;)

Ellers kan man også finde masser af inspiration i underforummet "Mad og kager". Der er en tråd hvor folk løbende skriver hvad de skal have at spise til aften :)

argh super var ikke klar over der rent faktisk kører en tråd om mad herinde, den skal jeg da have kigget på.

og sikke dejligt mad i får hjemme hos jer, var lige forbi din hjemmeside og sådan en club sandwich med spejlæg skal jeg da bare prøve en dag, hold op hvor ser det lækkert ud og sikke billeder.

det gav helt sikkert lidt hjælp til madplanen tak skal du have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aften skal vi bare have rester. I morgen laver vi en gammeldags kyllingesteg. Måske ikke det mest opfindsomme, men det smager godt :-)

Gammeldags kyllingesteg er også bare for lækkert men det har stået på menuen i denne uge (hos min mor).

;) Har enlig overvejet om hvert familie medlem ikke bare skulle have en maddag hver, hvor vi kunne komme og spise, det ville da være lækkert for en stund. Er dog ikke sikker på det er alle man har lyst til at se og gense hver uge. smiler. synes bare mad man ikke selv har lavet smager så meget bedre for tiden. :mam Og ja så slipper man for oprydningen bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

argh super var ikke klar over der rent faktisk kører en tråd om mad herinde, den skal jeg da have kigget på.

og sikke dejligt mad i får hjemme hos jer, var lige forbi din hjemmeside og sådan en club sandwich med spejlæg skal jeg da bare prøve en dag, hold op hvor ser det lækkert ud og sikke billeder.

det gav helt sikkert lidt hjælp til madplanen tak skal du have.

Vil nu sige, at det altså ikke altid er lige spændende det vi får herhjemme ;) Møder MANGE der tror vi aaaaltid får spændende og fancy mad, men det er altså ikke tilfældet. Men jeg skriver jo ikke om det, når vi bare får rugbrødsmadder ;) :P

Dejligt du kunne finde lidt inspiration. Kan også anbefale dig www.madblogs.dk, som er en samling over danske madblogs. Der er masser af inspiration at finde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gammeldags kyllingesteg er også bare for lækkert men det har stået på menuen i denne uge (hos min mor).

;) Har enlig overvejet om hvert familie medlem ikke bare skulle have en maddag hver, hvor vi kunne komme og spise, det ville da være lækkert for en stund. Er dog ikke sikker på det er alle man har lyst til at se og gense hver uge. smiler. synes bare mad man ikke selv har lavet smager så meget bedre for tiden. :mam Og ja så slipper man for oprydningen bagefter.

Jeg stemmer i: Gammeldags kylling er LÆKKERT!!! :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som esm84 også skriver, så er der et link i mit signatur. :) Men ellers er den www.charites-madblog.com :)

Jeg er på fra mobilen, derfor kunne jeg ikke se linket i signaturen. Sorry :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på fra mobilen, derfor kunne jeg ikke se linket i signaturen. Sorry :-)

Ahh ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min madlyst/madlede gør det også svært for tiden.

Ved aldrig rigtig hvad jeg har lyst til, så finder bare på noget til de andre. Ofte er det børne venlig nem mad, som hurtigt kan laves og gerne med pasta, som er næsten det eneste Liva vil have sammen med grøntsager eller salat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee hurra for madplaner.... jeg har lavet madplan i flere år. Både for at få varieret mad, fordi jeg godt kan lide at lave nyt og spændende med og bestemt også fordi man dermed kan planlægge madindkøb på forhånd og tilmed få brugt alt det man køber. Det har faktisk sparet os flere tusinde kroner hver måned at vi ikke længere impuls køber til aftensmad (og jeg taler ikke engang om købe pizza mm, men sådan nogle "fuuuck vi har glemt at planlægge aftensmad.... smutter du lige i fakta skat").

Jeg har selv været gået i stå her hen over efteråret, men nytårsfortsættet blev i år at madplanen skal gen indføres herhjemme og indtil videre fungerer det bare. Smil.

Jeg er ofte den, der står for planlægningen af mad herhjemme, men jeg ved jo også hvad min familie kan lide ;) Og så har vi som regel nogle dage hvor der er plads til at lave lidt bedre mad og nogle dage det skal gå hurtigt ifht arbejde og fritids interesser. Fredag er fx altid den aften vi hygger meget med maden og får ekstra godt mad og har god tid til at hygge med at spise :)

Derudover har vi adskillige kogebøger til inspiration og flere som er til børnefamilier. Dem finder jeg nogle gange frem en eftermiddag og så kan ungerne sidde og kigge alle de lækre billeder og give deres ideer til næste uges aftensmad. Det er faktisk rigtig hyggeligt :) Og så elsker jeg at have 2 drenge på 2 og 5 år som ikke partout ønsker sig pasta, pizza og røde pølser til aften. Den ældste ville så gerne have culottesteg med rødvins sauce hver dag, så det skal vi vist lige have snakket lidt om.... haha....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER