louisevibe

At vågne om natten...

8 indlæg i dette emne

Vi er (stadig) inde i en periode, hvor Silke Elia vågner utallige gange om natten. Det første stræk er fint, men fra ca 1-2 tiden og indtil hun står op ca. 7.15 kan hun vågne med en halv til en times mellemrum. Hun er ikke sulten, nogle gange er sutten nok og så om på siden. Andre gange skriger hun utrøstelig og må gåes med og hjælpes i søvn. Hun kan også begynde at vågne op og snakke. Nogle gange tager det op til 30-45 min at få hende til at sove igen for at hun jo så bare vågner op igen lidt efter.

Tænker er det tigeren? Det har stået på siden jul. Silke Elia er 22 uger (20 korrigeret). Det er vildt frustrerende. Om dagen er hun ellers veltilpas og sover fint.

I nat så sådan ud. 19.30-00.30 ammes, 1.45 vågne hvor sut var nok. 2.15 vågne og gåes med i 5 min, 3.15 kort amning og efterfølgende gåes med og sov faktisk først rigtigt 4.45 igen! 5.30 sut og rokkes med liften. 7.05 vågne til amning og morgen.

Tænker hele tiden. Det er bare en fase, men synes den er ved at trække tænder ud nu (eller måske er det bare fordi vi er lidt ekstra trætte efter rejsen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker det er tigeren.. Sådan er det også her om natten, hun når dog ikke at vågne helt op, hvis jeg når at vugge hende.

Det ER hårdt specielt når man er i søvn underkud.

Leah hun har skippet sin aften powernap de fleste dage, så hun sover tidligere og derfor vågner kl 05.00 og er LYS vågen. Gaaaab..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var 20 ugers tigeren også lang - meget lang! Anna skulle heldigvis ikke gås i søvn, så føler med jer. Håber snart i får lidt nattesøvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er (stadig) inde i en periode, hvor Silke Elia vågner utallige gange om natten. Det første stræk er fint, men fra ca 1-2 tiden og indtil hun står op ca. 7.15 kan hun vågne med en halv til en times mellemrum. Hun er ikke sulten, nogle gange er sutten nok og så om på siden. Andre gange skriger hun utrøstelig og må gåes med og hjælpes i søvn. Hun kan også begynde at vågne op og snakke. Nogle gange tager det op til 30-45 min at få hende til at sove igen for at hun jo så bare vågner op igen lidt efter.

Tænker er det tigeren? Det har stået på siden jul. Silke Elia er 22 uger (20 korrigeret). Det er vildt frustrerende. Om dagen er hun ellers veltilpas og sover fint.

I nat så sådan ud. 19.30-00.30 ammes, 1.45 vågne hvor sut var nok. 2.15 vågne og gåes med i 5 min, 3.15 kort amning og efterfølgende gåes med og sov faktisk først rigtigt 4.45 igen! 5.30 sut og rokkes med liften. 7.05 vågne til amning og morgen.

Tænker hele tiden. Det er bare en fase, men synes den er ved at trække tænder ud nu (eller måske er det bare fordi vi er lidt ekstra trætte efter rejsen).

du skriver efter rejsen.... det kunne meget vel også have en finger med i spillet hvis i har været ude at rejse (=ændret i hverdagen) jeg ser ofte (som professionel) at bare det at have gæster i weekenden, bedsteforældre på besøg, forældre væk o.l. har stor betydning for barnets søvn og øvrige rytme - også selvom det ikke nødvendigvis er barnet der har været af sted. ikke at det hjælper noget kl lort om morgenen med en vågen baby på armen, men det kunne da måske give en forklaring - hvis det kan bruges til noget. :)

:kram til jer og held og lykke. det skal nok blive bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover hun i jeres soveværelse?

Theo vågnede også rigtig meget, dengang han sov hos os. Jeg tror at det var fordi, at han opdagede at vi lå lige ved siden af.

For os gjorde det i hvert fald en kæmpe forskel for nattesøvnen, da han kom på eget værelse. Først her begyndte han så småt at sove igennem.

Men alle børn er selvfølgelig forskellige.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ikke nogle gode råd. Så ville jeg bruge dem selv hvor vi har samme problem. Jeg tror ikke på at det er tigeren da det har stået på herhjemme i 2 mdr.

Vi prøver efter råd fra SP at gennemføre rutiner så som sover i løbet af dagen på (nogenlunde ) faste tidspunkter (kl 10, 13 og 16), har indført grød formiddag og mos eftermiddag/aften men desværre vil han ikke rigtig spise det og som det sidste putteritual.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input :)

Har til aften opfaget en lille hvis tak i undermunden :o Så der er åbenbart en tand på vej!

Men den med af sove på eget værelse kunne altså godt være aktuelt også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, tandskoege ogsaa hos jer ;)

Men ja, eget vaerelse kan godt hjaelpe paa det. Udover at jeg er vaagen hver 3. for at amme, saa var Noah vaagen endnu flere gange lige foer, jeg tog beslutningen og han kom paa eget vaerelse....

Efter sidste tigerspring og smaa maaltider, er det med lure en helt anden skoen ting for os alle :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER