Guest

Hvis du vandt i lotto? (en drømme tråd)

18 indlæg i dette emne

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Hvad ville det allerførste du købte være?

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Hvad ville du investere dine penge i?

Hvad ville du bruge dine penge på?

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Ville du fortsætte med at arbejde?

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var mange spørgsmål...men tror ikke jeg ville turde tro på det i starten...og ville holde det for os selv og vores nærmeste...

Sørge for at blive gældfri, snakke med banken om hvad kunne være smartest at gøre med så stor en sum penge...

Måske en rejse for familien, fx. Thailand eller andet som man ikke bare lige får råd til....

Ellers ved jeg ikke rigtig....mest bare sikre fremtiden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville rive det hus jeg bor i ned, bygge et nyt også rive det ned og bygge et til. Bare fordi jeg ku:D

Ej et nyt hus, helt sikkert, også en ny bil og en rundrejse i USA

Resten til opsparing/pensionsopsparing af en art..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Jeg ville være helt ekstatisk og rundt på gulvet :D

Hvad ville det allerførste du købte være?

Uh, det ved jeg ikke... Hvis det var i morgen, så en Svane-stol til godnatlæsning på Annas værelse, gardiner til stuevinduet, et solcelleanlæg til taget og alle de lamper vi mangler rundt omkring i huset ;)

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Umiddelbart kun de nærmeste tror jeg - i hvert fald indtil det lige var feset ind hos mig selv...

Hvad ville du investere dine penge i?

Renovering af vores hus, aktier og fastrentekonti

Hvad ville du bruge dine penge på?

Husrenovering - der er en hel kælder der godt kunne bruge en kærlig hånd!

En hel masse rejser!

Restaurant-besøg

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Familien skulle med på nogen rejser og så tror jeg, at jeg de kommende 5-10 år ville give min mor og mine søstre det maksimalt tilladte skattefrit (tror det er ca. 58.000 kr./år) Måske endda også svigerforældrene

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Jeg ville donere penge til:

Kræftens bekæmpelse (har haft den lortesygdom alt for tæt på alt for mange gange!)

Læger uden grænser (de er så sindssygt modige og gør en forskel)

Unicef (fordi det er til børn)

Ville du fortsætte med at arbejde?

Det ville jeg, men ikke i det nuværende ;)

Min mor og jeg har i MANGE år drømt om at åbne et hotel/terapi/kursuscenter af en art sammen. Det tror jeg, at jeg ville investere i at realisere.

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Jeg ville have mere tid til det jeg allerhelst vil bruge den på.

Mange nuværende bekymringer, ville blive skiftet ud med nogen nye :rolleyes

Jeg ville kunne vise Anna (og en evt. lillebrøster :wub) verden i en grad der ellers ikke ville være mulig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ville du reagere tror du?

Jeg tror det vil være svært at fatte i første omgang - jeg tror min puls vil stige helt åndsvagt og jeg vil nive mig i armen og blive ved med at spørge om det er rigtigt - måske tude lidt

Hvad ville det allerførste du købte være?

Tøj - en HELT ny garderobe - kyle hele mit tøjskab til genbrug (eller en søster - og så til genbrug) og så ville jeg finde en personlig shopper til at hjælpe med at finde tøj til en basis garderobe i den dyre og kvalitetsmæssige gode ende. Alt fra sko til undertøj, nattøj og strømper.

Derudover ville en frisør få et besøg af mig - der skal gang i den helt store makeover.

Derudover ville jeg købe nærmest alt til babyer der findes i mærket sebra (LOVE IT) og en hel masse lækre luksus ting som jeg drømmer om at have råd til til Mie fx sofie le giraf - NYT mærketøj fra inderst til yderst uden tanke for pris.

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Nej - min familie ja, mine venner ja, men ikke noget så journalisterne kunne sprede budskabet. Jeg gider ikke rendes på dørerne af sælgere og folk der mangler en rig investorer. Hemmeligt kan det nok ikke holdes folk kan jo se man pludselig er kommet til penge når man bruger af dem.

Hvad ville du investere dine penge i?

et hus - et drømme hus med masser af værelser, walk in closet, boblebad, lækkert køkken, spisestue og tv stue hver for sig m.m.

og så 2 nye biler - jeg drømmer om en lille vims en fx en vw bobbel eller en moris mini og manden kan få frit slag til en stor fed bil. Måske kunne jeg finde på at købe et sommerhus, men det ved jeg ikke helt.

Ellers tror jeg ikke jeg vil turde investere i aktier, måske obligationer, men jeg er en tøse tøs hvad det angår!

Hvad ville du bruge dine penge på?

Jeg ville få en til at komme og gøre rent en gang i ugen, måske en bekendt eller en veninde der mangler lidt ekstra på kistebunden. Jeg ville få årskort til DGI huset i Herning så jeg kan få trimmet min krop og komme i svømmehal så ofte jeg gider og nyde wellness afdelingen. Jeg ville købe fine møbler til vores nye hus, uden at gå på kompromis med noget. Jeg ville få en massage regelmæssigt og gøre lidt for mig selv. Jeg ville rejse noget mere.

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Jeg ville invitere dem alle på ferie med os. Måske samlet, måske hver for sig til en destination DE ønsker. Jeg ville invitere mine søstre og nevøer til Disneyland paris i December.

Vi ville helt sikkert holde en fed fest hvor ALT er betalt for vennerne. Og gaver til jul og fødselsdag ville være i en helt anden prisklasse end de er nu.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Jeg ville blive medlem af WWF, Kræftens bekæmpelse, børnenes beskyttelse og blå kors som ville få et fast månedligt beløb - det er de interesse organisationer som jeg kan relatere mest til.

WWF fordi jeg er en kæmpe dyreven - kan ikke bære at dyr lider.

Kræftens bekæmpelse fordi alle er ramt enten som pårørende eller mere direkte - desuden gør de penge en stor forskel og behandlingen bliver bedre og bedre.

Børnenes beskyttelse - det er lidt en overset interesse organisation, men som pædagog og mor er mit hjerte hos børnene.

Blå kors fordi jeg har 2 alkoholiske onkler, har mødt alt for mange børn af alkoholiske forældre og har taget et kursus om at hjælpe børn af alkoholiske forældre. Det er samtidig en lidt overset interesseorganisation som hjælper et lidt tabu belagt folkefærd.

Andre organisationer vil få ved indsamlingerne.

Ville du fortsætte med at arbejde?

JA - jeg vil have noget at stå op til, måske bare et job på 15-20 timer, men inden for mit fag vil det betyde meget for en arbejdsplads at have en stabil medarbejder i sådan en stilling. Jeg ELSKER mit fag - og jeg vil gerne gøre den forskel som jeg har oplevet at jeg gør.

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Penge gør ikke en lykkelig men de gør unægteligt tingene meget nemmere, jeg ville have færre bekymringer, ville kunne gøre noget ekstra for dem jeg holder af. Jeg ville leve 100% økologisk og ikke gå på kompromis med kvaliteten af fødevarer.

Jeg ville aldrig mangle tøj :shop og jeg ville have en anden form for frihed.

Jeg vil måske tage til flere koncerter og andre forestillinger - og jeg tror jeg ville tage i biografen meget meget mere end jeg gør - altså opleve mere!

Ellers tror jeg ikke jeg ville ønske at ændre så meget, er faktisk glad for mit liv som det er nu (mangler bare et arbejde) så alt det der bliver anderledes er luksus og materialistiske ting. Men man må jo gerne drømme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Jeg tror faktisk jeg ville have lidt svært ved at fatte det

Hvad ville det allerførste du købte være?

En ny mobil til manden og ringe efter tømeren, at han skal komme og sætte en helt ny carport op

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Kun de aller aller nærmeste - det rager ikke alle

Hvad ville du investere dine penge i?

Det ved jeg ikke, noget til pension og ellers snakke med banken

Hvad ville du bruge dine penge på?

Uh... en carport, en nummer 2 bil, fornye garderoben, rejse... osv ;)

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Masser af gode gaver, rejser og fester

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Det ved jeg ikke lige... Nok noget med børn, diabetes, kræft og dyr

Ville du fortsætte med at arbejde?

Ja, men ikke i nuværende job, og nok heller ikke fuld tid

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Nok ikke så meget anderledes, mere frihed og lyst til at gøre hvad man ville.

Mest af alt tror jeg godt jeg kunne blive lidt "nærig" - alle pengene skulle jo ikke bare sådan fordufte til fis og ballade ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Tjekke kuponen igen og igen.

Hvad ville det allerførste du købte være?

Ville ikke købe noget, men allerførst betale alle lån ud.

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Vi bor i et lille samfund, så folk får meget nemt kendskab til sådanne nyheder. Derfor ville jeg, hvis jeg vidste det, få indløst kuponen i en helt anden by!

Hvad ville du investere dine penge i?

Det ville jeg lade være op til manden, men jeg tænker noget sikkert -evt. bare fordele pengene og lade dem trække renter. Manden ville helt sikkert investere.

Hvad ville du bruge dine penge på?

Bygge vores eget hus, helt fra bunden og selv være med til at indrette og designe det.

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Smågaver og oplevelser sammen.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Dyrenes beskyttelse og hjerteforeningen.

Ville du fortsætte med at arbejde?

Ja, men kunne godt overveje evt. nedsat tid til eks. 25-30 timer.

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Det ville kun blive rent arbejdsmæssigt evt. Ellers ville hverdagen være som altid.

I min besvarelse er jeg farvet af, at jeg kender nogle, der har vundet i Lotto.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ville du reagere tror du

jeg tror jeg ville blive meget chokeret.

Hvad ville det allerførste du købte være

Jeg ville gå amok i sebraprodukter :) og købe de dvdfilm med dirch passer, som vi mangler for at have en komplet samling.

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

nej det tror jeg ikke, at jeg ville, fordi man høre så ofte, at når nogen kommer til mange penge, at så forventer vennerne også en del mere i forhold til penge

Hvad ville du investere dine penge i?

Det aner jeg ikke, men ville lade banken hjælpe os med at træffe de mest fornuftige valg

Hvad ville du bruge dine penge på?

Betale vores lån ud, og investere nogle af pengene, og så forære nogle til familiemedlemmer. Resten skulle ind på en opsparingskonto

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Familien ville få nogle af pengene.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor

Ja jeg ville sende en del til Sydkorea og til de børn, som sidder på børnehjem og som ikke kan blive adopteret via danadopt

Ville du fortsætte med at arbejde?

Ja fordi jeg har et fedt job, og så ville jeg nok også tage noget aftenskolekursus

Hvordan ville din hverdag blive anderledes

Den ville jo nok ikke blive så anderledes, fordi jeg egentlig ville fortsætte vores liv, dog med forbedringer i form af, at vi ikke havde en masse lån, og jeg ville kunne tage foreskellige aftenkurser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Jeg ville noget have liiiidt svært ved at tro på det. Og så ville jeg helt sikkert grine højlydt :P

Hvad ville det allerførste du købte være?

Et godt måltid mad.. Ville klart tage ud og spise :)

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Nærmeste familie vil klart få at vide vi havde vundet og hvor meget. Resten ville nok bare få at vide at vi havde vundet "en god slat penge".

Hvad ville du investere dine penge i?

Pas!

Hvad ville du bruge dine penge på?

Hus! Og så vil jeg virkelig gerne give min mor et hus.. Al den tid jeg kan huske har hun villet have sit ejet (udover det hun har haft med min far), men hun har efterhånden indset at det altså ikke bliver i dette liv.

Og så ville jeg nok droppe mit arbejde og starte op som selvstændig med hunde/dyrepension og lidt butik :)

Et par nye biler, nyt tøj og hvad vi ellers står og mangler.

Og så har jeg en hel del restauranter, som jeg gerne vil besøge. Plus diverse køkkengrej.. :P

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Ville som nævnt give min mor et hus. Ellers begynder folk nok bare at få nogle ordenlige gaver, i stedet for de små vi giver nu :P haha.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Noget til soldater og pårørende - min mand er soldat. Og evt. gigtforeningen - hvor min egen sygdom hører under. Kræftensbekæmpelse får sgu nok ;)

Ville du fortsætte med at arbejde?

Ville nok lige gøre min uddannelse færdig, men så vil jeg som nævnt være selvstændig.

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Det er vist umuligt at svare på.. Men der vil bestemt være færre økonimiske bekymringer.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, Louise.. Jeg har faktisk tit tænkt på hvor mange penge de mon havde vundet, dine forældre.. Og hvordan reaktionen havde været. Det må sgu være vildt. :P

Og igen, jeg er SÅ ked af du har mistet din far :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Jeg tror at jeg nok ville have lidt svært med forstå det.

Hvad ville det allerførste du købte være?

Det første jeg ville købe er et par drinks på en ordentlig bytur. ;)

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Kun min familie ville få det at vide. Jeg kender mine venner godt nok til at vide, at de nok ikke ville kunne holde mund, hvis de vidste at jeg havde vundet 21 millioner.

Hvad ville du investere dine penge i?

Øhh.. Pas.

Hvad ville du bruge dine penge på?

En fed lejlighed (3 el. 4 værelses), en Citroën C1(god bybil :P ), en helt ny garderobe og mere ved jeg faktisk ikke.

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Jeg ville nok invitere familien med på den storbyferie til New York, som de fleste af os går og drømmer om, men ikke har råd til. ;) Men når vi kommer til gaver osv. tror jeg ikke at der vil være den store forskel fra nu.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Kræftens Bekæmpelse - fordi at jeg selv har kræft tæt inde på livet nu.

Ville du fortsætte med at arbejde?

JA! Helt klart! Jeg kunne aldrig drømme om at skippe mit arbejde. Elsker mine kollegaer, mine kunder og mit arbejde! Så aldrig! :)

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Den ville blive det anderledes at jeg ikke skal vende hver eneste lille øre jeg tjener og har, for at kunne overleve. Derimod vil mit liv nok blive lidt luksus. Jeg vil ikke længere bo i en lille lejelejlighed, nok ikke længere handle så meget i discountforretninger, købe det tøj som jeg har lyst til og ikke skulle finde en billig kopi af det nede i H&M, have lidt flere luksusting i mit hjem, såsom elektronik, møbler osv.

Men jeg ved allerede nu at jeg ikke ville ændre personlighed! Selvom jeg skulle stå med 21 millioner på bankbogen, vil jeg stadig tænke mig om økonomisk, så det hele ikke er brændt af allerede på det første år eller to. Og jeg vil ikke blive så snobbet, at jeg ikke kan være med andre mennesker. Jeg er stadigvæk Tine, og sådan skal folk se mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Jeg ville nok skrige, tude og grine totalt hæmningsløst og få fremmede mennesker til at knibe mig i armen.

Når det så var sunket ind ville jeg bliver mistænksom overfor ALLE :P *my precious!*

Hvad ville det allerførste du købte være?

Hus!

Vi ville helt sikkert bygge eget hus og bygge til mine forældre og min bror og hans familie også og derefter ville vi nok kigge på biler :)

Når det var på plads ville vi købe nye møbler og forsøde vores liv lidt mere :)

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Jeg ville faktisk kun fortælle min familie det til en start og så efter lidt tid fortælle de nærmeste venner det :)

Hvad ville du investere dine penge i?

Det ville jeg helt sikkert lade J bestemme. Jeg ville nok bare sætte det resterende beløb efter betaling af gæld, huskøb, bilkøb og alt andet der nu skal til ind på nogle opsparingskonties og så lade dem stå til en gråvejrsdag :)

Hvad ville du bruge dine penge på?

Jeg tror ikke at der ville være noget der hedder Js og mine penge, hvis vi vandt i lotto.

Jeg tror vi ville være rimeligt gode til at finde ud af, sammen hvad vi skulle bruge dem på :)

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

De ville få i hovede og mås ville de :wub

Min familie har altid manglet og hvis vi vandt i lotto, skulle ingen i min familie mangle mere.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Åhhh... der er så mange, det kan jeg slet ikke tænke på nu :)

Men kræftens bekæmpelse er bestemt et af dem!

Ville du fortsætte med at arbejde?

JA! og jeg ville i den grad stadig prøve at finde en passende uddannelse :)

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Vi ville få det nemmere økonomisk, mere overskud og mange trælse bekymringer ville forsvinde - dog ville der sikkert komme nye jo :P

Men jeg tror ikke sådan praktisk at det ville ændre vores hverdag.. det er nok kun følelsesmæssigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ville du reagere tror du?

Tror jeg ville fare forvirret rundt, og tjekke kuponen igen og igen

Hvad ville det allerførste du købte være?

En IMac til manden, og hyre rengøringsdame

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Jeg ville holde det ret hemmeligt og ikke skilte med at jeg havde vundet, synes ikke det vedkommer resten af omverdenen. Den nærmeste familie vil nok få det at vide.

Hvad ville du investere dine penge i?

Tja, ville nok få brug for noget professionel hjælp til at få overblik over hvordan vi bedst muligt får investeret en del af penge, så vi får mest mulig ud af det

Hvad ville du bruge dine penge på?

Af større ting vil det være betale vores gæld ud, bygge drømmehuset, nyere bil.

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Tror jeg vil forære mine 4 søskende, forældre og svigerforældrene 50000 kr hver, ellers har jeg ikke umiddelbart planer om at dele gevinsten med dem. Derudover vil gaverne til jul og fødselsdage nok blive lidt større, men det kommer ikke til at være gaver til flere 1000kr til hver enkelt.

Jeg har 3 rigtig gode veninder som jeg vil invitere på en storbysferie.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Jeg vil rigtig støtte julemærkehjem

Ville du fortsætte med at arbejde?

Ja, men ikke nødvendigvis der hvor jeg er nu, og så vil jeg gå ned i tid så jeg kun arbejde 3 dage om ugen, så der er masser af tid med familien

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Tror ikke det vil blive så meget anderledes, selvfølgelig er der flere penge på kontoen, men tror ikke vi bare vil købe alle ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vildt, Louise! :o

Hårene rejste sig på mine arme, da du beskrev at I tjekkede kuponen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Jeg ville formentlig blive stille, grine småforvirret og så straks gå i gang med at undersøge vores muligheder. Meget pragmatisk.

Hvad ville det allerførste du købte være?

En lejlighed uden bopælspligt på Islands brygge

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Vores nærmeste ville få at vide at vi havde vundet et beløb. Jeg kunne godt finde på at lyve, og sige at det var mindre...

Hvad ville du investere dine penge i?

Alt muligt - det skal bare have forskellige tidshorizonter. Jeg ville dele måske halvdelen af beløbet op i mindre dele, og investere dem med forskudte tidshorizonter, så de er kar til at blive brugt i løbet af livet. Og så ville jeg lege med aktier for et lille beløb.

Hvad ville du bruge dine penge på?

Jeg ville få specialbygget en firhjulstrukket campervan og køre afsted med familien. Besøge små franske bjerglandsbyer, fejre feria i forskellige spanske byer, køre Italien tyndt og lære at stå på ski. Køre til Asien. Tage på øhop og dykke på de vildeste steder jeg kunne finde. Gå i shorts og klipklappere hver dag i månedsvis...undtagen når vi sku hike, hvor jeg ville købe trekkingtøj i bedste kvalitet. Og et fedt telt!

Indimellem ville jeg komme hjem til DK, og planlægge den næste tur.

Bede Ally finde det fedeste sted at fejre nytår for os i Sydney - our treat. Opholde mig på great barrier reef i en måned. Tage til Alice springs og finde ham aborigineren John og så købe hans fantastiske maleri, som vi ikke havde råd til sidst. Køre new Zealand tyndt og besøge fiji.

Senere skulle campervanen sendes til USA, hvor vi skulle køre nord- og Sydamerika rundt langs kysten. Fra Alaska til Patagonien og tilbage langs østkysten. Sejle til antarktis fra ushuaia, og ro i kajak blandt isbjerge og hvaler. I Sydamerika ville jeg spørge Rob, hvor vi kune gøre en forskel. Jeg ville tage tandlæger og rigtig LEGO med ud til børnene i de fattige landsbyer i Peru og Bolivia, opholde mig en måned på galapagos, tage sjove billeder i Uyuni med mit barn (børn?), lære tango i Buenos Aires og besøge amazonas. Vise mine børn alle nationalparkerne i USA og Canada og besøge Grønland og island på vejen hjem.

Tage til Maldiverne og invitere Ayaz og hans far på middag på stranden. Til kampala og hjælpe Joys skole med at få plads til flere børn, og en større hønsegård. Besøge bjergorillaerne i Rwanda fem dage i træk. Bruge mere tid i landet og hjælpe børnehjem med faciliteter. I livngstone i Zambia ville jeg lege med geparder og hjælpe projektet med at øge bestanden på vej.

Bestige aconcagua.

Dykke på de fjerneste stillehavsøer. Blive hængende og lege koralgartner, og købe den bedste shampoo og balsam til mit saltvandstørre hår.

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

De ville blive inviteret med. Allesammen til Maldiverne med spa til mødrene og dykning til fædrene og søskende. Min far skulle med til galapagos, min svigerfar til aconcagua, og mor og svigermor til noget kulturelt. Min søster kan komme med hvor hun har lyst. Svoger med kæreste til new Zealand.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Læger uden grænser og de steder vi møder, som har brug for konkret hjælp. Så vidt muligt vil jeg se forandringer ske, for ikke bare at finansiere en korrupt leder.

Ville du fortsætte med at arbejde?

Hmm, jeg ville holde foredrag og skrive bøger om de mennesker jeg møder. Hvis jeg havde mit gamle job ville jeg sige op, men ikke nødvendigvis lige med det samme.

Min mand ville sige op, og ikke fortælle hvorfor. Måske ville han uddanne sig til fodboldtræner eller blive selvstændig.

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Frihed! Og muligheden for at gøre min og mine børns verden meget større. Jeg ville undervise børnene on the Road, når vi var afsted. Og jeg ville kunne dele mine største oplevelser med dem jeg elsker.

Tak:) det var dejligt at drømme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Jeg ville nok blive meget stille og forsøge at bearbejde det hele i mit hoved inden jeg lod det komme ud af kroppen.

Hvad ville det allerførste du købte være?

Nogle rejser! Lige nu er der to rejser der står højt på vores ønskeliste - en skirejse og en tur til Bali. De ville nok bare blive bestilt til meget snart begge to! Og så ville de nok være lidt mere luksusagtige end det vi ellers har tænkt på.

Og så lige et sæt luksustøj til hver af os.

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Jeg ved det ikke. Jeg er tilbøjelig til at tænke vi ville holde det helt for os selv. Måske ville vi fortælle vores familier det, men ikke fortælle det rigtige beløb (men et lavere). Jeg ville holde kortene forholdsvis tæt på kroppen kan jeg mærke.

Hvad ville du investere dine penge i?

Ingen idé! Det ville jeg lade manden bestemme :)

Hvad ville du bruge dine penge på?

Rejser! Jeg ville være vildt fristet til at tage et år ud af kalenderen og rejse verden rundt og opleve alle de steder jeg drømmer om. Jeg ville gå ned på Jysk Rejsebureau og planlægge turen, så vi havde nogle datoer hvor vi var forskellige steder. De datoer ville vi så melde ud til familie, så de kunne komme og besøge os (for vores regning) det sted de havde mest lyst til. Det tror jeg der ville komme nogle utroligt gode rejser ud af! Helt hvad vi skulle stille op med vores kat ved jeg ikke...

Samtidig er vores største drøm og ønske lige nu at blive gravide og kunne holde på baby. Vi har snakket om at vi ikke vil ud at rejse de første 12-13 uger i hvert fald næste gang, til gengæld kunne vi nok finde på at jeg så skulle gå hjemme. Men desværre kan alle penge i verden jo ikke hjælpe på at få baby til at blive derinde, så jeg ved egentlig ikke helt hvad vi ville gøre ved pengene hvis vi valgte at blive ved med at prøve nu. Det vi nok ville gøre, var at skynde os at rejse et eller andet sted hen fra nu af og til første scanning og sådan noget lignende. Ved negativ graviditetstest kunne vi så også skynde os af sted. Den måde at rejse på er lidt svær nu fordi sidste-øjebliksbilletter er så dyre, samt at man jo ikke lige tager af sted fra den ene dag til den anden mht arbejde. Men mens vi gik herhjemme ville vi nok ikke ændre så frygtelig meget - lidt mere dyr shopping måske ;)

Og så ville jeg få en indretningsarkitekt/oprydder til at hjælpe i huset, men at få en lidt mere optimal indretning og hjælp til at rydde det hele op og få system i alt vores rod.

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

De ville kunne komme med os ud og rejse. Jeg ville købe alle de handicaphjælpemidler min mor kunne forestille sig at have lyst til, uden at hun skulle vente så lang tid. Måske ville jeg tage hende med til en specialist i USA eller noget og se om de kunne hjælpe hende. Ellers ville jeg måske bare købe en ekstra billet eller to, så der var flere til at hjælpe hende end kun min far når de skulle besøge os ;)

Jeg tror ikke nødvendigvis vi ville give dem så mange penge. Måske det skattefrie beløb pr familie det første år i hvert fald, men vi har en stor familie så vi skulle nok også passe på at pengene ikke forsvandt helt :) Måske ville gaverne til fødselsdage og jul få en anden karakter, de ville nok blive lidt dyrere i hvert fald!

Til foråret ville vi nok tage de tre store nevøer og niece på en flot rejse uden resten af deres familier. Vi har snakket om at give de to nevøer en rejse i konfirmationsgave sammen med deres onkel, men nu ville jeg nok tage den enes storesøster og mig med også, og så komme lidt længere væk end det vi snakker om. De resterende nevøer og niecer må så vente til de bliver konfirmeret ;)

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Jeg tror faktisk bare jeg ville vælge at blive medlem i flere forskellige, da jeg ved at det tæller for dem at have medlemmer. Så rigtigt mange forskellige medlemsskaber, fordi der er så mange ting jeg gerne vil støtte! Og så ville jeg vælge at gemme større engangsbeløb til de fantastiske ting vi støder på når vi er ude og rejse, netop så vi rigtigt ville kunne mærke hvordan det hjælper. Vi kunne faktisk også godt finde på at i stedet for at give beløb, så købe de ting vi kan se de mangler (eller høre ved at snakke med dem) for at sikre os at pengene går til det vi gerne vil og at korruption ikke opstår.

Ville du fortsætte med at arbejde?

I første omgang nej. Jeg er virkelig glad for mit arbejde, men det sætter bare for mange begrænsninger i forhold til hvad jeg ønsker ud af mit liv. Min mand ville hellere ikke. De første par år ville vi helt sikkert bare leve drømmen. Derefter ville vi nok oprette vores eget firma - det er en drøm, og nu ville vi jo have kapitalen, samt penge til at ansætte nogen så vi ikke skulle arbejde 50 timer om ugen.

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Vi ville som sagt ikke arbejde de første par år, så på den måde ville det jo ændre meget. Jeg tror dog vi ville blive boende i vores hus og have det som base, i hvert fald de første par år. Desværre ville det jo heller ikke ændre ret meget i vores drøm om at blive forældre, så den kamp ville nok blive ligeså hård uanset. Vi ville bare have friheden til at lægge mig på sofaen i 12 uger hvis vi tror det er det der skal til ;)

Faktisk tror jeg slet ikke 21 millioner ville være nok - for vi ville jo også gerne have muligheden for at leve luksuriøst af de penge resten af vores liv - altså hvis vi aldrig fik lyst til at arbejde igen. Faktisk har jeg brug for at vinde 75 millioner kr ;) Haha, det regnede jeg mig lige ud på en online lommeregner! Så ville vi kunne have 1 million kr udbetalt hvert år resten af vores liv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, Louise.. Jeg har faktisk tit tænkt på hvor mange penge de mon havde vundet, dine forældre.. Og hvordan reaktionen havde været. Det må sgu være vildt. :P

Og igen, jeg er SÅ ked af du har mistet din far :kram2

Hvor vildt, Louise! :o

Hårene rejste sig på mine arme, da du beskrev at I tjekkede kuponen :D

Det er svært at forklare, for det var SÅ ufatteligt ;) Heldigvis har vi hørt så mange sige, både til os og til andre, som har fortalt det videre ;) At hvis nogle fortjente en gevinst, så var det dem :) At det så ramler sammen med alle mulige rygter osv. bagefter er så trist, men hænger selvsagt sammen med at der sker noget fantastisk og tragisk for de samme mennesker indenfor meget kort tid.

Det sværeste er nok, når folk har sagt, at pengene gjorde tabet lettere :huh Gu fanden gør de ej det - hvordan skulle de erstatte en person? :boo Penge er ikke alt, selvom man nogle gange kan føle det sådan, hvis man ikke har dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu det usandsynlige skulle ske og du vandt fx 21 millioner i Lotto hvad ville du så gøre (efter alt gæld er betalt selvfølgelig)?

Hvordan ville du reagere tror du?

Ville nok være målløs til at starte med. Så ville jeg blive nok blive super glad i låget og bare hoppe op og ned. Hehe.

Hvad ville det allerførste du købte være?

En lejlighed til min mor og søster. Så de ikke længere skulle leve på må og få, ind og ud fra gaden og på camping pladser.

Ville du fortælle omverdenen om det? eller kun de nærmeste? og hvorfor?

Ville holde det tæt, tror jeg. Ville ha de skidt med at "prale" med det, for der er rigtig mange mennesker der sidder rigtig hårdt i det.

Hvad ville du investere dine penge i?

Igen, min mor og søster. Ellers ved jeg det faktisk ikke? Ville nok finde på noget.

Hvad ville du bruge dine penge på?

Jeg ville bygge mig en ny udestald med plads til 10 heste inkl. Følbokse. Renovering af huset. En rejse til USA.

Hvordan ville din familie og venner få glæde af det?

Som nævnt tidligere ville min mor og søster nok kunne få sig et bedre liv end de har nu. Ville nok også gerne kunne forkæle min familie lidt men uden at forsøge at "købe dem" og uden at være en show-off. Jeg ville forsøge at være, så vidt muligt, fornuftig med pengene.

Hvilken interesse organisation ville du skyde penge i (hvis nogen) og hvorfor?

Hvis jeg skulle skyde penge penge i nogen organisation så skulle de være den der redder misrøgtede heste som hjælper dem blive raske igen og giver dem et nyt liv (husker ikke navnet). Har selv fået en hest hjem fra et misrøgts hjem og jeg ville gerne kunne hjælpe andre heste, men har jo naturligvis ikke plads til så mange heste.

Ville du fortsætte med at arbejde?

Ja! Ville ikke kunne leve et liv hvor jeg intet lavede. Jeg elsker mit arbejde.

Hvordan ville din hverdag blive anderledes?

Det ville blive anderledes således at jeg ville vide at uanset hvad der sker, så ville jeg have penge til imorgen også. At jeg ikke skulle bekymre mig om at kunne leve, men ellers ikke så meget anderledes. Måske materielt set?

Jeg ville håbe at jeg ville kunne beholde min personlighed og forhold til ting, penge og andre mennesker. At det ikke ville stige mig til hovedet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER