Mor til I

Moderkagebiopsi

21 indlæg i dette emne

Var til NF i torsdags og skal have moderkagebiopsi i morgen. Er så bange for baby ikke er ok. Chancen for sundt barn er dog heldigvis 98,74% pga ods 1:79, men kan slet ikke holde til tanken om måske at skulle føde nu og miste.... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haaber det bedste for jer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haaber det bedste for jer :kram

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender alle de positive tanker jeg kan i din retning ♡

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været igennem det, det er så hårdt :kram2 Men heldigvis er sandsynligheden jo på din side :) Mit råd til dig, er at huske og spørge om hvornår præcis du får svar. Ventetiden er nemlig hård......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at tænke positivt og stil alle dine spørgsmål..

- krydser finger og sender masser positive og varme tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram Kæmpe kram herfra også.

Du kan ikke gøre andet end forsøge at tænke positivt og slappe af, så du kan få en god (eller så god som muligt) nats søvn.

Det ændrer ikke på udfaldet, så baby har bedst af en rolig mor.

Tag et varmt bad, eller lav et fodbad, og se noget godt i fjernsynet i aften, som forhåbentligt kan adsprede tankerne lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kollega der også er gravid. Da hun var til NF kunne man se at den var helt fin, men der var noget med blodprøven. Derfor fik hun lavet en moderkagebiopsi. Alt var perfekt og hun venter en sund og rask lille dreng. Man gør det jo kun som en sikkerhed, hvis der er tvivlsspørgsmål. Jeg synes kun det er godt de gør det, så er der jo slet ingen tvivl om hvordan baby har det.

Jeg skal selv have lavet en biopsi i morgen, men det er fordi jeg tidligere på året fik fjernet et barn med triosomi 18, dvs Edward Syndrom. Derfor får jeg automatisk lavet en biopsi denne gang, som det første. Jeg er også rigtig bange for at noget er galt igen, tror ikke jeg sover ret meget i nat og har sikkert ondt i maven i morgen ind til det er overstået. Jeg får svar tirsdag eftermiddag, dagen bliver sikkert forfærdelig lang. :unsure

Jeg er selvfølgelig også bange for at jeg lige falder ind under den 1% risiko der er for spontantabort. Men min kæreste og jeg krydser alt hvad der kan krydses og jeg tager hjem og hviler alt det jeg kan.

Er spændt på at høre din forsættelse, held og lykke :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kollega der også er gravid. Da hun var til NF kunne man se at den var helt fin, men der var noget med blodprøven. Derfor fik hun lavet en moderkagebiopsi. Alt var perfekt og hun venter en sund og rask lille dreng. Man gør det jo kun som en sikkerhed, hvis der er tvivlsspørgsmål. Jeg synes kun det er godt de gør det, så er der jo slet ingen tvivl om hvordan baby har det.

Jeg skal selv have lavet en biopsi i morgen, men det er fordi jeg tidligere på året fik fjernet et barn med triosomi 18, dvs Edward Syndrom. Derfor får jeg automatisk lavet en biopsi denne gang, som det første. Jeg er også rigtig bange for at noget er galt igen, tror ikke jeg sover ret meget i nat og har sikkert ondt i maven i morgen ind til det er overstået. Jeg får svar tirsdag eftermiddag, dagen bliver sikkert forfærdelig lang. :unsure

Jeg er selvfølgelig også bange for at jeg lige falder ind under den 1% risiko der er for spontantabort. Men min kæreste og jeg krydser alt hvad der kan krydses og jeg tager hjem og hviler alt det jeg kan.

Er spændt på at høre din forsættelse, held og lykke :biglove

Håber det gik godt med prøven for dig. Jeg synes det gjorde mega ondt og turde knap nok trække vejret imens. Bagefter havde jeg kun lidt jag og tog ingen smertestillende og ingen pletblødninger, så risikoen ved prøven er jeg ovre. Desværre får jeg først svar tidligst onsdag ved 3-tiden og måske først torsdag.

Jeg havde et hav af spørgsmål og heldigvis er en af mine bedste vendinder jordemoder, så hendes viden trak jeg på.

Tænker risikoen er så lille nu, at jeg forventer (ved godt det er farligt) et godt udslag og ser det fra den positive side, at vi får at vide om der er den bestilte lillesøster på vej, omend jeg sover meget dårligt om natten. Tak for alle jeres søde ord og tanker. Det varmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber, I begge to får gode svar Mor til I og Melas :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det gik godt med prøven for dig. Jeg synes det gjorde mega ondt og turde knap nok trække vejret imens. Bagefter havde jeg kun lidt jag og tog ingen smertestillende og ingen pletblødninger, så risikoen ved prøven er jeg ovre. Desværre får jeg først svar tidligst onsdag ved 3-tiden og måske først torsdag.

Jeg havde et hav af spørgsmål og heldigvis er en af mine bedste vendinder jordemoder, så hendes viden trak jeg på.

Tænker risikoen er så lille nu, at jeg forventer (ved godt det er farligt) et godt udslag og ser det fra den positive side, at vi får at vide om der er den bestilte lillesøster på vej, omend jeg sover meget dårligt om natten. Tak for alle jeres søde ord og tanker. Det varmer :)

Jeg synes nu heller ikke det var den mest fantastiske oplevelse. Men synes nu ikke det gjorde så ondt, kun lidt ubehageligt da selv biopsien blev taget. Jeg var også rystende nervøs og turden næsten heller ikke trække vejret. Men det hjalp da jeg så der ikke var nogen nakkefold, så faldt jeg lidt til ro. Jeg kan dog ikke forstå at du skal vente SÅ lang tid!! Hvor skal du føde henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu heller ikke det var den mest fantastiske oplevelse. Men synes nu ikke det gjorde så ondt, kun lidt ubehageligt da selv biopsien blev taget. Jeg var også rystende nervøs og turden næsten heller ikke trække vejret. Men det hjalp da jeg så der ikke var nogen nakkefold, så faldt jeg lidt til ro. Jeg kan dog ikke forstå at du skal vente SÅ lang tid!! Hvor skal du føde henne?

Jeg fik svar onsdag lidt over 3. Alt ser fint ud. Jeg skal føde i Herning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik svar onsdag lidt over 3. Alt ser fint ud. Jeg skal føde i Herning

Yay endelig en midtjyde mere herinde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik svar onsdag lidt over 3. Alt ser fint ud. Jeg skal føde i Herning

Nåh det var da dejligt. Fik I også kønnet at vide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været den samme tur igennem. Ventetiden er urimelig hård. Havde en risko på 1:36. Måtte vente lang tid på at få taget biopsien, da det var jul og nytår. Fik dog hurtigt svar efter prøven, venter en dreng, med normale værdier for de 5 hyppigste kromosomdefekter. Venter nu på nr. 2 brev fra Rigshospitalet, med værdierne for de resterende 41 kromsompar, det er dog mere sjældent og jeg tillader mig at tro på det bedste. Held og lykke med jeres små spirer. Er glad for at i også fik positive nyheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay endelig en midtjyde mere herinde :-)

Jeps og Herning er et fedt sygehus - dejlig personale....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været den samme tur igennem. Ventetiden er urimelig hård. Havde en risko på 1:36. Måtte vente lang tid på at få taget biopsien, da det var jul og nytår. Fik dog hurtigt svar efter prøven, venter en dreng, med normale værdier for de 5 hyppigste kromosomdefekter. Venter nu på nr. 2 brev fra Rigshospitalet, med værdierne for de resterende 41 kromsompar, det er dog mere sjældent og jeg tillader mig at tro på det bedste. Held og lykke med jeres små spirer. Er glad for at i også fik positive nyheder :)

Vi har heller ikke fået brevet endnu, men er slet ikke bekymret for det svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh det var da dejligt. Fik I også kønnet at vide?

Ja, men det er en hemmelighed :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aaaajjjj koom nu, vi vil vide (lover ikke at sladre til andre uden for BK) ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med det gode resultat!!! :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer,

Glad for at høre det er gået jer godt :-)

Kram K

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER