ildtiger

Bekymringer når symtomer er total væk

17 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er simpelthen blevet så bekymret for mine manglende symptomer :unsure

Jeg har siden jeg blev gravid haft ømme bryster men ikke en meter andet og nu er de bare total forsvundet :boo

Vagtlægen vil ikke tage mig seriøst så jeg kunne få en evt scanning jeg har sku da VJ og alt det...... da jeg ringede her til morgen nåede jeg ikke engang at forklare mig færdig så lagde kællingen røret på :gal så nu sidder jeg her med tåre ned af kinderne og ved bare ikke hvad jeg skal gøre :boo

Jeg kan da prøve at se om jeg kan få fat i egen læge i morgen og se om hun vil sende mig til akut scanning så jeg kan se om plet har det godt men gud hvor føler jeg mig bare magtesløs

Sidder bare tilbage med en følelse af at vagtlægen ikke tager en seriøst medmindre man bløder og har smerter men så er det vel ligesom for sent :boo og hvad så om 3 mdr hvis jeg ringer igen til dem så tager de ikke en seriøs der heller ikke :boo

Har i oplevet noget ligende ? altså det med vagtlægen og manglende symptomer ????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det træls for dig! Men er sikker på det er helt normalt at symptomerne kommer og går.... Mht vagtlægen tror jeg ikke du kan forvente andet, altså der er jo ikke noget akut med dig, og der er desværre ikke kapacitet til at tryghedsscanne folk med dårlige fornemmelser :/ - men hun behøvede måske ikke lige at smække røret på :(

Hvis der var noget galt, kan man jo ikke bremse eller gøre noget i uge 8-9 alligevel desværre!

Hvis jeg var dig ville jeg selv betale for en scanning og prøve at ringe til alle om de havde en hurtig tid imorgen tidlig!

Men da jeg var gravid med min søn havde jeg INGEN symptomer og havde en skøn problemfri graviditet!

Håber alt er i den fineste orden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare fordi symptomerne forsvinder så behøver der ikke være noget galt i starten af min graviditet forsvandt alle symptomer også lige pludselig fra den ene dag til den anden og jeg var selvfølgelig rædselslagen og ønskede bare et lille tegn på at jeg stadig var gravid der gik 3 dage også skal je garantere dig for at jeg ikke har været i tvivl siden

Konstant svimmel kvalme træt ja alt muligt blandet og nu sidder jeg 4 uger før termin og tænker tilbage på de 3 gode dage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du meget gerne vil ha en scanning, så blir du nødt til selv punge ud og finde privat klinik.

Det er helt normalt at symptomer kommer og går lidt. Bekymringer kommer så snart man blir gravid, men de blir ikk mindre fra nu af. Jeg tvivler på at du får noget ud af at ringe til egen læge og det er desværre forventelig af vagtlægen, når du ikk bløder eller har smerter.

Jeg oplevede selv at bli afvist af vagtlægen dengang med min sa - havde smerter og blødte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du meget gerne vil ha en scanning, så blir du nødt til selv punge ud og finde privat klinik.

Det er helt normalt at symptomer kommer og går lidt. Bekymringer kommer så snart man blir gravid, men de blir ikk mindre fra nu af. Jeg tvivler på at du får noget ud af at ringe til egen læge og det er desværre forventelig af vagtlægen, når du ikk bløder eller har smerter.

Jeg oplevede selv at bli afvist af vagtlægen dengang med min sa - havde smerter og blødte.

Har prøvet at skrive til en privat i Esbjerg da jeg ikke kunne komme igennem telefonisk men prøvet alligevel at snakke med min læge i morgen og høre dem ad og ellers må jeg prøve at ringe til den private igen og høre dem ad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige et kram til dig. Det er ligeså normalt ikke at have symptomer som at have!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestemt ikke haft symptomer hver gang, så det behøver ikke betyde at der er noget galt.

Jeg ville nærmere have undret mig, hvis vagtlægen havde sendt dig til en akut skanning pga manglende symptomer. Selvfølgelig kunne det være rart, men tryghedsskanninger er jo ikke ligefrem vagtlægearbejde. Det er jo ikke akut.

Håber du kan få fat i en privat skanningsklinik i morgen, så du kan købe dig til en skanning og få lidt ro. Der er jo heller ikke rigtig indikation for at din egen læge skulle sende dig akut på sygehuset til en skanning, når du jo heldigvis hverken bløder eller har smerter. Og det er jo en god ting, at du ikke gør det.

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Jeg forstår godt, man bliver nervøs under graviditeten, fordi man er så bange for at miste fosteret, nu man allerede er knyttet til det.

Men.... jeg var gravid med min datter, og jeg havde kvalme 3 gange, og det var det jeg mærkede til graviditeten før 6. måned hvor jeg begyndte at rende ofte på toilettet, ud over et par spark ind imellem fra uge 19.

Ingen ømme bryster, ingen murren i livet, ingen alt det der som andre kvinder skriver de oplever. Jeg tror bestemt det er mindst lige så normalt ikke at have symptomer som at have symptomer. Og husk nu lige at nyde at du har en nem graviditet!! :P

Så tøv en kende lille pus. Det skal nok gå alt sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen men jeg er stadig total nervøs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nervøsiteten hører med til at blive mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nervøsiteten hører med til at blive mor :)

Så bliver jeg da vist en værre hønemor :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er desperarat efterhånden jeg har siden fredag ikke haft et eneste syntom på at være gravid....vagtlægen vil ikke se mig fordi jeg ikke bløder eller har ondt....jeg kan ikke få fat på min egen læge de holder åbenbart lukket men har ikke lige informeret om det............jeg kan ikke få fat på nogle gyn'er de holder alle sammen lukket...........og det sidste håb jeg havde et privat hospital holder åbenbart også lukket........hulk hulk hulk jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og har slet ikke lyst til at fejre nytår i aften..............nå ja og kan heller ikke få fat på sygehuset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er desperarat efterhånden jeg har siden fredag ikke haft et eneste syntom på at være gravid....vagtlægen vil ikke se mig fordi jeg ikke bløder eller har ondt....jeg kan ikke få fat på min egen læge de holder åbenbart lukket men har ikke lige informeret om det............jeg kan ikke få fat på nogle gyn'er de holder alle sammen lukket...........og det sidste håb jeg havde et privat hospital holder åbenbart også lukket........hulk hulk hulk jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og har slet ikke lyst til at fejre nytår i aften..............nå ja og kan heller ikke få fat på sygehuset

åh jeg føler med dig, og jeg tror desværre ikke jeg kan tage din nervøsitet væk, men som flere har skrevet, man har ikke nødvendigvis symptomer HELE tiden - og øvrigt hvilke symptomer er det du leder efter? Mine bryster gjorde også hammer nas lige de første uger men det stoppede igen, jeg var nu bare lettet for at kunne bevæge mig normalt igen. de første uger havde jeg menseskrampe smerter hele tiden, det var nu også rart at de forsvandt igen, og lige nu ser jeg da tegn på at du har det største symptom af alle: HORMONER ;)

TAG DET ROLIGT ellers ender det bare med at du får stresset dig selv så meget at det går galt. tag en DYYYB vejrtrækning, gå en lang tur, dyrk noget sport og få nogle af de dårlige kemiske stoffer i hjernen ud! prøv at tænke på noget andet, lige nu er din krop i totalt stress tilstand så den sikkert hverken kan finde op eller ned og så kan det være svært at mærke sig selv rigtigt.

i øvrigt så er jeg nu her i 32+4 uge fed som en hval, har svært ved at bevæge mig rundt og syntes det hele er temmelig træls, min mand vækkede mig i nat/morges kl 5 for at spørge om jeg virkelig kunne sove når maven hoppede rundt sådan hele tiden for han syntes det holdt ham vågen når jeg ligger i ske med ham :D

.....og med alt det, og de symptomer har jeg STADIG øjeblikke HVER dag hvor jeg enten glemmer jeg er gravid eller lige må mærke efter ER det nu også rigtigt at jeg er helt rigtigt gravid og ikke bare en drøm eller indbildnig!!! og jeg tror det bliver det samme selvom baby ligger i mine arme, det er bare SÅ ufatteligt stort at det er svært at håndtere og forstå.

Jeg håber du får lidt ro i sindet snart og trods alt kan træde glad ind i det nye år.

(hvor er dit netværk i alt dette, familie, venner og ikke mindst mand/kæreste? brug dem)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg føler med dig :kram og forstår godt din frygt ! Jeg er 5 uger henne nu og har ikke sådan de vilde overbevisende symptomer, og det gør mig usikker og nervøs :unsure men havde mega kvalme i min sidste graviditet og forventer nok at få det igen ... :unsure ellers tror jeg først jeg bliver nervøs!

Håber virkelig du får noget ro på snart så du også kan nyde årets sidste dag ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd må være at holde en pause fra babyklar og alt internet der har med babyer at gøre.

At læse en masse om babyer og graviditeter kan gøre det hele meget værre fordi du hele tiden vil sammenligne dig med andre og hvad de oplever. Din graviditet forløber med sikkerhed præcis som den skal :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres råd og dejlige ord de varmer jeg fandt en scanningsklinik i går og fik 4 dejlige billeder af min lille plet og fik hørt hjertelyd og så den bevægede sig så godt og Jubiiiiii i dag er mine ømme bryster vendt tilbage så nu vil prøve at holde ro i sindet indtil den 11 januar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, at du kunne finde ro ved en privat scanning :7himmel :kram2

I uge 8 eller 9 blev jeg også meget bekymret og købte en privat scanning. Man får det bare så meget bedre, når man ser, at der er liv i maven :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER